Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ik voel me niet aangevallen hoor , vind het eigenlijk heel interessant hoe jij over Amerika of je toekomstige thuisland denkt .
Maar ik vind je nu , terwijl je nog gewoon hier woont , al erg extreem denkend over sommige zaken .
En dan denk ik, komt dat door je man/vriend , schoonouders of heb je je echt zelf aan alle kanten verdiept in het systeem daar.
Rinske schreef:En dit inderdaad, werkelijk waar.Ik vind het behoorlijk extreem dat je vijf onschuldige mannen alsnog schuldig acht. Maar gelukkig ben jij niet degene die het onderzoek heeft gedaan, of de judge.
Anouska schreef:bigone schreef:Ik voel me niet aangevallen hoor , vind het eigenlijk heel interessant hoe jij over Amerika of je toekomstige thuisland denkt .
Maar ik vind je nu , terwijl je nog gewoon hier woont , al erg extreem denkend over sommige zaken .
En dan denk ik, komt dat door je man/vriend , schoonouders of heb je je echt zelf aan alle kanten verdiept in het systeem daar.
Leg me dan eens uit wat zo extreem is van mijn kant en daarnaast hoe jij erover denkt. Dan kunnen we een normale discussie voeren.
Rinske schreef:Ik vind het behoorlijk extreem dat je vijf onschuldige mannen alsnog schuldig acht. Maar gelukkig ben jij niet degene die het onderzoek heeft gedaan, of de judge.
Anouska schreef:Mag jij uitleggen hoe dat hetzelfde is als iemand dom noemen? Ik ken mensen die meerdere hoge opleidingen hebben gevolgd maar op sommige vlakken pure onzin uitkramen. Zijn ze dan dom?
Nogmaals, waar heb ik ook maar iemand hier persoonlijk aangevallen?
Anouska schreef:Ik heb een stuk of 5 pagina's doorgelezen en man, man, man wat een hoop onzin zie ik voorbij komen.
bigone schreef:Je vind het recht om jezelf te verdedigen door een geladen wapen te dragen normaal .
Hierbij ga je toch voorbij aan de gigantische hoeveelheid ellende die legaal en illegaal wapenbezit veroorzaakt.
Je vind dat Trump een geweldige man op de juiste plek is en daar zeker moet blijven.
En voor nog enkele dingen moet ik eerst terug lezen.
Wat me wel opvalt aan jouw manier van praten/reageren , dat komt me bekend voor.
Laat me raden , je bent tegen de noodwet , tegen vaccineren, tegen 5 G en waarschijnlijk , als trumpfan ook anti abortus . Geen verwijt of aanval puur gevoel van mijn kant
Anouska schreef:Waar ken ik dit toch van? De woordkeuze, de veelvuldige zelfreferenties, het 'zelf onderzoek doen' ... Waar heb ik dit nou ook alweer eerder gelezen?Trouwens, niemand beinvloed mijn mening. Mijn (schoon)familie niet, mijn man niet en mijn vrienden niet. Ik fact check zelf en laat het niet door Snopes doen. Mijn mening was tot 10 jaar geleden wel beinvloed door wat anderen van me vonden, die tijd is voorbij. Ik geloof dingen omdat ik er onderzoek naar doe, niet omdat ik iets op Twitter voorbij heb zien komen.
IMANDRA schreef:Anouska schreef:Ik heb een stuk of 5 pagina's doorgelezen en man, man, man wat een hoop onzin zie ik voorbij komen.
Verder heb je voor zover ik zie inderdaad niet echt mensen persoonlijk aangevallen, maar je manier van reageren is niet zo prettig. Je komt over alsof je alle wijsheid in pacht hebt en iedereen die anti-trump is, is gehersenspoeld door de 'fake news media' (note: ik zeg je komt over, niet je hebt dit letterlijk geschreven).
IMANDRA schreef:Verder vind ik het ook niet zo netjes om iemand een heks te noemen alleen omdat je haar standpunten niet ondersteund, of iemand een pedofiel te noemen terwijl daar geen bewijs voor is. Vind het best heftig om iemand voor dat laatste uit te maken, heeft best verregaande gevolgen.
IMANDRA schreef:Je zegt ook dat Biden ze niet allemaal op een rijtje heeft: waarom? Kan je dat onderbouwen? Hij stottert, ja, maar dat is geen teken dat hij ze niet op een rijtje heeft. Als fouten in spraak een reden is om ze 'niet allemaal op een rijtje te hebben', heeft Trump ze dan ook niet 'allemaal op een rijtje' volgens jou?
IMANDRA schreef:Waarom ben je van mening dat de Central Park 5 schuldig zijn? Er is geen hard bewijs wat ze er iets mee te maken hadden en de dader heeft opgebiecht, waarvan er een DNA match was.
IMANDRA schreef:Wat betreft de moslims: waren er moslims blij met de aanslag? Vast. Maar dit is een niet-representatief minuscuul aantal geweest. Het is absoluut niet representatief voor de groep als geheel. Of vind jij de Klux-Klux-Klan ook representatief voor Christenen? (en dat is nog een grotere groep –binnen Amerika– ook)
IMANDRA schreef:Je zegt dat Biden zo slecht is. Maar wat vind je van hoe Trump vredige protesterende mensen hardhandig aanpakt om een photo-op te doen met een (op-de-kop) bijbel? De vele mensen uit zijn directe omgeving/team die veroordeeld zijn voor allerlei criminele zaken?
IMANDRA schreef:En Trump heeft ogenschijnlijk iets tegen Obama. Hij haalt zo veel als hij kan weg van wat Obama heeft ingesteld. Zelfs de gezonde schoollunches van Michelle moesten het ontgelden. De daling van werkeloosheidscijfers –ingezet door de Obama-regering– heeft hij geluk mee gehad en opgeëist als iets van zichzelf (want hij deed het zo veel beter dan Obama), maar nu er een crisis is en hij aan zou moeten poten om de economie te redden/zorgen dat de gezondheidszorg goed loopt, heeft hij grote problemen. Het lukt hem niet. Dus moffelt hij het maar weg. Dodencijfers van Corona die anders worden geteld (zodat het er minder lijken) en nu dus de cijfers die direct aan het witte huis gemeld moeten worden in plaats van openbaar gemaakt worden. Dat is vrij zorgelijk voor een vrij land. Hij doet er alles aan om de narrative naar zijn hand te zetten, maar omdat hij zichzelf veelvuldig tegenspreekt (hiervoor hoef je alleen maar zijn twitter door te scrollen. Deze is ook mooi.
IMANDRA schreef:Ik ben overigens wel benieuwd of je al tijd hebt gehad om naar mijn vraag te kijken over de bronnen enzo? Vind het altijd interessant om te leren hoe mensen denken op dit soort onderwerpen. Extra vraag: kan je ook dingen noemen die Trump volgens jou niet goed heeft gedaan, of waar hij fout zat?
IMANDRA schreef:Edit: Ik merk trouwens dat ik het lastig vind om bronnen te vinden waarvan ik verwacht dat je die betrouwbaar vindt. CNN etc. zal je niet als betrouwbaar ervaren. Wat zijn volgens jou wel betrouwbare bronnen, of wat zijn iig je eisen van een bron?
Askja schreef:Anouska schreef:Waar ken ik dit toch van? De woordkeuze, de veelvuldige zelfreferenties, het 'zelf onderzoek doen' ... Waar heb ik dit nou ook alweer eerder gelezen?Trouwens, niemand beinvloed mijn mening. Mijn (schoon)familie niet, mijn man niet en mijn vrienden niet. Ik fact check zelf en laat het niet door Snopes doen. Mijn mening was tot 10 jaar geleden wel beinvloed door wat anderen van me vonden, die tijd is voorbij. Ik geloof dingen omdat ik er onderzoek naar doe, niet omdat ik iets op Twitter voorbij heb zien komen.
IMANDRA schreef:Mwah er zijn er wel veel die zich zo houding geven hoor. Dat is niet uniek aan vorige pro-trump mensen die hier mee hebben gepraat. Dat specifieke groepje Pro-trumpers hebben het immers vaker over Sheeple en dat ze zelf wél goed onderzoek hebben gedaan.
bigone schreef:Wat heeft potus ongelooflijk goed gedaan ?
Anouska schreef:IMANDRA schreef:Mwah er zijn er wel veel die zich zo houding geven hoor. Dat is niet uniek aan vorige pro-trump mensen die hier mee hebben gepraat. Dat specifieke groepje Pro-trumpers hebben het immers vaker over Sheeple en dat ze zelf wél goed onderzoek hebben gedaan.
Gelijk spijt dat ik een heel verhaal heb zitten typen naar je. Wat een nare opmerking weer.
We hebben het er over een paar maanden nog wel een keer over. Ben klaar met die persoonlijke aanvallen en ridicule hier omdat mensen op hun teentjes getrapt zijn door een mening die ze niet aan staat.