Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:17

Sammy_xxs schreef:
Tjah Yentl, dat ze hondagressief zijn betekend niet dat ze maar afgeschaft moeten worden... ze zijn naast dat punt gewoon hele leuke honden. En als je ze gewoon aan de lijn houd, hoeft er niks fout te gaan ;)
...

Ik vind ook niet dat ze maar afgeschaft moeten worden, wel vind ik dat er strengere maatregels moeten worden genomen ri. onverantwoordelijke eigenaren. Ik denk dat het enige wat zulke mensen misschien gaat raken, een erg hoge geldboete is.

Ik kan me een oud, bijna blind hondje herinneren wat door twee (aan de riem lopende, maar losgerukte) Staffs letterlijk werd verscheurd voor de ogen van het baasje. Dit baasje had na afloop geestelijke hulp nodig om alles te verwerken. De eigenaar van de Staffs was verontwaardigd dat men haar erop aankeek, het was de schuld van dat oude hondje zelf geweest! Had hij maar niet zo lelijk moeten kijken naar haar 'lieve' honden! Bij zulke mensen gaat het kwartje nooit vallen... Zolang 8 van 10 'vechthond' eigenaren zo verknipt denken en hun hond niet onder controle hebben, loop ik een blokje om als ik ze zie aankomen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-09-14 11:23, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:19

Sammy_xxs schreef:
Nou als je dat niet eens weet geerke := dan weet ik dat ik jou ook echt totaal niet serieus kan nemen.
In nederland zijn heel veel pitbullachtige honden inbeslag genomen en ingeslapen. Het was verboden om die honden te hebben... tot dat ze erachter kwamen dat het aantal bijt incidenten niet minder werd ;) hebben ze die wet terug gedraaid.

lees je wel wat ik schrijf?Is het ooit verplicht geweest in Nederland om de honden te muilkorfen?
Ik weet dat dus niet want ik ben daar al 25 jaar weg.En toen ik er nog woonde heb ik nog nooit een hond met een muilkorf gezien.En ik woonde in amsterdam,dus honden genoeg.

Zodra je een ras verbied gaat het ondergronds aan de gang.

Dus ik weet niet waarom je mij niet serieus kan nemen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:20

Ann schreef:
Sammy_xxs schreef:
Tjah Yentl, dat ze hondagressief zijn betekend niet dat ze maar afgeschaft moeten worden... ze zijn naast dat punt gewoon hele leuke honden. En als je ze gewoon aan de lijn houd, hoeft er niks fout te gaan ;)
...

Ik vind ook niet dat ze maar afgeschaft moeten worden, wel vind ik dat er strengere maatregels moeten worden genomen ri. onverantwoordelijke eigenaren. Ik denk dat het enige wat zulke mensen misschien gaat raken, een erg hoge geldboete is.

Ik kan me een oud, bijna blind hondje herinneren wat door twee (aan de riem lopende, maar losgerukte) Staffs letterlijk werd verscheurd voor de ogen van het baasje. Dit baasje had na afloopt geestelijke hulp nodig om alles te verwerken. De eigenaar van de Staffs was verontwaardigd dat men haar erop aankeek, het was de schuld van dat oude hondje zelf geweest! Had hij maar niet zo lelijk moeten kijken naar haar 'lieve' honden! Bij zulke mensen gaat het kwartje nooit vallen... Zolang 8 van 10 'vechthond' eigenaren zo verknipt denken en hun hond niet onder controle hebben, loop ik een blokje om als ik ze zie aankomen.

dat is dus de bepaalde mentaliteit van bepaalde pitbull eigenaars....En dat soort moet geen hond hebben.Helemaal geen hond.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:22

Ik zat eens op sites van asiels te kijken maar werkelijk 80% wat daar zit zijn staffs, of pittbuls of kruisingen daarvan. Wat gebeurd er met die honden als niemand ze een huis bied? Ik schrik ervan dat het er zoveel zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:25

Ik denk dat ze worden ingeslapen na verloop van tijd, maar de Nederlandse asiels zitten bijna nooit helemaal vol, dus waarschijnlijk brengen ze de rest van hun leven daar door als er geen geschikt baasje wordt gevonden. Of ze worden meegegeven aan onkundige mensen en belanden na een incident weer in het asiel of worden dan ingeslapen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-09-14 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:26

aisie schreef:
Ik zat eens op sites van asiels te kijken maar werkelijk 80% wat daar zit zijn staffs, of pittbuls of kruisingen daarvan. Wat gebeurd er met die honden als niemand ze een huis bied? Ik schrik ervan dat het er zoveel zijn.

Gewoon triest...mensen schaffen zo een hond aan en beseffen niet wat voor karakter z'on dier heeft.Dat je het goed moet opvoeden en duidelijk tegen moet zijn.Net als bij iedere hond,maar bij bepaalde rassen kan het verkeerd uitpakken.
Bezint eer ge begint... ;(

lady62

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:38

Een rotweiler is helemaal geen vecht hond maar van oorsprong een drijf hond.
Het jammere is dat er een tijd behoorlijk is door gefokt met deze honden en niet op het karakter gelet.
Komen ze in goede handen dan is dat geen probleem maar omdat ze dominant zijn kunnen ze in verkeerde handen de leiding overnemen en dan komen er problemen.
Een rotweiler mag alleen maar grommen en verdedigen maar absoluut niet zomaar aanvallen.
Bij die van ons kwam je gerust binnen als er niemand was alleen als je er weer uit wilde ging hij voor de deur liggen liet je er niet uit totdat de baas zij dat het goed was.
Op het strand bleef hij ook rondjes om je heen lopen om alles bij elkaar te houden keek niet naar andere honden.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:52

Hier in de straat hebben we 2 Staffords lopen en een pit.
De pit bull is hartstikke lief ja druk maar echt een schat. Maar die doet zoals op t filmpje ook hier bij mensen.

De Staffords zijn getraind te bijten. Worden ook aan takken gehangen om kaken sterk te krijgen politie doet er niks aan terwijl er al meerdere honden zijn gegrepen.

Mijn poedels vooral m'n grote die blaffen ook tegen mensen gaan op hun achterpoten staan. Eerlijk gezegd is dat imposanter als een pit die je wat opdrijft.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 12:13

geerke schreef:
lees je wel wat ik schrijf?Is het ooit verplicht geweest in Nederland om de honden te muilkorfen?
Ik weet dat dus niet want ik ben daar al 25 jaar weg.En toen ik er nog woonde heb ik nog nooit een hond met een muilkorf gezien.En ik woonde in amsterdam,dus honden genoeg.

Zodra je een ras verbied gaat het ondergronds aan de gang.

Dus ik weet niet waarom je mij niet serieus kan nemen?

Ja in die tijd moest je ze ook muilkorven ja.
Waarom ik je niet serieus kan nemen? Omdat je er dus blijkbaar geen verstand van heb, en alleen maar naar de media luisterd... op mn vorige post kon je ook al niet reageren. Daarom neem ik jou niet serieus ;) Jij bent gewoon 1 van de vele die geen eigen mening kan trekken, en gewoon de horde achterna loopt. ( met dit onderwerp dan he, voor de rest ken ik je niet ;) )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:19

Ik heb geschreven hoe de regels zijn hier in Frankrijk....ik loop niet achter de media aan.

En je leest gewoon NIET wat ik schrijf....in Nederland ging de muilkorfplicht in werking als de hond gebeten had.Hier in Frankrijk is het gewoon altijd verplicht.Niet omdat hij bijt,maar omdat de kans er in zit dat hij het gaat doen.Dus met muilkorven haal je het aantal bijtincidenten wel naar beneden.

Leg ik het nu zo onduidelijk uit?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 12:29

geerke schreef:
Inoterry schreef:

Zo'n lijst is er in Nederland ook geweest. Is afgeschaft toen bleek dat het aantal ernstige bijtincidenten eigenlijk niet afnam maar er wel heel wat onschuldige honden zijn gaan hemelen.

ik heb er nog nooit van gehoord en het ook nog nooit gezien dat een bepaald ras honden in nederland gemuilkorft moets rond lopen.Het aantal bijtincidenten zou namelijk moeten afnemen in openbare/publieke ruimtes dan....anders past de muilkorf niet goed :+

Volgens mij zeg je hier iets anders ;)
Maar maakt verder niet uit hoor :+

edit;
En met je mening over deze honden loop je achter de media aan, niet met het feit of ze gemuilkorfd moeten worden of niet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:36

yentl2010 schreef:
Zijn inderdaad genoeg door gedraaide honden Oa de Rotweiler die vertrouw ik ook voor geen meter
Lopen er hier 5 in de buurt allemaal trekken aan de lijn en uitvallen
1 man heeft er 4 wij seinen elkaar altijd :) Kijk voor die man heb ik dan respect ,maar er loopt er ook 1 die overal schijt aan heeft en echt provocerend rondjes loopt

En zo zijn er nog meer honden maar voor de pitjes en de stafjes loop ik om !!

Ik zeg niet dat ze ze allemaal af moeten maken maar gewoon weer verbieden en t geen wat er nu is verplicht castreren en muilkorven

omdat bij jou in de buurt vervelende honden van bepaalde rassen rondlopen moet maar meteen dat ras verboden/gecastreerd en gemuilkorfd worden?
volgens mij schrijf je eigenlijk zelf dat het aan de eigenaar ligt. het nadeel van bepaalde rassen is dat ze verkeerde mensen aantrekken. om dan maar meteen het hele ras te verbieden is wel erg kortzichtig vind je ook niet.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:39

Mijn schoonzoon zijn hond was gemuilkorfd na een bijt incident
Komt zo,n andere stafje aan die grijpt de hond van mijn schoonzoon bij der bek trekt der muilkorf af en hond alle kans om die andere staf te grijpen

Wat dus ook gebeurde

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 12:44

Maar zo zie je maar weer, dat het dus aan de eigenaar ligt Yentl ;) want blijkbaar liep die hond los, terwijl een verstandige eigenaar zo'n hond niet laat los lopen dus. Of los laten op een afgelegen terrein waar geen andere honden komen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:48

Sammy_xxs schreef:
Maar zo zie je maar weer, dat het dus aan de eigenaar ligt Yentl ;) want blijkbaar liep die hond los, terwijl een verstandige eigenaar zo'n hond niet laat los lopen dus. Of los laten op een afgelegen terrein waar geen andere honden komen.

Zaten beide aan de riem en ze hadden al eens zo leuk met elkaar gespeeld dus die gozer dacht kan wel
Niet dus

Die zelfde gozer heeft er overigens 2 en nog liet die ze allebij los ,lette altijd goed
Tot 3 weken terug er een mevrouw met een teckeltje onverwachts langs liep en die reu er meteen opdook
Gelukkig is het goed afgelopen ,hij heeft alle kosten betaald maar ik zou m meteen aan klagen en vermelde dat ze altijd los lopen rondje om de flat want verder komen ze niet

Nu zijn ze wel altijd aangelijnd is natuurlijk als de dood dat zijn schatjes in beslag genomen worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:49

aisie schreef:

Wat dat betreft maakt het niet uit welk ras het is, ze krijgen een gedragstest en als blijkt dat ze niet vertrouwd zijn in de 'buitenwereld' dan word er voor euthanasie gekozen, maar dat zal ook met een labrador gebeuren als die niet geschikt is om te herplaatsen.
Staffs en ambullen worden (hier) alleen vaker gedumpt omdat de eigenaren ze niet meer aan kunnen.
Wij hebben zelfs al eens een Bull gehad die 'over de schutting gegooid was' wat op zich al knap is want die hond woog boven de 50kg, maar hij kon z'n weg ook heel goed in huis vinden..
Als je verder kijkt bij de kleine honden zal je zien dat er ook ontzettend veel Jack Russels zitten, ook dat is een ras dat vaak gedumpt word.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:50

Hier door heel Ommoord geld trouwens een aanlijn gebod behalve in t parkje daar mogen ze op sommige stukken los

Die plekken zoek ik nooit op ik wandel heerlijk langs de weg waar keurig alle hondjes aangelijnd zijn

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:56

Honden die agressief kunnen doen, nooit naar andere honden laten gaan als je ze aan de riem hebt. Of de riem heel los houden, of los laten. Vooral geen spanning op de riem doen, ook niet heel eventjes.

Even een tip tussendoor :P

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:04

Sammy_xxs schreef:
Ja maar dat is dus erg kortzichtig wat je doet, maar goed als jij die oogkleppen wil blijven ophouden moet je dat zelf weten. Ik vind dat gewoon heel erg kinderachtig van jou.
As ik met mijn honden loop, en als ik zie dat iemand zich ongemakkelijk voelt door mijn honden, ga ik ook aan de kant zodat ze het ruim kunnen passeren. Ik ben echt niet egoistisch, en ik weet dat er veel mensen bang zijn voor dit soort honden. Dus ik hoef echt niet mijn honden aan iedereen op te dringen, vind je het niks? Prima dan loop ik wel met een boog om je heen, of ik stap even aan de kant zodat je met een gerust hart erlangs kan komen.
Maar nu zitten we hier op bokt je ziet mn honden niet, we zitten hier gewoon te discussieren. Maar alsnog zo koppig doen om alle staffs en pitjes over 1 kam te scheren, dat vind ik erg kinderachtig.
Maar goed moet je zelf weten, als die gedachte jou blij maakt, lekker die gedachtes vasthouden en alle vechthonden blijven veroordelen.

Respect voor jou Sammy! Reageerden maar meer eigenaren zo.
Met onze vorige hond liep ik ook om als er een andere hons aankwam omdat een grote, zwarte hond die alle kenmerken van een rottie heeft en gruwelijk loopt de schuimbekken aan zijn riem, natuurlijk niet uitnodigend is om tegenmoet te treden.
Maar echt ik heb serieus mensen gehad die hun eigen hond dan nog los lieten lopen en riep "hij doet niks". Ja maar die van mij wel......

Onze huidige hond is gelukkig niet zo maar wel groot en zwart en daarom voor sommige mensen toch eng (?), zeker allochtonen en mensen met kleine hondjes lopen meestal een blokje om.
En ach, alhoewel ik het overdreven vind, want hij doet echt niks, snap ik het ook wel en laat ik het gewoon zo. Meestal loopt hij gewoon aan slappe riem naast me.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:06

lady62 schreef:
Een rotweiler is helemaal geen vecht hond maar van oorsprong een drijf hond.
Het jammere is dat er een tijd behoorlijk is door gefokt met deze honden en niet op het karakter gelet.
Komen ze in goede handen dan is dat geen probleem maar omdat ze dominant zijn kunnen ze in verkeerde handen de leiding overnemen en dan komen er problemen.
Een rotweiler mag alleen maar grommen en verdedigen maar absoluut niet zomaar aanvallen.
Bij die van ons kwam je gerust binnen als er niemand was alleen als je er weer uit wilde ging hij voor de deur liggen liet je er niet uit totdat de baas zij dat het goed was.
Op het strand bleef hij ook rondjes om je heen lopen om alles bij elkaar te houden keek niet naar andere honden.

Hahaha echt rottiegedrag.
Wel mensen binnenlaten maar ze niet meer naar buiten laten gaan.
Deed die van mijn schoonouders vroeger ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:08

Bmamavan2 schreef:
Sammy_xxs schreef:
Ja maar dat is dus erg kortzichtig wat je doet, maar goed als jij die oogkleppen wil blijven ophouden moet je dat zelf weten. Ik vind dat gewoon heel erg kinderachtig van jou.
As ik met mijn honden loop, en als ik zie dat iemand zich ongemakkelijk voelt door mijn honden, ga ik ook aan de kant zodat ze het ruim kunnen passeren. Ik ben echt niet egoistisch, en ik weet dat er veel mensen bang zijn voor dit soort honden. Dus ik hoef echt niet mijn honden aan iedereen op te dringen, vind je het niks? Prima dan loop ik wel met een boog om je heen, of ik stap even aan de kant zodat je met een gerust hart erlangs kan komen.
Maar nu zitten we hier op bokt je ziet mn honden niet, we zitten hier gewoon te discussieren. Maar alsnog zo koppig doen om alle staffs en pitjes over 1 kam te scheren, dat vind ik erg kinderachtig.
Maar goed moet je zelf weten, als die gedachte jou blij maakt, lekker die gedachtes vasthouden en alle vechthonden blijven veroordelen.

Respect voor jou Sammy! Reageerden maar meer eigenaren zo.
Met onze vorige hond liep ik ook om als er een andere hons aankwam omdat een grote, zwarte hond die alle kenmerken van een rottie heeft en gruwelijk loopt de schuimbekken aan zijn riem, natuurlijk niet uitnodigend is om tegenmoet te treden.
Maar echt ik heb serieus mensen gehad die hun eigen hond dan nog los lieten lopen en riep "hij doet niks". Ja maar die van mij wel......

Onze huidige hond is gelukkig niet zo maar wel groot en zwart en daarom voor sommige mensen toch eng (?), zeker allochtonen en mensen met kleine hondjes lopen meestal een blokje om.
En ach, alhoewel ik het overdreven vind, want hij doet echt niks, snap ik het ook wel en laat ik het gewoon zo. Meestal loopt hij gewoon aan slappe riem naast me.

Dat ligt niet aan de kleur hoor, ik heb een grote witte langharige en ook daar lopen sommige mensen voor om, en als ze wel dicht langs lopen en hij doet z'n kop omhoog dan trekken ze meteen hun arm weg en gaan opzij.
Ik merk ook dat er honden zij die hem eng vinden, gister al 2 die zelf ook losliepen maar zodra hij even wilde ruiken renden ze gillend weg.. En dat terwijl hij er heel respectvol op af loopt maar blijkbaar zijn grote honden voor een aantal mensen en honden gewoon eng, ongeacht kleur.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 13:16

Dank je wel Bmamavan2 :) Ja mijn honden doen niet eens wat ook hoor, zijn gewoon sociaal. Alleen zijn mensen er toch bang voor, nouwja dat kan. Ga ik niet express dicht er langs lopen ofzo hoor. Nergens voor nodig, heb deze honden voor mezelf niet voor andere :) en al helemaal niet om anders mensen te laten schrikken ofzo...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:21

ach..mensen zijn ook bang als ik met mijn pyreneese berghond ergens loop...vanwege zijn formaat.En ze staan hier in frankrijk niet als heel lief bekend.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:35

Tja, ik ken welgeteld 1 eigenaar van staffords die hun honden opvoeden, en die die honden behandelen zoals het zou horen. Alle andere staffords hier in de buurt (en dat zijn er gruwelijk veel) vertrouw ik voor geen meter. Trekken aan de lijn, blaffen, baas meesleuren en uitvallen zijn dagelijkse kost voor die beesten en baasje stuurt gewoon kindlief van een jaar of 9 met 2 van die beesten op pad en snapt er niets van dat kindlief regelmatig achter 2 honden aanrent in de hoop niet te vallen want ze zijn zo lief thuis... Die krengen vallen alles aan wat los en vast zit, net zoals de meeste van die honden hier in het dorp. Oudere mensen doen zelfs hun hondjes weg omdat die mensen hun krengen niet bij zich kunnen of willen houden en zij niet meer met hun honden over straat durven. Dat is toch compleet omgekeerde wereld? En zo ken ik helaas heel veel baasjes. Allemaal van het type van die gast wiens honden zijn doodgeschoten. Net zoals die honden die toen mijn moeder bijna verscheurd hebben, die hadden ook van die lekkere baasjes.

Maargoed, het zijn zulke ongelooflijke schatten hoor... Tja. Ik denk daar heel anders over en wil ze niet in mijn buurt hebben, ik ga ook niet op bezoek bij mensen die zo'n beest in huis hebben. Mij te link. Straks valt ie wel uit het niets aan. Better safe than sorry zegmaar.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:42

Ach Mick t zijn van die leuke sociale honden _/-\o_