Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:07

Quellian schreef:
sarabande schreef:
Zijn zielige verweer en dreigen met zelfmoord als hij TBS krijgt,

Zulke freaks moeten juist de kans krijgen om zelfmoord te plegen, scheelt een hoop centen :D

daar ga ik helemaal in mee...

maja ik zal vooral niet zeggen hoe ik denk hoe je van zulke personen af komt gewoon in 4en laten trekken door 4 paarden ofzo of gewoon ophangen aan de hoogste boom of gewoon ze banketstaaf afhakken geven ze die vent maar een poedersuiker ofzo

zou zeggen opsluiten voor de rest van ze leven geven ze em tbs dan is hij binnen de kortste keren weer vrij

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:23

sallandval schreef:
Gelukkig heb je zelf blijkbaar niet te maken met dwanghandelingen of verslaving. Weloverwogen is iets anders dan vrijwillig, helaas. zo kan iemand die dwangmatig kranen open en dichtzet bijvoorbeeld heel weloverwogen een hotel kiezen waar hij/zij dat ongemerkt kan doen... dat betekent echter niet dat hij/zij vrijwillig kiest voor een leven waarin de hotelkeuze wordt bepaald door zijn/haar dwang (ik noem nu even een voorbeeld war anderen niet per sé last van hebben).

Hetgeen hem niet vrijpleit hoor, dat zeg ik niet... ik zeg alleen dat het geen vrijwillige kéuze is.

Dat klopt... En dat is heel sneu voor de personen die daar last van hebben. Echter: er is ALTIJD een keuze. Wellicht geen leuke, en je gunt het niemand. Maar Robert M. had ervoor kunnen kiezen zelfmoord te plegen in plaats van anderen in de samenleving te schaden. Dat klinkt heel hard, en dat is het ook. Maar de keuze is er wel. Ik heb medelijden met de mensen die een dwangmatige persoonlijkheid hebben, in combinatie met pedofilie en soms narcisme of iets dergelijks. Daar kies je niet voor. Maar als je ervoor kunt kiezen gezinnen zoveel leed aan te doen, en daarna "berouw" tonen en zeggen dat je niet meer wilt leven oid.... Dan had je dat ook daarvoor al kunnen doen.

Het blijft hoe dan ook triest. Voor Robert M. was het triest tot het moment dat hij de keuze maakte het leven van anderen en niet dat van zichzelf onaangenaam te maken (om het maar subtiel uit te drukken). Het leven is niet voor iedereen makkelijk. Dat is echter geen vrijbrief om het dan voor anderen ook maar een hel te maken.

050206051012

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:26

Gummie, daar sluit ik me volledig bij aan!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 15:27

Precies
De manier waarop hij zich gedroeg tijdens het uitspreken van het vonnis zegt genoeg over de wijze waarop hij zichzelf in de hand heeft. Hij is een gespleten persoonlijkheid die zijn charme inzette om het vertrouwen van de ouders te winnen, maar nu met niet in die trucjes van hem trapt komt zijn ware aard weer naar boven
Hij heeft zo veel leed veroorzaakt maar is alleen met zichzelf bezig, weg met dat figuur

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:45

ik vind het belachelijk wat robert vandaag heeft gedaan, de rechter een glas water in zijn richting gegooid, en de middelvinger omhoogsteken naar een rechter.
Mag je dat zomaar ongestraft doen in dit land? wat voor een signaal geef je tegen bv buitenlanders af , kijk zo vrij mag je in nederland zijn tegen gezagdragers.Ik vind het belachelijk en van mij mag er een wet komen , dat je alleen mag knikken naar gezagdragers en als je brutaal bent of doet je er een jaar of twee bij krijgt.
Ik vind dit echt niet normaal,ik las het krantebericht enwerd gewoon heell boos, de bewaarders hadden hem gelijk in de boeien moeten slaan en hem moeten afvoeren naar de gevangenis.Hij heeft toch geen enkel recht meer om tegen iemand zo te doen, eikel[zo dit is mijn mening]

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 22:48

Kreef schreef:
ik vind het belachelijk wat robert vandaag heeft gedaan, de rechter een glas water in zijn richting gegooid, en de middelvinger omhoogsteken naar een rechter.
Mag je dat zomaar ongestraft doen in dit land? wat voor een signaal geef je tegen bv buitenlanders af , kijk zo vrij mag je in nederland zijn tegen gezagdragers.Ik vind het belachelijk en van mij mag er een wet komen , dat je alleen mag knikken naar gezagdragers en als je brutaal bent of doet je er een jaar of twee bij krijgt.
Ik vind dit echt belachelijk, de bewaarders hadden hem gelijk in de boeien moeten slaan en hem moeten afvoeren naar de gevangenis.Hij heeft toch geen enkel recht meer om tegen iemand zo te doen

Dat was zijn bedoeling om afgevoerd te worden
De rechter kende hem zon beetje na de zittingen
Het aanhoren van het hele verhaal was iets waar Robert geen zin in had, zijn toneelstukje hielp hem echter niet om daaraan te ontkomen

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:52

oh dat wist ik niet, maar ik blijf het wel ontzettend raar vinden dat je je zo mag afreageren tegen een rechter een gezag drager, en dat daar geen sanctie op staat

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 23:07

Kreef schreef:
oh dat wist ik niet, maar ik blijf het wel ontzettend raar vinden dat je je zo mag afreageren tegen een rechter een gezag drager, en dat daar geen sanctie op staat

Hij heeft zich op de niet openbare zittingen, toen de baby's met naam genoemd werden, en films getoond van het misbruik, vaker zo gedragen, vertelden de mensen die daarbij aanwezig waren.

Hij heeft, volgens de getuigen, 2 gezichten, de vriendelijke innemende man die mensen charmeert zodat hij krijgt wat hij wil en de verongelijkte man die woedend wordt als er niet gebeurt wat hij wil.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:25

sarabande schreef:
Zijn "man" staat over 4 jaar weer op straat, vind ik dan wel weer snel

Ik vind dit echt schandalig ! die vent krijgt niet eens TBS! terwijl hij van alles af wist dus net zo erg is als die andere.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:56

Ik vind dat er nette straffen zijn uitgedeeld. Robert komt waarschijnlijk niet meer vrij, en mocht dat wél gebeuren dan weet iedereen nu wie hij is en zal hij niet meer met kinderen kunnen werken.

Zijn man kunnen ze geen TBS geven (en dat hoeft hij ook niet) omdat hij zelf niemand misbruikt heeft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:00

Vjestagirl schreef:
Ik vind dat er nette straffen zijn uitgedeeld. Robert komt waarschijnlijk niet meer vrij, en mocht dat wél gebeuren dan weet iedereen nu wie hij is en zal hij niet meer met kinderen kunnen werken.

Zijn man kunnen ze geen TBS geven (en dat hoeft hij ook niet) omdat hij zelf niemand misbruikt heeft.

Het woord nette in de context van deze zaak vind totaal misplaatst zelfs voor de straffen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:01

Hoezo? Ik vind dat de straf past bij wat hij gedaan heeft. Wat is daar niet net aan?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:02

Vjestagirl schreef:
Hoezo? Ik vind dat de straf past bij wat hij gedaan heeft.

Als ik moeder was geweest van een slachtoffer, dan had ik niets nets gevonden aan zijn straf.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:06

Vjestagirl schreef:
Hoezo? Ik vind dat de straf past bij wat hij gedaan heeft. Wat is daar niet net aan?

Wellicht is het niet helemaal tot je doorgedrongen wat hij gedaan heeft en hoeveel levens hij daarmee helemaal op zijn kop gezet heeft

Ga de verhalen van de moeders maar eerst eens lezen, o nee je bent geen moeder he je kan je niet inleven in het feit dat hun onbekommerde bestaan veranderd is en een angstige nachtmerrie waar om iedere hoek of elke vreemde een gevaar kan loeren

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:07

Dat is ook precies de reden dat slachtoffers niets in mogen brengen bij de veroordeling en alleen een spreekrecht hebben, quellian ;)

Het gedrag van Robert M. was inderdaad belachelijk, knap dat de rechter er zo goed op weet te reageren!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:19

De straf is niet bedoeld voor de ouders om wraak te nemen of weet ik het wat. Het heeft idd een reden dat slachtoffers en de ouders ervan daar geen zegje in mogen doen...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:22

Gummie precies de juiste woorden!

Ik zeg op een onbewoond eiland, zonder eten/drinken, brandende zon.
hij zit straks ' maar 18 jaar' in de gevangenis maar de kinderen zijn voor hun leven getekend.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:23

Vjestagirl schreef:
De straf is niet bedoeld voor de ouders om wraak te nemen of weet ik het wat. Het heeft idd een reden dat slachtoffers en de ouders ervan daar geen zegje in mogen doen...

Maar een straf is er wel voor om een dader te laten weten dat het erg 'foei' was wat hij deed. Aan de lengte van de straf kun je dan weer zien hoe 'foei' hij geweest is.

Het is inderdaad anders als je in de situatie zit, een rechter moet objectief oordelen.
Ik vond de straffen ook 'net', in die zin dat ik ze lager had verwacht, je kent de straffen in NL; slappe hap.
Maar ik vraag me af of hij niet veel eerder weer buiten rond huppelt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:23

Roselie schreef:
Gummie precies de juiste woorden!

Ik zeg op een onbewoond eiland, zonder eten/drinken, brandende zon.
hij zit straks ' maar 18 jaar' in de gevangenis maar de kinderen zijn voor hun leven getekend.

En daarna zit hij waarschijnlijk voor de rest van zijn leven in TBS.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:24

Ik hoop het voor de rest van zijn leven tbs......!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:25

Quellian schreef:
Vjestagirl schreef:

Maar een straf is er wel voor om een dader te laten weten dat het erg 'foei' was wat hij deed. Aan de lengte van de straf kun je dan weer zien hoe 'foei' hij geweest is.

Het is inderdaad anders als je in de situatie zit, een rechter moet objectief oordelen.
Ik vond de straffen ook 'net', in die zin dat ik ze lager had verwacht, je kent de straffen in NL; slappe hap.
Maar ik vraag me af of hij niet veel eerder weer buiten rond huppelt.

Ik denk dat 18 jaar langer is dan dat het klinkt. Waar stonden de mensen die het posten 18 jaar geleden. Wat zou je allemaal gemist hebben als je de afgelopen jaar niet mee had gemaakt? Technologiën, maar ook welke hoogte- en diepte punten in de levens van vrienden en familie?

18 jaar is een ontzettende tijd, alle baby's en kleuters van nu zijn dan studenten, de oudsten zullen dan zelfs al afstuderen...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:27

18 jaar is ook een hele tijd, maar de kinderen hebben levenslang last van deze vreselijke man, ze zullen dat hun hele leven bij zich dragen.
Natuurlijk TBS zal ook geen pretje zijn maar toch......

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:36

Voor zo'n mislukking is maar een oplossing; " They shoot horses, don't they?". Dit gedrocht heeft niets te willen. Wat ik vind dat ze met hem zouden moeten doen mag ik hier niet uiten (zo gaat dat in Nederland), maar kun je wel bedenken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:37

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat 18 jaar langer is dan dat het klinkt. Waar stonden de mensen die het posten 18 jaar geleden. Wat zou je allemaal gemist hebben als je de afgelopen jaar niet mee had gemaakt? Technologiën, maar ook welke hoogte- en diepte punten in de levens van vrienden en familie?

18 jaar is een ontzettende tijd, alle baby's en kleuters van nu zijn dan studenten, de oudsten zullen dan zelfs al afstuderen...

18 jaar is 12 jaar net zoals de moordenaar van Pim die eerdaags vrijkomt, dat weet iedereen nog goed.
Maar stel dat ze hem 12 jaar en dan nog 8 jaar TBS geven, of proefverlof, de jonge ouders tegen die tijd weten niet wie hij is, en de geleerden geven aan dat hij niet te genezen is...........

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:37

Daar zeg je wat Sarabande!