De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:35

sureido schreef:
Je zal toch moeten dokken Urielle of je dat nu wilt of niet, want bij minderjarigen gaat de schade op de ouders vallen gok ik zomaar.

En dan op je 13e al zoveel schuld, nee sorry maar dit is gewoon een ticket naar het criminele circuit. Niet dat ik het niet terecht vind. Maar ik denk dat voor minderjarigen andere oplossingen een stuk beter zijn.

Wat voor oplossingen had je in gedachten? En wie moet de schade dan betalen?

Ik vind het eigenlijk wel terecht dat de daders aansprakelijk worden gesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:36

Loretta schreef:
Daar word jij dan als ouder toch voor achterna gezeten door het bedrijf, gemeente of eventuele verzekeraar. Daar veranderd een rotschop helaas niets aan. Dat is ook het treurige eraan. Jij wordt er dan voor gepakt.

Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen hoor, tot 18 sowieso en misschien ool tot 21, maar dat weet ik niet zeker.
Wat stel jij voor dan, kwijtschelden? Ze hebben wel het inkomen en spullen van anderen om zeep geholpen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:42

Loretta schreef:
Daar word jij dan als ouder toch voor achterna gezeten door het bedrijf, gemeente of eventuele verzekeraar. Daar veranderd een rotschop helaas niets aan. Dat is ook het treurige eraan. Jij wordt er dan voor gepakt.

Zo simpel lag het niet.
Ten eerste hoor je als ouder te weten waar je kind uithangt. Zeker 's avonds en zeker in een avondklok.
Ten tweede zijn ouders gewoon gebeld bij de arrestaties. Kregen eerst de kans om zelf hun kinderen aan te pakken. En daar haal je ook daders en meelopers wel uit.

Maar kijk die reacties eens als dat mens tegen die burgemeester. 'Dat doet mijn kind niet.'
Daar krijg je nou precies die onhandelbare rotjongen van. Betaal dan maar, had je hem eerder maar normen en waarden bij moeten brengen. Datzelfde kom je tegen bij wangedrag op school, bij pesten, noem maar op. Hier op het dorp twee van die krengen die hier dagelijks kwamen klieren. Probeer je in gesprek te gaan met de ouders, komen ze alleen aan de deur om te vertellen dat hun zoetje dat nooit zou doen. Zo zijn veel te veel ouders tegenwoordig. Ben zelf ouder dan van 3 kids, die mogen eerst haarfijn uitleggen hoe wat wie waar wanneer, hoor. Ook nog nóóit iemand aan de deur gehad en gepaste shock en onbegrip vanwege de rellen.

Als je pas ingrijpt als ze de boel kort en klein slaan ben je gewoon jaren te laat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:56

Urielle schreef:
Loretta schreef:

Zo simpel lag het niet.
Ten eerste hoor je als ouder te weten waar je kind uithangt. Zeker 's avonds en zeker in een avondklok.
Ten tweede zijn ouders gewoon gebeld bij de arrestaties. Kregen eerst de kans om zelf hun kinderen aan te pakken. En daar haal je ook daders en meelopers wel uit.

Maar kijk die reacties eens als dat mens tegen die burgemeester. 'Dat doet mijn kind niet.'
Daar krijg je nou precies die onhandelbare rotjongen van. Betaal dan maar, had je hem eerder maar normen en waarden bij moeten brengen. Datzelfde kom je tegen bij wangedrag op school, bij pesten, noem maar op. Hier op het dorp twee van die krengen die hier dagelijks kwamen klieren. Probeer je in gesprek te gaan met de ouders, komen ze alleen aan de deur om te vertellen dat hun zoetje dat nooit zou doen. Zo zijn veel te veel ouders tegenwoordig. Ben zelf ouder dan van 3 kids, die mogen eerst haarfijn uitleggen hoe wat wie waar wanneer, hoor. Ook nog nóóit iemand aan de deur gehad en gepaste shock en onbegrip vanwege de rellen.

Als je pas ingrijpt als ze de boel kort en klein slaan ben je gewoon jaren te laat.

Je kunt je kind wel aanpakken. Alleen daarmee zijn de schuldeisers nog niet tevreden. Die willen alleen maar geld zien. Een aangezien jouw kind minderjarig is komen ze bij de ouders uit.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:58

Urielle schreef:
Loretta schreef:

Zo simpel lag het niet.

Hier ben ik het zo mee eens _/-\o_

Bijzonder hoeveel ouders er worden "vrijgesproken" van hun kinderen. Ze zijn en blijven verantwoordelijk voor ze. Je weet al dat er een avondklok is, dan weet je toch dat je jong niet op zijn kamer zit..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:00

Loretta schreef:
Urielle schreef:

Zo simpel lag het niet.

Je kunt je kind wel aanpakken. Alleen daarmee zijn de schuldeisers nog niet tevreden. Die willen alleen maar geld zien. Een aangezien jouw kind minderjarig is komen ze bij de ouders uit.

Ja, dat is hoe het werkt. Ik zou ook geld willen zien wanneer een snotterkuuken mijn inkomstenbron, auto of huis heeft vernield. Dat is toch logisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:02

Loretta schreef:

Tuurlijk zijn de schuldeisers dan niet tevreden, die schuldeisers zijn ondernemers en particulieren wiens bezit dat kind heeft vernield met crimineel gedrag. Volkomen eens dat de ouders dat moeten betalen, tevens een les voor ouderslief.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:09

Inderdaad, misschien dat ze zich dan eens bezighouden met waar hun kind ’s avonds tijdens de avondklok is en wat hij uitvreet!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:10

Zo ik zag net op het nieuws Libanon. Inwoners moeten thuis blijven, de hele dag. Tanks door de straten en er wordt met scherp geschoten. Geen overheidssteun en de zorg is heel duur. En wat er aan zorg is is overbelast en bijna geen IC bedden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:27

Betreft de ouders laten boeten, ik vind het prima hoor.
Maar ik ben bang dat ouders die hard gespaard hebben de l. gaan zijn en ouders die maar lang leve de lol van alles (op afbetaling) gekocht hebben er goed mee weg gaan komen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:28

Suzanne F. schreef:
Zo ik zag net op het nieuws Libanon. Inwoners moeten thuis blijven, de hele dag. Tanks door de straten en er wordt met scherp geschoten. Geen overheidssteun en de zorg is heel duur. En wat er aan zorg is is overbelast en bijna geen IC bedden.

Goddank is het hier niet zoals in Libanon. Als het eten op is lege magen en doodgeschoten worden om op straat te lopen gaat wel heel erg ver.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:29

DuoPenotti schreef:
Maar ik ben bang dat ouders die hard gespaard hebben de l. gaan zijn en ouders die maar lang leve de lol van alles (op afbetaling) gekocht hebben er goed mee weg gaan komen.

Totdat je zelf de ouder bent die door de rijke Jumbo wordt kaalgeplukt. En inderdaad, waarom zou je nog sparen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:36

Nou haal je toch echt oorzaak en gevolg door elkaar. Het gevolg, dat je door "de rijke jumbo wordt kaalgeplukt", is een gevolg van het rellen en slopen van hun kinderen. Dat is de oorzaak, niet Jumbo.

Nog los van het feit dat het vaker kleine hardwerkende ondernemers zijn, die de gevolgen van zulke rellen ondervinden dan de grote bedrijven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:43

Karl66 schreef:
Nou haal je toch echt oorzaak en gevolg door elkaar. Het gevolg, dat je door "de rijke jumbo wordt kaalgeplukt", is een gevolg van het rellen en slopen van hun kinderen. Dat is de oorzaak, niet Jumbo.

Nog los van het feit dat het vaker kleine hardwerkende ondernemers zijn, die de gevolgen van zulke rellen ondervinden dan de grote bedrijven.

De Jumbo is anders ook behoorlijk leeggeplunderd. En om eerlijk te zijn voel ik compassie met de kleine ondernemers die hier slapeloze nachten van hebben en veel stress ervaren. Bij de Jumbo ligt er niemand wakker van.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:48

Loretta schreef:
Totdat je zelf de ouder bent die door de rijke Jumbo wordt kaalgeplukt. En inderdaad, waarom zou je nog sparen.

Of je zorgt dat je kinderen de jumbo niet plunderen...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:49

Loretta schreef:
Karl66 schreef:

De Jumbo is anders ook behoorlijk leeggeplunderd. En om eerlijk te zijn voel ik compassie met de kleine ondernemers die hier slapeloze nachten van hebben en veel stress ervaren. Bij de Jumbo ligt er niemand wakker van.

Weet je, die jeugd heeft nog het geluk dat ze in Nederland wonen.
In een ander land zou je bij diefstal nog wel de pootjes afgehakt kunnen krijgen.

Diefstal is diefstal...ongeacht van wie, dat heeft iets met fatsoen en beschaving te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:00

Loretta schreef:
Karl66 schreef:

Die Jumbo kan ook gewoon een franchise zijn, he.

En dan nog, waarom zou een groot bedrijf niet haar schade vergoed mogen krijgen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:03

De wereld op z'n kop, medelijden hebben met jongeren die de jumbo geplunderd hebbrn.

En ja, ik heb ook wel zorgen dat als ouders zo kaas geplukt worden door hun kind wat dat voor gevolgen heeft voor criminaliteit. Jeugd heb je niet altijd in de hand helaas. Maar die ondernemers hebben het al zwaar, dus moeten sowieso schadeloos gesteld worden.
Ik hoorde al boetes van 500euro in het snelrecht voor een fonds, maar wellicht staat dat nog naast de schade verhalen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:04

Nou, ik ken mensen die bij de betreffende Jumbo werken en die waren er toch wel ondersteboven van hoor.
Dus om nou te zeggen dat niemand er wakker van ligt.... Sommige mensen werken er al jaren en zien hun werkplek dan compleet overhoop gehaald worden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:05

Precies. Er zijn ook zat franchise bedrijven.

Kan mij overigens ook geen moer schelen. Hoe rijk iemand is.
Als je kind spullen vernield wil ik er als belasting betaler niet voor opdraaien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:07

daantjuhhh schreef:
Precies. Er zijn ook zat franchise bedrijven.

Kan mij overigens ook geen moer schelen. Hoe rijk iemand is.
Als je kind spullen vernield wil ik er als belasting betaler niet voor opdraaien.

Dit gedoe heeft de belastingbetaler al genoeg gekost. Mooi dat schade verhaald gaat worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:08

Loretta schreef:
DuoPenotti schreef:

Je maakt bijna Robin Hood van deze criminelen. Ik snap heel goed dat ouders de banketstaaf kunnen zijn. Maar wanneer je er als ouder geen actie onderneemt wanneer ze niet thuis zijn terwijl er in je omgeving gereld word en je onderneemt geen actie, door ze te bellen en te zorgen dat ze naar huis komen dan ben je net zo schuldig. En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar het overgrote deel opgeschoten pubers die hier bij betrokken waren hadden terug geroepen kunnen worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:08

En het werkt afschrikkend. Als je ouders moeten betalen of er wordt beslag gelegd op de inkomen dan voelen ze het ook echt ipv naar bureau halt toe en een paar uur schoffelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:10

En wel toevallig dat het rellen door de schoffies behoorlijk is afgenomen, misschien zijn de ouders wakker geschud. Naast de grote politiemacht die overal bovenop zit natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:13

bigone schreef:
En wel toevallig dat het rellen door de schoffies behoorlijk is afgenomen, misschien zijn de ouders wakker geschud. Naast de grote politiemacht die overal bovenop zit natuurlijk.

Dat denk ik ook. Er zijn natuurlijk een aantal uitspraken gedaan door verschillende rechters in Nederland en de straffen zijn niet mals.