verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 00:20

Dat die IS mensen zich tussen die vluchtelingen mengen, vast en zeker, maar als die willen komen ze hier het land toch wel binnen.
Daarnaast kunnen de vluchtelingen daar niks aan doen dus zou oneerlijk zijn hun maar te weigeren voor ons eigen hachje.

Daarnaast heb ik wel degelik respect voor Samson ondank dat ik hem voorheen juist niks vond.
Gewoon in ''mensen taal'' en hij krijt natuurlijk nu alle sh*t voor voor de regering/ het kabinet over zich heen daar de rest te laf is om zijn plek in te nemen.

In het vragment dat je Rutten zag spreken een en al onduidelijkheid, ik vind hem net een ingeprogameerde robot lijkt geen emotie of ''echtheid'' in te zitten.
Dit is echt het vriendelijkst wat ik er van kan maken.
Soms denk ik wel eens zou het helpen als iemand met een hamer tegen zn kop aan slaat dat er dán misschen nog iets zinnigs uit komt :+

MaraYvette

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 00:34

@abbycootje;

even voor duidelijkheid ik ben ook zeker niet anti hulp bieden, tuurlijk moeten we ook opvangen, en laten blijven tot dat het echt safe is :j

maar ben ook pro regio gebonden opvang (lees ergens waar veilig is en voorzieningen komen voor ze ) waar dan ook rodekruis etc aanwezig is

ik hoop iig dat dt isis snel opgerold is sadistische enge freaks:(

Rutte tja eens hoor lijkt me een leuke gezellige man in gewone levven maar als politicus no way

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:34

cavaletti schreef:
Heel apart hoe jij schrijft en denkt. Ongelofelijk zo dom en naief. Of je doet net of je me niet snapt of je bent werkelijk te dom om gewoon normaal te lezen en te reageren. Ga fijn door met je vluchtelingenopvang. Je oma in het bejaardenhuis wil vast wel naar haar kist verhuizen zodat jij een wildvreemde haar huisje, haar toch al bekaaide inkomen en haar eten kunt geven. En misschien haar buurvrouwen en mannen in het verpleegtehuis ook wel. Vraag je baas of hij vast de helft van je salaris aan je nieuwe vrienden overmaakt. Ach en je hebt zelf vast ook nog wel plaats naast een van je kinderen in bed voor een opvangertje. Mijn hemel als jij dom kunt banketstaaf dan kan ik het ook.

Mijn Oma is dood dank je. En áls ze nog zou leven zou ze met alle liefde ruimte maken voor een vluchteling in nood. Zo hoort dat, dat is naastenliefde, dat is normaal. Mijn Opa moest in de 2e wereldoorlog zelf ook vluchten dus... Jouw voorouders zeker niet?

De helft van mijn salaris, nogmaals, van welke planeet kom jij joh?

Heb je enig idee over hoe weinig vluchtelingen het gaat? Dat denk ik niet namelijk. Nogmaals, heb je énig idee waar je het over hebt? Ik geloof het niet want anders zou je je niet zo raar posten. Doe alsjeblieft een groot slot om je huis, loppgraven in de tuin, een paar rottweilers op je erf en for the love of god en je medemens, kom alsjeblieft je huis niet meer uit, kunnen ze je ook nooit meer iets afnemen.
Laatst bijgewerkt door Sees op 08-09-15 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:36

cavaletti schreef:
anneliesdj schreef:
Oja want hij heeft zelf zijn kinderen onder water gedrukt.
Ga je inlezen idioot.

Ach misschien nog net niet zelf ondergeduwd nee. Maar zeker wel geweten van de gevaren en feit is ja gebleken dat het geen vluchteling is maar gewoon een profiteur die door middel van zich voor te doen als vluchteling ons bedriegen wilde. Voor dit alles moest hij een gevaarlijk, net doen ik ben vluchteling spelletje spelen, en daarbij dus zijn familie de dood ingejaagd. Maar nee het is zeker nog steeds niet zijn eigen schuld volgens jou. Wie is hier de idioot.

Jij gelooft echt alles wat men je voorschotelt hè?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:42

cavaletti schreef:
rapido schreef:

Vreemd he Dat we berichten laten zien, laten lezen dat we toch echt voorzichtig moeten zijn maar dat het hier afgedaan word als.... ach de media, geloof niet alles wat ze schrijven enz. Ze zijn zo zielig.

Als zou maar 1/100 waar zijn dan zouden we al moeten weigeren en volop bang moeten worden van deze massale invasie.

Massale invasie laat me niet lachen. Dat bewijst dus wel weer dat je niet weet waar je het over hebt. 7.000 vluchtelingen hadden ze het over gisteren. Weet je hoe weinig dat er zijn op 16mio NL?

Zo even verder bijlezen ;).

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:44

Sees schreef:
Jij gelooft echt alles wat men je voorschotelt hè?

Pff begin je nu weer. JA ik geloof eerder wat er nu verteld word dan die zielige verhalen. Jij gelooft toch ook in wat jij gelooft. Wie zegt dat dat waarheid is. Typisch een bokker. Medebokkers moeten precies geloven en dezelfde mening hebben als jou. NOGMAALS IK GELOOF dat het een heel, heeel heel groot probleem word en gaat worden. En wat jij gelooft moet je zelf weten. Maar ga me AUB niet vertellen wat ik wel en niet mag geloven. Denk dat ik al wat jaartjes langer in deze maatschappij leef als jou.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:45

rapido schreef:
ja ach, er komt een tijd dat zij ook anders gaan piepen cavaletti ;-)

Denk 't niet hoor. Ik laat me niet opnaaien door de media en angstzaaierij. En daarbij, als de hele wereld naar de Kl... wordt geholpen door IS-strijders (please...) of wat dan ook dan zij het zo. De wereld is toch beter af zonder de mens :j.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:45

Cavaletti, eerder gevraagd, misschien heb je er overheen gelezen...
Geloof jij dat elke islamiet een terrorist is?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:48

Sees schreef:
Massale invasie laat me niet lachen. Dat bewijst dus wel weer dat je niet weet waar je het over hebt. 7.000 vluchtelingen hadden ze het over gisteren. Weet je hoe weinig dat er zijn op 16mio NL?

Zo even verder bijlezen ;).

OMG wat ben jij dom zeg....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:50

Citaat:
Geen mens is illegaal.
Je hebt geen toestemming nodig om geboren te worden.
Hoogstens kunnen daden illegaal zijn, al heb je als vluchtelingen te maken met toestemming tot verblijf. (Wat in principe een mensenrecht is.)

Citaat:
Niet op elke slak zout leggen. Zij zijn volgens de wet illegaal, dan weet je heel goed wat er mee bedoelt wordt. Volgens onze normen kun je hier spreken over een illegale migrant. Immers zijn zij hier gekomen op een wijze zoals het niet hoort.

Op deze ""slak"" gaat helaas een berg zout.

Ik verzet me tegen het onwettige gebruik van het woord 'illegaal' om een vluchteling mee aan te duiden.
...en dat doe ik niet om spijkers op laag water te zoeken.

Beeldvorming is belangrijk, zoals in citaat 2 te lezen valt.
"Ze komen op een wijze die niet hoort en schijnen daarom al illegaal te zijn. "
...ik kan het iedereen afraden, om in een gammel bootje te stappen, maar de passagier doet niets strafbaars, laat staan illegaals.
(Mensen op een boot zetten waarvan je weet dat hij niet zeewaardig is, ja - dat is een misdaad en geen kleintje ook, maar dat doen vluchtelingen niet. )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:50

Moet je nou elke x zo persoonlijk worden?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:54

rapido schreef:
Ik was ook altijd vredelievend en het boeide mij totaal niet wat anderen geloven, voor kleur zijn of wat ever..leven en laten leven is/was mijn credo maar nu ik weet er een groep is die groeit, die mij en mijn geliefde naasten graag dood willen of mijn homo vrienden van de hoogste toren willen gooien omdat ik/zei niet hun geloof hebben geeft mij angst en maakt me verdrietig en ja ben ik dus redelijk haatdragend naar al die haatbaarden geworden ja!

In feite ben je zelf dus geen haar beter :)* .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:55

Cavalerie, fijn dat jouw webshop in je onderschrift staat +:)+ . Bij jou zal ik dus nooit iets bestellen/kopen.
Ik word kotsmisselijk van jouw reacties in dit topic.
Je hoeft het niet eens te zijn, je hoeft niets te geven, maar jouw berichten lijken op die berichten op bijvoorbeeld FB. Haatdragend, kortzichtig, egoïstisch en weinig meelevend met een ander.

cavaletti

LadyMadonna schreef:
Cavaletti, eerder gevraagd, misschien heb je er overheen gelezen...
Geloof jij dat elke islamiet een terrorist is?

Nee hoor dat niet maar er kloppen een aantal dingen niet in deze invasie. Het risico is te groot om lijdzaam af te wachten wie er gelijk heeft. Het probleem moet niet hier opgelost worden maar in het land zelf of in nabijgelegen landen zodat de terugstroom mogelijkheden groter zijn. Dit gaat echt een heel groot probleem worden.

cavaletti

Electra63 schreef:
Cavalerie, fijn dat jouw webshop in je onderschrift staat +:)+ . Bij jou zal ik dus nooit iets bestellen/kopen.
Ik word kotsmisselijk van jouw reacties in dit topic.
Je hoeft het niet eens te zijn, je hoeft niets te geven, maar jouw berichten lijken op die berichten op bijvoorbeeld FB. Haatdragend, kortzichtig, egoïstisch en weinig meelevend met een ander.

Wat sneu ben jij zeg. Ik kom gewoon voor mijn mening uit, Iemand met een denkwijze als jou kan ook beter wegblijven in MIJN SHOP. Ik verberg me niet achter een masker. Misschien die vluchteling die naast je komt wonen wel......

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:58

Of je nou voor of tegen deze kwestie bent. Lijkt me niet nodig om persoonlijk naar elkaar te worden. Ik tem een aantal berichten.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:58

cavaletti schreef:
Pff begin je nu weer. JA ik geloof eerder wat er nu verteld word dan die zielige verhalen. Jij gelooft toch ook in wat jij gelooft. Wie zegt dat dat waarheid is. Typisch een bokker. Medebokkers moeten precies geloven en dezelfde mening hebben als jou. NOGMAALS IK GELOOF dat het een heel, heeel heel groot probleem word en gaat worden. En wat jij gelooft moet je zelf weten. Maar ga me AUB niet vertellen wat ik wel en niet mag geloven. Denk dat ik al wat jaartjes langer in deze maatschappij leef als jou.

Je taalgebruik en extreme opvattingen doen anders vermoeden...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:59

Andere meningen worden niet gerespecteerd zie ik.Jammer,ook al praat je niet in het juiste straatje,respecteer de mening van een ander.
Ik ben het deels eens met cavaletti, en dát is mijn mening,ook al past dat niet in ieders straatje.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:59

Citaat:
JA ik geloof eerder wat er nu verteld word dan die zielige verhalen. Jij gelooft toch ook in wat jij gelooft. Wie zegt dat dat waarheid is. Typisch een bokker. Medebokkers moeten precies geloven en dezelfde mening hebben als jou. NOGMAALS IK GELOOF dat het een heel, heeel heel groot probleem word en gaat worden. En wat jij gelooft moet je zelf weten. Maar ga me AUB niet vertellen wat ik wel en niet mag geloven. Denk dat ik al wat jaartjes langer in deze maatschappij leef als jou.

Even over beeldvorming: hoezo "zielige" verhalen?
Ik vind zielig nogal een neerbuigend woord.
Toegegeven: de werkelijkheid is gruwelijk.
We weten dat er nogal wat oorlogen in de wereld zijn, dat is gewoon een feit. En helaas: oorlogen zijn gruwelijk.

Iemand kan 100 redenen hebben om weg te gaan.
Wat bijvoorbeeld te denken van de jongeman die per se niet wil vechten?
Ik ben een groot voorstander van de slogan "maak het leger leger" ;) , zeker in conflict- en oorlogsgebieden is dat alleen maar goed.
Dus dat dit soort studenten en huisvaders op pad gaan: prima.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:00

Het is als ondernemer gewoon dom om zulke haatdragende berichten te spuien op internet. Ook voor werknemers trouwens.
Maar gelukkig voor jou, zullen veel van jouw Duitse klanten hier niet meelezen.

Gnome

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:01

Dan nog is het haar mening en is het niet toegestaan om persoonlijk te worden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:05

gohya schreef:
Andere meningen worden niet gerespecteerd zie ik.Jammer,ook al praat je niet in het juiste straatje,respecteer de mening van een ander.
Ik ben het deels eens met cavaletti, en dát is mijn mening,ook al past dat niet in ieders straatje.

Dat mag gerust maar Cavaletti is een extremist in haar (?) opvattingen en dat is nèt zo beangstigend.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:06

ingedebruijn schreef:

Heb je het hele topic gelezen? Wie werd er persoonlijk denk je? Moet ik daadwerkelijk alle Cavaletti's posts gaan quoten? Lees even terug zou ik zeggen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:06

Sees schreef:
gohya schreef:

Dat mag gerust maar Cavaletti is een extremist in haar (?) opvattingen en dat is nèt zo beangstigend.

Dan nóg is het haar mening.Je kan haar mening ook negeren als je het totaal niet eens met haar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:07

Sees schreef:
ingedebruijn schreef:

Heb je het hele topic gelezen? Wie werd er persoonlijk denk je? Moet ik daadwerkelijk alle Cavaletti's posts gaan quoten? Lees even terug zou ik zeggen.

Ik zeg niet dat dat wel toegestaan is toch? Ik tem niet op 1 bericht hoor wees gerust.