Blue_Eyes schreef:Nogal simpel:Johannes 3:16 schreef:Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven,...
Tja, dat zegt Johannes.... althans, dat zegt degene die dat relaas van Johannes zoveel jaar na dato opgetekend heeft...
Trouwens eens met Kuggur, iemand die tot een dergelijke naarheid in staat is, wat zou die dan wel nog meer kunnen doen?
Maar goed, ik heb toch altijd al het nare idee dat de mens God naar zijn evenbeeld geschapen heeft, niet andersom.
Verder heb ik ook nooit begrepen waarom we met zijn allen zo lang op 'Gods koninkrijk op aarde' zouden moeten wachten en waarom daar zoveel enge narigheid en ellende aan vooraf zou moeten gaan?
Wat is daarvan het doel, de zin?
Maar goed, ik had al langer het idee dat mensen lijden maar lastig kunnen aanvaarden, en dat er dus een 'hogere betekenis' aan moet worden gegeven...
Waarbij 'straf van god' zoals dat in sommige sektes... ehhh... subcluppies van het christendom gepredikt wordt, wel de allerengste vorm van zingeving en duiding is (vlak waar ik opgroeide was zon uitwas van het christendom aanwezig, waar ooit een vrouw op haar knieen naar het altaar moest kruipen van achteruit de kerk. Reden: kind gebaard met hazenlip, en zoiets overkomt je natuurlijk alleen maar als je iets héél stouts gedaan hebt in de ogen van God! Vreselijk....)
@Lepeltje: heb ook wel eens het idee dat het best druk en gezellig zou kunnen worden in die hel. Reserveer voor mij ook maar een plekkie.

@Gamblerscup: toen ik net op dit adres kwam, werd ik ook best gestalkt. Tot ik een keer tegen zon Jehova zei, dat ik hem alle geluk gunde met zijn geloof, maar dat ik best tevreden was over het mijne.
Nooit meer last gehad, kennelijk word ik nu gezien als 'bezet gebied'.