Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 01:45

Ik vind de muziek van MJ trouwens hartstikke leuk! Ik ben geen fan. Maar ik luister(de?) er graag naar.
Maar ik geloof deze jongens wel. Ik zie meer dan genoeg emotie, schaamte, dubbele gevoelens.

Ik snap nu ook beter waarom ze het nu alsnog naar buiten gebracht hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 01:48

Sanet schreef:
Ik vind de muziek van MJ trouwens hartstikke leuk! Ik ben geen fan. Maar ik luister(de?) er graag naar.
Maar ik geloof deze jongens wel. Ik zie meer dan genoeg emotie, schaamte, dubbele gevoelens.

Ik snap nu ook beter waarom ze het nu alsnog naar buiten gebracht hebben.

Ja en ook het grote taboe dat er (nog) is op het misbruik van jongetjes en mannen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 01:49

Ik volg dit topic al even, heb vanavond ook stukken gekeken (stukken omdat ik het niet volhield en af en toe in slap viel, niks met de inhoud te maken). Ik denk dat het voor velen moeilijk is om de creatieve genie te scheiden van de mens daar achter. Met gezond verstand kan je imo niet anders dan concluderen na al die jaren en nu nog meer dat hij een gestoord man was. De kans dat dit echt gebeurd is, lijkt me zéér groot. Deze verhalen verzin je imo niet, en al zeker niet puur om iemand in diskrediet te brengen als de feiten niet waar zouden zijn.

Ik kwam dit tegen en wou het toch delen, sorry als het hier al gedeeld zou zijn.

https://youtu.be/_aWjKDih1G8

yvje86

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 02:15

Vooraf wil ik zeggen dat ik niet de docu heb gezien, ik wil het ook niet zien ik vind dit een vreselijke manier van iemand door het slijk halen. Buitenom of dit allemaal nu wel of niet waargebeurd is.
Ik ben een fan van zijn muziek en van zijn performance, hij gaf zichzelf helemaal op het podium om de bezoekers te entertainen.
Hoe hij persoonlijk was weet ik niet, maakt mij ook niet uit.
Ik wéét wel dat zijn leven áltijd onder een vergrootglas heeft geleden en dat iedere misser die hij maakte breed in het nieuws kwam.
Ik kan me dan ook heel goed indenken dat als je op zo'n jonge leeftijd al zó bekend bent en eigenlijk geen normale dingen kunt doen je afwijkend gedrag gaat vertonen.
En afwijkend hoeft niet te betekenen dat het fout gedrag was, maar bijzonder is het wel te noemen.
Ik bedoel hierbij onder andere het balkon incident.

Daarnaast weten wij gewoon niet wat er allemaal in zijn bed heeft afgespeeld. En m.i. hoeven we dit ook niet te weten, mochten er 'foute' dingen zijn gebeurd dan vind ik zeker dat hij daarop zijn straf had moeten krijgen. Echter is de man nu (helaas) niet meer onder ons en vind ik dit een uitermate onrespectvolle manier van die 2 jongens om hun punt duidelijk te maken. Het lijkt wel een hele hype. En dat naar iemand die zichzelf niet meer kan verdedigen. Daarnaast hebben die jongens jaren de tijd gehad om een toneelstuk te bedenken en uit te voeren inclusief emoties e.d. ik weet niet of dit gespeeld is maar de manier waarop vind ik verschrikkelijk.
De waarheid zullen we nooit weten. Maar wat willen deze gasten hiermee bereiken, ik weet niet of ze beseffen dat ze de kinderen en familie van Michael hier veel pijn mee kunnen doen. En naast eventueel geld en de aandacht die ze krijgen; wat hebben die gasten eraan om dit zo op deze manier aan te pakken?
Ik snap het geloof ik niet zo.

Afijn ik ga er geen lied minder om draaien, ik hou van de muziek en de ster Michael Jackson.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 02:22

Toch lijkt het me beter dat je de docu wel kijkt, yvje86. Want ‘die gasten’?
Wat ze er aan hebben? Dat ze misschien eindelijk verder kunnen met hun leven en alles kunnen verwerken. In plaats van met een eeuwig vreselijk geheim rond te moeten lopen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 02:22

Waarom zegt iedereen toch dat de waarheid met hem is gestorven?
Wat nou als die jongens de waarheid spreken? Zij leven nog

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 02:35

Tivoli schreef:
Wat ze er aan hebben? Dat ze misschien eindelijk verder kunnen met hun leven en alles kunnen verwerken. In plaats van met een eeuwig vreselijk geheim rond te moeten lopen.

Ze kunnen ook verder met hun leven als ze 'gewoon' een rechtzaak hadden aangespannen, therapie hadden genomen of iets in die richting.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 02:36

fleurtjeuh schreef:
Waarom zegt iedereen toch dat de waarheid met hem is gestorven?
Wat nou als die jongens de waarheid spreken? Zij leven nog

Alleen is het jammere dat 'de schuldige' dit niet kan bevestigen of ontkennen.
Een verhaal heeft 2 kanten.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 02:41

Het zou maar erg zijn als een gedaan misdrijf maar moet verdwijnen als de mogelijke schuldige er niet meer is...
Ik snap de redenatie niet?

Dan moet de helfd van de kerkslachtoffers ook maar zwijgen want het is schandalig om te verdenken. Misschien een dochter die nooit er voor uit durfde komen enz
Mij heb je echt niet mee. Gelukkig worden zaken alsnog onder de loep genomen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 02:43

Tivoli schreef:

Wat dacht je van bewustzijn creëren! Dat is zo te lezen hard nodig.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 02:44

Imo gaat deze docu niet over MJ zelf.

Dit gaat over hoe misbruik gebeurt. Hoe het gebeurt door mensen van wie je het niet verwacht, wat grooming is, hoe slachtoffers zelf niet doorhebben dat het misbruik is en dat ze het mogelijk zelfs niet per sé aanvankelijk als negatief ervaren. En de grote schade achteraf. In het interview van Oprah (link die ik net plaatste) zie ik een gebroken man in James.

En als dit ietsje meer bewustwording kan creëren, is het imo een goede zaak.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 02:47

yvje86 schreef:
Tivoli schreef:

Ze kunnen ook verder met hun leven als ze 'gewoon' een rechtzaak hadden aangespannen, therapie hadden genomen of iets in die richting.

Want dan was het niet in de media gekomen?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 02:53

Nies_ schreef:
Tivoli schreef:

Wat dacht je van bewustzijn creëren! Dat is zo te lezen hard nodig.

Ja, dat boven alles!
Ik dacht nu puur even in het eigenbelang van de mannen uit de docu, wat zij er voor henzelf mee wilden bereiken.
Het is goed dat deze docu zoveel stof doet opwaaien.
Mijn dochter van 12 heeft ook een stukje gekeken en we hebben er goede gesprekken over gehad. Ze begreep namelijk eerst niet waarom een kind niet doorheeft dat er iets fout is aan de handelingen. Wij hebben haar dat van jongs af aan geleerd; dat sommige dingen alleen zijn voor jezelf, niet voor vreemden (of bekenden!) om aan te raken. Wat seksuele lading is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 03:04

yvje86 schreef:
Vooraf wil ik zeggen dat ik niet de docu heb gezien, ik wil het ook niet zien ik vind dit een vreselijke manier van iemand door het slijk halen. Buitenom of dit allemaal nu wel of niet waargebeurd is.
Ik ben een fan van zijn muziek en van zijn performance, hij gaf zichzelf helemaal op het podium om de bezoekers te entertainen.
Ik wéét wel dat zijn leven áltijd onder een vergrootglas heeft geleden en dat iedere misser die hij maakte breed in het nieuws kwam.
Ik kan me dan ook heel goed indenken dat als je op zo'n jonge leeftijd al zó bekend bent en eigenlijk geen normale dingen kunt doen je afwijkend gedrag gaat vertonen.
En afwijkend hoeft niet te betekenen dat het fout gedrag was, maar bijzonder is het wel te noemen.

Daarnaast weten wij gewoon niet wat er allemaal in zijn bed heeft afgespeeld. En m.i. hoeven we dit ook niet te weten, mochten er 'foute' dingen zijn gebeurd dan vind ik zeker dat hij daarop zijn straf had moeten krijgen. Echter is de man nu (helaas) niet meer onder ons en vind ik dit een uitermate onrespectvolle manier van die 2 jongens om hun punt duidelijk te maken. Het lijkt wel een hele hype. En dat naar iemand die zichzelf niet meer kan verdedigen. Daarnaast hebben die jongens jaren de tijd gehad om een toneelstuk te bedenken en uit te voeren inclusief emoties e.d. ik weet niet of dit gespeeld is maar de manier waarop vind ik verschrikkelijk.
De waarheid zullen we nooit weten. Maar wat willen deze gasten hiermee bereiken, ik weet niet of ze beseffen dat ze de kinderen en familie van Michael hier veel pijn mee kunnen doen. En naast eventueel geld en de aandacht die ze krijgen; wat hebben die gasten eraan om dit zo op deze manier aan te pakken?

Afijn ik ga er geen lied minder om draaien, ik hou van de muziek en de ster Michael Jackson.

Misschien moet je toch eens de docu kijken, want omdat iemand dood is moeten ze het er maar bij laten als dit echt gebeurd is?
Wat dacht je, dat ze het zomaar naast zich neer kunnen leggen? En hun eigen pijn dan? Dat is wel heel makkelijk en naief gedacht.

Deze docu gaat vooral om het creeëren van bewustzijn zoals hier werd gezegd. Het gaat er niet om om Michael door het slijk te halen.
Jammer dat je de moeite niet eens neemt om te kijken voor je een onderbouwde mening vormt en je de vermoedelijke slachtoffers afschildert als mensen die hem door het slijk willen halen. Dat getuigt ook niet van veel respect.

Zoals ze zelf al bij Oprah zeiden: Als er ook maar iemand geholpen is met deze docu is het misbruik misschien toch niet voor niets geweest.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 03:06

https://www.youtube.com/watch?v=AWYMPF00q2k

dit even kijken, Dit is de oudste neef Taj van MJ en woonde bij zijn oom na de dood van zijn moeder.
Hij kende die gasten ,vanaf toen zij over de vloer kwamen in Neverland

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 03:13

Deze persoon kwam jaren geleden al met het verhaal dat Michael hem heeft misbruikt, en heeft hem nooit aangeklaagd oid. Het ging hem dus ook absoluut niet om geld (want hij is zelf overigens ook multi millionaire).
Interessant hoe zijn verhaal aansluit op de verklaringen in Finding Neverland :oo
https://mjandboys.wordpress.com/2017/03 ... 1979-1981/

Ik ben benieuwd hoeveel 'speciale vrienden' van MJ nog opduiken.

Edit: er zijn nog veel meer links over het verhaal van Terry George, maar op dit tijdstip heb ik geen zin om er nog meer op te duiken :') :O

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 03:38

^ Ik lees nergens dat Terry is misbruikt, Cayenne?
Wel dat er tijdens een telefoongesprek gesproken is over masturberen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 05:46

pompadour schreef:
Mag jij vinden hoor, alleen ik denk de mijne over.
Ik heb er alleen meer in verdiept.

Maar je pleit Jos Brech onschuldig na 1 interviewtje van zijn advocaat.

Pompadour, nee. Ik druk op rood, je bent af.

Ik heb de docu na een half uur uitgezet, met een klein jongetje naast me en nieuw trappelend leven in mijn buik werd het me teveel. Morgen nog een stukje kijken.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:27

Cayenne schreef:
yvje86 schreef:

Misschien moet je toch eens de docu kijken, want omdat iemand dood is moeten ze het er maar bij laten als dit echt gebeurd is?
Wat dacht je, dat ze het zomaar naast zich neer kunnen leggen? En hun eigen pijn dan? Dat is wel heel makkelijk en naief gedacht.

Deze docu gaat vooral om het creeëren van bewustzijn zoals hier werd gezegd. Het gaat er niet om om Michael door het slijk te halen.
Jammer dat je de moeite niet eens neemt om te kijken voor je een onderbouwde mening vormt en je de vermoedelijke slachtoffers afschildert als mensen die hem door het slijk willen halen. Dat getuigt ook niet van veel respect.

Zoals ze zelf al bij Oprah zeiden: Als er ook maar iemand geholpen is met deze docu is het misbruik misschien toch niet voor niets geweest.

Ho, dan begrijp je mijn post niet. En nu ik hem zelf nog een keer doorlees snap ik je reactie deels.
Ik vind zeker niet dat ze het erbij moeten laten zitten als dit daadwerkelijk gebeurd is maar ik vind er nu een vreselijke ophef over ontstaan.
Dat gevoel had ik ook bij heel het proces van Holleeder. Al die media aandacht vind ik gewoon vreselijk en hierdoor worden dingen beweerd door mensen die mogelijk niet eens waar zijn het lijkt me dat dat de familie of slachtoffers verschrikkelijk kan raken.

En als de docu er nu niet op gericht is om Michael door het slijk te halen is dat vreselijk mislukt want dat gebeurt nu juist wél. Wat je ook niet anders kunt verwachten omdat het in 1 docu voorkomt 'Michael Jackson' en 'pedofilie'.

Nogmaals als het waar is vind ik zeker niet dat die mannen het erbij moeten laten, ik ben het alleen niet eens met de manier waarop.
En ik vind het gewoon vreselijk jammer dat er nu door deze hele 'hype' om het maar even zo te noemen getwijfeld wordt of men zijn muziek wel op de radio kan afspelen.
En dat soort consequenties vind ik echt belachelijk.

Hierboven noemde iemand het misbruik in de kerk.
Net alsof je dus niet meer dat geloof kunt uitoefenen omdat er bepaalde *&€_%@/ aan kinderen hebben gezeten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:39

Om een of andere reden interesseert het gevoel van de familie van een misbruiker me niet zo veel. Om een of andere reden kan ik er ook niet mee zitten als de hype is te gaan praten over misbruik wat heeft plaats gevonden.

Pompadour, helaas. De enige geloofwaardigheid die je nog had ben je verloren door je uitspraken over Jos B.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:46

Tivoli schreef:
ehm, rechtszaak is er jaren terug al geweest. Ze hebben hun verhaal al veel eerder gedaan....MJ was vrij gesproken zoals we allemaal weten.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:00

Popstra schreef:
Tivoli schreef:
ehm, rechtszaak is er jaren terug al geweest. Ze hebben hun verhaal al veel eerder gedaan....MJ was vrij gesproken zoals we allemaal weten.

Er is een rechtszaak geweest. Klopt.
Als bij elk misdrijf in de wereld maar 1 rechtszaak zou mogen plaatsvinden denk ik niet dat je weet hoe het werkt :)
Betekent een enkele rechtszaak dat iemand er daarna niet meer over mag spreken?
Als jij (in het algemeen, niet jij persoonlijk) ooit tegen je juffrouw/buurman/moeder/whatever hebt gezegd dat je een snoepje niet hebt gestolen, maar een jaar later geef je toe dat je toen dat snoepje wel hebt gepikt... lieg jij dan?
Of kreeg je last van je geweten en heb je de waarheid verteld?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:22

Nog even en Holleeder is ook onschuldig hier.

Ik heb alleen nog deel 1 gekeken van de docu en vind het toch wel interessanter en schokkender dan ik had gedacht. Ik heb niet het idee dat Wade liegt. Ik heb wel moeite met het begrip voor de moeder die haar kinderen op dag 1 bij Michael op de kamer liet slapen. Maar goed, dag 1 of dag 10, dan had het misbruik later gestart misschien. Sowieso slaap je niet als 7 jarige bij een volwassene op de kamer die je net kent. Ik heb zeker het idee dat er waarheid in zit. Alleen waarom kom je er nu mee?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:51

Dat leggen ze eigenlijk juist weer in deel 2 uit :P

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:17

Ik heb gisteren nog een deel van het interview van Oprah ook gezien. En dat maakte voor mij nog meer duidelijk. Het doel (in mijn ogen) is zeker niet om MJ als boze pief neer te zetten. Maar wel om te laten zien hoe geniepig het ging, hoe de kinderen steeds verder ingepalmd werden, hoe er steeds meer afstand tussen kind en de ouders gecreëerd werd, hoe beide op een slinkse manier cadeautjes kregen om ze zo nog meer van MJ te laten houden. Hij liet het ook over komen alsof hij hen nodig had, zij waren maar gewone mensen en hoe bijzonder is het dan dat MJ zegt dat hij verdrietig is en eenzaam is als jij er niet bent.
Ik heb nog niet alles van Oprah gekeken, maar je zag die mannen, zeker James, echt nadenken: ja dat gebeurde inderdaad.
Waarom had MJ hen nodig om op te halen? Dat is toch onzin, die man had weet ik veel hoeveel auto’s en chauffeurs...

Ik weet voor mezelf nog niet of ik die muziek dan nog wil luisteren. Er zijn meer artiesten die dingen gedaan hebben die niet door de beugel kunnen, maakt dat de muziek anders. Hij is ook al dood, dus alleen de familie profiteert er nog van...
Ik vind het lastig...