Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:31

russel schreef:
stef schreef:
Ik heb alleen gehoord dat ze de man die erbij was hebben verhoort. Dat hoeft niks te maken te hebben met schuld, maar met in kaart brengen wat er us gebeurt.

Wat ik me afvraag: koelen om de hersenen te beschermen, maar wat voor invloed heeft dat op andere organen? Lever? Nieren? Hart? Longen? Etc... Lijkt me dat die daar niet blij van worden?

Die verbruiken daardoor erg weinig zuurstof, de werking is dan nihil, dus de bloedsomloop is ook traag, alles is uiterst traag, eigenlijk bewaar je het lichaam...om zo te zorgen dat er geen vocht buiten de bloedbaan kan komen als de temperatuur stijgt en de bloedsomloop verder op gang komt, de organen hun werking gaan doen...met gevolgen van kapot gaan..

Maar het proces mag ook weer niet te lang gaan duren anders krijg je wel problemen met je organen als ze weer verwarmd gaan worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:32

Dat weet je niet. Er is alleen bekend dat hij ca 20 min onder de sneeuw heeft gelegen. Dat hoeft niet te betekenen dat hij ook 20 min geen zuurstof heeft gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:33

jesito schreef:
Ik heb langzaam mijn neus vol van dat hele Friso gedoe, wel hoop ik natuurlijk dat hij wakker word en weer de oude wordt.

Maar als hij zou sterven willen ze in limburg de carnaval plat leggen, toen ik dat hoorde gingen mijn haren rechtop.
Hij koos zelf voor dit risico en om geen maatregelen te treffen, het is een 43 jarige man die zelf erg helder kan denken lijkt me zo.
Daarbij is hij geen officieel lid meer van het koningshuis, hij heeft afstand gedaan.
Als het gewoon iemand was geweest had iedereen de schouders opgetrokken en was doorgegaan met zijn ding.
Ook dat ze die man wat erbij was nu willen verhoren of die schuldig is, belachelijk.
Willen ze nog die gast de schuld in de schoenen schuiven.

Vind je hier wel er ongenuanceerd uitspreken...
Ten eerste is het niet een gewoon iemand...
Wat Limburg verkiest, is wat Limburg verkiest, kennelijk zijn daar een hoop koningsgezinde mensen.
Wat is risico? Oostenrijk skiet en hij skiet al van af zijn 4e....Daar was het op dat moment nog geen afgesloten ski gebied
Je bent niet helemaal op de hoogte.

Vind dit ontzettend onbeschofte uitspraak.

Tendance

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:40

Officieel is het een heel gewoon iemand, omdat hij afstand gedaan heeft van zijn rechten.
Het enige wat hem anders maakt is dat hij de zoon van de koningin is en gewoon nog mee profiteert van onze centjes.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:42

Russel,Hoezo is hij geen gewoon iemand?
Hij is echt niet belangrijker dan jij en ik.
Sneu voor hem dat hij dit meemaakt maar als het pietje of jantje was geweest had niemand er wat van gehoord.
Ik vindt het goed dat er up-dates zijn maar dit wordt een waar circus.

Ach, als je 20 minuten onder de sneeuw lech is het best friso :D

Het is een volwassen man die zelf een risico neemt, moet ik daar dan meedelijden mee hebben als het een keer fout gaat.
Hoop wel dat hij er goed uitkomt hoor.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:43

Volgens mij werkt deze meneer heel netjes voor z'n centjes in Londen en krijgen alleen Beatrix, WA en maxima salaris van onze belastingcentjes.

Edit: wel bijzonder dat men zich over dit soort dingen druk gaat maken terwijl de beste man voor z'n leven ligt te vechten.
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 19-02-12 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:43

Het is toch jammer voor een ieder die zich zo denkt te willen opstellen...maar helaas is er in het leven dus wel onderscheid, ook al zou iedereen zich graag willen meten aan een ander...helaas...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:44

de oranjes hebben ook een aardig eigen kapitaal hoor....maar waar hebben we het over?
Er ligt gewoon iemand op sterven.En dan maakt het nietzoveel uit hoeveel centen je hebt en waar die vandaan komen....het verdriet is dan hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:45

Onbegrijpelijk...inderdaad. Men denkt te vergeten dat het hier over de zoon van de Koningin gaat...Dan deed Engeland het toch een heel stuk beter...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:47

russel schreef:
Onbegrijpelijk...inderdaad. Men denkt te vergeten dat het hier over de zoon van de Koningin gaat...Dan deed Engeland het toch een heel stuk beter...

tja...het arme mens heeft al genoeg ellende meegemaakt,en nu dit |(
Voor een ouder is er niets ergers dan een kind te verliezen(mijn ouders weten dat ook |( )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:47

En jij dan dus ook. :(:)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:50

Maar wat maakt dat nu uit? of hij nu de zoon van een koningin is of de zoon van een bedelaar, dat maakt toch geen verschil?
het is misschien wel erg voor hem, maar het wordt wel heel erg opgeblazen, vind ik hoor!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:52

Damned schreef:
Maar wat maakt dat nu uit? of hij nu de zoon van een koningin is of de zoon van een bedelaar, dat maakt toch geen verschil?
het is misschien wel erg voor hem, maar het wordt wel heel erg opgeblazen, vind ik hoor!

Helemaal mee eens.

Zo vredelievend is het koningshuis trouwens niet, maargoed, dat zal heel begrijpelijk de landelijke media nooit halen.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:54

Damned, indd!

Russel,een een arme moeder die het beste voor haar kinderen voor heeft en weet ik niet hoeveel elende meemaakt, dat is dan minder erg om dat hun geen status hebben??
Ik doe niet aan status, iedereen is gelijk, ook de konigin.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:55

WillemYntJee schreef:
Volgens mij werkt deze meneer heel netjes voor z'n centjes in Londen en krijgen alleen Beatrix, WA en maxima salaris van onze belastingcentjes.

Volgens mij heeft hij wel een andere start gehad en andere mogenlijkheden dan de gemiddelde Nederlander waardoor hij nu een hele nette baan heeft.
Nu betalen we niet meer voor hem maar dat hebben we zeker wel gedaan.

Maakt verder niet ut. tis nu eenmaal zo.

Verder weten dat de media het circus eromheen enorm opkloppen. Zendtijd is ook geld en wie de meeste kijkers heeft gewonnen.
Er zijn heel veel mensen koningsgezind en sommige laten zich erg erin meeslepen.
Het Carneval stoppen vanwege eventueel overlijden komt op mij ook overdreven over, maar als een zeer aanzienlijk deel van de fesstvierders niet meer wil feesten dan zij het zo. Ik heb er geen last van als ze door gaan, heb er geen last van als ze stoppen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:56

xxStitchxx schreef:
Damned, indd!

Russel,een een arme moeder die het beste voor haar kinderen voor heeft en weet ik niet hoeveel elende meemaakt, dat is dan minder erg om dat hun geen status hebben??
Ik doe niet aan status, iedereen is gelijk, ook de konigin.

Dat is voor mij ook zo,maar helaas is dat niet in het algemeen zo.
Niet iedereen is gelijk voor de hele wereld.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:58

Heel mooi gezicht xxStitchxx!

Nu voor de familie maar hopen dat hij goed bijkomt.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:59

Dat snap ik gohya, eigelijk wel erg jammer.
De wereld had er beter uitgezien als dat wel zo was.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:01

@xxStitchxx
Helemaal waar! de wereld had er idd. beter uit gezien dan.
Helaas zal er altijd baas boven baas zijn.Als simpele burger sta je altijd onder een belangrijk iemand.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:02

En helaas hebben we dat maar te accepteren.
Maar voor mij blijft iedereen gelijk :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:04

Ik vind die discussie over geld hier misplaatst.

Van de koningin verwachten we in het algemeen ook dat ze alles laat vallen als er in Nederland een ramp gebeurd. Ik vind het goed fatsoen dat wij als volk hetzelfde doen als haar persoonlijk een ramp overkomt. Het enige wat we kunnen doen is medeleven tonen voor de moelijke tijd die ze nu doormaakt.
Hoe je daar invulling aan geeft als gemeenschap kan je over discussieren.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:07

Anne_GTI , ik zeg ook niet dat het niet erg is voor friso en zijn famielie, maar al was het de buurman geweest had ik het net zo erg gevonden.
En nu wordt alles zo opgeblazen in de media.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 11:08

Anne_GTI schreef:
Ik vind die discussie over geld hier misplaatst.

Van de koningin verwachten we in het algemeen ook dat ze alles laat vallen als er in Nederland een ramp gebeurd. Ik vind het goed fatsoen dat wij als volk hetzelfde doen als haar persoonlijk een ramp overkomt. Het enige wat we kunnen doen is medeleven tonen voor de moelijke tijd die ze nu doormaakt.
Hoe je daar invulling aan geeft als gemeenschap kan je over discussieren.

Helemaal mee eens! :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:11

Als het jouw buurman was geweest was het in honselersdijk wereldnieuws.
Als het een andere BN-er was geweest had je elke dag in de media een update gehad.
Bij een lid van het koninklijkhuis is de mediahype nog groter omdat deze meneer al 43 jaar tegen wil en dank in de spotlights staat door het zijn van de zoon van het staatshoofd.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:11

xxStitchxx schreef:
Dat snap ik gohya, eigelijk wel erg jammer.
De wereld had er beter uitgezien als dat wel zo was.

Dat denk ik niet. Dan zou het eerder een grote chaos worden. Maar goed, dat is een andere discussie.

Ik wil me verder volledig aansluiten bij Anne_GTI.