2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:20

Ja ik kan het zo weleens testen..gps gaat volgens mij niet op internet..heb hier in het bos een bepaald stuk geen bereik, zal eens checken of mn gps het dan wel doet..want daar gaat het om. Het uitzetten, of het wegvallen wat geen track meer heeft achtergelaten.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:21

In de bossen in [plaatsnaam] heb ik vrijwel altijd bereik. Maar dat is dan gewoon over de paden, in een dichtbebosd stuk zal dat misschien anders zijn..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:21

Vanuit de trein lees ik gespannen mee

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:22

Omdat het zo lang duurt voordat de kinderen gevonden worden, denk ik ook eerder aan een geplande actie.
Als de jongens opgesloten zitten in een huisje ergens, zouden ze al wel een aanknopingspunt hebben gehad en specifiek ook daar zijn gaan zoeken.
Ergens hoop ik voor de jongens dat ze ofwel ergens in het buitenland zitten, ofwel een snelle dood gestorven zijn zonder pijn of angst. Dat grijpt me toch wel het meest aan: niet weten of die kinderen bang zijn (geweest), pijn hebben (gehad) of wat de vader tegen ze heeft gezegd. Daarbij vraag ik me af hoe deze man zichzelf om het leven heeft gebracht, dat zegt ook vaak wat over de manier waarop hij zijn kinderen eventueel van het leven heeft beroofd.
Vreselijk wat deze man de moeder van zijn kinderen en hun familie aandoet. Onbegrijpelijk!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:23

Daarom denk ik dat hij het bewust gedaan heeft en dus gewoon zijn telefoon heeft uitgezet. Als hij echt een goed plan had en dit ook heeft willen uitvoeren zette ie gewoon zijn telefoon uit en even later weer aan.
chocobroodje schreef:
Cowgirl er zijn meer (teveel) van dat soort gaten... Dat maakt het zoeken ook zo vreselijk moeilijk..

Amy77

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:25

Weet iemand wanneer de kids weer terug zouden komen bij hun moeder? Of hoelang ze al bij hun vader waren voordat hij zichzelf verhing en werd gevonden?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:27

GPS is dat iets anders of wat moet ik me daar precies bij voorstellen eigenlijk :o.

Maandagochtend haalde hij ze bij de moeder op dus neem aan dat dat zijn week of dag (geen idee wat voor omgangsregeling). Maar iemand hier in het topic vertelde ook dat hij zou hebben gezegd met ze op vakantie te gaan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:28

Is dat officieel bekend dat hij zichzelf heeft opgehangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:28

Update? .. :(

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:29

Ik heb het gevonden idd..wellicht voor degene die dit nog niet gezien hadden, een handige link met daarop de tijdstippen van gps waarneming:

http://www.nu.nl/binnenland/3420137/zoe ... erder.html

edit chocobroodje..nee niet officieel bekend. Op de FB van de moeder schreef zij dat, Jeroen heeft zichzelf opgehangen..stond er..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:31

Die link geeft wat anders aan dan ik eerder gelezen heb..hmm, sorry, weet dus niet hoe betrouwbaar dit is.
Hier staat dat de broertjes voor het laatst gezien zijn in Vleuten..echter las ik datz e in Neerbeek bij tankstation nog wel in de auto zaten?

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:34

Ik hoop zo dat ze nog levend gevonden worden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:07

10.22: Vrijwilligers zoeken zondag in Austerlitz en het Limburgse Beek. Locatie Austerlitz is mede op advies van een paragnost uitgekozen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:19

In Vleuten stond de man ook voor velen onbekend dit omdat hij daar nog maar kort woonde.

Even gekopieerd en geplakt:

A: 6 mei

Zeist

De twee broertjes Ruben (9) en Julian (7) worden maandagochtend door hun vader opgehaald bij hun moeder in Zeist. De twee ouders zijn gescheiden.
Hij schijnt te hebben gezegd met ze op vakantie te gaan.

B: 6 mei 20:00
Vleuten

De broertjes worden maandagavond rond acht uur voor het laatst gezien in Vleuten, de woonplaats van hun vader.

Ik denk nu dat hij thuis eerst heeft gegeten met zijn kinderen samen en daarna op weg is gegaan (zogenaamd) naar vakantie, dit zal hij vast en zeker aan zijn kinderen verteld hebben. Want lijkt me niet dat ie van begin af aan tegen ze verteld heeft dat hij ze gaat weg stoppen en zichzelf van het leven beroofd :o. Denk meer dat hij zijn kinderen liet of laat geloven ze op vakantie gaan.

C: 6 mei 22:15
Neerbeek

Om kwart over tien 's avonds tankt de vader bij een benzinestation in het Limburgse Neerbeek.

Dit kan meerdere kanten op uit gaan namelijk:

1. Hij is daar bij zijn ex geweest
2. Was echt op weg naar een vakantiehuisje/chalet/caravan waar hij zijn kinderen achter gelaten heeft met zijn geld, onder het mom van en tegen zijn kinderen gezegd ''Hij weg te moeten voor *vul maar in, kan van alles zijn* ??.
3. Hij is ver weg de grens over gegaan en ze ergens in Frankrijk heeft of ?? achter gelaten om vervolgens zelf met een om weg terug te rijden naar Rhenen. Zo wat ik via Google Maps kon zien kan ie ook andere route hebben genomen en misschien wel via Duitsland zo terug naar Rhenen, ben hier niet heel zeker van want GoogleMaps is mijn vriend niet zo :o.

D: 7 mei 1:40

Lijkt me dat ie niet gaat zeulen met zijn kinderen midden in de nacht :o. En s 'nachts er moet toch wel een getuige zijn die hem heeft zien rijden die nacht daar bij de Rijnbrug? Of rijdt er s 'nachts geen kip daar? :o

Rijnbrug bij Rhenen

Om 10 over half 2 's nachts wordt de auto van de vader voor het laatst gezien op de Rijnbrug bij het Utrechtse Rhenen.

Zou de politie ook bijv. kijken naar hoeveel de auto aan km gereden heeft vanaf dat moment ie getankt had? Ik snap dat niet iedereen de teller na tanken op 0 zet maar wie weet deed hij dit wel. Ik doe dit namelijk wel altijd want daaraan kan ik precies zien hoelang ik nog met de auto kan rijden voor ik echt weer moet tanken.
E: 7 mei 8:00

Ook hierbij zou je denken dat er toch vast één getuige moet zijn geweest die hem daar gezien heeft dat ie daar bij het Doornse Gat zijn auto parkeerde en in zijn uppie uit zag stappen? Of ligt het Doornse Gat niet aan een weg waar s 'morgens vroeg al verkeer over heen rijdt, want het was tenslotte dinsdagochtend en voor velen een normale gewone werkdag.
Doornse Gat

De 38-jarige vader wordt dinsdagochtend om acht uur door wandelaars in de bossen bij Doorn gevonden. Hij blijkt zelfmoord te hebben gepleegd.

Tenslotte ik hoop dat hij zijn kinderen echt geen pijn heeft gedaan en dus ook niet heeft omgebracht. Maar ze gewoon te goed heeft weg gestopt en onvindbaar zijn.

Zolang ze nog steeds niet terecht zijn blijf ik hopen dat ze dus echt nog leven!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:20

Hebben paragnosten altijd gelijk? Of zitten ze er ook wel (vaak) naast? Sorry ik heb het dus niet op paragnosten :o.
Nayomie schreef:
10.22: Vrijwilligers zoeken zondag in Austerlitz en het Limburgse Beek. Locatie Austerlitz is mede op advies van een paragnost uitgekozen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:22

De paragnosten van het 6e zintuig zaten er met Tanja Groen echt compleet naast...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:24

Ik denk het ook. Ik bouw een huis als ze gelijk hebben

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:25

Tja baat t niet, dan schaadt t niet..
Ze zijn daar ja in de buurt geweest.. Wie weet..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:29

XFiemoX schreef:
Lijkt me dat ie niet gaat zeulen met zijn kinderen midden in de nacht :o. En s 'nachts er moet toch wel een getuige zijn die hem heeft zien rijden die nacht daar bij de Rijnbrug? Of rijdt er s 'nachts geen kip daar? :o

Er rijden vast niet veel mensen 's nachts, maar weet jij en onthoudt jij wat voor auto's je tegen komt? Toen was niet bekend op welke auto je moet letten.

Citaat:
Ook hierbij zou je denken dat er toch vast één getuige moet zijn geweest die hem daar gezien heeft dat ie daar bij het Doornse Gat zijn auto parkeerde en in zijn uppie uit zag stappen? Of ligt het Doornse Gat niet aan een weg waar s 'morgens vroeg al verkeer over heen rijdt, want het was tenslotte dinsdagochtend en voor velen een normale gewone werkdag.

Ligt wel aan een grote weg, maar zijn telefoon gaf om 4:15 een signaal aan, op dat tijdstip rijden denk ik nog niet veel mensen naar hun werk... En dan nog moet je een heel stuk van de grote weg af om bij de parkeerplaats te komen waar je uitstapt. En om 400 in de ochtend gaan vast nog niet veel mensen daar hun hond uitlaten...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:33

Wie is Tanja Groen :o. Sorry het 6e zintuig kijk ik nooit.
Anoeska27 schreef:
De paragnosten van het 6e zintuig zaten er met Tanja Groen echt compleet naast...

Verootjoo: Ik zie dat ook bij Opsporing Verzocht dat ze beelden hebben van mogelijke getuigen die ze dus zoeken en een beroep op hen doen om contact op te nemen.

En ik snap dat men om 0400 nog niet de hond gaan uitlaten maar er zal vast wel iemand zijn die iets rond die tijd iets verdachts gezien heeft. Er zijn bijv. mensen die nachtdienst hebben gehad en op weg naar huis zijn :o ?

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:38

Er zijn zoveel dingen die de politie waarschijnlijk wel al weet en wij (nog) niet

* Hoe was de relatie tussen de ouders (los van de (v)echtscheiding)
* Hoe was de overdracht van de kinderen? Met ruzie, of niet.
* Hoe staan de moeder/familie in het leven (geestelijke gesteldheid)
* Zijn er signalen geweest (ouders, leraren, familie, kennissen collega's)
* vader krijgt een versoberde omgangsregeling, maar mag ze wel meenemen op vakantie? Wat houd een versoberde omgangsregeling in?
* Had de familie vele tegenslagen in de laatste paar jaar?
* iedereen op de beelden (zoeklui) kijken naar beneden (de grond) in het bos, zijn er ook mensen die naar boven kijken? Vader heeft zich immers verhangen.
* Waarmee heeft vaders zich verhangen? Touw? Waar gekocht?
* Hoeveel is er gepind?
* Hoeveel is er getankt.
* Is hij daadwerkelijk bij zijn ex in Limburg geweest ja/nee?
- Ja? wat deed hij daar?
- heeft hij meer kennissen in Limburg?
* Zijn er vluchtgegevens nagetrokken, Maastricht, Brussel, Düsseldorf?
* Wat is er gevonden in zijn PC
* Wat is er gevonden in zijn auto
* Had hij zijn mobiel daadwerkelijk op zak?
* Zijn er sporen
* Is er daadwerkelijk een brief? Boodschap op internet misschien? (telegraaf zegt dat.. maar die zijn niet te vertrouwen)

En dan rest mij nog een vraag, stel je komt de jongens tegen, zou je ze herkennen? Misschien heb je ze inmiddels al 10x gezien...

Zoveel open vragen... kan nog wel uren doorgaan....
Laatst bijgewerkt door vinos op 12-05-13 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:38

Kunnen ze niet kijken of er geen particulieren zijn die huisjes verhuren in het bos? mischien is ie daarheen gegaan met ze... ze gezegd dat ie even "boodschappen"of wat dan ook moest doen en hun opdracht gegeven daar te blijven tot ie terug zou komen.(met in zijn eigen achterhoofd het idee dat zijn jongens wel gevonden zouden worden na zijn "daad")....

mischien wachten de jongens nog steeds,...en ook al kunnen ze zich aardig redden in het bos,..als papa zegt dat je moet blijven,...zijn ze mischien wel gewoon gebleven omdat ze anders bang zouden zijn hem mis te lopen als ze op eigen houtje gaan?!? (en ja,.... ook ik vrees voor het ergste,..maar hoop van harte dat het een scenario zoals hierboven is)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:47

Vinos:
Al die vragen denk ik dus ook constant aan waarom laat de politie niet ietsje meer los. Ik begrijp dat ze in kader van het onderzoek niet alles nog los mogen en kunnen laten maar kom op zeg iets meer mag wel want het is vooralsnog te onduidelijk gewoon.
Wie weet heeft hij zijn kinderen wel laten vermommen en andere namen gegeven. Met een heel andere look zijn kinderen vast niet zo snel meer te herkennen :o.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:52

XFiemoX waarom zouden ze ons burgers dat laten weten? Dat is niet gebruikelijk....
Deze zaak heeft om een of andere reden de Nederlanders erg emotioneel geraakt, - waardoor vele in NL massaal mee zijn gaan denken. Maar er worden dagelijks mensen vermist hoor ;-) Daar horen we niks van.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:54

XFiemoX schreef:
Vinos:
Al die vragen denk ik dus ook constant aan waarom laat de politie niet ietsje meer los. Ik begrijp dat ze in kader van het onderzoek niet alles nog los mogen en kunnen laten maar kom op zeg iets meer mag wel want het is vooralsnog te onduidelijk gewoon.
Wie weet heeft hij zijn kinderen wel laten vermommen en andere namen gegeven. Met een heel andere look zijn kinderen vast niet zo snel meer te herkennen :o.

daar dacht is gisternacht ook nog aan