Eerlijk gezegd zijn de reclames hier in Duitsland wel vaker verre van geëmancipeerd. Vooral die van het kinderspeelgoed zijn extreem, maar ook de gewone reclameblaadjes en de kledingwinkels kunnen er wat van.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik ben benieuwd hoe dat met vaderdag kado's zit. Ik meen dat ook voor vaders een stofzuigrobot wel eens reclame is (want gadget) en ook kookgerei, vnl BBQ's, maar volgens mij ook messen en dat soort shizzle?
Overigens, de thuis spa vind ik niet heel gek.. is dat heel gek? Als ik hier in de topics kijk als mensen vragen voor kado te kopen voor hun man, broer, vader etc.. dan komen er ook vaak dezelfde stereotype dingen voorbij, toch?
naranja1 schreef:Het idee van de spa is dat er in de reclame staat ‘voor gladde oksels en benen.’ Dus dit suggereert dat vrouwen oksels en benen glad moeten zijn en die van mannen harig. Mannen kunnen ook hun benen scheren toch?
Het werkt twee kanten op.
Media markt verkoopt ook laptops, waarom geen laptop promoten op moederdag?
naranja1 schreef:Het idee van de spa is dat er in de reclame staat ‘voor gladde oksels en benen.’ Dus dit suggereert dat vrouwen oksels en benen glad moeten zijn en die van mannen harig.
Cer schreef:naranja1 schreef:
Ik denk wel dat er meer vrouwen zijn die hun oksels en benen scheren, dan mannen. Maar dat weet ik niet zeker...?
naranja1 schreef:Mij zal het een jaar geleren ook niet opgevallen zijn, maar nu heeft het mn ogen geopend.
Dat zal zeker kunnen dat weet ik ook niet. Maar het probleem is ook dat door dit soort advertenties. Je onbewust wordt aangespoort op het idee dat alleen vrouwen benen scheren. Mensen worden erin aangespoord, zodat ze het niet eens zien.
Goof schreef:naranja1 schreef:Mij zal het een jaar geleren ook niet opgevallen zijn, maar nu heeft het mn ogen geopend.
Dat zal zeker kunnen dat weet ik ook niet. Maar het probleem is ook dat door dit soort advertenties. Je onbewust wordt aangespoort op het idee dat alleen vrouwen benen scheren. Mensen worden erin aangespoord, zodat ze het niet eens zien.
Nee, ook dat woord is je eigen invulling.
Goof schreef:naranja1 schreef:Mij zal het een jaar geleren ook niet opgevallen zijn, maar nu heeft het mn ogen geopend.
Nee, ook dat woord is je eigen invulling.
naranja1 schreef:Goof schreef:'Ik zie dat anders' is een top antwoord. Dat geeft namelijk aan dat je er inderdaad een eigen visie en invulling over/voor hebt.
Er staat nergens dat het 'alleen' om vrouwen gaat. Dat is echt wat je er zelf aan toevoegt.
Ja had geen zin in discussie. Maar oke ik wil de discussie nog wel even aangaan als jij er zo op door gaat hoor.
De oorsprong van dit topique is om over feministen en over die onderwerpen te praten. Niet om discussie te voeren.
Als Ik zeg ook Je ONBEWUST wordt aangespoort op het idee dat alleen vrouwen benen scheren. Mensen worden erin aangespoord, zodat ze het niet eens zien. het onbewuste van anderen wordt dier suideijk zichtbaar. Bij jou is het dus nog heel onbewust en dat blijk maar weer met dat jij het niet ziet![]()
Goof schreef:Cer schreef:Ik ben benieuwd hoe dat met vaderdag kado's zit. Ik meen dat ook voor vaders een stofzuigrobot wel eens reclame is (want gadget) en ook kookgerei, vnl BBQ's, maar volgens mij ook messen en dat soort shizzle?
Overigens, de thuis spa vind ik niet heel gek.. is dat heel gek? Als ik hier in de topics kijk als mensen vragen voor kado te kopen voor hun man, broer, vader etc.. dan komen er ook vaak dezelfde stereotype dingen voorbij, toch?
Dit.
Ik zie echt het probleem niet mrt deze reclame, maar denk dat MM er geen seconde wakker om ligt als jullie de winkel nu boycotten.
Suzanne F. schreef:Ik zie het probleem eigenlijk niet zo bij die reclames. Een ladyshave is voor ladies toch?
Die keukenmachine kan voor mannen en vrouwen maar voor Moederdag een prima optie denk ik. Die Roomba hetzelfde. Welke reclame hadden ze voor Vaderdag? Een boormachine en een electronica gadget?
Cer schreef:Overigens, ik heb gegoogled op mediamart Moederdag reclame maar ik kon het online in ieder geval niet vinden..