Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:35

Danique schreef:
Ik vind niet dat je dat jezelf kwalijk moet nemen hoor, Yipee. Als je wordt gebeten door een hond vindt niemand het raar dat je alle honden uit de weg gaat, hoe lief ze ook zijn.

Maar we moeten niet vergeten dat we het niet over honden, maar over mensen hebben... Wiens leven op extreme wijze wordt benadeeld als iedereen ze nu uit de weg gaat vanwege de actie van een minimale minderheid met wie zij slechts enkele kenmerken delen.

BloemBloem

Chasey schreef:
BloemBloem schreef:
Ik zelf ben er van overtuigd dat dit allemaal jonge mannen zijn, die zwaar
gehersenspoeld zijn en serieus denken dat er iets moois op hen ligt te wachten als
ze hun leven opofferen ;) Ziek is het... ziek!

Die 72 maagden, of hoeveel waren het er ook alweeR?

In ieder geval genoeg om de overweging te maken het wel te doen!

Die jongens hebben niks te verliezen ...... hoe zielig is dat?!

xxxJulia

Ik vond het qua politie heel rustig in Rotterdam. Liep net even een rondje door de Martkhal, even langs m'n collega's en naar de gewone markt. Maar ik ben maar 2 politieagenten tegen gekomen, weet niet hoe het in de rest van het centrum was maar vond het best opvallend

Yasmine

Wilawander schreef:
xniieeenke schreef:
De kerncentrale in het Belgische Tihange wordt ontruimd. Al het personeel moet weg, melden Belgische media. Wat de aanleiding is voor de ontruiming is niet duidelijk.

:brr: het is nu 100% zeker

%) :oo heftig

Het terreurniveau is verhoogd naar niveau 4, volgens mij is de evacuatie van kerncentrales een automatische stap die in dat niveau 4 vervat zit.

StonedRomy

Weet iemand of de wet in belgie al is gewijzigd? In ieder geval was het 2 maanden nog het geval dat er geen invallen gedaan mogen worden tussen 9 uur in de avond en 7 uur in de ochtend.

Urbiezira

Net zoals dat Breivik zich de redder van het westerse ras noemt. Daar hebben "wij", als westers volk, ook niet om gevraagd. Hij maakt daar misbruik van. In mijn optiek niets anders dan een terrorist die in naam van Allah een aanslag pleegt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:36

BloemBloem schreef:
gehersenspoeld zijn en serieus denken dat er iets moois op hen ligt te wachten als

Ja dat denk ik ook en dat vind ik ook het enge... ze geloven oprecht dat ze naar iets goeds streven, waarbij alle middelen geoorloofd zijn. En als je verhalen hoort van westerlingen die zich aansluiten.... volledig overtuigt.... bah eng

xniieeenke

Gianti schreef:
BloemBloem schreef:

Ja dat denk ik ook en dat vind ik ook het enge... ze geloven oprecht dat ze naar iets goeds streven, waarbij alle middelen geoorloofd zijn. En als je verhalen hoort van westerlingen die zich aansluiten.... volledig overtuigt.... bah eng

Jep. En als wij ze goed opvangen gaan ze daar helemaal niks van mee krijgen. Maar dat willen veel mensen niet.

Roweentje89

BloemBloem schreef:
Roweentje89 schreef:
Terroristen zijn (massa)moordenaars die op een laffe wijze onschuldige mensen de dood in jagen. Daar zit geen religie aan verbonden.

Ik ben het hier niet mee eens, sorry.

Waarom wordt er dan Allah Akbar geroepen?

Eerlijk, tegenwoordig roepen mensen dat nogal gemakkelijk, ook hebben ze helemaal niks met de islam te maken.
Ik zit in de gamingwereld en online hoor je tijdens verschillende games zo vaak tijdens spraakprogramma's ingame mensen tegen elkaar Allah Akbar roepen en als je dan aan de stemmen hoort wat dat voor een mensen zijn, dat zijn echt geen moslims. Dat zijn zelfs gewoon westerlingen soms zelfs kinderstemmen. Die hebben geen idee wat ze eigenlijk roepen en toch doen ze het.

wendyenbram

BloemBloem schreef:
Roweentje89 schreef:
Terroristen zijn (massa)moordenaars die op een laffe wijze onschuldige mensen de dood in jagen. Daar zit geen religie aan verbonden.

Ik ben het hier niet mee eens, sorry.

Waarom wordt er dan Allah Akbar geroepen?

Waarom roepen zoveel niet christenen GVD of christus, of jezus?

Ze zullen het misschien IN naam van Allah/God doen, maar zeer zeker niet UIT naam.. Daar zit wel een verschil in.
Want het moorden wat ze doen hoort niet vanuit het geloof. Maar wel uit hun ideaal gemaakt geloof. en ze hebben dan misschien de Koran/bijbel of wat dan ook als leidraad genomen, maar is niet DE islam.
Net zo min als dat de priesters die de kinderen misbruikt hebben dit uit naam van God gedaan hebben... Ze hebben wel de bijbel/kerk MISbruikt.

We moeten beter nadenken wat we zeggen, hoe we denken. Want zo krijg je haar tegen bepaalde mensen wat niet nodig is...
Maar als ik dan idd een tweet tegen kom van een leraar, met : hoe moet je nog lesgeven als de (moslim)kinderen staan te klappen en te juichen?

Dan kan ik alleen maar huilen, om de haat die er is in de wereld.

slimmerik

Maak me meer zorgen om mensen die "profiteren" van deze aanslagen (zie Televaag): Wilders die over de ruggen van slachtoffers kiezers probeert te werven.... :r

The_Cat

Citaat:
Kerncentrales draaien op minimumbezetting
De kerncentrales in ons land draaien op bevel van de nucleaire waakhond FANC op minimumbezetting. "Enkel wie er echt moet zijn, blijft. De rest werd naar huis gestuurd", legt FANC-woordvoerster Nele Scheerlinck uit. De maatregel geldt "tot nader order" en is een rechtstreeks gevolg van terreurniveau 4. De centrales blijven gewoon draaien en stroom leveren, maar de personeelsbezetting is zoals in het weekend.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:37

xxxJulia schreef:
Ik vond het qua politie heel rustig in Rotterdam. Liep net even een rondje door de Martkhal, even langs m'n collega's en naar de gewone markt. Maar ik ben maar 2 politieagenten tegen gekomen, weet niet hoe het in de rest van het centrum was maar vond het best opvallend

Niet alle maatregelen zijn zichtbaar, want ook dat creëert angst

JesdaJinn

Het nieuws staat hier eigenlijk de hele dag al aan maar die beelden, daar schrik je je echt kapot van

Yipee

Urbiezira schreef:
Net zoals dat Breivik zich de redder van het westerse ras noemt. Daar hebben "wij", als westers volk, ook niet om gevraagd. Hij maakt daar misbruik van. In mijn optiek niets anders dan een terrorist die in naam van Allah een aanslag pleegt.

Als hij zich een redder van het Westerse volk noemt, kan hij beter IS voor ons gaan aanpakken. :+

Sunrise_

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:38

Pfff wat een heftige beelden bij de NOS...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:38

Gianti schreef:
BloemBloem schreef:

Ik geloof het ook en vind het ook doodeng. Zulke figuren zouden echt uitgeroeid moeten kunnen worden...

Maar toch denk ik dat het beter is andere moslims in onze armen te sluiten, in plaats van nog meer verdeeldheid te creëeren waardoor ze juist ingepalmd worden door dit soort organisaties. Ze worden buitengesloten, niet gewaardeerd en voelen zich niet serieus genomen. Wat een organisatie als IS ze 'zogenaamd' en in hun ogen wel biedt.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 22-03-16 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:39

Volledige evacuatie van de kerncentrales is er precies toch niet: "De kerncentrales in ons land draaien op bevel van de nucleaire waakhond FANC op minimumbezetting. "Enkel wie er echt moet zijn, blijft. De rest werd naar huis gestuurd", legt FANC-woordvoerster Nele Scheerlinck uit. De maatregel geldt "tot nader order" en is een rechtstreeks gevolg van terreurniveau 4. De centrales blijven gewoon draaien en stroom leveren, maar de personeelsbezetting is zoals in het weekend."

Crazy_boon

Het gehuil van de kinderen bij het metrostel, brrr

Yasmine

StonedRomy schreef:
Weet iemand of de wet in belgie al is gewijzigd? In ieder geval was het 2 maanden nog het geval dat er geen invallen gedaan mogen worden tussen 9 uur in de avond en 7 uur in de ochtend.

Ja, ze hebben dit aangepast na de aanslagen in Parijs. Toen zijn ze verschillende belangrijke huiszoekingen misgelopen omdat ze tussen 21u en 5u geen huiszoekingen mochten uitvoeren. Dat is nu aangepast als deel van het nieuwe plan om terrorisme te bestrijden in België.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 22-03-16 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

slimmerik schreef:
Maak me meer zorgen om mensen die "profiteren" van deze aanslagen (zie Televaag): Wilders die over de ruggen van slachtoffers kiezers probeert te werven.... :r

Ik weet niet of perse kiezers werven alleen is... ik denk dat mensen ook behoefte aan iemand die dingen durft te zeggen, mensen zijn bang 3n willen maatregelen etc horen.

xniieeenke

Crazy_boon schreef:
Het gehuil van de kinderen bij het metrostel, brrr

Dat brak echt m'n hart.

-

Citaat:
Een deel van vliegveld Zaventem is weer vrijgegeven. Mensen die in gebouwen op het vliegveld werken, hebben toestemming gekregen om hun auto op te halen en te vertrekken. Rond de vertrekhal waar de explosies waren, blijft wel een groot gebied afgegrendeld, meldt de VRT.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:40

Killyenn schreef:
Danique schreef:
Ik vind niet dat je dat jezelf kwalijk moet nemen hoor, Yipee. Als je wordt gebeten door een hond vindt niemand het raar dat je alle honden uit de weg gaat, hoe lief ze ook zijn.

Maar we moeten niet vergeten dat we het niet over honden, maar over mensen hebben... Wiens leven op extreme wijze wordt benadeeld als iedereen ze nu uit de weg gaat vanwege de actie van een minimale minderheid met wie zij slechts enkele kenmerken delen.

Ik vind het ook vervelend dat ik bijna gedwongen wordt zo te denken. Ik wil dat ook helemaal niet. Maar dat onderbuikgevoel blijft uit zichzelf.

Lukasje

Ik was vanmiddag in een winkel met achter de kassa een moslima, mèt hoofddoek. Ik zei tegen haar (niet aanvallend hoor!) dat de aanslagen voor haar toch ook moeilijk moeten zijn, waarop zij prompt begon te huilen .... Ze vond het zo vreselijk erg voor de gewonden en nabestaanden, dat dit alles niets met hun geloof te maken had, dat zij reeds ervaren had dat sinds de IS-terreur mensen anders op haar reageren terwijl ze hier opgegroeid is ....

Dat wilde ik gewoon even kwijt omdat ook dit me aangegrepen heeft ....

Roweentje89

@Crazy_boon daar kreeg ik net echt een krop in mijn keel van en tranen in mijn ogen. Het gaat door merg en been.