Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:51

Klopt Magrathea, het land heeft nu wel wat anders te doen als beveiligen van politici etc. Gaat FvD door met campagne voeren? Want Wilders zal ook wel onderduiken nu, die word al bedreigt dus ik kan meniet voorstellen dat hij de straat op gaat nu. Die wijsheid heeft hij wel verwacht ik, want Wilders ben ik het niet mee eens, maar hij is niet gek in mijn ogen. Dus ik zet in op Baudet die doorgaat.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:57

FvD en PVV gaan helemaal niet door met campagne voeren. Geen onzin verkopen ;)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:00

Marjoow schreef:

Tenzij er iets veranderd is gaf Baudet aan dat hun campagnebijeenkomst van vanavond - met aangepast programma - gewoon door zou gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:00

Marjoow schreef:

Goed zo. Dat is het beste ook!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:04

Urbiezira schreef:
Marjoow schreef:

Tenzij er iets veranderd is gaf Baudet aan dat hun campagnebijeenkomst van vanavond - met aangepast programma - gewoon door zou gaan.

En welke partij komt er NIET bijeen vandaag?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:05

PVV legt haar campagne gewoon stil hoor. FVD gaat gewoon door.

Dus wel zorgen dat de feiten kloppen voor je iets roept ;)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:06

Rustig aan hoor Marjoow, don't shoot the messenger. Andere partijen hebben hun bijeenkomsten en debatten afgezegd en FvD is gestopt met flyeren, maar hun bijeenkomst van vanavond gaat vooralsnog door. Dat is het enige wat ik zeg.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:06

PVV niet inderdaad, maar Baudet is toch echt van plan om verder te gaan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:10

Ik zag het net ook op NOS. Geert gaf zelf aan het stil te leggen. Echt verschrikkelijk dit..
Ik word hier zo verdrietig van. :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:10

Er heeft niemand gezegd dat de PVV doorgaat met campagne voeren :o?

De campagnebijeenkomst van vanavond van het FvD gaat wel door, vind ik persoonlijk volkomen ongepast.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:11

Shaggy09 schreef:
Ik zag het net ook op NOS. Geert gaf zelf aan het stil te leggen. Echt verschrikkelijk dit..

Het is te verschrikkelijk voor woorden. Weer onschuldige slachtoffers gemaakt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:12

Ik zou het zelf als politieke partij niet doen, maar ze moeten het zelf weten. Zal weinig luisterend oor zijn voor de FvD vanavond.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:13

Tallie1979 schreef:
Shaggy09 schreef:

Het is te verschrikkelijk voor woorden. Weer onschuldige slachtoffers gemaakt.

Inderdaad. Dit gun je je ergste vijand niet. Iedereen gaat op maandagochtend gewoon aan het werk of naar school, tot dat je die tram niet meer uit komt. Ik kan dat niet bevatten.

Maar is dit nou echt doordacht zo vlak voor de verkiezingen? Of is dat per toeval?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:15

Shaggy09 schreef:

+1 Shaggy Y;(

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:22

Misschien klinkt het stom maar dit grijpt mij zo aan.
Ik heb eerdere (terroristische) aanslagen in ons land nooit bewust meegemaakt. Te jong of te weinig van mee gekregen. Dit voelt zo raar.. :\ Echt ontzettend leeg. En zoiets weet je na jaren nog te herinneren denk ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:34

Shaggy09 schreef:
En zoiets weet je na jaren nog te herinneren denk ik.
Yep. De 1ste treinkaping wasin 1975 bij Wijster en toen was ik 16 jaar. De treinkaping in de punt, was zo verschrikkelijk afschuwelijk. Het was in juni 1977 en ik was toen 19 jaar. Het hele spektakel kreeg een extraatje (word weer boos) daar er tegelijkertijd met de punt ook een school in bovensmilde werd bezet door de gijzelnemers. Toen flipte heel Nederland.
Het was afschuwelijk. De geschoten man die de trein uit werd gegooid, dat beeld is voorgoed op mijn netvlies gegrift. De bevrijding van de trein was heel heftig en nogal wat jonge kapers zijn toen omgekomen. Het was één groot afschuwelijk drama en heel Nederland (inclusief de Molukse gemeenschap!) was enorm over de mik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:51

pien_2010 schreef:
Shaggy09 schreef:
Yep. De 1ste treinkaping wasin 1975 bij Wijster en toen was ik 16 jaar. De treinkaping in de punt, was zo verschrikkelijk afschuwelijk. Het was in juni 1977 en ik was toen 19 jaar. Het hele spektakel kreeg een extraatje (word weer boos) daar er tegelijkertijd met de punt ook een school in bovensmilde werd bezet door de gijzelnemers. Toen flipte heel Nederland.
Het was afschuwelijk. De geschoten man die de trein uit werd gegooid, dat beeld is voorgoed op mijn netvlies gegrift. De bevrijding van de trein was heel heftig en nogal wat jonge kapers zijn toen omgekomen. Het was één groot afschuwelijk drama en heel Nederland (inclusief de Molukse gemeenschap!) was enorm over de mik.

Die beelden van die kindertjes die schreeuwden "Van Agt, wij willen leven", vreselijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:58

MarcoBorsato schreef:
Die beelden van die kindertjes die schreeuwden "Van Agt, wij willen leven", vreselijk.
Nu je het zegt ja, dat had ik al echt verdrongen en was ik kwijt. ;(

Wat ik toen wel ervan geleerd heb is dat zaken ook weer kunnen overgaan. Toen leek het alsof de Molukse gemeenschap nooit zijn draai zou vinden in Nederland. En toch is dat wel gelukt. Toen leek het alsof we nog veel meer aanslagen enz. zouden mee gaan maken. En toch is dat niet gebeurd, mede door mensen uit de Molukse gemeenschap die zich daar enorm voor in hebben gezet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:00

Eh, even een opfrissertje mbt de Molukkers.

De superloyale, overgeintegreerde eerste generatie Zuid Molukkers had het opgegeven: "Nederland heeft ons laten barsten".
Ze waren uiterst loyale militairen tijdens de koloniale oorlog die wij verloren.
Een van hun redenen om te kiezen voor verblijf in Nederland was dat ze de Republica Indonesia niet zagen zitten maar streefden naar een soort voortzetting van de oude situatie, dat werd uiteindelijk de 'Republiek in ballingschap van de vrije Zuid Molukken'.
Er werd hen van alles toegezegd, maar niets gedaan.
Op de kade in het vaderland ontslagen worden was een bittere pil.
Jarenlang in een noodwoning (houten barakken, toen we nog ons eigen klimaat hadden en echte winters) 'want we regelen wel iets voor jullie', terwijl er niets, maar dan ook niets gebeurde.

Een deel van de uitstekend geïntegreerde maar minder aan 'God, Nederland en Oranje' gehechte tweede generatie heeft op een manier waar ik niet achter sta een serie verschrikkelijke daden gepleegd.
"Maar dat er dingen mis gingen", dat had iedereen op vijf vingers kunnen natellen.

Een ander deel van de 2e generatie distantieerde zich al direct van de gewelddaden.
....en een deel van de 2e en 3e generatie is "gewoon" beroepsmilitair.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:54

Wie had dit opfrissertje nodig dan? :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:59

MarcoBorsato schreef:
Wie had dit opfrissertje nodig dan? :?

:D ;)

Totaal off-topic toch?
Voorlopig lijkt het vanmorgen om de actie van een gestoorde verslaafde te gaan, dus de overeenkomst met de acties van de Molukkers in de jaren 70 ontgaat mij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:02

Die nare kwesties in de 1970'er jaren gingen niet over integratie.
And mind: de in Nederland woonachtige mensen zijn deels christen deels moslem, en daar ging het ook totaal niet over....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:07

Janneke2 schreef:
Die nare kwesties in de 1970'er jaren gingen niet over integratie.
And mind: de in Nederland woonachtige mensen zijn deels christen deels moslem, en daar ging het ook totaal niet over....

Ik begrijp even niet, wat de kwestie van de Molukkers in de jaren '70 te maken heeft met dit topic?
Het gros van de bokkers was niet eens geboren en het speelt helemaal nu niet en heeft niets met de verkiezingen van woensdag te maken?

De gebeurtenis van vandaag heeft wellicht wel invloed op woensdag. Ik las dat Baudet gewaarschuwd heeft vanavond op de bijeenkomst dat vandaag een gevolg is van de (massa)migratie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:40

Citaat:
schreef Shaggy en gelijk kwam bij mij dit drama terug en antwoordde dat dit klopt. En toen ging het topic daar nog even op door. Zo ging het.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:00

pien_2010 schreef:
Citaat:
schreef Shaggy en gelijk kwam bij mij dit drama terug en antwoordde dat dit klopt. En toen ging het topic daar nog even op door. Zo ging het.

Ja natuurlijk! We gaan regelmatig een beetje off-topic.

Ik vind het bizar dat Baudet de schuld van de aanslag van vanmorgen bij het beleid van CDA en VVD neerlegt.
Ik begreep dat de dader/verdachte hier al 26 jaar woont en zelfs de Nederlandse nationaliteit heeft?
Er is er maar 1 schuldig en dat is de schutter. Ik ga ervan uit dat hij levenslang of 20 jaar in combinatie met TBS krijgt.