Sammy_xxs schreef:Tjah Yentl, dat ze hondagressief zijn betekend niet dat ze maar afgeschaft moeten worden... ze zijn naast dat punt gewoon hele leuke honden. En als je ze gewoon aan de lijn houd, hoeft er niks fout te gaan
...
Ik vind ook niet dat ze maar afgeschaft moeten worden, wel vind ik dat er strengere maatregels moeten worden genomen ri. onverantwoordelijke eigenaren. Ik denk dat het enige wat zulke mensen misschien gaat raken, een erg hoge geldboete is.
Ik kan me een oud, bijna blind hondje herinneren wat door twee (aan de riem lopende, maar losgerukte) Staffs letterlijk werd verscheurd voor de ogen van het baasje. Dit baasje had na afloop geestelijke hulp nodig om alles te verwerken. De eigenaar van de Staffs was verontwaardigd dat men haar erop aankeek, het was de schuld van dat oude hondje zelf geweest! Had hij maar niet zo lelijk moeten kijken naar haar 'lieve' honden! Bij zulke mensen gaat het kwartje nooit vallen... Zolang 8 van 10 'vechthond' eigenaren zo verknipt denken en hun hond niet onder controle hebben, loop ik een blokje om als ik ze zie aankomen.