Nouja Canada zelf is misschien niet veilig. Maar ik en mijn vriend hebben vrienden die in Canada wonen. We hebben al het een en ander over de oorlog besproken. Als er echt een derde wereldoorlog uitbreekt mogen we bij hun intrekken. Waarom? Ze zijn al zelf sufficient. Ze hebben hun eigen groentetuin, kunnen off the grid gaan, hebben hun eigen wateropslag en filter (we kunnen daar gewoon water uit de kraan drinken, wat in veel plekken in Canads niet kan) en ze hebben ook 2 bunkers waar ook al een voorraad aan eten zit. Daarbij wonen ze ook nog in the middle of nowhere. Dus een bombardement ergens waar er maar 1 huis minstens een kwartier van de bewoonde wereld zit met de auto lijkt me niet slecht. De omgeving waar ze leven heeft ook bijna alleen maar hele kleine en sommige verlaten en dode dorpjes. Her dichtsbijzijnde dorp waar ze boodschappen kunnen doen is een half uur rijden voor ze

Ze hebben zich niet alleen voorbereid zo vanwege een oorlog. Ze zitten in de 1000 km kring van de Yellowstone vulkaan. Dus mocht die los gaan (wat ik niet verwacht. Maar mocht Putin besluiten een nucleare bom in de yellowstone te gooien weet je het toch niet

), zijn ze de dupe als ze niks hebben voorbereid. Ook zitten ze in een omgeving waar ze last zouden kunnen hebben van de aardbevingen van de Cascadian subduction zone. Eentje die, als hij gaat, waarschijnlijk een 9 op de richter schaal zal geven met nog een tsunami erachteraan. Ze wonen veel te ver weg om de tsunami mee te maken, maar de aardbeving zal daar zeker voelbaar zijn. Al met al hebben ze ook aardbevingvriendelijk gebouwd.
Dus, deze mensen hebben zich goed voorbereid. Daar zitten we vrij veilig, wat er dan ook in de rest van Canada gebeurt. We zouden daar zelf door kunnen blijven leven en zo nodig een bunker in kunnen duiken.
Dat is waarom ik naar Canada wil

Sowieso, als de oorlog in noord amerika komt is de kans er dat Putin eerst met de VS zal gaan klooien voordat ze richting Canada gaan. Canada is wat stiller en minder opvallend. Maar ja goed, hij zou het ook andersom kunnen doen omdat Canada minder sterk is. Ligt denk ik aan de situatie.
Dus ja in mijn ogen zijn iig ik en mijn vriend veiliger in Canada. In ons huurhuisje kunnen we geen bunkers bouwen en hebben we amper een tuintje om groenten in te kweken.
Als het gaat om advies: Ik heb het tegen de mensen die het land uit zouden willen. Niet degenen die dat niet willen. Als je lekker in Nederland wil blijven mag je dat lekker zelf weten hoor. Maar als je weg wilt lijkt het me gewoon slim om dat zo snel mogelijk te doen. Het is een advies van een 21 jarig kind wat volgens Sommige hier geen levenservaring heeft en waarschijnlijk heel naïef is en ook nog zo dom is om naar Canada te gaan en al helemaal vrienden van de andere kant van de wereld die ze al vrij lang kennen op een prikje te geloven omdat zo'n dingen heel goed te beoordelen vallen vanuit een schermpje

Dus je mag zelf weten wat je met het advies doet hoor. Her is gewoon een advies. Niets meer