Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:bigone schreef:Wanneer je de afgelopen twee dagen niet onder een steen hebt geleefd kun je toch op je klompen aanvoelen dat daar de boel dicht zit/vernield is.
Nou, als je kampeert zijn er nog steeds mensen die het zonder internet doen hoor.
Ik vind dan even bellen niet zo raar. Niet iedereen is op vakantie bezig met het nieuws. Zo kun je het ook zien.
Even bellen is in mijn ogen niet direct geen medelijden of medeleven hebben met. Er wordt soms ook wel erg gemakkelijk gedacht voor een ander.
Maar goed, ik zit er niet. Heb ook niet gebeld.
KimD schreef:Die foto van Poes is in Schuld, die mensen moesten evacueren zonder huisdieren anders kregen ze geen hulp. Hele discussie over geweest omdat er een hoop mensen om die reden dus op eigen houtje zijn gaan evacueren en dat voor meer gevaar zorgde. Ik snap dat wel, ik liet mijn honden ook met geen mogelijkheid achter.
MyWishMax schreef:KimD, jouw huis en dieren wel veilig? Sterkte nog met al het werk
pmarena schreef:MyWishMax: je gaat er nu vanuit dat zo'n toerist wéét dat het bedrijf in een zwaar getroffen gebied zit. Maar dat is het hem dus: hoe moeten ze dat nou precies weten
Kijk hartje Valkenburg dat is duidelijke zaak. Maar daar omheen.... het ene is wel getroffen, het andere nauwelijks. Dat kan je vanop meer dan 100km afstand toch niet ruiken
Cursebreaker: Als het bedrijf waar je een afspraak maakt, prima bereikbaar is en prima gasten kan blijven ontvangen en dat ook heel graag wil, dan kan je het toch ook niet maken om zomaar weg te blijven![]()
Het is ook lüllig als mensen er dan vanuit gaan dat ze beter weg kunnen blijven en niet eens de moeite nemen om te bellen terwijl ze daar dan misschien wel gewoon prima de telefoon op kunnen nemen.
Die toeristen WETEN het niet hoe het bij dat bedrijf is, daarom bellen ze juist
MyWishMax schreef:Nee, mvdende. Dat communiceren is nu net iets wat nu geen prioriteit heeft. Vind je dat echr belangrijker dan zorgen dat je veilig bent, mensen helpen die in nood zijn enzovoorts? Er wordt gebeld voor dit weekend, dat gaat nooit lukken in zo'n zwaar getroffen gebied. En ook voor augustus, laat die mensen eerst dit weekend door komen zodat ze weten waar ze aan toe zijn. Voor hun huis en hun werk, voordat er gecommuniceerd moet gaan worden met mensen die gewoon voor de lol iets gepland hebben. Als het bedrijf niet schoon, droog en veilig is is er niet eens iets te doen. Bij bedrijven waar je een afspraak hebt weet je toch ook waar deze zitten en kan je al heel snel zien dat je ergens niet heen hoeft te gaan... ze weten het nog niet, dus er valt niks te communiceren, behalve dat het nu niet gaat, echt niet.
Het schoonmaken en opruimen is ook om te kunnen kijken wat de schade is, wat er gered kan worden en vooral voor veiligheid.
Heel veel sterkte allemaal. Heel heftig en bizar.
cursebreaker schreef:pmarena schreef:MyWishMax: je gaat er nu vanuit dat zo'n toerist wéét dat het bedrijf in een zwaar getroffen gebied zit. Maar dat is het hem dus: hoe moeten ze dat nou precies weten
Kijk hartje Valkenburg dat is duidelijke zaak. Maar daar omheen.... het ene is wel getroffen, het andere nauwelijks. Dat kan je vanop meer dan 100km afstand toch niet ruiken
Cursebreaker: Als het bedrijf waar je een afspraak maakt, prima bereikbaar is en prima gasten kan blijven ontvangen en dat ook heel graag wil, dan kan je het toch ook niet maken om zomaar weg te blijven![]()
Het is ook lüllig als mensen er dan vanuit gaan dat ze beter weg kunnen blijven en niet eens de moeite nemen om te bellen terwijl ze daar dan misschien wel gewoon prima de telefoon op kunnen nemen.
Die toeristen WETEN het niet hoe het bij dat bedrijf is, daarom bellen ze juist
Als je nog niet hier bent en iets gepland hebt lijkt het me idd handig om even contact op te nemen met de plek en kijken hoe het is en van daaruit beslissen. Maar op kort termijn zou ik alsnog beslissen niet te komen.
Juist doordat op veel plekken niet duidelijk is hoe erg het is, is her op veel plekken misschien nog gevaarlijk. Er is al opgeroepen om niet te wandelen, geen wielrenners naar het heuvelland etc. Dus je kunt er best vanuit gaan dat er weinig te doen gaat zijn in het gehele heuvelland. De geul is wel op veel plekken terug getrokken alweer, maar op sommige stukken is de weg gewoon in elkaar gestort en kunnen er alsnog problemen zijn op wandelroutes ed. en dat duurt even voor de grootste problemen overal opgelost zijn. Er wordt met klem verzocht niet te gaan lopen en fietsen ed dus voor mij zou dat de keus wel makkelijker maken om dan niet te gaan- in overleg met waar je geboekt hebt - aangezien je niet voor nare verrassingen wilt komen te staan.
Maar ik doelde vooral op de mensen die Nu hier zijn voor vakantie en dus gaan bellen of de kabelbaan morgen open zal zijn? Nee, dat snap ik idd niet zo goed. Wat mij betreft kunnen de mensen die Nu hier zijn op vakantie en ‘middenin’ de ramp zitten in vooral het hele heuvelland, er beter vanuit gaan dat er idd voorlopig niks te doen is nee.
Niobe schreef:Je kunt natuurlijk gewoon gaan en mensen gaan helpen met opruimen.
Al zou ik een vakantie in de rampgebieden hebben geboekt nu, het laatste waar ik nu zin in zou hebben is een relaxte vakantie daar, terwijl er zoveel mensen nu kampen met de gevolgen.
rien10 schreef:Niobe schreef:Je kunt natuurlijk gewoon gaan en mensen gaan helpen met opruimen.
Al zou ik een vakantie in de rampgebieden hebben geboekt nu, het laatste waar ik nu zin in zou hebben is een relaxte vakantie daar, terwijl er zoveel mensen nu kampen met de gevolgen.
Mijn persoonlijke keuze zou ook zijn om weg te blijven. Ook al kan ik er terecht.
Ladybird schreef:Maar Mvdende, ik snap echt dat het voor toeristen ook belangrijk is om geinformeerd te worden, maar er zit 'maar' 24u in een dag en ik denk dat als je in het gebied woont waar zoveel water is en zoveel problemen dat je echt geen tijd en ruimte hebt om daar ook nog over na te denken. Die mensen hebben gewoon andere prioriteiten nu. En elk nadenkend mens kan neem ik aan toch ook wel bedenken dat heel zuid limburg nu niet heel practisch is. Want leuk dat er campings op een berg liggen, maar daar moet je komen door een dal (die waarschijnlijk) vol water staat. Of waar wegen niet geheel meer op zn plek liggen.