Wie zegt dat ik geen oog heb voor de problemen van de aardbevingen ? Ik vind het verschrikkelijk voor de bewoners en ik vind dat zij recht hebben op volledige compensatie.
De wolf hoort IMO ook niet in Nederland.
Windmolens en zonnepanelen staat het hier vol mee tussen mijn huis en mijn stal (8 km), dus ik weet wat voor last je daarvan kan hebben, als je er dichtbij woont, vooral het zoevend geluid.
In de omliggende dorpen hier zijn helemaal geen winkels en andere voorzieningen, dus daar ben ik ook mee bekend.
Heb je nog een rijtje waarover ik mijn mening moet geven?
Er zijn genoeg mensen vanuit buiten de Randstad in de Tweede Kamer, de bekendste is Geert uit Venlo of Omtzigt die opgroeide in Borne/Hengelo
En zo zijn er nog vele anderen.
Feit is dat vooral hoogopgeleiden in de Randstad of in de grote steden gaan/blijven wonen i.v.m. de werkgelegenheid en deze zijn meer geïnteresseerd in de politiek en beter in lobbyen dan de gemiddelde melkboer of timmerman.
Voor plaatselijke problemen, zoals het verdwijnen van voorzieningen in je gemeente of waar windmolens geplaatst worden, kan je beter proberen via lokale of provinciale verkiezingen of politieke partijen druk uit te oefenen.
Ik ben geen voorstander van Windmolens en van mij mag de gaswinning in het noorden direct gestopt worden. Maar hoe gaan we dan voorzien in gas en elektriciteit? We willen niet afhankelijk zijn van de Russen en ik wil een schone, betaalbare oplossing.
Ik zie nl. wel hoe het klimaat verandert en ik ben ervan overtuigd, dat dit vooral komt door de mens.
Ik ben ook tegen de megastallen, die hebben wij nl. hier ook, bijv. met 6000 varkens. Vorig jaar zijn er nog honderden varkens gestikt omdat de installatie kapot ging.
En gelukkig is de nertsenfokkerij hier gesloten.
Kortom het is gewoon niet gemakkelijk om juiste keuzes te maken, die voor iedereen acceptabel zijn.
Ik vind de PvdD net zo extreem als de nieuwe partij BBB.
Wat de PvdA betreft, daar heb ik regelmatig op gestemd.
Mijn oma, van 1904 was erg actief bij de Rooie Vrouwen, dus ik ben er deels mee opgevoed.
Ik vind Lilianne Ploumen (uit Maastricht

) een sympathieke, kundige vrouw, alleen zij is geen stemmentrekker, ben ik bang.
Ik weet nu nog niet op wie of welke partij ik ga stemmen in maart.
Het zal sowieso een middenpartij zijn en dan links van het midden, waarbij ik vind dat solidariteit belangrijk is, maar ook waarbij ik vind dat werken meer beloond moet worden d.m.v. bijvoorbeeld de arbeidskorting te verhogen en de inkomstenbelasting nog verder te vereenvoudigen.
En ik ben voor de EU.
Maar goed, volgens (extreem)rechts is zelfs de VVD tegenwoordig links