Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:30

Ik voel me niet aangevallen hoor , vind het eigenlijk heel interessant hoe jij over Amerika of je toekomstige thuisland denkt .
Maar ik vind je nu , terwijl je nog gewoon hier woont , al erg extreem denkend over sommige zaken .
En dan denk ik, komt dat door je man/vriend , schoonouders of heb je je echt zelf aan alle kanten verdiept in het systeem daar.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:33

Ailill schreef:
Dat quote ik net.

Nee, dat quote je niet. Nergens heb ik het over meningen, of wel? Aannames, en onjuiste aannames.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:38

bigone schreef:
Ik voel me niet aangevallen hoor , vind het eigenlijk heel interessant hoe jij over Amerika of je toekomstige thuisland denkt .
Maar ik vind je nu , terwijl je nog gewoon hier woont , al erg extreem denkend over sommige zaken .
En dan denk ik, komt dat door je man/vriend , schoonouders of heb je je echt zelf aan alle kanten verdiept in het systeem daar.

Leg me dan eens uit wat zo extreem is van mijn kant en daarnaast hoe jij erover denkt. Dan kunnen we een normale discussie voeren.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:38

Anouska schreef:
Ailill schreef:
Dat quote ik net.

Nee, dat quote je niet. Nergens heb ik het over meningen, of wel? Aannames, en onjuiste aannames.
Never mind.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:41

Ailill schreef:
Anouska schreef:

Never mind.

Ja lekker makkelijk. Mij beschuldigen en dan dat zeggen als je je realiseert dat ik dat niet heb gedaan.

Ailill

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:44

Nee, ik benoem meermaals een/mijn punt, blijkbaar zie je het niet/denk je er anders over. Dan houdt het toch op?

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:48

Ailill schreef:
Nee, ik benoem meermaals een/mijn punt, blijkbaar zie je het niet/denk je er anders over. Dan houdt het toch op?

Je punt is een beschuldiging naar mij dat ik meningen dom heb genoemd en dat heb ik niet. Is dus gewoon onwaar.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:49

Ik vind het behoorlijk extreem dat je vijf onschuldige mannen alsnog schuldig acht. Maar gelukkig ben jij niet degene die het onderzoek heeft gedaan, of de judge.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:50

Anouska schreef:
Ailill schreef:

Je punt is een beschuldiging naar mij dat ik meningen dom heb genoemd en dat heb ik niet. Is dus gewoon onwaar.
Prima.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:52

Rinske schreef:
Ik vind het behoorlijk extreem dat je vijf onschuldige mannen alsnog schuldig acht. Maar gelukkig ben jij niet degene die het onderzoek heeft gedaan, of de judge.
En dit inderdaad, werkelijk waar.

Maar goed, ik ga er verder niet meer op in, past zeer zeker niet binnen dit topic en verpest de sfeer enorm.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:56

Anouska schreef:
bigone schreef:

Leg me dan eens uit wat zo extreem is van mijn kant en daarnaast hoe jij erover denkt. Dan kunnen we een normale discussie voeren.

Je vind het recht om jezelf te verdedigen door een geladen wapen te dragen normaal .
Hierbij ga je toch voorbij aan de gigantische hoeveelheid ellende die legaal en illegaal wapenbezit veroorzaakt.
Je vind dat Trump een geweldige man op de juiste plek is en daar zeker moet blijven.
En voor nog enkele dingen moet ik eerst terug lezen.
Wat me wel opvalt aan jouw manier van praten/reageren , dat komt me bekend voor.
Laat me raden , je bent tegen de noodwet , tegen vaccineren, tegen 5 G en waarschijnlijk , als trumpfan ook anti abortus . Geen verwijt of aanval puur gevoel van mijn kant

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:57

Rinske schreef:

Als je nou zo'n vertrouwen hebt in het Amerikaanse rechtssysteem, waarom denk je dan nog steeds dat Trump al die misdaden heeft begaan?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:01

Heb nu even tijd om uitgebreider te reageren :j.

Anouska schreef:
Mag jij uitleggen hoe dat hetzelfde is als iemand dom noemen? Ik ken mensen die meerdere hoge opleidingen hebben gevolgd maar op sommige vlakken pure onzin uitkramen. Zijn ze dan dom?

Nogmaals, waar heb ik ook maar iemand hier persoonlijk aangevallen?

Een hoge opleiding wil niet zeggen dat ze geen opleidingen kunnen uitkramen. Intelligentie vs. wijsheid enzo.

Anouska schreef:
Ik heb een stuk of 5 pagina's doorgelezen en man, man, man wat een hoop onzin zie ik voorbij komen.

Verder heb je voor zover ik zie inderdaad niet echt mensen persoonlijk aangevallen, maar je manier van reageren is niet zo prettig. Je komt over alsof je alle wijsheid in pacht hebt en iedereen die anti-trump is, is gehersenspoeld door de 'fake news media' (note: ik zeg je komt over, niet je hebt dit letterlijk geschreven).

Verder vind ik het ook niet zo netjes om iemand een heks te noemen alleen omdat je haar standpunten niet ondersteund, of iemand een pedofiel te noemen terwijl daar geen bewijs voor is. Vind het best heftig om iemand voor dat laatste uit te maken, heeft best verregaande gevolgen.

Je zegt ook dat Biden ze niet allemaal op een rijtje heeft: waarom? Kan je dat onderbouwen? Hij stottert, ja, maar dat is geen teken dat hij ze niet op een rijtje heeft. Als fouten in spraak een reden is om ze 'niet allemaal op een rijtje te hebben', heeft Trump ze dan ook niet 'allemaal op een rijtje' volgens jou?

Waarom ben je van mening dat de Central Park 5 schuldig zijn? Er is geen hard bewijs wat ze er iets mee te maken hadden en de dader heeft opgebiecht, waarvan er een DNA match was.

Wat betreft de moslims: waren er moslims blij met de aanslag? Vast. Maar dit is een niet-representatief minuscuul aantal geweest. Het is absoluut niet representatief voor de groep als geheel. Of vind jij de Klux-Klux-Klan ook representatief voor Christenen? (en dat is nog een grotere groep –binnen Amerika– ook)

Je zegt dat Biden zo slecht is. Maar wat vind je van hoe Trump vredige protesterende mensen hardhandig aanpakt om een photo-op te doen met een (op-de-kop) bijbel? De vele mensen uit zijn directe omgeving/team die veroordeeld zijn voor allerlei criminele zaken?

En Trump heeft ogenschijnlijk iets tegen Obama. Hij haalt zo veel als hij kan weg van wat Obama heeft ingesteld. Zelfs de gezonde schoollunches van Michelle moesten het ontgelden. De daling van werkeloosheidscijfers –ingezet door de Obama-regering– heeft hij geluk mee gehad en opgeëist als iets van zichzelf (want hij deed het zo veel beter dan Obama), maar nu er een crisis is en hij aan zou moeten poten om de economie te redden/zorgen dat de gezondheidszorg goed loopt, heeft hij grote problemen. Het lukt hem niet. Dus moffelt hij het maar weg. Dodencijfers van Corona die anders worden geteld (zodat het er minder lijken) en nu dus de cijfers die direct aan het witte huis gemeld moeten worden in plaats van openbaar gemaakt worden. Dat is vrij zorgelijk voor een vrij land. Hij doet er alles aan om de narrative naar zijn hand te zetten, maar omdat hij zichzelf veelvuldig tegenspreekt (hiervoor hoef je alleen maar zijn twitter door te scrollen. Deze is ook mooi.

Ik ben overigens wel benieuwd of je al tijd hebt gehad om naar mijn vraag te kijken over de bronnen enzo? Vind het altijd interessant om te leren hoe mensen denken op dit soort onderwerpen. Extra vraag: kan je ook dingen noemen die Trump volgens jou niet goed heeft gedaan, of waar hij fout zat?

Edit: Ik merk trouwens dat ik het lastig vind om bronnen te vinden waarvan ik verwacht dat je die betrouwbaar vindt. CNN etc. zal je niet als betrouwbaar ervaren. Wat zijn volgens jou wel betrouwbare bronnen, of wat zijn iig je eisen van een bron?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:10

Het recht om wapens te dragen heeft weinig met Trump te maken, dat is een grondrecht in de VS. Ondanks dat grondrecht zijn er staten met strengere wapenwetgeving dan Nederland en omgekeerd zijn er landen in Europa met minder strenge wetten dan de meeste Amerikaanse staten. Het probleem van de vele vuurwapendoden zit hem dan ook niet direct in dat grondrecht. Het probleem heeft een aantal andere oorzaken. Ten eerste heeft de VS een dramatisch slechte registratie van wapens, met als gevolg dat de bestaande wetten nauwelijks gehandhaafd kunnen worden en er heel veel illegale wapens in de omloop zijn. En zelfs dat is niet het grootste probleem, het grootste probleem is de gigantische inkomensongelijkheid, in combinatie met een serieus problematische verslavingsproblematiek en dat afgetopt met een slechte (geestelijke) gezondheidszorg. Het gevolg is dat de VS te vergelijken is met bijvoorbeeld Brazilië. Een land met hele strenge wapenwetten, maar met vergelijkbare problemen en vergelijkbaar dodelijk geweld. Aan de andere kant kan je de VS totaal niet vergelijken met landen als Finland of Zwitserland. Landen met een hele liberale wapenwetgeving, maar zonder de inkomensverschillen, slechte gezondheidszorg en verslavingsproblematiek en daardoor ook geen vergelijkbare problemen met dodelijk geweld.

Imandra, ik heb een paar pagina's terug nog een artikel van foxnews aangehaald met een aantal door hun gedane peilingen. Daaruit blijkt dat de meerderheid van de Amerikanen Biden een geschiktere president vinden, waarbij hij op een aantal zaken beter scoort dan Trump en op geestelijke gezondheid gelijk scoort met Trump.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 21-07-20 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:15

bigone schreef:
Je vind het recht om jezelf te verdedigen door een geladen wapen te dragen normaal .
Hierbij ga je toch voorbij aan de gigantische hoeveelheid ellende die legaal en illegaal wapenbezit veroorzaakt.
Je vind dat Trump een geweldige man op de juiste plek is en daar zeker moet blijven.
En voor nog enkele dingen moet ik eerst terug lezen.
Wat me wel opvalt aan jouw manier van praten/reageren , dat komt me bekend voor.
Laat me raden , je bent tegen de noodwet , tegen vaccineren, tegen 5 G en waarschijnlijk , als trumpfan ook anti abortus . Geen verwijt of aanval puur gevoel van mijn kant

Wist je dat er miljoenen mensen gered worden omdat law abiding citizens een wapen dragen? Dat hoor je niet in het nieuws want past niet in de agenda. Heb je de statistieken van de problemen door legale wapens vs illegale wapens? En houd je illegale wapens tegen door een wapenwet? If is het dan zo dat in Amerika de gangs helemaal de straten over kunnen nemen?

Ik vind Trump een geweldige president, ik ken hem niet persoonlijk. Als POTUS heeft hij enorm veel goede dingen gedaan.

Ik ben zeker tegen de noodwet maar niet om dezelfde reden als de meeste schaapjes die de kroeg missen. Het is bij mij omdat ik het eea onderzocht heb over de Nederlandse grondwet en het grote gevaar zie van die wet.

Ik ben niet tegen vaccinaties, wel tegen de zooi die er door wordt gedrukt omdat er een heleboel heel veel geld aan willen verdienen en zich niets interesseren mbt bijwerkingen. We weten hoe het afliep met het H1N1 vaccin.

Ik weet niet voldoende over 5G om er een mening over te hebben.

Ik ben inderdaad tegen abortus, dat was ik vroeger niet. Daar heb ik mijn eigen redenen voor. Ontzettend goede film trouwens over, Unplanned heet hij volgens mij. Worth watching.

Trouwens, niemand beinvloed mijn mening. Mijn (schoon)familie niet, mijn man niet en mijn vrienden niet. Ik fact check zelf en laat het niet door Snopes doen. Mijn mening was tot 10 jaar geleden wel beinvloed door wat anderen van me vonden, die tijd is voorbij. Ik geloof dingen omdat ik er onderzoek naar doe, niet omdat ik iets op Twitter voorbij heb zien komen.

En over de manier waarom ik iets zeg: dat ben ik. Ik ben geen sugar coater, nooit geweest. Maar ik val mensen ook niet aan op hun meningen. Wel op onzin die ze posten. Mensen zijn tegenwoordig veel te snel beledigd omdat ze niet goed lezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:21

Wat heeft potus ongelooflijk goed gedaan ?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:33

Het is inmiddels bijna hilarisch hoeveel mensen uit zijn directe omgeving een boekje over Trump open willen doen, letterlijk dus. Na John Bolton en Mary Trump komt ook Trumps voormalig advocaat Michael Cohen met een boek over de president op de proppen, en uiteraard wordt de Trump-verdedingsmachinerie ook meteen weer in stelling gebracht (goed voor de verkoopcijfers):
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53489390
Behalve wraak zullen de aandacht voor het eigen ego en niet te vergeten de nodige $$$ wel belangrijke drijfveren zijn. De beloofde onthullingen bieden naar mijn idee doorgaans weinig nieuws onder de zon wat betreft Trumps persoon.

Toch ben ik stiekem wel benieuwd naar deze boeken. Iemand hier die één ervan gelezen heeft, of van plan is dit nog te doen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:39

Anouska schreef:
Trouwens, niemand beinvloed mijn mening. Mijn (schoon)familie niet, mijn man niet en mijn vrienden niet. Ik fact check zelf en laat het niet door Snopes doen. Mijn mening was tot 10 jaar geleden wel beinvloed door wat anderen van me vonden, die tijd is voorbij. Ik geloof dingen omdat ik er onderzoek naar doe, niet omdat ik iets op Twitter voorbij heb zien komen.
Waar ken ik dit toch van? De woordkeuze, de veelvuldige zelfreferenties, het 'zelf onderzoek doen' ... Waar heb ik dit nou ook alweer eerder gelezen?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:46

Ja, daar dacht ik ook gelijk aan, komt me zo bekend voor.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:00

Mwah er zijn er wel veel die zich zo houding geven hoor. Dat is niet uniek aan vorige pro-trump mensen die hier mee hebben gepraat. Dat specifieke groepje Pro-trumpers hebben het immers vaker over Sheeple en dat ze zelf wél goed onderzoek hebben gedaan.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:18

IMANDRA schreef:
Anouska schreef:
Ik heb een stuk of 5 pagina's doorgelezen en man, man, man wat een hoop onzin zie ik voorbij komen.

Verder heb je voor zover ik zie inderdaad niet echt mensen persoonlijk aangevallen, maar je manier van reageren is niet zo prettig. Je komt over alsof je alle wijsheid in pacht hebt en iedereen die anti-trump is, is gehersenspoeld door de 'fake news media' (note: ik zeg je komt over, niet je hebt dit letterlijk geschreven).

Zoals je zelf al zegt is dat een aanname gebaseerd op een gevoel. Tja dat kan je vinden, maar dit is nu eenmaal hoe ik discussieer. Ik doe ook niet of ik alle wijsheid in pacht heb, wel zie ik hier veel mensen die dat denken te hebben en als ik dan een vraag stel krijg ik geen antwoord. Kunnen mensen mij een onprettig persoon vinden, allemaal prima, maar wel eerlijk blijven natuurlijk.

IMANDRA schreef:
Verder vind ik het ook niet zo netjes om iemand een heks te noemen alleen omdat je haar standpunten niet ondersteund, of iemand een pedofiel te noemen terwijl daar geen bewijs voor is. Vind het best heftig om iemand voor dat laatste uit te maken, heeft best verregaande gevolgen.

Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat Hillary een letterlijke satanische heks is en dat Biden niet met zijn vingers van kleine kinderen af kan blijven. Pizzagate wordt weggezet als een 'far right conspiracy' (zoals alles waar de media vooral zo snel mogelijk weer vanaf wil) maar als je daar echt eens in duikt zul je hetzelfde zeggen als ik. Ik ga dat hier niet bespreken, het is een heel duister onderwerp waar ik jaren geleden door in een (tijdelijke maar heftige) depressie ben geraakt omdat ik daarvoor nog geen idee had hoe enorm in en in slecht sommige mensen zijn. Wie denkt dat het Epstein verhaal as we know it erg is mag zijn borst natmaken voor wat er nog gaat komen. Ik was dat rabbit hole al ingedoken voordat het hele pizzagate gebeuren naar buiten kwam.

IMANDRA schreef:
Je zegt ook dat Biden ze niet allemaal op een rijtje heeft: waarom? Kan je dat onderbouwen? Hij stottert, ja, maar dat is geen teken dat hij ze niet op een rijtje heeft. Als fouten in spraak een reden is om ze 'niet allemaal op een rijtje te hebben', heeft Trump ze dan ook niet 'allemaal op een rijtje' volgens jou?

Stottert? Nee kom op. Hij zegt echt bizarre dingen. Weet niet hoeveel je van hem hebt gezien maar hier is de trailer. Inmiddels is er een hele film:

https://www.youtube.com/watch?v=IvWV5jLqc5k

IMANDRA schreef:
Waarom ben je van mening dat de Central Park 5 schuldig zijn? Er is geen hard bewijs wat ze er iets mee te maken hadden en de dader heeft opgebiecht, waarvan er een DNA match was.

Ik zal je vertellen dat ik er in 2014/2015 een heel artikel over geschreven heb. Ik kan het niet meer terugvinden, ik geloof dat ik toen zoveel oliebol over me heen kreeg dat ik besloot het te verwijderen (wat ik nooit had moeten doen). Hierdoor is de juiste info moeilijk terug te vinden op het internet maar ik zal eens op mijn harde schijf zoeken als ik de tijd heb, kijken of ik het terug kan vinden. Tatum heeft er een video over, meer kan ik niet vinden. Veel van de punten uit het artikel komen erin terug alleen niet met de bronvermelding die ik wel had. Natuurlijk kun je zelf ook kijken wat je erover terug kan vinden als het je interesseert.

https://www.youtube.com/watch?v=7krMErdyxhk

IMANDRA schreef:
Wat betreft de moslims: waren er moslims blij met de aanslag? Vast. Maar dit is een niet-representatief minuscuul aantal geweest. Het is absoluut niet representatief voor de groep als geheel. Of vind jij de Klux-Klux-Klan ook representatief voor Christenen? (en dat is nog een grotere groep –binnen Amerika– ook)

Niemand had het over representatief. Feit was nu eenmaal dat het was gebeurd. Dit wordt nu weggezet als een leugen door Trump, maar ik ben oud genoeg om me precies dezelfde video te herinneren. Nergens meer te vinden natuurlijk, maar was er wel degelijk.

IMANDRA schreef:
Je zegt dat Biden zo slecht is. Maar wat vind je van hoe Trump vredige protesterende mensen hardhandig aanpakt om een photo-op te doen met een (op-de-kop) bijbel? De vele mensen uit zijn directe omgeving/team die veroordeeld zijn voor allerlei criminele zaken?

Mensen uit zijn team. Niet hij. En vredig? Nee niet vredig. De vredige protestanten waren al lang weg, die luisterden namelijk naar de vele waarschuwingen. Ik ben volledig voor het recht op demonstreren, maar wat daar gebeurde was geen demonstreren meer maar een poging tot het omgooien van de regering.

IMANDRA schreef:
En Trump heeft ogenschijnlijk iets tegen Obama. Hij haalt zo veel als hij kan weg van wat Obama heeft ingesteld. Zelfs de gezonde schoollunches van Michelle moesten het ontgelden. De daling van werkeloosheidscijfers –ingezet door de Obama-regering– heeft hij geluk mee gehad en opgeëist als iets van zichzelf (want hij deed het zo veel beter dan Obama), maar nu er een crisis is en hij aan zou moeten poten om de economie te redden/zorgen dat de gezondheidszorg goed loopt, heeft hij grote problemen. Het lukt hem niet. Dus moffelt hij het maar weg. Dodencijfers van Corona die anders worden geteld (zodat het er minder lijken) en nu dus de cijfers die direct aan het witte huis gemeld moeten worden in plaats van openbaar gemaakt worden. Dat is vrij zorgelijk voor een vrij land. Hij doet er alles aan om de narrative naar zijn hand te zetten, maar omdat hij zichzelf veelvuldig tegenspreekt (hiervoor hoef je alleen maar zijn twitter door te scrollen. Deze is ook mooi.

Als je volledig begrijpt wat Obama heeft gedaan dan zou je begrijpen waarom hij dat doet. Ik zie een CNN klankbord als ik jouw reacties lees. Ik geloof echt wel dat je oprecht vragen stelt maar dit is echt een iets complexer ding dan alleen even zo uitleggen en het is lastig als iemand zoveel vertrouwen heeft in de media. Het enige dat ik je vraag is die stellingen allemaal eens nader te onderzoeken en ook de geluiden van de andere kant op te zoeken door te zien wat zij zeggen.

Obama heeft hoogverraad gepleegd. Trump speelt een spel, mensen onderschatten hem en daar zit zijn kracht in. Dat wil niet zeggen dat ik het met alles van Trump eens ben. Dat kan niet, we zijn twee verschillende personen en kunnen dus nooit in alles op 1 lijn zitten. Wel volg ik hem al heel veel langer dan de meeste mensen, ik was een van zijn eerst volgers op Twitter. Trump spreekt zichzelf maar zelden tegen, hij klinkt nog hetzelfde als 30 jaar geleden. Uiteraard verandert hij wel eens van gedachten, dat doen we allemaal wel eens. De rest er omheen is een schaakspel. Wie denkt dat Trump dom is heeft slecht opgelet. Wel vind ik dat hij soms zijn waffel moet houden. Hij heeft een ontzettend goede press secretary die hij lekker moet laten praten, die is er veel beter in. Ik weet wat hij bedoelt maar als ik hem af en toe aan hoor vraag ik me ook wel eens af of hij wel geslapen heeft. De man is ook maar mens. Zo lang hij niet aan kleine kinderen zit kan het me verder een wordt wezen. Hij moet het land besturen en dat doet hij goed. Wat hij achter de schermen doet is waarom ik voornamelijk zo'n supporter ben en dat heeft weer te maken met het onderzoek dat ik jaren geleden deed.

IMANDRA schreef:
Ik ben overigens wel benieuwd of je al tijd hebt gehad om naar mijn vraag te kijken over de bronnen enzo? Vind het altijd interessant om te leren hoe mensen denken op dit soort onderwerpen. Extra vraag: kan je ook dingen noemen die Trump volgens jou niet goed heeft gedaan, of waar hij fout zat?

Heb ik, maar ik denk dat als je echt geinteresseerd bent dat je me beter een pb kan sturen. Ik vind het altijd leuk met mensen te debatteren en ze wakker te schudden, maar hier zitten de meesten zo vastgeroest in de kuikbuis van de NOS dat ik het even laat voor wat het is hier en me weer op de paarden ga concentreren, waar helaas een stuk minder op wordt gereageerd.

IMANDRA schreef:
Edit: Ik merk trouwens dat ik het lastig vind om bronnen te vinden waarvan ik verwacht dat je die betrouwbaar vindt. CNN etc. zal je niet als betrouwbaar ervaren. Wat zijn volgens jou wel betrouwbare bronnen, of wat zijn iig je eisen van een bron?

Objectief, of op zijn minst van 2 kanten belichten. Er is maar weinig media nog objectief. Ik kijk graag nog naar The Five op Fox, daar hoor je meerdere kanten, echter geen van allen objectief. Ik ga dus meestal zelf maar weer op onderzoek uit en ga bronnen checken. Niet dat ik niks te doen heb trouwens, ik heb een aantal (politieke) websites waar ik voor schrijf en onderzoek. Vaak moet je veel dieper kijken dan wat ze laten zien en de connecties maken. Er wordt al heel lang een heel vies spel gespeeld door mensen die te lang de macht hebben gehad en het nu kwijt zijn en het op iedere mogelijke manier terug proberen te krijgen. Een van de tactieken is 'Verdeel en Heers'.
Laatst bijgewerkt door Anouska op 22-07-20 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:19

Askja schreef:
Anouska schreef:
Waar ken ik dit toch van? De woordkeuze, de veelvuldige zelfreferenties, het 'zelf onderzoek doen' ... Waar heb ik dit nou ook alweer eerder gelezen?

Waar doel je op? Misschien even stoppen met de subliminal messages en gewoon even zeggen wat je bedoelt? Wat is je probleem met mijn woordkeuze?

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:23

IMANDRA schreef:
Mwah er zijn er wel veel die zich zo houding geven hoor. Dat is niet uniek aan vorige pro-trump mensen die hier mee hebben gepraat. Dat specifieke groepje Pro-trumpers hebben het immers vaker over Sheeple en dat ze zelf wél goed onderzoek hebben gedaan.

Gelijk spijt dat ik een heel verhaal heb zitten typen naar je. Wat een nare opmerking weer.

We hebben het er over een paar maanden nog wel een keer over. Ben klaar met die persoonlijke aanvallen en ridicule hier omdat mensen op hun teentjes getrapt zijn door een mening die ze niet aan staat.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:25

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:40

Anouska schreef:
IMANDRA schreef:

Gelijk spijt dat ik een heel verhaal heb zitten typen naar je. Wat een nare opmerking weer.

We hebben het er over een paar maanden nog wel een keer over. Ben klaar met die persoonlijke aanvallen en ridicule hier omdat mensen op hun teentjes getrapt zijn door een mening die ze niet aan staat.

Ik had het niet specifiek over jou met de Sheeple-opmerking, wel over dat jij zegt zelf onderzoek gedaan te hebben, wat kenmerkend is voor de mensen die –in onze ogen– vaak onrealistische theorieen* aanhangen (excuus, ik dacht dat je 'sheep' had genoemd maar je zei 'Het hersenspoelen van MILJARDEN wereldwijd door de media is aardig geslaagd zie ik': iets wat ik wel vaker voorbij heb zien komen als definitie van de term 'Sheeple', vandaar de verwarring). Excuus als het naar over kwam, zo was het niet bedoeld.

Er wordt gesuggereerd dat jij een dubbelaccount bent van mensen die voorheen ook hier hebben gediscussieerd volgens mij, maar ik denk dat dit niet per se zo hoeft te zijn. Ondanks dat ik je logica niet altijd snap (wat ook aan mijn manier van denken ligt hoor) reageer je wel gewoon netjes en heb ik het idee dat je beter op vragen reageert dan anderen in het verleden hebben gedaan. De nare reacties die je kreeg was voornamelijk de manier waarop je je eerste paar posts formuleerde. Je bedoelt het misschien niet zo, maar die kwamen wel redelijk betweterig over. En wij kunnen natuurlijk niet in je hoofd kijken hoe je een bericht bedoelt, dus we moeten van de tekst van je berichten afgaan. En als die op een bepaalde manier overkomen, dan wordt daar ook dusdanig op gereageerd.

Nogmaals: mijn opmerking was niet naar bedoeld.

Ik reageer morgen hopelijk even op je bericht (wanneer is afhankelijk van hoe druk het is op het werk haha), ik ga nu slapen.

*: onrealistisch in mijn/onze ogen, maar dat wil niet zeggen dat ik het er graag met je over heb of dat ik het niet interessant vindt. Ik kan het onrealistisch vinden en toch op een nette manier met je over hebben toch? Jij zal mijn wereldbeeld ook onrealistisch vinden?