[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:42

loriene schreef:
Dat mensen uberhaupt nog op de vvd gaan stemmen!!!
Ik stem fvd

Waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:42

Fitzroy schreef:
Is deze al gepost?
Heel makkelijk en kort om te bepalen op wie je nu écht wilt stemmen ;)
[ [url=m/tW82vD.png]Afbeelding[/url] ]

_O-

nynke55

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:45

Bigone, wat denk jij? Omdat Rutte het zo slecht doet of omdat Baudet zulke goeie plannen heeft? Oftewel komt er een negatief of een postief antwoord?

Arabesk

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:04

Deze poll is ook gestolen natuurlijk, want fvd is niet de grootste :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:17

Fitzroy schreef:
Is deze al gepost?

Ik zie een foutje: voor 120.000 moet 3.000.000 zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:27

Mizora schreef:
@Elisa2:
Bezuinigen in de zorg is relatief. 26% van de overheidsuitgaven gaan direct naar zorg en welzijn toe, daar bovenop komen dan nog potjes die indirect naar de zorg toe gaan. De afgelopen jaren is er enkel maar meer geld naar de zorg gegaan, niet minder, alleen niet genoeg om de steeds hoger worden de kosten volledig op te vangen zonder wijzigingen van gedrag/uitgavepatroon.

PCR-test is wel degelijk betrouwbaar genoeg, de griep (influenza, griepachtige virussen zoals het rhinovirus is wel degelijk gewoon aangetroffen) is dit seizoen niet geweest omdat influenza meer geremd wordt door maatregelen dan covid19. Zowel het beperkte reizen als het afstand houden als het handen wassen zijn daarbij grote factoren geweest. Maar er zijn ook veel meer griepprikken gezet. Normaal reageert 50% van de groep die de oproep krijgt, nu tussen de 65-70%, dat zijn bijna een miljoen griepprikken meer, waardoor in de extra kwetsbare groep ook minder kans tot verspreiding is. En uiteraard is het ziek op kantoor werken nu veel meer taboe. Ben je ziek, dan blijf je thuis (en ben je niet ziek, dan werk je alsnog zo veel mogelijk thuis). Terwijl dit eerder zeker geen standaard was.

De oplopende PCR-cijfers lopen met alle golven tot nu toe 2 tot 3 weken voor op de ziekenhuiscijfers en 2 tot 4 weken voor op de sterftecijfers. Het is gebleken dat ze hiervoor goede voorspellers zijn.

Dit is een grafiek waarbij de Britse dagelijkse besmettingscijfers afgezet zijn tegen de dagelijkse sterfte met 0 tot 28 dagen vertraging (de CFR). De meest stabiele lijn is 18 dagen vertraging. De CFR zou in principe nauwelijks moeten wijzigen (hoewel er dus wel aanwijzingen zijn dat de britse mutatie toch iets dodelijker is, maar in dit geval is de verhoogde sterfte in de laatste maand van deze grafiek waarschijnlijker doordat er zo veel besmettingen waren, dat er een groter gedeelte gemist is.

[ [url=m/b5j2dp.png]Afbeelding[/url] ]

Het tijdig op slot gooien van NL was geen optie. Kijk al wat voor protesten er zijn gekomen op de avondklok nu. In de tijd dat een lockdown covid19 buiten de deur zou kunnen houden, namen weinig mensen het nog serieus. Niet op vakantie mogen zou toen absoluut niet getoleerd zijn.

Toch had dat zoveel ellende gescheeld!

Ik heb mijn zware twijfels over de pcr test. Mensen zonder klachten die positief testen op corona.

Bezuinigen in de zorg is relatief ja.. het wordt alsmaar duurder en duurder en niemand vraagt zich af hoe dat komt en de farmaceutische industrie wordt alleen maar rijker..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:28

Klopt het dat D66 AOW gelijk wil trekken met de bijstand?
Als dat zo is dan is de 3-eenheid VVD/CDA/D66 van plan de hele zorgstaat om zeep te helpen.
VVD sloopt de WIA
CDA de WW
D66 de AOW
Als je op 1 van die 3 partijen stemt ben je niet beter dan een republikeinse (Trump) stemmer in Amerika wat mij betreft.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:34

Boras schreef:
Fitzroy schreef:
Is deze al gepost?

300.000 of 3 miljoen? De 300.000 kan ik onderbouwen (0.65% van de bevolking direct dood door covid19, dat is die 120.000, daarnaast alle covid19 gevallen op de ic en de helft van de covid19 gevallen op de verpleegafdelingen), de 3 miljoen niet.

@Elisa2: het has alleen ellende gescheeld als mensen zich er aan zouden houden. Dat was uiterst onwaarschijnlijk geweest en veel waarschijnlijker waren er massale protesten gekomen.

Het alsmaar duurder worden van de zorg is inderdaad een probleem, maar niet veroorzaakt door de bezuinigingen.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 14-03-21 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:38

elnienjo schreef:
Als dat zo is dan is de 3-eenheid VVD/CDA/D66 van plan de hele zorgstaat om zeep te helpen.
VVD sloopt de WIA
CDA de WW
D66 de AOW
Als je op 1 van die 3 partijen stemt ben je niet beter dan een republikeinse (Trump) stemmer in Amerika wat mij betreft.

Dan weet je blijkbaar dus écht niet hoe de politiek in elkaar steekt. Jammer zeg.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:40

elnienjo schreef:
VVD sloopt de WIA
CDA de WW
D66 de AOW

D66 wil de AOW verhogen (maar toeslagen stoppen) :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:44

nynke55 schreef:
Bigone, wat denk jij? Omdat Rutte het zo slecht doet of omdat Baudet zulke goeie plannen heeft? Oftewel komt er een negatief of een postief antwoord?

Ik verwacht een dooddoener : Ik wil mijn vrijheid terug.

Terwijl je wanneer je het programma doorleest direct door hebt dat een aantal kreten van deze partij compleet de plank misslaan.

Uit EU
Uit Schengen
Uit klimaatverdrag
Uit de euro

Complete vrijheid om alle geloven belachelijk te maken.
Zo min mogelijk asielzoekers maar dan,

Alle oorspronkelijke Nederlanders of hun nazaten mogen altijd Nederland weer in en hier wonen, zonder restricties, vooral voor de Africaner boeren speciale regeling.

Ze schreeuwen dat Nederland vol, overvol is maar ben je zelf of ex Nederlander of nazaat van een ooit geëmigreerde nederlander dan verwelkomen we je met open armen.
Wanneer die terugkomen hebben we er zo drie miljoen of meer bij. Maar die hebben wel oud-Nederlands bloed oftewel de blond haar blauwe ogen zijn welkom, de roetmoppen niet.

Wanneer ik het programma lees heeft het meer van een dictatuur weg die de Nederlanders in één gebied wil houden, waarschijnlijk om geen verdunning te krijgen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:46

Mizora schreef:
Boras schreef:

300.000 of 3 miljoen? De 300.000 kan ik onderbouwen (0.65% van de bevolking direct dood door covid19, dat is die 120.000, daarnaast alle covid19 gevallen op de ic en de helft van de covid19 gevallen op de verpleegafdelingen), de 3 miljoen niet.

Hoeft ook niet. Het gaat om de bereidheid van Baudet. 3.000.000.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:07

Fitzroy schreef:
Is deze al gepost?

:')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:10

Campagne van de VVD zet vol in op Rutte.
Leuk met die spotjes waarin mensen vertellen wat een toffe peer het is etc.

Snap ik wel want na het niet slagen van hun harde beloftes, geen afbouw van de hypotheekrenteaftrek en de maximale snelheid blijf 130,durven ze dat niet meer.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:16

Wat betreft de Corona-maatregelen als we kijken naar de rest van de wereld hebben we nog best wat vrijheden gehad.

Al ben ik ook sceptisch ten aanzien van sommige maatregelen... En ben ik ze ook wel zat..
Maar mensen laten sterven op brancards op een ziekenhuisgang en koelcontainers voor de deur vind ik ook geen florissant idee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:17

fransje23 schreef:
Wat betreft de Corona-maatregelen als we kijken naar de rest van de wereld hebben we nog best wat vrijheden gehad.

Al ben ik ook sceptisch ten aanzien van sommige maatregelen... En ben ik ze ook wel zat..
Maar mensen laten sterven op brancards op een ziekenhuisgang en koelcontainers voor de deur vind ik ook geen florissant idee.

Het probleem is dat er dan ook die ruiter die van zijn paard valt de pijp uitgaat of die baby die hersenvliesontsteking krijgt en dat willen sommigen niet inzien.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:29

FvD: "Het virus is alleen gevaarlijk voor een kleine specifieke groep " ..

We hebben aleen al meer dan 3 miljoen 65-plusser. Daar komen mensen de chronisch zieken en mensen met veel overgewicht bij .. Die kleine groep is niet zo klein..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:32

Relaxed schreef:
Als je met mensen erover praat weet niemand van de VVD stemmers echt argumenten te geven als reden om op die partij te stemmen anders dan dat ze Rutte zo’n sympathieke vent vinden.

Dit stukje haakte ik vooral op in en dat is wel heel erg over 1 kam.. 'niemand van de vvd stemmers'

Ja niemand van de VVD stemmers die ik spreek dan. Ik weet toch niet van alle mensen wat ze precies stemmen en het lijkt mij logisch dat ik het dan heb over de groep mensen die ik wel ken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:39

fransje23 schreef:
FvD: "Het virus is alleen gevaarlijk voor een kleine specifieke groep " ..

We hebben aleen al meer dan 3 miljoen 65-plusser. Daar komen mensen de chronisch zieken en mensen met veel overgewicht bij .. Die kleine groep is niet zo klein..

Nee idd, en die groep is groot genoeg om de hele zorg te overspoelen is al gebleken.

Dus totdat we die groep beschermd hebben, dmv vaccinatie oid kunnen we niet anders dan maatregelen nemen om iedereen (!) te beschermen.

Ik snap echt niet hoe de FvD en al hun stemmers dit dan zien :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:41

Het gaat niet om al die andere mensen, het gaat om ikke ikke ikke.. en ikke mag nu niet zonder afspraak naar de action, de kroeg is ook dicht en ikke mag na 9 uur niet over straat.

Dat ikke ook kans heeft op een hartstilstand of ongeluk en dan niet terecht kan in een overvol ziekenhuis met comapatiënten, als die maatregelen er allemaal niet zijn. Dat ontgaat ikke.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:45

Ik had mij helemaal niet verdiept in de FvD en ik ga het ook niet stemmen maar voor de volledigheid even hun standpunten betreft Corona van hun site af gehaald.

Citaat:
Wij willen:

Structurele verhoging van het aantal IC-bedden.

Inrichting nationaal pandemiecentrum zodat Nederland voorbereid is op toekomstige uitbraken van virussen of andere onverwachte ziektes.

Geen vrijheidsbeperkende maatregelen zonder gedegen onderzoek en bewijs van de effectiviteit van die maatregelen.

Geen directe of indirecte vaccinatieplicht tegen het coronavirus.

Een crisisteam dat bij het uitbreken van een crisis wordt samengesteld uit meerdere disciplines.

Structurele salarisverhoging en betere arbeidsvoorwaarden voor verzorgenden en verpleegkundigen.

Onderzoek naar Nederlandse en/of Europese productie van grondstoffen en medicatie om afhankelijkheid van andere landen te voorkomen.

Stop op fusies en sluiten van regionale ziekenhuizen, om voldoende dekking te behouden.

Ik kan mij hiervan voorstellen dat veel Nederlanders zich kunnen vinden in deze punten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:52

Wat ik niet snap is waarom ze de lockdown niet specifieker gemaakt hebben, bv alleen voor de risicogroepen.

Ik val daar zelf ook in, en heb geen probleem om mij dan aan de lockdown regels te houden. Maar vind het eigenlijk niet kunnen dat er nu zoveel mensen gedupeerd raken en kinderen die ontzettend veel missen voor een relatief ongevaarlijk virus.

Dus ik had ook graag vrijheid terug, en dan snap ik PVV en FvD stemmers echt wel.

Maar ik wil niet uit de EU, wel aan het klimaat denken, ik wil geen immigratie stop etc.

Dusja ik vind het ook wel lastig om nu te kiezen waar ik op ga stemmen.

Edit, ja precies Ruitje. Dit deel van hun programma klinkt mij ook niet slecht in de oren. Maar veel van de rest dus wel.
Laatst bijgewerkt door urosa op 14-03-21 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:55

Lijst 30 stem ik op

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:58

Misschien omdat de risicogroep en alles wat er als een schil om heen hangt heel groot is?

Want veel mensen die in lockdown zouden moeten hebben ook verzorging nodig. Moeten boodschappen doen, naar de huisarts etc.
Er hangt veel mee samen!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:00

ruitje schreef:
Ik had mij helemaal niet verdiept in de FvD en ik ga het ook niet stemmen maar voor de volledigheid even hun standpunten betreft Corona van hun site af gehaald.

Citaat:
Wij willen:

Structurele verhoging van het aantal IC-bedden.

Inrichting nationaal pandemiecentrum zodat Nederland voorbereid is op toekomstige uitbraken van virussen of andere onverwachte ziektes.

Geen vrijheidsbeperkende maatregelen zonder gedegen onderzoek en bewijs van de effectiviteit van die maatregelen.

Geen directe of indirecte vaccinatieplicht tegen het coronavirus.

Een crisisteam dat bij het uitbreken van een crisis wordt samengesteld uit meerdere disciplines.

Structurele salarisverhoging en betere arbeidsvoorwaarden voor verzorgenden en verpleegkundigen.

Onderzoek naar Nederlandse en/of Europese productie van grondstoffen en medicatie om afhankelijkheid van andere landen te voorkomen.

Stop op fusies en sluiten van regionale ziekenhuizen, om voldoende dekking te behouden.

Ik kan mij hiervan voorstellen dat veel Nederlanders zich kunnen vinden in deze punten.

Dit is niet hun reclamespot!

:)