Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Die mensen die hebben echt een paar chromosomen in de knoop.... maar zij is ook niet representatief voor de hele pro-zwarte-piet beweging...
Zo hebben alle partijen er wat 'bijzondere' karakters tussen zitten.. helaas..
Electra63 schreef:Cer schreef:Die mensen die hebben echt een paar chromosomen in de knoop.... maar zij is ook niet representatief voor de hele pro-zwarte-piet beweging...
Zo hebben alle partijen er wat 'bijzondere' karakters tussen zitten.. helaas..
Ik vraag het mij af, of zij niet representatief zijn? De hele discussie op social media volgend over Sylvana, vind ik het ongelofelijk dat zo weinig Nederlanders afstand nemen van het "lynch-filmpje" en veel mensen begrip tonen. Humberto Tan moet beveiligd worden, om zijn mening over ZP en omdat hij zijn afschuw liet blijken over het filmpje. Ik ben absoluut geen fan van Sylvana, maar dit soort reacties geeft aan, naar mijn mening, dat racisme bestaat.
Electra63 schreef:Je hoeft er geen afstand van te nemen, het is immers een ander die het schrijft/maakt.
Maar .... Heel veel mensen hebben wel begrip voor het filmpje, veel vinden het zelfs leuk.
Persoonlijk ben ik blij, dat ik geen kleine kinderen meer heb
Electra63 schreef:Je hoeft er geen afstand van te nemen, het is immers een ander die het schrijft/maakt.
Maar .... Heel veel mensen hebben wel begrip voor het filmpje, veel vinden het zelfs leuk.
Cer schreef:Electra63 schreef:Je hoeft er geen afstand van te nemen, het is immers een ander die het schrijft/maakt.
"Heel veel"... ik vind dat een vage omschrijving.. hoeveel is 'heel veel' en hoeveel zijn het er ten opzichte van de mensen die het geen leuk filmpje vinden cq niet gezien hebben...
En op een 'vind ik leuk' knopje klikken is ook zo gedaan.. ik hecht daar nog niet zoveel waarde aan..
Electra63 schreef:Cer schreef:"Heel veel"... ik vind dat een vage omschrijving.. hoeveel is 'heel veel' en hoeveel zijn het er ten opzichte van de mensen die het geen leuk filmpje vinden cq niet gezien hebben...
En op een 'vind ik leuk' knopje klikken is ook zo gedaan.. ik hecht daar nog niet zoveel waarde aan..
Tja... Ik kan moeilijk gaan tellen. Ik zou zeggen, kijk eens op FB of ander social media en lees de reacties. Niet eens de Likes.
Wat ik er mee wilde zeggen, is dat de reactie van die dames op het getoonde filmpje geen uitzondering is.
Electra63 schreef:Tja... Ik kan moeilijk gaan tellen. Ik zou zeggen, kijk eens op FB of ander social media en lees de reacties. Niet eens de Likes.
Wat ik er mee wilde zeggen, is dat de reactie van die dames op het getoonde filmpje geen uitzondering is.
Electra63 schreef:Marjooow, dat neemt toch niet weg dat het filmpje afschuwelijk is? Een racistich filmpje? Dus verwerpelijk?
Als zo'n filmpje over Wilders wordt geplaatst is dat ook verwerpelijk. Dat staat niet ter discussie. Als Humberto Tan beveiligd moet worden om zijn mening over ZP, dan is het wel erg slecht gesteld met de tolerantie en vrijheid van meningsuiting in Nederland.
Cer,
Het gaat natuurlijk niet alleen om berichten op FB. Het is volop in het nieuws. Ik denk, dat je de impact mist van dit soort afschuwelijke berichten en haatmails. Ongeacht wat je van Sylvana of ZP vindt.
Maar t zonnetje schijnt hier, ik ga naar buiten.
Marjoow schreef:Natuurlijk neemt dat niet weg dat het niet kan, alleen je moet het even in perspectief zien. Aan beide kanten gebeuren dingen die niet door de beugel kunnen.
Shadow0 schreef:Marjoow schreef:Natuurlijk neemt dat niet weg dat het niet kan, alleen je moet het even in perspectief zien. Aan beide kanten gebeuren dingen die niet door de beugel kunnen.
Nee. Laten we toch de balans niet uit het oog verliezen:
aan de ene kant heb je vooral mensen die een mening hebben die ze vreedzaam uiten, en waarbij ze gebruik maken van hun grondrechten om die mening kenbaar te maken. Ook al is het niet een mening die jij deelt, zij mogen dat doen.
Aan de andere kant heb je een groep die haatmails stuurt, bedreigt, intimideert, zelfs richting zeer gematigde personen. Dat is NIET gelijk aan elkaar. Die laatste groep overtreedt namelijk zowel de wet als de fatsoensnormen. Zeggen 'ik wil het feest veranderen' is niet hetzelfde als 'x moet dood.'
Dat enerzijds-anderzijds als tactiek om te doen alsof die dingen gelijkwaardig aan elkaar zijn is niet terecht.
Marjoow schreef:Met een hakbijl naar een sinterklaasfeest komen om tegen ZP te demonstreren vind ik nou niet heel vredig en vriendelijk
Shadow0 schreef:Is het eigenlijk al bevestigd dat het iemand ging die bij de demonstratie hoorde? Hij is op een andere plek opgepakt en rtlnieuws meldt dat er verder geen bijzonderheden gegeven kunnen worden.
Sizzle schreef:Het is dus wel ok om ZP met de dood te bedreigen en opmerkingen als wie niet horen wil moet maar luisteren?
Het is klaar met vreedzaam demonstreren heb ik ook voorbij zien komen.
Idiote radicalen
Emmaa_ schreef:Ik ken een heel groot deel van de groep die in Rotterdam is gearresteerd en er is vanuit de organisatie nadrukkelijk opgeroepen tot vreedzaam protest. Iedereen die ik ken in die groep stond daar volledig achter en was er absoluut niet om rellen te schoppen of om het ook maar voor iemand te verpesten.
Ik lees dit argument vaak, dat mensen hebben gelezen dat anti-ZP groepen erg radicaal zou zijn, maar ik ben oprecht heel benieuwd naar voorbeelden daarvan. Misschien komt het door mijn eigen beeldvorming er omheen, maar ik ben het nog niet tegengekomen.
Jennifuur schreef:Marjoow schreef:Met een hakbijl naar een sinterklaasfeest komen om tegen ZP te demonstreren vind ik nou niet heel vredig en vriendelijkShadow0 schreef:Is het eigenlijk al bevestigd dat het iemand ging die bij de demonstratie hoorde? Hij is op een andere plek opgepakt en rtlnieuws meldt dat er verder geen bijzonderheden gegeven kunnen worden.
Marjoow, als je een argument aanlevert, is het wel fijn als je hier de juiste onderbouwing bij hebt:
‘Man met bijl’ bij Sinterklaasintocht blijkt klusser
Emmaa_ schreef:Maar Marjoow, lees je wat ik net postte? Ik ben heel benieuwd waar je dat gelezen/vandaan hebt. Het is namelijk over het algemeen wel de trend dat juist de uitspraken van het anti-ZP kamp erg worden opgeblazen in de media, maar ik ben het nog maar bar weinig tegengekomen.
Dat is een oprechte vraag hoor.
Ik ben vooral heel erg nieuwsgierig naar de meningvorming hierover. Zoals ik al zei ken ik een groep van de demonstranten die zijn aangehouden, ben ik het volledig met ze eens en had ik er zelf gestaan ware het niet voor een aantal omstandigheden. Ik zie het als een enorm inclusieve, aardige groep mensen die samen voor een doel strijden maar dat wel binnen de grenzen van de wet doen, en ook willen doen.
Marjoow schreef:Emmaa_ schreef:Maar Marjoow, lees je wat ik net postte? Ik ben heel benieuwd waar je dat gelezen/vandaan hebt. Het is namelijk over het algemeen wel de trend dat juist de uitspraken van het anti-ZP kamp erg worden opgeblazen in de media, maar ik ben het nog maar bar weinig tegengekomen.
Dat is een oprechte vraag hoor.
Ik ben vooral heel erg nieuwsgierig naar de meningvorming hierover. Zoals ik al zei ken ik een groep van de demonstranten die zijn aangehouden, ben ik het volledig met ze eens en had ik er zelf gestaan ware het niet voor een aantal omstandigheden. Ik zie het als een enorm inclusieve, aardige groep mensen die samen voor een doel strijden maar dat wel binnen de grenzen van de wet doen, en ook willen doen.
Facebook discussiesDus uitspraken van mensen zelf die door niemand aangedikt of opgeblazen worden
![]()
En die zijn er van beide kanten, daarom besteed ik er geen aandacht aan en vind ik het totaal niet zinvol voor de discussie. Het enige zinvolle wat je eruit moet halen, is mensen die zo discussieren en redeneren niet toelaten tot de discussie en vooral geen podium geven.