Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Wat betekent dat "ze hebben op 200 meter een bom shelter". Hoe moet ik jouw bericht Hannanas interpreteren? Sorry hoor, maar ik heb echt nul ervaring met oorlogen en ik begrijp je hele post niet.
OutOfTheWood schreef:Heb zoveel respect voor die president daar, die gewoon in de stad blijft en niet het land uit gaat. Echt vreselijk wat er daar aan de hand is. Hopelijk gaan die sancties ook echt wat doen, want het lijkt Putin niet echt te boeien want andere landen zeggen/doen.
Pareltjes schreef:Loretta schreef:Dat kan nog spannend worden als Poetin Finland binnen valt. Finland is niet bij de Navo, maar wel bij de EU
Finland heeft na WOII zowieso al een vreemde status gehad in de herverdeling van landen en neutrale zones. Rusland heeft het niet aanvalsverdag met Finland in 1932 ook opgeschort. Het gaat spannend worden. Maar hij wil eerst de Oekraine dat maakt hem strategisch vele malen sterker. De strijd gaat in de media om Kiev, daar kan hij de regering omgooien. Maar strategisch is Odessa veel belangrijker.
Het westen grijpt niet in zolang hij geen voet op Navo grond zet. Poetin gaat eerst Oekraine innemen. Daarna neemt hij een korte pauze kijkt wat het westen doet en gaat dan knabbelen aan Navo grondgebied of misschien idd eerst Finland.
Gek genoeg gebruikt hij hele oude oorlogstechnieken en de geschiedenis is een redelijk draaiboek wat zijn plannen zijn. We zitten erbij en kijken er naar.
Russische soldaten hebben licence to kill gekregen. Ze maaien alles neer wat ze niet zint. Daar is niets tegen opgewassen.....
Cer schreef:Dat oud president Poroshenko in Kiev is, en daar staat zonder hulpmiddelen, zonder tanks, geen helm (maar bandana's, dat zijn sjaaltjes) en geen schuilmogelijkheid, alleen een schuilkelder op 200 meter afstand..
Misschien is de oud president daar in Kiev... zou dat niet kunnen? (ik heb verder geen idee)
enzino schreef:Er is nu bericht (Interfax) dat de Russen klaar staan om besprekingen te gaan voeren over vrede. Dat zou erg goed nieuws zijn.