Ik heb eindelijk alle pagina's gelezen dus kan eindelijk mijn zegje doen.
Ik geef op dit moment ook bv, al 17 maanden inmiddels een ben zéker van plan om in ieder geval de 2 jaar te halen, deels omdat de WHO dit adviseert, en deels omdat mijn dochter er zo van kan genieten en er heerlijk Door Tot rust kan komen na bijvoorbeeld een lange dag of voor het slapen gaan.
Wat Veel mensen niet weten, is dat bv niet alleen eten of drinken betekent, maar zoveel meer dan dat. Troost, veiligheid, geborgenheid. Als ik dan hoor dat mensen een baby van een jaar al te groot vinden voor bv, dan kan ik daar bijna verdrietig om worden. Want het is niet ál een jaar, nee, het is pás een jaar. Waarom mogen ze op die leeftijd ineens niet meer voor dat ultieme gevoel van troost/geborgenheid/weet ik wat al niet meer aan de borst terwijl mama op een terras zit?
En natuurlijk, ik lees hier dat bijna iedereen wel oké is met bv in het openbaar, mits het discreet gebeurt en er nagenoeg niks te zien is. Maar in de realiteit is dat niet altijd zo simpel. Tijdens het aanleggen van een jonge baby ben je misschien nog niet zo handig, baby is Nog niet zo handig of snel. In mijn geval heeft mijn dochter Nog steeds een beetje hulp nodig met aanhappen doordat zij een kort lipbandje en tekorte tongriem heeft. Help ik niet, dan doet het voeden pijn en kan zij niet goed drinken. Dus in mijn geval zul je soms net wat meer borst zien dan bij andere moeders.
Dit doe ik niet om te provoceren of mensen en ongemakkelijk gevoel te bezorgen. Sterker nog: Ik vind het héél moeilijk om mee zo bloot te moeten laten zien. Ik ben ontzettend preuts en heb me wel ergens overheen moeten zetten voordat ik mijn kind in het openbaar durfde te voeden.
Ik vind het dus ook moeilijk om hier te lezen dat er mensen zijn die het afschuwelijk vinden om een borstvoedende moeder te zien.
Over andere opmerkingen zeg ik nog maar niks. Ik ga er van uit dat een aantal meningen voortkomt uit een gebrek aan kennis op het gebied van bv. Ik wist vroeger ook van niks, zal ongetwijfeld foute dingen gezegd hebben.