Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:28

Tieneke schreef:
Maar hoe zit dat dan met piloten die een vliegtuig alsnog uit een duikvlucht hebben weten halen?

Piloten zijn ander dingen gewend dan passagiers....

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:28

drawerlover schreef:
Cayenne schreef:
Je zal het bericht maar krijgen dat er familie, vrienden of kennissen in dit vliegtuig zaten....

Dat was bij mij. Een vriendin van mij zat samen met haar zusje en ouders in dat vliegtuig |(|(|(

Sterkte en gecondoleerd!

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:29

drawerlover schreef:
Cayenne schreef:
Je zal het bericht maar krijgen dat er familie, vrienden of kennissen in dit vliegtuig zaten....

Dat was bij mij. Een vriendin van mij zat samen met haar zusje en ouders in dat vliegtuig |(|(|(

Ahnee... Heeel veel sterkte!

Gruis

Met die namen wordt het altijd extra 'echt' vind ik ;( . Bah bah bah.

Anoniem

drawerlover schreef:
Cayenne schreef:

Dat was bij mij. Een vriendin van mij zat samen met haar [***] en ouders in dat vliegtuig |(|(|(

Heel veel sterkte en gecondoleerd...

Sunnda

xNathaliee schreef:
Kan je door de schrik en de druk niet een hartstilstand krijgen? Ik zou dat liever hebben waardoor ik zo min mogelijk er van meemaak dan dat je letterlijk ter aarde stort (en misschien leeft maar uiteindelijk aan verwondingen overlijdt).

Ik heb het filmpje niet gezien, maar wel foto's, (geen idee welke hoogte dus) maar als je zo naar beneden komt heeft niemand
geleden, zo stijl naar beneden ben je zo weg.

Sammie

Cassidy schreef:
xNathaliee schreef:
Ik heb geen idee vliegtuig(ramp)en hebben me altijd gefascineerd. Het heeft gewoon een impact op me. Ook omdat het zo dichtbij me ligt (zelfde vlucht genomen, baas van me vriend die in dit vliegtuig zat waarschijnlijk)..

Je hebt niet dezelfde vlucht genomen, want anders had je in het toestel gezeten. Je hebt in een toestel gezeten dat dezelfde route vloog, en waar tijdens de vlucht niets is gebeurt.
Dat de baas van je vriend in het toestel zat is idd heavy. Ik wil je vriend dan morgen tijdens de vergadering heel veel sterkte wensen, want er gaat voor hem het nodige veranderen. Hij krijgt iig een andere baas. Als het bedrijf doorgaat, want dat is bij particuliere bedrijven waar de directeur van wegvalt nog maar de vraag.

Ik denk dat er morgen wel wat meer veranderd dan alleen maar er komt ooit een andere baas. :o Ik vind je wel erg pragmatisch. Maar goed iedereen gaat er op een andere manier mee om.

Ik snap xNathalieee wel hoor. Een vriendin van mij heeft laatst in zo'n zelfde vliegtuig gezeten ook richting indonesie met dezelfde maatschappij, wie weet wel dit vliegtuig. Ook al heeft het geen enkele aanknopingspunt (ander vliegtuig, andere dag, etc). Het schiet gewoon door je hoofd. Stel dat of wat als... Ik vind dat een vrij menselijke reactie dat je even stil staat bij het leven (en de dood).
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-07-14 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:30

Ja maar Cassidy, ik bedoel, een hart is een hart. En als je lichaam het door de druk begeeft, is dat toch voor piloten net zo? Als het echt een puur lichamelijk gevolg is dat je je bewustzijn daardoor verliest, gaat dat voor piloten toch geen verschil meer maken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Heel er veel sterkte voor de bokkers die familie/vrienden en/of kennissen in het vliegtuig hadden ;(. Vreselijk...

xNathaliee

Je lichaam heeft denk ik ook een soort overlevingsdrang en vecht misschien wel eerst voor je waardoor je misschien wel bij bewustzijn blijft.
Mijn vriend krijgt net een bericht dat de schoonfamilie van zijn baas richting schiphol is, komt nu wel erg dichtbij.

Fenrir

Heel naar inderdaad dat filmpje op LiveLeak, maar waarom vallen mensen er nu ineens over terwijl er normaal ook altijd veel lichamen uit oorlogsgebieden ed zichtbaar zijn? Omdat het nu om Nederlanders gaat?

Heel erg veel sterkte aan de mensen die slachtoffers kenden :(:)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:31

drawerlover vreselijk veel sterkte!!! Y;( Wat moet dit vreselijk voor je zijn. Gecondoleerd.

Ik heb even heel erg in paniek gezeten aangezien de zus van mijn beste vriendin vandaag zou vertrekken naar Azië. Ik wist dat ze ook naar Maleisië zou gaan, en dacht dat het haar eerste bestemming was. Godzijdank ging ze eerst naar Thailand...

Sammie

Tieneke schreef:
Maar hoe zit dat dan met piloten die een vliegtuig alsnog uit een duikvlucht hebben weten halen?

Die krijgen sowieso extra training. Misschien ook wel G-kracht training. En natuurlijk leren ze ook in soortgelijke situaties te reageren. Wat doe je als er een motor uitvalt, wat doe je in een luchtzak etc. etc.

Selena

Ik word altijd bang als ik de namen moet lezen, want er zijn heel veel vrienden op vakantie gegaan.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:32

Tieneke schreef:
Ja maar Cassidy, ik bedoel, een hart is een hart. En als je lichaam het door de druk begeeft, is dat toch voor piloten net zo? Als het echt een puur lichamelijk gevolg is dat je je bewustzijn daardoor verliest, gaat dat voor piloten toch geen verschil meer maken?

Het heeft geloof ik te maken met die g-krachten. Piloten worden daarop getraind, dat ze het langer volhouden. Zoals bij straaljagers, wij gewone mensen raken daarin ook onze bewustzijn kwijt wanneer ze bepaalde bewegingen maken, terwijl de piloot bij bewustzijn blijft.

palousa_boy

Over de beelden van de paspoorten, dat vind ik een beetje dubbel eigenlijk.

Aan de ene kant geef ik jullie helemaal gelijk, maar aan de andere kant, er is iig geen twijfel meer of de personen aan boord waren of niet. Ook is het voor de identificatie een stuk makkelijker.

En dat ze de vleugel geraakt hebben ipv de romp, dit zal ze wel geleerd zijn in het leger. Nu kan je immers nog terugvinden wat of wie er in het vliegtuig aanwezig was.
Als Poetin idd het doel is geweest, hadden ze ook graag willen zien dat hij ook echt daadwerkelijk aan boord was van het vliegtuig.

PrinceAmos

De nabestaanden etc mogen naar het vliegtuig gebied toe.. Al hoorde ik net van mijn tante dat zij hoorde op de radio dat het gebied al weer vol staat met rebellen..

x_ankieee

Maar zouden de beelden van liveleak echt zijn? Ik heb een stukje gekeken en vind het er zo nep uit zien.. Misschien omdat ze in rare houdingen liggen door de crash maar toch? ...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:33

Fiffill schreef:
Heel naar inderdaad dat filmpje op LiveLeak, maar waarom vallen mensen er nu ineens over terwijl er normaal ook altijd veel lichamen uit oorlogsgebieden ed zichtbaar zijn? Omdat het nu om Nederlanders gaat?

Heel erg veel sterkte aan de mensen die slachtoffers kenden :(:)

Ik val over de andere ook, had daarjuist nog een tegenbericht geplaats met de kinderlijken uit de gaza strook.
Ik snap dat echt niet, ik moet geen lichamen zien om veel medelijden te hebben. :n

Zouden de lichamen dan al geborgen zijn, dat de nabestaande er naar toe mogen? ik hoop van wel, dit hoort niemand te zien.

Quad

Het filmpje van CNN/NOS wat jullie en ik zagen was NIET van het vliegtuig MH17!!

Marit

Piloten zitten toch ook in een ander 'compartiment' zeg maar. Als de druk weg valt in de gewone cabine door een gat in het toestel, dan kunnen die piloten geloof ik nog wel gebruik maken van het druk systeem. Zo lijkt het in elk geval altijd bij Air Crash Investigation, dan vliegen ze door terwijl er een gat in de romp zit en iedereen daar al lang dood is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:34

drawerlover schreef:
Cayenne schreef:

Pfff wat heftig! Enorm veel sterkte gewenst! Heel veel sterkte voor alle nabestaanden! Echt enorm triest!

TienekeJarig

DewiRox, bedankt, jij geeft een duidelijk antwoord op mijn vraag.

Fenrir

palousa_boy schreef:
Over de beelden van de paspoorten, dat vind ik een beetje dubbel eigenlijk.

Aan de ene kant geef ik jullie helemaal gelijk, maar aan de andere kant, er is iig geen twijfel meer of de personen aan boord waren of niet. Ook is het voor de identificatie een stuk makkelijker.

En dat ze de vleugel geraakt hebben ipv de romp, dit zal ze wel geleerd zijn in het leger. Nu kan je immers nog terugvinden wat of wie er in het vliegtuig aanwezig was.
Als Poetin idd het doel is geweest, hadden ze ook graag willen zien dat hij ook echt daadwerkelijk aan boord was van het vliegtuig.

Lijkt me ook dat de paspoorten om die reden in beeld werden gebracht. Filmpje blijft heftig, maar er waren (voor zover ik heb gezien) geen mensen herkenbaar (gezicht) in beeld. Dat vind ik dan nog wel netjes, is bij foto's uit oorlogsgebieden vaak wel anders.

Quad

x_ankieee schreef:
Maar zouden de beelden van liveleak echt zijn? Ik heb een stukje gekeken en vind het er zo nep uit zien.. Misschien omdat ze in rare houdingen liggen door de crash maar toch? ...

Ja, helaas wel.