Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:39

Als ze wel DNA vinden van iemand die in een databank staat kunnen ze daar ook op voortborduren. Met zekere regelmaat komen mensen uit instellingen weer vrij. Het zal ook niet voor de eerste keer zijn dat iemand terug valt in oude gewoontes, het is niet gek dat als verder de sporen uitblijven de politie dit eerst uit gaat zoeken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:58

N0a schreef:
Kwam net dit tegen op Twitter. Eerste stukje is wel creepy. Vooral omdat het ook naar de politie is getweet. Hele stuk daaronder snap ik allemaal niks van.. Maar vind die tweet wel raar.

https://medium.com/@BryonAdams5/the-dis ... 7c58b163e5

Ik vind het echt inderdaad creepy zeg of het nu waar is of niet.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 01:09

sureido schreef:
N0a schreef:
Kwam net dit tegen op Twitter. Eerste stukje is wel creepy. Vooral omdat het ook naar de politie is getweet. Hele stuk daaronder snap ik allemaal niks van.. Maar vind die tweet wel raar.

https://medium.com/@BryonAdams5/the-dis ... 7c58b163e5

Ik vind het echt inderdaad creepy zeg of het nu waar is of niet.

Ik krijg een heel naar gevoel van dit artikel..
Spoiler:
ik heb ook het goeie tijdstip uitgekozen voor dit soort dingen 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 01:19

Ik snap echt geen ene ruk van het hele artikel, wat is het uiteindelijke punt?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 01:23

Resistance schreef:

Ik wilde echt exact hetzelfde posten. Mega lang artikel zonder echte clue imo. :?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 01:24

Resistance schreef:

+1

Even in Jip en Janneke taal? :o

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 02:05

Vreemd artikel. Zoals ik het begrijp is die vreemde tweet met een bepaalde code ontcijferd naar een locatie waar ze Anne zouden moeten zoeken. Die persoon die dat als tweet heeft gestuurd is via YouTube aan een aantal dingen gelinkt, net zoals nog een aantal andere gebruikers op YT die in codetaal met elkaar praten en filmpjes met normaal uitziende titels posten met daarin bizarre dingen zoals ontvoeringen of ook weer codes etc. Maar ik kan het mis hebben maar dat is zoals ik het begrijp.

Maar ik vind het moeilijk te geloven dat iemand uit het buitenland zou weten waar ze is.

Hoop voor de familie dat er snel duidelijkheid is.. vreselijk.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 02:16

Ik heb het even snel doorgelezen maar t lijkt allemaal een beetje vergezocht.
Hij linkt vanalles aan elkaar door wat aan het einde volgens mij niks meer te maken heeft met het begin.
Doet mij een beetje denken aan de theorie dat iedereen met ongeveer 5 personen ertussen aan elkaar verbonden is.
Dat als ik vermoord zou worden dan zou, in theorie, de minister het gedaan kunnen hebben of er iets over kunnen weten.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 06:36

Emmaa_ schreef:
Chiave schreef:
Of ze gaan DNA vergaren, net zoals bij Marianne Vaatstra. Maar dat zal wel een van de laatste opties zijn.

Het lastige is dat (voor zover ik weet) DNA vergaren niet zo makkelijk gaat. Je kan mensen niet dwingen om hun DNA af te geven dus zijn er maar twee opties. Mensen moeten al in het systeem zitten (=eerder veroordeeld) of vrijwillig hun DNA af willen geven bij de politie zonder gearresteerd te worden (= waarschijnlijk geen schuldige want waarom zou die DNA afgeven). Het moet dus echt een 'toevalstreffer' zijn dat iemand wordt opgepakt voor een andere zaak of dat zijn/haar DNA al in de database zit.

Een familie lid van de dader zou wel vrijwillig op zo’n oproep kunnen reageren. Of toch de dader zelf, zoals bij Marianne Vaatstra ook is gebeurd.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 06:50

Wtf did I just read... Hebben die mensen niets beters te doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 07:03

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:54

Dag 9 sinds de verdwijning.. Hoop echt dat de zoektocht van vandaag wat oplevert en dat familie en vrienden eindelijk duidelijkheid krijgen over wat er met Anne is gebeurt..

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:03

Pff ik hoop t ook zo.

Vind dat twitter bericht ook vreemd en creepy, wil er niet over nadenken. Dat soort mensen leven in de werkeljke wereld lijkt wel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:07

Ja en zulke mensen hebben meestal ook nog stemrecht etc etc... :\

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:44

Ik volg het voornamelijk via dit topic en stiekem hoop ik dan te lezen dat ze gevonden is...

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:51

Dat artikel.. Echt creepy eigenlijk maar ik vind het toch wel wat ver gezocht allemaal..

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:54

Maar eigenlijk kan ze toch eender waar zijn? Of denk ik verkeerd? Wat als een vreemde man haar ontvoerde in een auto? Dan kan ze wel een heel eind weg zijn.. En dan is het toch zoeken naar een speld in een hooiberg..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:03

In 3 uur tijd kan je aan de andere kant van NL zijn of zelfs al in het buitenland (Duitsland/België) het kan zó snel gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:17

Emmaa_ schreef:
Chiave schreef:
Of ze gaan DNA vergaren, net zoals bij Marianne Vaatstra. Maar dat zal wel een van de laatste opties zijn.

Het lastige is dat (voor zover ik weet) DNA vergaren niet zo makkelijk gaat. Je kan mensen niet dwingen om hun DNA af te geven dus zijn er maar twee opties. Mensen moeten al in het systeem zitten (=eerder veroordeeld) of vrijwillig hun DNA af willen geven bij de politie zonder gearresteerd te worden (= waarschijnlijk geen schuldige want waarom zou die DNA afgeven). Het moet dus echt een 'toevalstreffer' zijn dat iemand wordt opgepakt voor een andere zaak of dat zijn/haar DNA al in de database zit.

Als een broer/zus/vader/moeder/kind van de dader DNA afstaat zal een gedeeltelijke match gevonden worden. Dan zal blijken welk familielid geen DNA afgestaan heeft. Op die manier kunnen ze dan verder zoeken.

Dat heet een dna-verwantschapsonderzoek. Bij de zaak van Marianne Vaatstra was dat in 2012 nieuw. Bij deze zaak wisten ze dat het om een man ging en Justitie roept 8080 mannen op om vrijwillig dna af te staan. Het gaat om mannen die in 1999 binnen een straal van 5 kilometer rondom de plaats van het misdrijf woonden en toen tussen de 16 en 60 jaar oud waren. 90 procent van de opgeroepen mannen werkt aan het onderzoek mee.

Dus dat heeft zeker wel zin als je weet in welke hoek je moet zoeken.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:27

Ik vraag me af welke kleding er nog meer gevonden is naast de jas, die van Anne zou kunnen zijn. Daar hoor je ook niks meer over. Terwijl er wel een keertje gemeld is dat er naast de jas nog meer kleding gevonden was die mogelijk van Anne zou kunnen zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:30

Wat alle gekkies met aparte ideeen en theorien betreft: door die ideeen op bokt ook nog eens te linken en te herhalen krijgen die mensen alleen maar meer aandacht en meer hits.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:30

Dna in de mytogondrien van een mens wordt via de moeder overgedragen. Zo heb ik bijv hetzelfde mtdna als mijn moeder, en dus ook als mijn oma, als mijn tante en neefjes/nichtjes en ga zo maar door. Als er een vrijwillig dna onderzoek komt en nietsvermoedende mensen die gelinkt zijn aan hetzelfde mtdna staan vrijwillig hun dna af, kunnen ze zo de familie van de dader te weten komen en hierop verder onderzoeken met het gewone, en dus specifieke dna van de dader. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:00

Citaat:
Fietspad langs Amersfoortseweg is nu afgezet, twee witte busjes zijn gekomen, pers mag er niet meer bij

Op Twitter.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:01

KoudbloedKim schreef:
Citaat:
Fietspad langs Amersfoortseweg is nu afgezet, twee witte busjes zijn gekomen, pers mag er niet meer bij

Op Twitter.

Dat zei mijn zus gisteren ook. Is dit 'nieuw' of is dit nog van gisteren? Alleen om te checken hoor. ;)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:01

KoudbloedKim schreef:
Citaat:

Op Twitter.
.

Was dat niet gisteren? Althans het is dezelfde foto die en info die gisteren ook al voorbij kwam