Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:35

Ayasha schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=G-LWgZJL66M&feature

Ik kan niet bevatten hoe vreselijk veel angst er geweest moet zijn.... angst voor jezelf maar ook angst voor de groep... Hoeveel pijn er geleden moet zijn... Hoe totaal vreemden bij elkaar in een groepje kruipen en hoe meisjes vertellen dat jongens hen voor zich trokken om de ergste hagel voor hen op te vangen...

Was bij ons ook zo, jongens die gewoon voor je gingen staan om de hagel voor je op te vallen, vooral oudere mannen deden dat .. Ze gingen je ook gelijk troosten echt heel aangrijpelijk om mee te maken, iedereen was ineens zo hecht ..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:37

Ayasha schreef:

Ik kan niet bevatten hoe vreselijk veel angst er geweest moet zijn.... angst voor jezelf maar ook angst voor de groep... Hoeveel pijn er geleden moet zijn... Hoe totaal vreemden bij elkaar in een groepje kruipen en hoe meisjes vertellen dat jongens hen voor zich trokken om de ergste hagel voor hen op te vangen...

nav dat filmpje: Wat is HAARP? Iemand enig idee? heeft kennelijk iets met t weer te maken als ik de andere filmpjes zie, maar k heb hier zowiezo geen geluid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:38

Ayasha schreef:

Wat een filmpje... Lijkt idd gewoon of er op dat moment een tornado bezig was...
En wat is haarp??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:43

k_m schreef:
Was bij ons ook zo, jongens die gewoon voor je gingen staan om de hagel voor je op te vallen, vooral oudere mannen deden dat .. Ze gingen je ook gelijk troosten echt heel aangrijpelijk om mee te maken, iedereen was ineens zo hecht ..

Het bewijst wel dat als het er op aan komt, de mens tóch een groepsdier is en die onbewuste drang om elkaar te beschermen toch boven komt.... Hoe vreselijk ook, dat idee is eentje om te koesteren en mooi...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:47

Ayasha schreef:
k_m schreef:

Het bewijst wel dat als het er op aan komt, de mens tóch een groepsdier is en die onbewuste drang om elkaar te beschermen toch boven komt.... Hoe vreselijk ook, dat idee is eentje om te koesteren en mooi...

Een hele mooie gedachte...

k_m

Re: Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:53

Inderdaad, mooi gezegt ook ..
Op de camping was iedereen ook even vriendelijk, mijn telefoon was kapot en er werd spontaan aange boden de hunne te gebruiken..
Op een gegeven moment stond ik ook met de tranen in men ogen en hebben wild vreemde me gewoon goed vastgepakt en even getroost.. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:54

k_m schreef:
Op de camping was iedereen ook even vriendelijk, mijn telefoon was kapot en er werd spontaan aange boden de hunne te gebruiken..
Op een gegeven moment stond ik ook met de tranen in men ogen en hebben wild vreemde me gewoon goed vastgepakt en even getroost.. :)

:+: Zo zou de wereld toch gewoon altijd in elkaar moeten steken....

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:37

Dat filmpje is heftig.
Die jongen die daar in de regen lag, jeetje stel je voor.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:05

k_m schreef:

Dat is lief en zo hoort het ook.
En aan de andere kant hoor je dat veel tenten leeggeroofd zijn. Echt schandalig! Zo hoort het nu weer niet.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:25

Ja vriend van mij wou de Dance Hall verlaten maar geraakte niet ver omdat hij allemaal hagel op zijn kop kreeg (en dus verstijfde van de pijn), toen heeft één of andere wildvreemde kerel hem vast gegrepen en terug naar binnen gesleurd, echt zo vriendelijk.
Naast ons was een groep van 4 en die hadden 3 tenten waarvan er 2 gestorven waren. Toen moesten ze met z'n 4en in die ene slapen. Ik wou nog aanbieden dat iemand bij mij kon komen liggen, alleen mijn tent lekte van onder naar boven dus dat schoot helaas niet echt op (werd je alsnog zeik nat).

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:53

misschien moeten ze de titel eens aanpassen, het zijn 4 doden.

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:55

Haha, dat kunnen we blijven aan passen.
Maar inderdaad, eentje had niks te maken met Pukkelpop niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:57

k_m schreef:
lesilla schreef:
Lijkt me wel die enge film final destination ofzo klinkt echt wrang.

k_m dat was een persoon die buiten het festival een aandoening kreeg, dus heeft er niks mee te maken.

Hopelijk krijgen alle mensen hier rust, echt gek als je hier aan denkt. Het geeft echt aan hoe kort het leven is en hoe weinig we het beseffen. Op de weg naar pukkelpop sterven er dagenlijks meer mensen dan daar op pukkelpop maar dat vergeten we vaak en met zoiets laat ons weer denken.

ik dacht net te horen dat het iemand was die een hartstilstand had gekregen OP het festival.
Lijkt me sterkt dat ze iemand zonder pkp bandje bij de pkp doden tellen anders .. :)

ik denk eigenlijk dat het eerste wat uit gaat die pkp bandjes zijn. :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:45

bij een hartstilstand toch niet ? :o

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:30

Vind het weer trouwens nog steeds abnormaal :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:47

:wow: Hier is momenteel een giga hagelstorm aan de gang Eerst werd het gewoon pikdonker, het was net nacht, en dan begon het te bliksemen, donderen en hagel te regenen, echt kei grote bollen!!! Onze kelder is stilaan aan het vollopen...

Nu heb ik echt medelijden met de boeren, oogst totaal om zeep na het weer van de voorbije dagen, maar nu komt ronde twee...

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:52

Ik heb het geluk in de buurt te wonen van een fruitboer met hagelkanon. Als er dus hagel wordt voorspeld, begint deze machine de hagel in de wolken stuk te schieten (vraag me ook niet hoe dat exact gaat :p ). Daardoor dus amper last van hagel. Ook wel al de hele voormiddag stikdonker, regen, donder, bliksem, ...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:56

Ik wilde zeggen hier valt alles nog goed mee maar ik ga even mijn woorden intrekken want op nog geen 10 minuten is het weer zo zwart als de nacht geworden :+ . En de eerste flits in de verte ook al, dat gaat weer wat geven := .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:57

Mylady_E schreef:
Ik heb het geluk in de buurt te wonen van een fruitboer met hagelkanon. Als er dus hagel wordt voorspeld, begint deze machine de hagel in de wolken stuk te schieten (vraag me ook niet hoe dat exact gaat :p ). Daardoor dus amper last van hagel. Ook wel al de hele voormiddag stikdonker, regen, donder, bliksem, ...

Huh dat klinkt als wild westen :')

Hier net een bui gehad, nu weer droog. Sterkte daar in het zuiden. Y;(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:07

Net enkele minuten na mijn berichtje viel hier de elektriciteit uit... ga nu maar even paarden checken.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:10

zie dat jullie weer goed weer hebben in belgie, hier regent het, maar verder is het nog ok...

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:25

Nou hier hebben we vannacht hendig k*t weer gehad en nou wordt de lucht weer zo donker groenig.
Ze voorspellen ook noodweer hier.
En ik moet ook nog gaan werken :+ :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:26

Goed weer is veel gezegd, zojuist werd het hier weer enorm donker.

We hebben een mail gehad van de burgemeester Hilde Claes, om ons te bedanken. Amai :P

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:26

Ik heb gister avond nog foto's van de bliksem staan maken.
Het was heel dichtbij want flits en donder kwamen zo wat samen.
Helaas geen echte bliksemstrepen gezien :')