Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:33

EskeGirl schreef:
alex66 schreef:
Cultuur is iets anders dan de wetten van een geloof waar van men denkt dat het de absolute waarheid is waarnaar iedereen moet leven op straffe van de dood als je het niet doet.

Geloof is wel een onderdeel van cultuur. Ik ben het met je eens dat hun wetten niet goed zijn. Maar niet iedere vluchteling zal zo denken. Een deel zal ook vluchten voor die wetten. Neem mensen die vluchten voor IS- zeggen dat ze aanhangers zijn van Islam (wat niet zo is... de echte islam is heel anders) en gebruikt wetten letterlijk... wetten uit de islam die ook deels gebasseerd zijn op het OT uit de bijbel. Want ja... in de bijbel staat ook dat seks met een man (als man) of dier op straffe van dood is.

Ik bedoel, dat er zeker verschillen in standpunt is, maar nergend staat dat ALLE vluchtelingen willen dat hun cultuur de onze wordt.

Wat denk je nu zelf dat er gebeuren gaat als er zoveel niet westerse mensen in NL opgenomen worden?.
De verschillen zijn veel te groot, en voor een klein land als Nederland...
Je ziet de problematiek nu al overal ontstaan, en dan hebben we het dus over het slechts heel pril aanwezig zijn op Nederlandse bodem.

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:12

Het zal ook zeker niet zo zijn dat ALLE vluchtelingen dat willen, maar het is wel zo dat als een grote groep mensen zich hier vestigen en bij elkaar blijven de noodzaak om hun cultuur aan te passen er niet is. Er is dus geen reden om je mening op gebied (voor zover dat afwijkend zou zijn(!)) van bijv. abortus, homoseksualiteit, pedofilie, vrouwenrechten etc. aan te passen. Immers kun je je prima bewegen binnen je de groep mensen die ongeveer hetzelfde denken. Als die verschillen minimaal zijn (denk aan hagelslag eten terwijl een ander dat niet kent) hoeft dat weinig problemen te geven. Zijn die verschillen groter dan kan (!) dat voor problemen zorgen. Hun cultuur is op veel gebieden wel heel anders dan de onze. Dan ben je afhankelijk van hun veerkracht en aanpassingsvermogen. Als je binnen gelijkgestemden woont en leeft hoef je daar niet op in te teren.

Ik vind het erg naïef om te denken dat dit helemaal geen problemen op gaat leveren. Als je kijkt naar de groepen die hier in de jaren 80 en 90 zijn gekomen dan zie je al genoeg ontstaande problemen. Puur op basis door falend integratiebeleid (multiculti was het credo). Maar tegelijkertijd is het overdreven om gelijk van oorlog hier en oorlog daar te spreken. Dat is gewoon de angst die spreekt. Maar problemen gaat dit zeker opleveren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:47

Tcm62 schreef:
Cowboy, wordt tjd dat je eens echte boeken gaat lezen, boeken met onderzoek naar de onderstroom van de extremistische bewegingen in het westen....ipv iedereen te proberen wijs te maken dat ze een angstcomplex hebben!

Nee hoor, Cowboy doet helemaal niks meer. Blijf maar met zijn allen lekker om het kampvuur zitten en elkaar spookverhalen vertellen. Ik spring op mijn paard en ga een dorp verder.

Tcm62 schreef:
In jouw post lees ik keer op keer maar wat geroep, maar echt weten waar je over praat?
Iedereen moet bronnen noemen van jouw, noem jij maar eens bronnen waarin alles wodt ontkracht...

Dat doe ik de hele tijd al! Ik toon gisteren bijvoorbeeld aan dat hier iemand gisteren gewoon een dubbele verkrachting door allochtonen in Den Helder verzonnen heeft! Alleen, op Sammie na interesseert het niemand een bal dat het gewoon verzonnen is. Het past niet in het plaatje dat jullie in je hoofd hebben dus je ontkent dat je je net solidair verklaard hebt met een leugen. En ik gok dat je dat dadelijk weer gaat doen (met z'n allen).

Tcm62 schreef:
Mijn laatste bericht aan jouw... Maar kan het niet laten zoals jij niet discussieert maar alles steeds van tafel veegt met, " is niet waar".....

Ik veeg het niet van tafel, ik BEWIJS je keer op keer dat het niet waar is.

Er wordt hier geschermd met 'waarheden' die -als je verder kijkt dan je neus lang is en onderzoekt waar die 'waarheden' vandaan komen- verkondigd worden door organisaties en individuen die je als normaal weldenkend mens nog niet met een tang zou moeten willen aanraken! Ik ben op plekken op het internet geweest waar ik nooit meer hoef te komen. Aantoonbaar heel erg enge clubs. Rechtse religieuze fanatici in de VS. Extreme Zionisten. In vergelijking met die clubs is een Geert slechts een verongelijkte kleuter. En hele volksstammen nemen de verhalen van die foute clubs voor waar aan omdat het ze goed uitkomt. Zonder dat ze ook maar door hebbend wiens 'waarheid' ze daarmee volgen.

Als ik gevoel voor drama had zou ik de Faust parallel trekken en vaststellen dat hele volksstammen hun ziel aan de duivel verkopen. Maar ik heb geen gevoel voor drama......dus laat ik jullie achter bij het kampvuur. Sterkte!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:26

Jij bewijst niks, jij wouwelt...

Maar blijf lekker met je hoofd in wolken zou ik zeggen, dan kan je later zeggen. Ich habe es nicht gewusst.

:Z
Topic is voor mij klaar :evaw: ik ga weer naar mijn interessante boeken op waarheid en toetsbare gebasserde bronnen van organisaties die nog steeds gelukkig hetzij undercover hetzij openbaar onderzoek doen..

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:39

Cowboy55 schreef:
alex66 schreef:
Ik roep al jaren dat er op verpakkingen moet komen te staan hoe het vlees daarin aan z'n eind is gekomen, juist omdat ik geen halal blief (ik vind onverdoofd slachten dierenmishandeling) maar de politiek wil er niet aan, dus eet ik maar bekend vlees en anders vega.

Uhhm....het ligt misschien aan mij, maar als op de verpakking staat dat het produkt hallal is, dan is het op de ene manier geslacht en staat er niet op dat het hallal is dan is het op de andere manier geslacht? Dan is het toch duidelijk?

Of hebben we nog andere methoden van slachten? Op zijn Amazone-Indiaans (met gifplijtje)? Op zijn Australisch (met een boomerang)?

Lekker neerbuigend weer -O-

Niet als halal verkocht onverdoofd gedood vlees eindigt gewoon in de supermarkt of bij de slager om de hoek hoor, of in de fastfood ...zo als in de pizza van domino, NY pizza, snacks en kant en klaar spul als soep en maaltijden..maar dat zal ook wel weer niet waar zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:44

Toch vind ik dat bijzonder. Dat iemand die ronduit weigert een bron te geven (zelfs niet of ze het via via heeft gehoord of in een lokaal krantje, niet eens zegt of ze er bij heeft gestaan, de meisjes kent etc.) en enkel zegt ik heb gehoord dat het gebeurd (gehoord dus(!)) is gewoon zonder blikken of blozen geloofd wordt en iemand die zijn mening onderbouwd (ongeacht of je het met die mening eens bent) weggezet wordt als een wauwelaar. Dat is nogal de omgekeerde wereld.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:49

Tcm62 schreef:
Jij bewijst niks, jij wouwelt...

Maar blijf lekker met je hoofd in wolken zou ik zeggen, dan kan je later zeggen. Ich habe es nicht gewusst.

:Z
Topic is voor mij klaar :evaw: ik ga weer naar mijn interessante boeken op waarheid en toetsbare gebasserde bronnen van organisaties die nog steeds gelukkig hetzij undercover hetzij openbaar onderzoek doen..

Niet op Cowboy reageren :o

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:10

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:32

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:32

Sammie schreef:
Toch vind ik dat bijzonder. Dat iemand die ronduit weigert een bron te geven (zelfs niet of ze het via via heeft gehoord of in een lokaal krantje, niet eens zegt of ze er bij heeft gestaan, de meisjes kent etc.) en enkel zegt ik heb gehoord dat het gebeurd (gehoord dus(!)) is gewoon zonder blikken of blozen geloofd wordt en iemand die zijn mening onderbouwd (ongeacht of je het met die mening eens bent) weggezet wordt als een wauwelaar. Dat is nogal de omgekeerde wereld.

Vertel mij wat. Maar inmiddels zitten we op het niveau van "blind instemmen of oprotten". Dat laatste dan maar.

En Alex, het was gewoon een vraag. Ik wist hiet niet. Nu wel. En wat jij daar verder in je hoofd van maakt is jouw probleem. :evaw:

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:01

Sammie schreef:
Het zal ook zeker niet zo zijn dat ALLE vluchtelingen dat willen, maar het is wel zo dat als een grote groep mensen zich hier vestigen en bij elkaar blijven de noodzaak om hun cultuur aan te passen er niet is. Er is dus geen reden om je mening op gebied (voor zover dat afwijkend zou zijn(!)) van bijv. abortus, homoseksualiteit, pedofilie, vrouwenrechten etc. aan te passen. Immers kun je je prima bewegen binnen je de groep mensen die ongeveer hetzelfde denken. Als die verschillen minimaal zijn (denk aan hagelslag eten terwijl een ander dat niet kent) hoeft dat weinig problemen te geven. Zijn die verschillen groter dan kan (!) dat voor problemen zorgen. Hun cultuur is op veel gebieden wel heel anders dan de onze. Dan ben je afhankelijk van hun veerkracht en aanpassingsvermogen. Als je binnen gelijkgestemden woont en leeft hoef je daar niet op in te teren.

Ik vind het erg naïef om te denken dat dit helemaal geen problemen op gaat leveren. Als je kijkt naar de groepen die hier in de jaren 80 en 90 zijn gekomen dan zie je al genoeg ontstaande problemen. Puur op basis door falend integratiebeleid (multiculti was het credo). Maar tegelijkertijd is het overdreven om gelijk van oorlog hier en oorlog daar te spreken. Dat is gewoon de angst die spreekt. Maar problemen gaat dit zeker opleveren.

Eens :j Vooral het laatste.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:39

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:55

Wat ik dan niet begrijp is hoe het kan dat die kl**tzak nog in de buurt van die vrouw kon komen als er al een verleden van mishandeling was.
Een afstand van een paar 1000km (of wel land van herkomst) lijkt me mooi om mee te beginnen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:12

alex66 schreef:
Het valt me altijd op dat bv Marokkanen in België veel beter Nederlands spreken dan Marokkanen in Nederland :+ ...maar dat is off topic

Ik denk niet dat ze het met het journaal alleen redden, zeer duidelijke voorlichting over hoe onze maatschappij in elkaar zit lijkt me beter.
En dan gelijk de mededeling dat het is zoals het is en zo zal het blijven ook........maar ik ben bang dat we daar al te laat mee zijn.

Dagje gaypride ofzo..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:14

Inderdaad en weet jij hoeveel er hier onder valse naam zitten?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:46

alex66 schreef:
Wat ik dan niet begrijp is hoe het kan dat die kl**tzak nog in de buurt van die vrouw kon komen als er al een verleden van mishandeling was.
Een afstand van een paar 1000km (of wel land van herkomst) lijkt me mooi om mee te beginnen.

Dit soort dingen gebeuren ook in Nederland. Hulpverlening en politie
die niet of te laat ingrijpen. Mensen die in een relatie of bij het verbreken hiervan doordraaien komen overal ter wereld voor.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:30

damian23 schreef:
alex66 schreef:

Dit soort dingen gebeuren ook in Nederland. Hulpverlening en politie
die niet of te laat ingrijpen. Mensen die in een relatie of bij het verbreken hiervan doordraaien komen overal ter wereld voor.

Dus? Het is niet erg dat ze het doen? Als ze zich niet aan de regels houden, dan exit.
Zag net dat ze aanstootgevende posters hebben afgeplakt in gebouwen waar asielzoekers worden opgevangen, omdat het te confronterend voor ze zou zijn. Echt, waar gaat het heen...ik zie het helemaal fout lopen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:10

Hoe moet politie ingrijpen dan als ze met valse identiteit hierheen komen?
Zij moeten zich aanpassen en niet wij, ze komen bewust naar een westers land en het lijkt mij dat ze echt wel weten hoe hier geleefd wordt. Of denken ze dat iedereen zich hier aan hun aanpast?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:33

chanicha schreef:
Hoe moet politie ingrijpen dan als ze met valse identiteit hierheen komen?
Zij moeten zich aanpassen en niet wij, ze komen bewust naar een westers land en het lijkt mij dat ze echt wel weten hoe hier geleefd wordt. Of denken ze dat iedereen zich hier aan hun aanpast?

Eh ja, want dat doen we al 8-)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:41

Ja degenen die ze met open armen op staan te wachten wel ja maar de sympathie voor de " zielige" vluchtelingen zwakt verder af.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:21

60% is tegen maar die hebben geen stem.
De coa maffia is erg sterk.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:42

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:37

Hier worden de hollanders al uitgescholden van je hoort hier niet we gaan het land overnemen
is niet de eerste x dat ik dit hoor, waar gaat dit naartoe mensen???

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:56

Zeeuwtje68 schreef:
Hier worden de hollanders al uitgescholden van je hoort hier niet we gaan het land overnemen
is niet de eerste x dat ik dit hoor, waar gaat dit naartoe mensen???

Spreken ze Nederlands dan? :D

Als ALLE 4 miljoen vluchtelingen naar Europa zouden komen en ALS ze allemaal moslim zouden zijn, zou de Europese moslimbevolking stijgen van 4 naar 5%. Schokkend hoor.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 10-10-15 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:57

Ach dit gebeurd al 20 jaar...in Amsterdam of zo...is ook iets wat die fijne Islam predikt...er mag maar 1 god zijn en dat is Allah, de rest is afgoding van ongelovigen...