12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:58

NatasjavE schreef:
Jammer als de daders dood zijn. Dan zijn het martelaars. Worden ze door IS als helden gezien.
Dat gun ik ze niet. Het zijn geen helden.

Liever opsluiten en de sleutel weggooien.

Israelische oplossing schijnt overgieten met varkensbloed te zijn. Makkelijker aan te komen dan vrouwelijke scherpschutters en geen nieuw doelwit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:07

Marjoow schreef:
De dood verdienen ze niet. Rest van hun leven in isoleercellen, zonder enig sociaal contact of contact met een koran en andere dingen die met hun religie te maken hebben. En dan, als hun einde nadert. Een kogel, geschoten door een vrouw.

Wat denk je dat opsluiting onze samenleving kost per dag??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:08

rapido schreef:
Marjoow schreef:
De dood verdienen ze niet. Rest van hun leven in isoleercellen, zonder enig sociaal contact of contact met een koran en andere dingen die met hun religie te maken hebben. En dan, als hun einde nadert. Een kogel, geschoten door een vrouw.

Wat denk je dat opsluiting onze samenleving kost per dag??

zonder TBS 500 euro per dag...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:13

tamary schreef:
NatasjavE schreef:
Jammer als de daders dood zijn. Dan zijn het martelaars. Worden ze door IS als helden gezien.
Dat gun ik ze niet. Het zijn geen helden.

Liever opsluiten en de sleutel weggooien.

Israelische oplossing schijnt overgieten met varkensbloed te zijn. Makkelijker aan te komen dan vrouwelijke scherpschutters en geen nieuw doelwit.

Zijn er mede daardoor misschien minder aanslagen in Israël dan voorheen?

Voor middeleeuwse mensen heb je soms middeleeuwse oplossingen nodig.
Misschien vinden veel westerse landen dergelijke praktijken wel onetisch, maar waarom zou je ze niet gewoon in hun taal aan spreken als zoiets werkelijk afschrikt.

Loretta

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:18

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:22

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:46

geerke schreef:

waar is dat op gebaseerd?
gewoon zonder eten en drinken.. denk niet dat ze het lang volhouden.
helaas mag dat niet.. maar dat hadden ze wel verdient!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:51

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:02

Nanno_123 schreef:
geerke schreef:

waar is dat op gebaseerd?
gewoon zonder eten en drinken.. denk niet dat ze het lang volhouden.
helaas mag dat niet.. maar dat hadden ze wel verdient!

zonder eten kost het vast minder :') Gebouw,bewaking....weet je hoeveel mensen daar werken?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:19

Is er nou weer een gijzeling bezig?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:23

Hoeft allemaal niet in verband te staan natuurlijk. Van de week was er in nl ook een gijzeling

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:25

Nou was ik zo druk dat ik maar half meegekregen had dat de wereld in brand staat... ik ga het filmpje ook niet kijken ook.

Het is een sluw doelwit, want dit treft de journalistiek. En hoe krijg je gegarandeerd media-aandacht? Juist, zo dus.

Ik schrik vooral dat nu zelfs journalisten zeggen dat we dan maar beter uit moeten kijken en geen religieuze mensen meer moeten beledigen. Maar willen we echt naar een samenleving toe waar religies beledigen een misdaad is en waar we mensen eenzame opsluiting of de doodsstraf gaan geven?

Wat als de volgende daad dan een aanslag is op plekken waar veel vrouwen werken of studeren omdat mensen daardoor beledigd zijn? Gaan we dan ook kiezen om als vrouwen maar thuis te zitten om zo de kans op slachtoffers te verkleinen?

Op die manier hebben we geeneen heilig boek meer nodig en zorgt de angst alleen al dat we ons allemaal 'netjes gedragen'.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:39

Beledigen is imo ook nooit nodig, maar geen excuus om dan maar te gaan moorden

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:42

LadyMadonna schreef:
Beledigen is imo ook nooit nodig, maar geen excuus om dan maar te gaan moorden

Beledigen is niet altijd te voorkomen, zich beledigd voelen is een subjectieve ervaring.

Beledigen in de vorm van humor, zeker satire, komt vaak voort uit (soms terechte!) boosheid. Voor míj en volgens mij meer mensen in Nederland is het een meer acceptabele vorm voor het uiten van boosheid dan geweld. Sterker nog; ik denk dat het aan banden leggen van satire heel onaangename consequenties kan hebben, hoe moeten mensen anders hun ongenoegen kenbaar maken?

Neem nou hans Teeuwen, naar aanleiding van de moord op zijn vriend Theo van Gogh schreef hij een lied waarin hij zijn boosheid uitte door middel van humor. Door een drietal presentatrices werd hij 'op het matje geroepen'. Dit was zijn reactie:

Geweld kan niet, dat zij we allemaal met elkaar eens. Maar willen we echt naar een samenleving toe waar boosheid niet meer door satire geuit mag worden? Ik ben het met Hans Teeuwen eens dat we dan afstevenen op een dictatuur of politiestaat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:59

Hans teeuwen moet zijn grote mond houden,die heeft heel lang geen cabaret meer gedaan omdat hij niet durfde te zeggen wat hij dacht...hij is in engeland liedjes gaan zingen

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:00

geerke schreef:
Hans teeuwen moet zijn grote mond houden,die heeft heel lang geen cabaret meer gedaan omdat hij niet durfde te zeggen wat hij dacht...hij is in engeland liedjes gaan zingen

Gelukkig mag hij dat zelf bepalen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:22

Maar wanneer is satire op het randje en wanneer is het over het randje? Voor iedereen ook persoonlijk denk ik...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:38

Ik vind satire ook niet prettig en vaak te beledigend. Houd er niet van. Vind het soms niet kunnen.. Het is echt niet mijn ding. Maar alsnog is dat geen excuus om de mensen die satire doen, maar te vermoorden. Satire is er gewoon, het zal er zijn.. Als je het niets vind, wegzappen of niet lezen. Als je beledigd bent, ja, dat kan.. Daar mag je best boos om zijn.. Maar mensen dan wat aandoen is 20 stappen te ver...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:42

Dat is dus het verschil van cultuur.Je mag de profeet niet beledigen.Onze humor is de hunne niet en gaat het niet worden ook

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:58

geerke schreef:

Gelukkg heeft ook Hans Teeuwen vrijheid van meningsuiting :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 01:50

Ik zag net nog weer iemand 'Jezus' gebruiken in zijn reactie op Bokt... Niemand die er van op kijkt. Wat dat betreft hebben deze Moslims nog een lange weg van acceptatie en tolerantie te gaan :+

Oh en Hans Teeuwen, dat filmpje had ik ook een aantal pagina's terug geplaatst :p ondanks dat hij kwentsend is vind ik hem grappig :+ je behoort inderdaad een soort schild te ontwikkelen tegen dat soort kwetsende opmerkingen, om fatsoenlijk mee te kunnen functioneren in een maatschappij. Wanneer je daar niet toe in staat bent ben je psychisch gewoon minder sterk imho.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:13

Thesserd schreef:
Ik zag net nog weer iemand 'Jezus' gebruiken in zijn reactie op Bokt... Niemand die er van op kijkt. Wat dat betreft hebben deze Moslims nog een lange weg van acceptatie en tolerantie te gaan :+

Hier op Bokt reageert misschien niemand op dat 'Jezus ' maar ik ken in het echte leven wel mensen die zich daar erg aan storen. Die omringen zich ook meestal met gelijkgestemden, voorkomt irritatie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:42

"En jesus sprak tegen de vissen, sta op en loop" ;)
Ook Hans Teeuwen.

De culturen verschillen ontzettend. Vroeger was het hier ook godslastering als je iets verkeerd zei, dat is nu ook binnen de islam. In dat opzicht kan je zeggen dat moslims naar onze maatstaven achter lopen. Maar moeten hun onze maatstaven hanteren dan? Of moeten we met zijn allen gewoon wat meer rekening met elkaar houden?

Gewoon iets wat me bezig houdt...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:16

Kijk voor de lol maar eens naar het Bijbelverhaal van Hans Teeuwen.
Daar is hij ook niet voor neergeknald.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:10

Vind ik erg mooi gezegd LadyMadonna