Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lianne007 schreef:Hier is ook alles ingeënt .
Geit 2 x en die heeft het meeste last; kreupel, opgezete mond, blauwe vlekken en hoge koorts. Ik spuit nu al 4 dagen achter elkaar Novem en hier doet ze het veel beter op. Eet en drinkt.
Ooi ook erg kreupel, wou van alles net niks. Vandaag lekker gras eten.
Ik hou de Novem spiegel op peil; elke 24 uur een injectie.
Ze zeggen dat je de nieren belast, hier drinken ze en ik ben niet zo snel bang dat dit mis gaat. Ik had geen andere opties.
Horseloverl schreef:Dat gaat prima, wij hadden de regel niet drinken niet spuiten. Das bij allemaal goed gegaan. Dus zolang ze drinken en je spuit gaat het prima
Lianne007 schreef:Boelles schreef:Hier ook blauwtong helaas. Schapen zijn geënt en over algemeen lichte klachten, wel al lam overleden en een ooi nu flink ziek..
Heel veel beterschap. Hoe behandel je ze ?
loulou schreef:Hier vandaag de Hamel niet fit. Ligt veel en eet slecht.
Ik spuit Novem en depocilline. Mag dit spuiten tot hij weer oké is.
Verder voer ik hem appelmoes bij en geef hem Wilgentakken waar hij wat blaadjes van eet
Ze hebben ook een flinke rode lebmaagworm besmetting bleek uit mestonderzoek. Terwijl ik ze 3 weken terug nog ontwormd heb. Dat is nu natuurlijk niet handig voor de weerstand. Morgen ander ontworm middel halen .
loulou schreef:Ik heb nú inderdaad zolvix gekregen.
Ik had 3 weken geleden endex, dat werkte vorige keer prima, maar nu dus niks gedaan.
Vorig jaar ook een flinke besmetting gehad, maar toen merkte ik niks aan de schapen. Inderdaad lichter slijmvlies van ooglid. Maar ze oogde niet futloos. Kwam er toevallig uit bij standaard mestcontrole.
Bij 1 schaap duurde het toen heel lang voor ik hem schoon had. Ik had nu een meng monster ingeleverd, volgende keer doe ik ze toch maar weer eens apart.
loulou schreef:Ik heb nú inderdaad zolvix gekregen.
Ik had 3 weken geleden endex, dat werkte vorige keer prima, maar nu dus niks gedaan.
Vorig jaar ook een flinke besmetting gehad, maar toen merkte ik niks aan de schapen. Inderdaad lichter slijmvlies van ooglid. Maar ze oogde niet futloos. Kwam er toevallig uit bij standaard mestcontrole.
Bij 1 schaap duurde het toen heel lang voor ik hem schoon had. Ik had nu een meng monster ingeleverd, volgende keer doe ik ze toch maar weer eens apart.
bruine schreef:gewoon even uit nieuwsgierigheid , waarom vocht afdrijvers Lianne007? geeft dat verlichting? hier zijn 10 van de 16 schapen uit de ziekenboeg weer terug naar de kudde , de andere zes zijn er nog niet helemaal en een ervan is best nog zwak .
Lianne007 schreef:bruine schreef:gewoon even uit nieuwsgierigheid , waarom vocht afdrijvers Lianne007? geeft dat verlichting? hier zijn 10 van de 16 schapen uit de ziekenboeg weer terug naar de kudde , de andere zes zijn er nog niet helemaal en een ervan is best nog zwak .
Ivm de longen en opgezette kop, het is een corticosteroid en wordt ook ingezet bij longontstekingen zodat de longen minder belast raken . Het is een sterke ontstekingsremmer, helpend bij kreupelheden.
Geeft nog een extra boost naast de anti biotica en pijnstillers.
Hier is 1 schaap erg benauwd en kortademig. Vandaar de rapidexon (of Dexa ject) erbij. Bij de eerste symptomen zetten wij deze medicatie gelijk in. Niet afwachten, kan zo ineens omslaan en verslechteren
Lianne007 schreef:bruine schreef:gewoon even uit nieuwsgierigheid , waarom vocht afdrijvers Lianne007? geeft dat verlichting? hier zijn 10 van de 16 schapen uit de ziekenboeg weer terug naar de kudde , de andere zes zijn er nog niet helemaal en een ervan is best nog zwak .
Ivm de longen en opgezette kop, het is een corticosteroid en wordt ook ingezet bij longontstekingen zodat de longen minder belast raken . Het is een sterke ontstekingsremmer, helpend bij kreupelheden.
Geeft nog een extra boost naast de anti biotica en pijnstillers.
Hier is 1 schaap erg benauwd en kortademig. Vandaar de rapidexon (of Dexa ject) erbij. Bij de eerste symptomen zetten wij deze medicatie gelijk in. Niet afwachten, kan zo ineens omslaan en verslechteren