Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:13

LadyMadonna schreef:
Maar gilbo, als er van de 10 restaurants, twee kindvrij zouden zijn, wat zou daar dan het probleem van zijn? Jij kan met je kind kiezen uit 8 restaurants.

Zou jij het ok vinden als jij zomaar, zonder dat jij ook maar enige kans hebt gehad, geweerd te worden? 'Sorry, je hebt hetzelfde haar als iemand die hier vorig jaar dronken de boel op stelten zette, dat was een kreng dus ik wil jou hier niet.'

Zelfs al zou je nog 3000 restaurants hebben en wil je op zo'n moment ook absoluut niet meer een stuiver aan zo'n eigenaar geven - het is voor jou een hele nare ervaring om veroordeeld te worden op iets waar je niks mee te maken hebt, alleen maar omdat je toevallig lijkt op een ander.

NIEMAND vindt dat leuk. Jij vindt dat niet leuk ('waarom moet ik de dupe worden van andermans kinderen' tenslotte) maar ouders vinden het ook niet leuk. Dus het is hoe dan ook een probleem.

Overigens - wat ik me wel bedacht was dat best kan helpen om een beetje verwachtingen duidelijk te maken. En soms gebeurt dat al: 'wij zijn een familiegericht bedrijf en kinderen die hier spelen zijn welkom, en we vragen dus een beetje inschikkelijkheid van onze gasten' ken ik van een specifieke camping (overigens, ongegeneerd gillen, doorlopend ruzie maken en dingen vernielen zijn dan ook uiteraard niet de bedoeling), terwijl veel sauna's iets in hun huisregels hebben staan als 'de gasten die hier komen stellen prijs op rust en privacy. Kinderen zijn toegestaan maar ook zij dienen zich rustig te gedragen.'

Dan kan enerzijds iedereen een plek vinden waar die op dat moment behoefte aan heeft, en anderzijds sluit je niemand op voorhand uit, en ook nuttig: dan kun je als ouders ook daadwerkelijk aan de kinderen leren hoe ze zich in bepaalde gelegenheden moeten gedragen. En dan bedoel ik niet alleen het niet-rennen-gedeelte, maar het gaat bv ook om welk bestek je waarvoor gebruikt in een chique restaurant, of bepaalde gebruiken etc. Het is bv niet realistisch om te verwachten dat je kinderen eerst 18 jaar alleen maar toestaat bij de McDonalds en Disneyland, en dan denkt dat ze op die eerste dag na hun 18e verjaardag ineens precies weten hoe het hoort in een sterrenrestaurant, een chique hotel, een sauna, etc.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:40

pmarena schreef:
Djinnie: dat uitleggen dat kun je doen :j

Maar als ouders mag je dat niet verwachten van een wildvreemde die al op een vervelende manier gestoord wordt door je kind. Moet die dan ook nog eens met dat kind gaan lopen zeulen naar de ouders toe en op 1 knie dingen uit gaan leggen....die mensen zitten daar niet om andermans opdringerige kinderen op te voeden :)* En bovendien wordt dergelijke bemoeienis niet gewaardeerd door veel ouders :=

Ik vind echt dat sommige ouders veels te veel aanpassingsvermogen aan hun kroost verwachten van de rest van de wereld... rekening houden met elkaar is rekening houden met kinderen die dingen nog moeten leren, maar ook rekening houden met volwassenen die niet zitten te wachten op opdringerige mensen, klein of groot, en dat op hun eigen manier laten merken als ze daar toch mee geconfronteerd worden.

Ik zal ook balen als iemand die uk van ons corrigeert op een manier die ik niet fijn vindt.

Maar dat is dan mijn fout, had ik 'm maar beter in de gaten moeten houden zodat een ander zich niet gedwongen voelde om die correctie uit te voeren.

Maargoed, ik heb nog meer te doen en we gaan steeds verder off-topic.

Ieder zijn mening zullen we maar zeggen, maar ik vind het erg jammer dat toch best veel ouders aangeven dat wanneer hun kind over de schreef gaat....ze het belangrijker lijken te vinden om degene die wèl ingrijpt tot de orde te roepen, dan hun kind (of jijzelf door onoplettendheid...) die de hele situatie veroorzaakt heeft.

Ik kan me gelukkig wèl voorstellen dat de hele wereld niet uit super verantwoorde pedagogen bestaat alleen maar omdat ik een kind bij me heb :P En dat zal soms balen zijn ja, het is net het echte leven waar niet iedereen altijd leuk, begripvol en vergevingsgezind is :)

Het blijft mooi dat zo'n over de schreef gaand kind niet afgeweerd mag worden met een tikje op de vingers, maar dat de lastig gevallen volwassene vervolgens wel van de moeder (met schuim rond de mond :P ) het onderste uit de kan mag krijgen blijkbaar :=

Afijn, als je alle partijen zo hoort heeft niemand hier kinderen die hun handen niet thuis kunnen houden, en niemand durft een tik op de vingers te geven, dus eigenlijk is er geen probleem dan :P

Fijne avond iedereen :j

Wie heeft het over 1 knie? Waar gaan jullie in hemelsnaam allemaal uit eten dat je zulke onaangepaste mensen treft? Ik heb het persoonlijk nooit gehad over mijn kind niet mogen aanspreken of mij niet mogen aanspreken. Met mij nog veel meer ouders in dit topic. Maar slaan, daarmee ben je wat mij betreft mijlen te ver gegaan. Zoals ik al schreef vind ik dat sowieso meer zeggen over de persoon die slaat dan over het kind of diens ouders. Dat doe je wat mij betreft gewoon niet. En ja, ik houd mijn kind in de gaten en nee, hij en zij hebben nog nooit ergens eten van iemands bord 'gejat'. Maar ik kan ook wel eens wat missen. Het zal niet snel gebeuren, aangezien ik wil weten waar mijn kinderen zijn en wat ze doen, maar toch... 2 ogen en ze wijzen ook nog eens dezelfde kant op... :+

Als je slaat, houd je geen rekening met kinderen die nog moeten leren. Dan ben je blijkbaar al enorm gefrustreerd. Misschien moet je dan eens nagaan hoe je zo snel zo erg gefrustreerd komt? En nee, dan heb ik niet over 10 keer hetzelfde kind wegsturen en ouders die er om lachen. Ik kan gewoon niet geloven dat dit namelijk de standaard is. Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien.

Ik vind juist dat veel ouders hier niet schrijven dat ze 'het belangrijker vinden om degene die wèl ingrijpt tot de orde te roepen', maar dat ze absoluut bereid zijn excuses te maken, maaltijden te vergoeden en hun kind aan te spreken, mocht het even uit de aandacht ontsnappen en overlast veroorzaken.

En over dat echte leven... ik leef dan blijkbaar in een andere wereld. In mijn omgeving wordt er niet te pas en te onpas gemept... Als we dat even doortrekken naar het leven, kunnen we er in iedere irritante situatie wel op los gaan meppen. Bumperklevers, voorkruipers, lawaaimakers in een stiltecoupé. Meppen maar! Gezellig joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:49

Het gaat ook niet om slaan om te slaan of uit frustratie. Dan ben je imo fout bezig, je had al lang anders in kunnen grijpen. Maar als iemand mij doet schrikken dan durf ik wel een keer een zwiep geven of een tik op de vingers. Als je hiermee bij ons naar de politie gaat, dan lachen ze je vierkant uit dat je daar zo'n drama om maakt. Als jij mij echter keihard terugmept omdat jouw koter zijn fikken niet thuis kon houden, dan is jouw reactie buiten proportie en krijg je zelf de poppen aan het dansen.

Nogmaals, als dat kind een tikje krijgt van een vreemde heb jij gefaald in je opvoeding, want je was er niet wanneer het moest. Jij wil een kind? Dan horen die 40 ogen op je hoofd erbij als je weet dat je een kind hebt dat vanalles uitvreet. Jij bent verantwoordelijk voor alles wat ze doen, zeker op jongere leeftijd. Staat ook in de wet.

MissBmx

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:55

Varrkaj en wat nou als dat kind, omdat het schrikt jou mept want het is immers een reflex van een schrikreactie?

Zo jammer dat eem tik de eerste reactie is als schrik want het is zo onnodig en aangeleerd gedrag.
En het wordt omschreven alsof een kind je besluipt en ineens uit het niets je schnitzel van je bord jat. Komen die situaties nou ook echt zo vaak voor?en is dat dan de reden om voor een uitzondering een gehele groep uit te sluiten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:01

Gillbo schreef:
Varrkaj en wat nou als dat kind, omdat het schrikt jou mept want het is immers een reflex van een schrikreactie?

.

Ja,..of je rode wijn omgooit. Ben je nog verder van huis.

Ik geloof niet dat een kind uit reflex zou terug slaan. maar wel uit schrik gaat huilen of iets omstoot.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:07

Ik was gisteren uitgenodigd om in een pannenkoekenrestaurant te gaan eten :oo . Naar aanleiding van dit topic vreesde ik het ergste. :D Ik heb klaar gezeten met de vliegenmepper om lastige handjes van mijn pannenkoek af te kunnen meppen en heb met argusogen rondgekeken naar rennende kinderen die de boel op stelten zetten. Nou......niks gezien. Kinderen zaten rustig te eten of liepen even naar de speeltuin. Er liepen 2 kindjes wat harder naar opa en oma, vond ik volkomen normaal. En het enige wat er iets van mijn bord probeerde te stelen waren de wespen. _-:( Al met al een heel geslaagd uitje. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:19

Hier komen ze voor, maar gelukkig niet vaak en nog niet bij mij persoonlijk. Maar heb het wel al gezien ja. En de meeste ouders vonden het nog schattig ook. Zelfs wanneer kinderen in de handtas van iemand gaan graaien.

Nu is het niet zo dat ik altijd mep, maar ik schrik wel snel als iets plots in mijn zicht opduikt dat ik niet verwacht. Overblijfsel van een paar onaangename ervaringen met uitgaan. Ik Denk niet dat als een kind mept uit reflex dat ik dan terugmep, gaat echt vanuit schrikreactie.
Een kind dat bewust mept kan van mij wel een hele stevige draai om de oren verwachten of enorme berisping.

Maar nogmaals, op vlak van opvoeding trek je hier toch regelmatig je ogen open. Alles kan en alles mag, maar van prinsje of prinsesje blijf je af. Kinderen die agressief zijn op school wordt amper wat mee gedaan. Ofwel omdat juf denkt "opvoeden is taak van de ouders" ofwel omdat ze anders een proces aan hun been hebben.

Dat zal zeker verschillen per regio. Het betert stilaan wel, er wordt weer meer ingegrepen. Maar er lopen hier een aantal generaties rond met attitude en grote mond waar je stil van wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:24

Schitterend hoor, die over-gedramatiseerde slaan, meppen en politie verhalen :))

Ik vind het echt jammer dat door dat soort drama straks die van mij niet gecorrigeerd wordt als die ondanks alles eens een keer aan de aandacht mocht ontsnappen en in een vlaag van verstandsverbijstering een vlerkje in de snoepbakken steekt om eens even lekker te snoepen....

Ik hoop dan echt dat er iemand naast staat die gewoon een tikje op dat brutale handje geeft of het weg trekt, en daarbij zegt dat hij daar eens heel snel mee op moet houden. En dan zal ik de eerste zijn om diegene te bedanken dat hij heeft voorkomen dat die ukkepuk er mee weg kwam :j

De politie bellen...tjongejonge zeg :n

Mooi zo Cookies +:)+

Over het algemeen valt het gewoon heel erg mee en de meeste ouders letten wel redelijk op, en de meeste mensen hebben heus wel begrip voor koters die nog niet genoeg rust in hun kont, en kilometers op de teller hebben staan.

Maar blijkbaar wordt er aan zo'n verbod gedacht omdat sommige restauranthouders het wel een beetje zat zijn en blijkbaar ouders aanspreken niet het gewenste resultaat geeft. Kan me ook goed voorstellen dat je er doodmoe van wordt en helemaal geen zin in hebt om mensen die zelf niet ingrijpen, te verzoeken om het probleem op te lossen want dan heb je de poppen aan het dansen natuurlijk.... kom je weer in de categorie "kom je aan mijn kinderen dan kom je aan mij"...

Prima insteek als iemand onredelijk is tegen je kind :j

Maar als het overlast veroorzaakt.... beetje incasseringsvermogen mag ook wel hoor, zelf kun je over het algemeen gewoonweg veel meer hebben dan een ander voor wie het niet hun oogappeltjes zijn en die niet gewend zijn aan herrie en drukdoenerij en dat ook niet vinden passen in bepaalde gelegenheden.

Volwassenen mogen niet alles dat kinderen mogen, andersom is ook alleen maar eerlijk toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:34

Jij begrijpt het :D nu wil ik zelf geen kinderen, maar als ik er 1 had en hij vreet wat uit, dan mag een.vreemde zeker terecht wijzen en in slechtste geval dus een tik. Had je maar je tengels thuis moeten houden. Dan ga ik er wel van uit dat het een terechte is natuurlijk. Ernaar schoppen en roepen "oprotten" zou bij mij ook fout gaan, het is geen hond.

Moest kind in een tas graaien dan krijgt hij er van mij nog een tik op de kont bovenop. Dat doe je NIET. Gelukkig is mijn boze blik vaak genoeg dat vreemde kinderen ver uit mijn buurt blijven of ophouden met wat ze aan het uitvreten zijn.

Het idee zou er niet komen als er geen problemen waren. Blijkbaar helpt praten niet meer. Of mag je geen kritiek meer geven op ouders en kinderen. Mensen worden niet alleen onverdraagzaam ivm kinderen, ouders worden het ook voor kritiek op de opvoeding die ze geven. Komt van 2 kanten. Dus ofwel voedt je je kind op zodat een verbod niet nodig is ofwel laat je je kind thuis.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:39

pmarena schreef:
Schitterend hoor, die over-gedramatiseerde slaan, meppen en politie verhalen :))

Ik vind het echt jammer dat door dat soort drama straks die van mij niet gecorrigeerd wordt als die ondanks alles eens een keer aan de aandacht mocht ontsnappen en in een vlaag van verstandsverbijstering een vlerkje in de snoepbakken steekt om eens even lekker te snoepen....

Ik hoop dan echt dat er iemand naast staat die gewoon een tikje op dat brutale handje geeft of het weg trekt, en daarbij zegt dat hij daar eens heel snel mee op moet houden. En dan zal ik de eerste zijn om diegene te bedanken dat hij heeft voorkomen dat die ukkepuk er mee weg kwam :j

Overdrijf je niet een heel klein beetje nu?

Die van jouw wordt straks wel gecorrigeerd. Door jou. Ik tik mijn eigen kinderen niet (letterlijk) op de vingers dus die van jou ook niet. Ik breng je kind gewoon naar jouw tafeltje en zeg dat hij erg veel zin heeft om gerecht a of b te proberen. Gewoon met een knipoog en niet al te veel ergenis.

Je zal nog wel leren dat communiceren met kinderen een prima optie is. Als ik stiekem een snoepje uit de snoeppot haal tik jij mij ook niet letterlijk op de vingers. Mijn kind dus ook niet.

Er raai je eens wat!? Zonder tikken op de vingers is het mij gelukt om mijn kinderen geen snoepjes te laten pikken en niet met de handen in andermans bord te pakken. (en nee,...ook niet met een vork in andermans bord prikken)

Je mag het overdreven vinden om de politie te bellen als mijn kind door een ander geslagen wordt maar ik trek de grens daarin heel scherp.
Want dit soort grenzen zijn heel vaag. Wanneer is een tik te hard? (exact de rede waarom het ook verboden is...het is niet te meten of een tik uit frustratie of beheerste correctie wordt gegeven.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:43

Dat is hetzelfde als de grens wanneer is het overlast. Blijkbaar ligt die voor veel ouders ergens helemaal anders dan voor kinderloze mensen en horeca uitbaters. Anders zou deze maatregel niet nodig zijn.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:55

NatasjavE schreef:
pmarena schreef:

Overdrijf je niet een heel klein beetje nu?

Die van jouw wordt straks wel gecorrigeerd. Door jou. Ik tik mijn eigen kinderen niet (letterlijk) op de vingers dus die van jou ook niet. Ik breng je kind gewoon naar jouw tafeltje en zeg dat hij erg veel zin heeft om gerecht a of b te proberen. Gewoon met een knipoog en niet al te veel ergenis.

Je zal nog wel leren dat communiceren met kinderen een prima optie is. Als ik stiekem een snoepje uit de snoeppot haal tik jij mij ook niet letterlijk op de vingers. Mijn kind dus ook niet.

Er raai je eens wat!? Zonder tikken op de vingers is het mij gelukt om mijn kinderen geen snoepjes te laten pikken en niet met de handen in andermans bord te pakken. (en nee,...ook niet met een vork in andermans bord prikken)

Je mag het overdreven vinden om de politie te bellen als mijn kind door een ander geslagen wordt maar ik trek de grens daarin heel scherp.
Want dit soort grenzen zijn heel vaag. Wanneer is een tik te hard? (exact de rede waarom het ook verboden is...het is niet te meten of een tik uit frustratie of beheerste correctie wordt gegeven.)

_/-\o_

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:56

Voorlopig vinden restaurants het blijkbaar nog niet nodig want het loopt niet bepaaldstorm met adresjes bij de actiegroep ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:57

Natasja: Nee hoor, ik vind het niet overdreven om heel boos te worden als een ander je kind slaat.

Een veels te opdringerige hand wegtikken waarbij geen pijn maar alleen schrik komt kijken, valt bij mij gewoon niet onder slaan. En niet onder frustratie. En niet onder agressie.

Daarom: mensen die dat onderscheid blijkbaar niet kunnen maken: gelùkkig doen die niet aan tikken op de vingers :)

Ik vind het heel netjes als je het zo oplost met dat terugbrengen naar dat tafeltje +:)+

Maar een tik op de vingers (heterdaadje) en een mopper vind ik echt ook prima, leert 'ie alleen maar van :)

Dat is gewoon het risico dat je loopt als je dingen doet die je niet mag / als je kinderen buiten je eigen ingrijp-zone terechtkomen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:00

pmarena schreef:
Volwassenen mogen niet alles dat kinderen mogen, andersom is ook alleen maar eerlijk toch :)

Is er ook maar iemand in dit topic die anders beweerd?
Ik heb nog geen enkele ouder hier horen zeggen dat kinderen alles mogen zonder consequenties.
Wel lees ik dat juist ouders open staan voor communicatie maar dat een groot deel zonder kinderen het blijkbaar normaal vind om een kind een tik te mogen geven

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:05

Er komt anders al een paar keer voorbij dat mensen het niet vinden kunnen dat een bepaalde groep geweigerd zou worden. Daar reageer ik op. Maar misschien lezen we een ander topic :P

Je reageert op iets dat ik helemaal niet zeg, interpretatie gaat een beetje scheef :)*

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:27

pmarena schreef:
Natasja: Nee hoor, ik vind het niet overdreven om heel boos te worden als een ander je kind slaat.

Een veels te opdringerige hand wegtikken waarbij geen pijn maar alleen schrik komt kijken, valt bij mij gewoon niet onder slaan. En niet onder frustratie. En niet onder agressie.

.

Bij wet(!) wordt dat onderscheid heel bewust niet gemaakt. Om dat de scheidslijn vaag en niet te controleren valt. Jij vind een tik niet slaan, ik wel. Zie hier het ingrediënt voor een heerlijk conflict in een restaurant. Terwijl je het ook met minder gedoe geregeld had kunnen hebben.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:33

NatasjavE schreef:
Bij wet(!) wordt dat onderscheid heel bewust niet gemaakt. Om dat de scheidslijn vaag en niet te controleren valt. Jij vind een tik niet slaan, ik wel. Zie hier het ingrediënt voor een heerlijk conflict in een restaurant. Terwijl je het ook met minder gedoe geregeld had kunnen hebben.

Zo eens met jou... _/-\o_

Overigens zou het mij zorg zijn als er restaurants zijn waar kinderen geweigerd worden. Zolang er voor gezinnen met (jongere) kinderen maar wel meer keus blijft bestaan dan het pannenkoekenrestaurant of de mac.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:40

Juist, in een wet wil je geen gedoe hebben. Zeg ik ook al een paar posten geleden :P

Een hand(je) wegtikken is voor mensen met enige nuance iets heel anders dan je kind slaan.

Maar daarom: kan of wil je het onderscheid niet zien: prima toch.
Ik ben wel een beetje klaar met die zinloze discussie met dat ontzettende gedramatiseer, volgens mij heeft iedereen alles wel gezegd en ik heb geen behoefte om steeds in rondjes te blijven draaien :)

Als sommige restaurants alleen voor volwassenen mogen worden, dan hoef je echt niet bang te zijn dat dat bij allemaal zal gebeuren. Er zullen heus altijd wel restaurants blijven die wel gewoon iedereen toelaten....immers de meeste restauranthouders zijn net mensen met een eigen mening, die ook gewoon hun klandizie willen behouden en prima op de huidige voet verder willen gaan :)

Er zijn wel meer plekken die niet voor jan en alleman toegankelijk zijn. Niks mis mee. Wat mij betreft staat het iedereen vrij om zelf te bepalen wie er in zijn huis of bedrijf komt.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 31-08-15 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:42

Je kan voor een ander nooit beslissen waar de pijngrens ligt. Wat voor jou alleen een tik is om een schrikreactie uit te lokken kan voor mij al pijnlijk zijn. Dat is een grens die niet vast valt te leggen en ik denk dat we dat ook helemaal niet moeten willen..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:46

Ik zat stiekum ook nog te wachten op het taboe borstvoeding in een restaurant O:)
Verbaast me dat dat nog niet als reden opgebracht is aangezien mensen daar ook zo heerlijk over kunnen klagen :P

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:46

StalNollie schreef:
leeftijd dat ook zeker, maar iedereen irriteert zich wel ergens aan. wat bijv dan met de oudere volwassene die zich gedragen naar een leeftijd van bijv een 4 jarige (door bijv het down syndroom). wat dan? waar is die grens

dit is volgens mijn nu de derde keer dat ik deze vraag er dan ingooi, om even over het kindvrije te gaan?!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:48

StalNollie schreef:
StalNollie schreef:
leeftijd dat ook zeker, maar iedereen irriteert zich wel ergens aan. wat bijv dan met de oudere volwassene die zich gedragen naar een leeftijd van bijv een 4 jarige (door bijv het down syndroom). wat dan? waar is die grens

dit is volgens mijn nu de derde keer dat ik deze vraag er dan ingooi, om even over het kindvrije te gaan?!

Ik heb er tot dusver overheen gelezen. Maar goede vraag.

Ik kan hem uiteraard niet beantwoorden voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:00

Ik wil nog even een klein beetje in haken op de discussie of het normaal is om andermans kinderen weg te duwen of een armpje vast te pakken etc.

Als het echt een levensbedreigende situatie is (kind rent voor een medewerker langs met hete soep, kind pakt het wiel van de auto etc.) kan ik me goed voorstellen dat er uit een soort natuurlijke schrikreactie een duw komt, of het armpje vastpakken. Ik zou hier als ouder dan ook niet boos over kunnen worden. Je wilt immers ook niet dat je kind een bak hete soep over zich heen krijgt lijkt mij...

In situaties waar het niet levensbedreigend is of waar het geen ongelukken kan veroorzaken zou ik nooit andermans kinderen aanraken. Een hand in mijn eten is voor mij in ieder geval niet zo'n situatie. Ik zou eerst het kind aanspreken, daarna de ouders en ik zou wel degelijk verwachten dat de ouders voor mij een nieuwe maaltijd vergoeden, maar een tik geven... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:29

Op zich vind ik dat het nooit zo ver mag komen dat een tik nodig is. Ik verwacht van de ouders dat ze hun kind al lang daarvoor geleerd hebben dat iets niet mag. Dan krijg je deze situaties ook niet.

Net zo min verwacht ik dat gezinnen naar de Mac verbannen worden. Ik begrijp uitbaters alleen in die zin dat zij er veel vaker mee te maken krijgen dan wij, en dat die vraag er niet zomaar komt. Het komt blijkbaar vaker en meer voor dan men denkt, anders zou de vraag er niet zijn.