Write a soldier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:29

Marloes, bij de wereldzegels zit een priority er aan vast. Dus dat zou niets moeten uitmaken.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:49

O, Pol ik krijg ze atijd los op de envelop geplakt, maar ik laat ze altijd wegen en dan gaat het anders. :o

Limerick: DOORZETTEN!!!!

Ik heb nog nooit wat van een soldaat gehoord. ;( Mijn soldaten waren van de aardbodem verdwenen. :evaw:
Maar vandaag kreeg ik een berichtje van de site dat mijn soldaat weer terecht is. +:)+

En in haar algemene stukje schrijft ze dat ze post heeft gehad van over de hele wereld! Daar zal die van mij bijzitten! *\o/*
Ik heb de enveloppe 9 weken geleden opgestuurd.......

Dus misschien gewoon alleen een kaartje, :PB of een simpel mailtje dat je hoopt dat ze het goed maakt en gezond is?
Hoeft geen ellenlang verhaal te zijn.

Succes enne... de aanhouder wint!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:39

Ja, dan doet het postkantoor het inderdaad. Maar dan stuur je er nog wat bij. Alleen een brief kun je prima met de wereldzegels zelf doen en daar zit de priority aan vast.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:06

Ik ga altijd met de enveloppe open naar het postkantor en dan vul ik hem op tot de laatste gram....

Gisteren had ik ook nog 1 grammetje over!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:32

Iedereen heel erg bedankt voor het antwoorden, ik ga dat zeker doen.

Ik heb vandaag een mailtje binnen gekregen van dat ik een soldaat aangewezen heb gekregen.
Maar er staat AMAN voornaam achternaam, mijn gok is dat dit zijn rang is, maar ik kan niet vinden wat het betekend. Hoe moet ik hem dan aanspreken? Ik heb de neiging om Dear Sir achternaam te doen, maar aan de andere kant lees ik een hoop over Sgt. enzo dus ik vind het lastig. Hij zit trouwens op een schip. Dat de navy ook aan dit programma mee doet had ik eigenlijk niet bedacht, dus dat was een totale verassing. En wel weer typisch, want in mijn familie zijn alle connecties met het leger ook via de marine. Hij is trouwens 21 jaar dus ik ben ook nog eens blij met zijn leeftijd. Het enige is, dat hij het fijn zou vinden om te kunnen praten met mensen in de us, maar daar voldoe ik niet aan. Ach, ik verwacht dat dat niet echt een probleem vormt, ik ga gewoon eerlijk zeggen dat ik van The Netherlands ben dus als hij dan niet geïnteresseerd is geeft hij de letters maar aan iemand anders (hopelijk).

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:39

De rang kan ik niet vinden op de site.

Aanhef met dear (Voornaam- achternaam)_ is prima voor de eerste keer!

En je kunt heel goed aangeven dat hij de brief kan doorgeven als hij geen belangstelling heeft voor een Hollandse. Wel er even bij zeggen dat hij niet weet wat hij mist natuurlijk!!!!

Heb je mail of snailmail?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:46

Volgens mij heb je een Airman te pakken :j
[edit] Klopt! :D AMAN - Airman, Aircraft Structural Mechanic Striker (Naval rating)

Denk dat hij het juist heel erg leuk vindt om van iemand buiten de US wat te ontvangen. Vaak zeggen ze dat, omdat ze er eigenlijk vanuit gaan dat alleen Amerikanen schrijven. Het is dus een beetje standaard. Loopt vast wel los. :j

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:55

Hij is vast blij verrast als hij een 'Nederlander' krijgt Mizora! Juist omdat hij dat denk ik niet verwacht :D Een airman in ons midden, wat leuk! :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:47

Ik heb zowel mail als snailmail dus ik begin met een gewoon mailtje. Maar ik heb erin gezet dat als hij geen interesse heeft "just feel free to tell me". Wat is dat lastig zeg, een goed mailtje in elkaar te knutselen. Ik heb verteld dat ik dankbaar ben dat hij de westerse manier van civilisatie beschermt, dat ik dierwetenschappen studeer en daarom in Wageningen op mezelf woon, wat ik aan beesten heb en dat ik nog wat broertjes en zusjes heb. Dan ook nog wat ik aan hobby en sport doe, en dat ik even moest opzoeken wat Skoal mint was, dat we dat bijna niet meer kennen in Nederland (het is een fijn-gesnipperde variant op pruimtabak). En dan wil ik hem nog vragen wat voor sport hij doet (hij zegt namelijk: "i like keeping up with sports") zodat ik kan proberen hem een beetje op de hoogte te houden.

Is dat voldoende of moet ik er meer bij doen? Of juist meer iets specifieks vragen?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:05

Nee hoor. Klinkt goed. Meld je als je dat leuk vindt ook in ons HK topic (volgens mij moet ik mijn onderschrift nog aanpassen maar op de laatste pagina van het topic in mijn onderschrift staat de link naar de nieuwe. In de OP van deel 2 vind je ook veel bruikbare info en ons info-forum).

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:07

Zou denk ik trouwens daarnaast vragen welke sporten hij volgt. Iets volgen zegt natuurlijk niet dat je ze ook beoefent ;)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:16

Nee, mijn man VOLGT ook sport... Ha hA ha!!!

Pol, hoe weet jij nou dat morgen je post aankomt??? Hbe je heb gechipt of zo?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:24

Ik heb hem verzonden, drie keer slikken en dan klikken (toch?)
Dat hk-topic is inderdaad ook interessant maar ik heb al moeite om in 1 hk-topic actief te blijven en bij te lezen, ik denk niet dat het handig is om er een tweede bij te doen.

Ik heb als tekst: As I read in your comments you like sports, may I ask what kind of sports?
gebruikt, dus heel open. Dat heb ik in mijn gehele mail geprobeerd te doen.
Ik ben nu nieuwsgierig of ik mail terug krijg, zo niet, dan stuur ik vrijdag ofzo nog een mailtje en volgende week maandag een kaartje (met de twee mails bijgevoegd). Ik ben van plan minimaal twee keer per week wat te sturen qua email. Maar ik er altijd aan denk als het een ss weet ik niet zeker, hij wordt gewoon ingeplant dan.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:02

Goed gedaan Mizora!
Wacht eerst maar eens rustig op een reactie. Vaak hebben ze het echt mega- druk en hebben ze gewoon even de tijd nodig om te reageren. Soms zijn ze ook gewoon verlegen.
Kaartje sturen is altijd leuk!!!! Ook al duurt het eindeloos lang.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:05

Goed, ik heb hem nu 2 e-mails gestuurd en ik wil hem nu ook een snail-mail sturen, maar wat moet er nou precies op?

Ik heb van hem:
Rang Voornaam Achternaam
VAQ ... UNIT ......
FPO AP ......-......

Moet alles erop, er moet i.i.g. USA onder, dat begrijp ik, maar ook de naam?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:09

Je neemt het precies zo over als in je mail staat en daar zet je dan USA onder :j Heel gemakkelijk :D

Je kunt er ook voor kiezen om het via Duitsland te sturen.
Dan zet je er boven:
US-Militärpost
GEGEVENS DIE JE IN DE MAIL HEBT STAAN
65205 Wiesbaden-Erberheim
Deutschland

Dan moet er een europa-zegel op.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:26

Heel erg bedankt, hij is op de post.
Het was 18 gram en ik heb direct 5 wereldpostzegels gekocht.
(ze gingen namelijk per 5)
ik heb wel naar de usa gestuurd, ik weet dat het naar duitsland ook kan,
maar ik vind de usa zo leuk staan.
Op het moment dat ik voor care-packages ga is het wel duitsland.

Ik moet ook even gaan voor dunner papier.
Dit was 2 A4'tjes en een schriftblaadje.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:35

Super zeg! Hoop dat je reactie krijgt!
Super dat je je soldaat zo support! :j

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:03

Goed gedaan Mizora!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:41

Heb er ook net een geadopteerd :D Ben benieuwd!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:43

Oh wat leuk Bizzybijtje! Super zeg! Spannend! Als je het leuk vindt, meld je dan ook eens in ons HK topic. (zie mijn onderschrift)

Ik vind het zo leuk dat er steeds meer meiden zich aansluiten! *\o/* :D

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:09

Ik heb me een paar dagen geleden ook aangemeld, net de gegevens ontvangen dus ik ga nu mn eerste mail schrijven:)
Best spannend, heb geen idee wat ik erin moet zetten.. Ik ga hem denk ik vragen iets over zichzelf te vertellen, zodat ik iets meer weet wie ik tegenover me heb..

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:14

Hoi Miekel, goed gedaan!

Op de site kun je heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tips en tricks vinden voor je eerste brief! (Heb alleen even de link niet, maar als je op het huiskamertopic kijkt staat het vast in de openingspost.

Over jezelf vertellen is altijd goed en over je dagelijks leven.
Bijlagen met een paar fotootjes is ook altijd leuk!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:15

jamiroquai schreef:
Hoi Miekel, goed gedaan!

Op de site kun je heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tips en tricks vinden voor je eerste brief! (Heb alleen even de link niet, maar als je op het huiskamertopic kijkt staat het vast in de openingspost.

Over jezelf vertellen is altijd goed en over je dagelijks leven.
Bijlagen met een paar fotootjes is ook altijd leuk!

Oh leuk:) ik ga eens in het huiskamertopic kijken dan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:29

Goed hoor, het is echt "leuk" om te doen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik een silent soldier heb en dus nog niet één antwoord heb gehad, maar ik blijf vrolijk doorschrijven. Ik probeer twee keer per week te schrijven, maar ik heb afgelopen weekend (ik schrijf vrijdag en maandag) echt absoluut niks beleefd dus waarschijnlijk stuur ik pas morgen een mailtje. Dan heb ik gesprek voor mijn thesis gehad en is het waarschijnlijk iets makkelijker. Maar soms heb ik ook hele banketstaaf-verhalen.
Gewoon leuke/grappige gebeurtenissen opschrijven. Over hoe ons openboektentamen gemaakt moest worden op tafeltjes waar je niet eens je map op kwijt kon, laat staan nog extra spullen en je opgavenblad. Of hoe ik probeerde mijn kisten schoon te maken in een heldere slootje waarbij ik erin glibberde en er in eerste instantie niet meer uit kwam. Over gebeurtenissen op school. Nu komt erin te staan dat de cavia's de kooi open hadden gekregen maar nog steeds wel braaf in diezelfde kooi zaten toen ik erachter kwam en dat ik blijkbaar een paar dagen met mijn balkondeur open heb geslapen (en weg ben geweest), dat het toch duidelijk geen criminele stad is Wageningen. En dus morgen iets over mijn thesis, en misschien nog wat over de verzorgpaardjes als ik daar morgen heen ga.

Leest vorige mail terug: en over mijn moestuintje in mijn vensterbank. En dat mijn lamp het nog steeds doet, en dat ik begin te wennen aan het felle licht dat ik erin gedraaid heb, maar dat ik de volgende keer wel een lager aantal watt neem.

Het is niet echt iets, maar het zijn gewoon kleine dingen uit het dagelijkse leven, gewoon hen een beetje verbonden laten blijven met het burgelijke leven.