loriene schreef:Dat mensen uberhaupt nog op de vvd gaan stemmen!!!
Ik stem fvd
Waarom?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:@Elisa2:
Bezuinigen in de zorg is relatief. 26% van de overheidsuitgaven gaan direct naar zorg en welzijn toe, daar bovenop komen dan nog potjes die indirect naar de zorg toe gaan. De afgelopen jaren is er enkel maar meer geld naar de zorg gegaan, niet minder, alleen niet genoeg om de steeds hoger worden de kosten volledig op te vangen zonder wijzigingen van gedrag/uitgavepatroon.
PCR-test is wel degelijk betrouwbaar genoeg, de griep (influenza, griepachtige virussen zoals het rhinovirus is wel degelijk gewoon aangetroffen) is dit seizoen niet geweest omdat influenza meer geremd wordt door maatregelen dan covid19. Zowel het beperkte reizen als het afstand houden als het handen wassen zijn daarbij grote factoren geweest. Maar er zijn ook veel meer griepprikken gezet. Normaal reageert 50% van de groep die de oproep krijgt, nu tussen de 65-70%, dat zijn bijna een miljoen griepprikken meer, waardoor in de extra kwetsbare groep ook minder kans tot verspreiding is. En uiteraard is het ziek op kantoor werken nu veel meer taboe. Ben je ziek, dan blijf je thuis (en ben je niet ziek, dan werk je alsnog zo veel mogelijk thuis). Terwijl dit eerder zeker geen standaard was.
De oplopende PCR-cijfers lopen met alle golven tot nu toe 2 tot 3 weken voor op de ziekenhuiscijfers en 2 tot 4 weken voor op de sterftecijfers. Het is gebleken dat ze hiervoor goede voorspellers zijn.
Dit is een grafiek waarbij de Britse dagelijkse besmettingscijfers afgezet zijn tegen de dagelijkse sterfte met 0 tot 28 dagen vertraging (de CFR). De meest stabiele lijn is 18 dagen vertraging. De CFR zou in principe nauwelijks moeten wijzigen (hoewel er dus wel aanwijzingen zijn dat de britse mutatie toch iets dodelijker is, maar in dit geval is de verhoogde sterfte in de laatste maand van deze grafiek waarschijnlijker doordat er zo veel besmettingen waren, dat er een groter gedeelte gemist is.
[ [url=m/b5j2dp.png]Afbeelding[/url] ]
Het tijdig op slot gooien van NL was geen optie. Kijk al wat voor protesten er zijn gekomen op de avondklok nu. In de tijd dat een lockdown covid19 buiten de deur zou kunnen houden, namen weinig mensen het nog serieus. Niet op vakantie mogen zou toen absoluut niet getoleerd zijn.
Boras schreef:Fitzroy schreef:Is deze al gepost?
Heel makkelijk en kort om te bepalen op wie je nu écht wilt stemmen![]()
[ [url=m/tW82vD.png]Afbeelding[/url] ]
Ik zie een foutje: voor 120.000 moet 3.000.000 zijn.
elnienjo schreef:Klopt het dat D66 AOW gelijk wil trekken met de bijstand?
Als dat zo is dan is de 3-eenheid VVD/CDA/D66 van plan de hele zorgstaat om zeep te helpen.
VVD sloopt de WIA
CDA de WW
D66 de AOW
Als je op 1 van die 3 partijen stemt ben je niet beter dan een republikeinse (Trump) stemmer in Amerika wat mij betreft.
elnienjo schreef:Klopt het dat D66 AOW gelijk wil trekken met de bijstand?
Als dat zo is dan is de 3-eenheid VVD/CDA/D66 van plan de hele zorgstaat om zeep te helpen.
VVD sloopt de WIA
CDA de WW
D66 de AOW
Als je op 1 van die 3 partijen stemt ben je niet beter dan een republikeinse (Trump) stemmer in Amerika wat mij betreft.
nynke55 schreef:Bigone, wat denk jij? Omdat Rutte het zo slecht doet of omdat Baudet zulke goeie plannen heeft? Oftewel komt er een negatief of een postief antwoord?
Mizora schreef:Boras schreef:
Ik zie een foutje: voor 120.000 moet 3.000.000 zijn.
300.000 of 3 miljoen? De 300.000 kan ik onderbouwen (0.65% van de bevolking direct dood door covid19, dat is die 120.000, daarnaast alle covid19 gevallen op de ic en de helft van de covid19 gevallen op de verpleegafdelingen), de 3 miljoen niet.
fransje23 schreef:Wat betreft de Corona-maatregelen als we kijken naar de rest van de wereld hebben we nog best wat vrijheden gehad.
Al ben ik ook sceptisch ten aanzien van sommige maatregelen... En ben ik ze ook wel zat..
Maar mensen laten sterven op brancards op een ziekenhuisgang en koelcontainers voor de deur vind ik ook geen florissant idee.
Relaxed schreef:Als je met mensen erover praat weet niemand van de VVD stemmers echt argumenten te geven als reden om op die partij te stemmen anders dan dat ze Rutte zo’n sympathieke vent vinden.
Dit stukje haakte ik vooral op in en dat is wel heel erg over 1 kam.. 'niemand van de vvd stemmers'
fransje23 schreef:FvD: "Het virus is alleen gevaarlijk voor een kleine specifieke groep " ..
We hebben aleen al meer dan 3 miljoen 65-plusser. Daar komen mensen de chronisch zieken en mensen met veel overgewicht bij .. Die kleine groep is niet zo klein..
Citaat:Wij willen:
Structurele verhoging van het aantal IC-bedden.
Inrichting nationaal pandemiecentrum zodat Nederland voorbereid is op toekomstige uitbraken van virussen of andere onverwachte ziektes.
Geen vrijheidsbeperkende maatregelen zonder gedegen onderzoek en bewijs van de effectiviteit van die maatregelen.
Geen directe of indirecte vaccinatieplicht tegen het coronavirus.
Een crisisteam dat bij het uitbreken van een crisis wordt samengesteld uit meerdere disciplines.
Structurele salarisverhoging en betere arbeidsvoorwaarden voor verzorgenden en verpleegkundigen.
Onderzoek naar Nederlandse en/of Europese productie van grondstoffen en medicatie om afhankelijkheid van andere landen te voorkomen.
Stop op fusies en sluiten van regionale ziekenhuizen, om voldoende dekking te behouden.
ruitje schreef:Ik had mij helemaal niet verdiept in de FvD en ik ga het ook niet stemmen maar voor de volledigheid even hun standpunten betreft Corona van hun site af gehaald.Citaat:Wij willen:
Structurele verhoging van het aantal IC-bedden.
Inrichting nationaal pandemiecentrum zodat Nederland voorbereid is op toekomstige uitbraken van virussen of andere onverwachte ziektes.
Geen vrijheidsbeperkende maatregelen zonder gedegen onderzoek en bewijs van de effectiviteit van die maatregelen.
Geen directe of indirecte vaccinatieplicht tegen het coronavirus.
Een crisisteam dat bij het uitbreken van een crisis wordt samengesteld uit meerdere disciplines.
Structurele salarisverhoging en betere arbeidsvoorwaarden voor verzorgenden en verpleegkundigen.
Onderzoek naar Nederlandse en/of Europese productie van grondstoffen en medicatie om afhankelijkheid van andere landen te voorkomen.
Stop op fusies en sluiten van regionale ziekenhuizen, om voldoende dekking te behouden.
Ik kan mij hiervan voorstellen dat veel Nederlanders zich kunnen vinden in deze punten.