Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie1979 schreef:Shaggy09 schreef:Ik zag het net ook op NOS. Geert gaf zelf aan het stil te leggen. Echt verschrikkelijk dit..
Ik word hier zo verdrietig van.
Het is te verschrikkelijk voor woorden. Weer onschuldige slachtoffers gemaakt.
Shaggy09 schreef:Yep. De 1ste treinkaping wasin 1975 bij Wijster en toen was ik 16 jaar. De treinkaping in de punt, was zo verschrikkelijk afschuwelijk. Het was in juni 1977 en ik was toen 19 jaar. Het hele spektakel kreeg een extraatje (word weer boos) daar er tegelijkertijd met de punt ook een school in bovensmilde werd bezet door de gijzelnemers. Toen flipte heel Nederland.En zoiets weet je na jaren nog te herinneren denk ik.
pien_2010 schreef:Shaggy09 schreef:Yep. De 1ste treinkaping wasin 1975 bij Wijster en toen was ik 16 jaar. De treinkaping in de punt, was zo verschrikkelijk afschuwelijk. Het was in juni 1977 en ik was toen 19 jaar. Het hele spektakel kreeg een extraatje (word weer boos) daar er tegelijkertijd met de punt ook een school in bovensmilde werd bezet door de gijzelnemers. Toen flipte heel Nederland.En zoiets weet je na jaren nog te herinneren denk ik.
Het was afschuwelijk. De geschoten man die de trein uit werd gegooid, dat beeld is voorgoed op mijn netvlies gegrift. De bevrijding van de trein was heel heftig en nogal wat jonge kapers zijn toen omgekomen. Het was één groot afschuwelijk drama en heel Nederland (inclusief de Molukse gemeenschap!) was enorm over de mik.
MarcoBorsato schreef:Nu je het zegt ja, dat had ik al echt verdrongen en was ik kwijt.Die beelden van die kindertjes die schreeuwden "Van Agt, wij willen leven", vreselijk.
Janneke2 schreef:Die nare kwesties in de 1970'er jaren gingen niet over integratie.
And mind: de in Nederland woonachtige mensen zijn deels christen deels moslem, en daar ging het ook totaal niet over....
pien_2010 schreef:schreef Shaggy en gelijk kwam bij mij dit drama terug en antwoordde dat dit klopt. En toen ging het topic daar nog even op door. Zo ging het.Citaat:En zoiets weet je na jaren nog te herinneren denk ik.