Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:46

Hoe komt het toch dat het de man is, en niet de vrouw, die in verzet gaat.... En waarom iemand dan met de dood bedreigen?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:48

ik zag eens iemand met een boerka lopen.... ´t leek net een spook,, iemand met een laken over de kop getrokken..

eigenlijk is het gewoon triest.. dat vrouwen nog steeds niet de vrijheid krijgen van de man om ´gewoon´ over straat te lopen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:41

Ja, ik vind dat een Boerka verboden mag worden. Met Boerka bedoel ik, de kleden waarin je soms alleen nog een gaatje bij de ogen ziet, en verder niets.

Waarom?
Ik vind het ten eerste bedreigend overkomen. Meer dan 80% van je conversatie valt weg omdat je geen lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen kunt zien.
Als ik met iemand praat, zou ik het toch erg fijn vinden als ik die persoon aan kan kijken, zonder tegen een doek aan te kijken of dat je tussen gaas door een paar ogen moet vinden.

Ten tweede schept het een beetje angst. Je weet nooit wat zo iemand onder zo'n gewaad aan heeft. En dan moet ik zeggen, dat is niet alleen met die boerka's zo hoor, mensen die een ander soort gewaad aan hebben, daar heb je toch twijfels bij (behalve bij Sinterklaas dan....). Je kunt namelijk best veel verstoppen onder een Boerka.

Ten derde is het denk ik meer persoonlijk, dat ik me niet kan voorstellen dat de moslima's er blij mee zijn dat ze helemaal bedekt over straat moeten. Het is volgens mij een beslissing van de man, dat zij er zo bij moeten lopen. Op een warme zomerdag, dan moet je gewoon vrij kunnen zijn en een korte broek aan kunnen doen met een t-shirt. Ik snap niet hoe mensen het dan nog kunnen uithouden met hittes zoals we deze lente hebben meegemaakt.

Een niqaab heb ik overigens geen moeite mee. Als iemand een hoofddoek wilt dragen, prima. Ik wil ook wel eens een hoedje op of iets dergelijks :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:57

Tja wat ik vind doet er natuurlijk niet toe. Wel zou ik het jammer vinden als de boerka verdwijnt, het word toch anders als je in de fata morgana zit in de efteling. Er zal dan toch het één en ander aangepast moeten worden.

gummie

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:21

Ach ja, het was ook even wennen toen we negerzoenen geen negerzoenen meer mochten noemen. Terwijl Jodenkoeken wel Jodenkoeken bleven. Uiteindelijk went alles, na een klein moment van ophef ;)