Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:43

EskeGirl schreef:
[naam] schreef:
Wat ik me vanochtend ineens afvroeg.
Hoe kan die jongen zichzelf door zijn hoofd hebben geschoten met zo'n wapen?
Misschien heb ik een verkeerd beeld van een mitrieur, maar ik dacht altijd dat die erg lang zijn en hij dan wel hele lange armen moet hebben om bij de trekker te komen.

Of zie ik het allemaal verkeerd? :o

Zo even bijlezen. :j

Hij had zich toch doodgeschoten met een ander wapen?
Oh oke, dat had ik niet mee gekregen. :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:43

Hij heeft met een ander wapen zich door het hoofd geschoten.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 10:44

"Het is maar bokt?"

Euhm..... waar over gediscusierd wordt is niet zomaar bokt. Het gaat om het echte leven. En de roddels kunnen echt verkeerde invloeden hebben. Dus niet denken ver-van-me-bed-show

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:45

HC,
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in.
Vanaf het begin wordt er gespeculeerd, niet alleen hier, maar ook in de media.
Mensen willen nu eenmaal alles weten als zoiets gebeurt, dat heeft een grote impact.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:46

Ik lees al het hele topic alleen mee, het is ongelofelijk naar wat er gebeurd is - geen woorden voor, en daarom tot noch toe ook geen reactie achtergelaten hier. edit: en inderdaad, ook ik vind het verstandig niet te roddelen of te speculeren, al ben ik wel van mening dat het postten van nieuws uit de media wel prettig kan zijn. Dat er dan ook onwaarheden mee worden gepost .. tsja, al neemt de waarheid de trap en de leugen de lift .. de waarheid komt ook nog wel boven .. Denk dat geen enkele Bokker met opzet onwaarheden overneemt en hier neerzet om verder te verspreiden, bij een onderwerp als dit.

Moet nu toch kwijt dat ik het zeer ongepast vind, die betweterige opstelling van Huertecilla in een topic als dit. Soms is het ook 'de manier waarop he' Huertecilla, en iets zegt me dat jij dat toch ook wel weet.
Laatst bijgewerkt door Elise88 op 10-04-11 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:47

Electra63 schreef:
HC,
Jij gaat veel te diep in op de materie. Het is hier maar Bokt.
_/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:47

Caye schreef:
"Het is maar bokt?"

Euhm..... waar over gediscusierd wordt is niet zomaar bokt. Het gaat om het echte leven. En de roddels kunnen echt verkeerde invloeden hebben. Dus niet denken ver-van-me-bed-show

Daar heb je gelijk in.
Maar de gemiddelde leeftijd op Bokt en ervaring in de psychologie van de meeste bokkers is niet van dien aard IMO dat de eventuele oorzaken van zo'n gebeurtenis hier kunnen worden vastgesteld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:48

Caye schreef:
"Het is maar bokt?"

Neenee, dat is amateurpsychologie en niet de tijd en plaats.

De man is gewoon een gek. Net als die op Koningennendag, die van de moord op Fortuyn en de Molukkers waren terroristen.
Gewoon gekken. Hoeft niemand zich verder het hoofdje over te breken. Gewoon nog wat strengere regels en meer cameras.
Tot de volgende gek....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:49

Elise88 schreef:
Ik lees al het hele topic alleen mee, het is ongelofelijk naar wat er gebeurd is - geen woorden voor, en daarom tot noch toe ook geen reactie achtergelaten hier.

Moet nu toch kwijt dat ik het zeer ongepast vind, die betweterige opstelling van Huertecilla in een topic als dit. Soms is het ook 'de manier waarop he' Huertecilla, en iets zegt me dat jij dat toch ook wel weet.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens.
HC heeft sterke, onderbouwde meningen, misschien niet altijd van toepassing op de huidige samenleving in Nederland. :D
Alleen dit topic is hier niet voor geschikt, IMO.

Iejoorr

Re: Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:51

Iemand al een idee of de atlas nog dicht is?

Heb er afgesproken met een vriendin hier op bokt te meeten, anders moeten we even een andere plek afspreken

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:51

Electra63 schreef:
Elise88 schreef:
Ik lees al het hele topic alleen mee, het is ongelofelijk naar wat er gebeurd is - geen woorden voor, en daarom tot noch toe ook geen reactie achtergelaten hier.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens.
HC heeft sterke, onderbouwde meningen, misschien niet altijd van toepassing op de huidige samenleving in Nederland. :D
Alleen dit topic is hier niet voor geschikt, IMO.

Dan zijn we het toch wél eens?
Bovendien kan je een goed onderbouwde mening ook met een minder betweterige toon brengen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:55

Wat een ramp :(:)
Al die mensjes die hun geliefde kwijt zijn |(
Wat zonde en wat verdrietig...

De wereld is gek aan het worden :(

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:57

Huertecilla is niet betweterig, ik ben het volkomen met haar eens. Je kan uren lang discussieren over het hoe en waarom, uiteindelijk is het gewoon een daad van iemand die geknapt is en inderdaad net al Karst T. De volgende gek loopt gewoon vrolijk rond hier ergens, totdat zijn emmertje overloopt... Ik erger mij ook vreselijk aan mensen die roepen dat de politie niet op tijd was etc. Bij dit soort gebeurtenissen is er nooit iemand op tijd!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:58

Over stengere regels gesproken; is er op Bokt niet iets over persoonlijk worden?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:00

Volgens mij zijn alle winkelcentrums weer vrij gegeven. De mensen van de Herenhof mochten om half 1 vannacht weer naar hun huis. Alleen de in de Ridderhof zijn nog onderzoeken aan de gang.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:01

De lichamen en de auto zijn inmiddels verplaatst.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:01

Mareng schreef:
Huertecilla is niet betweterig, ik ben het volkomen met haar eens. Je kan uren lang discussieren over het hoe en waarom, uiteindelijk is het gewoon een daad van iemand die geknapt is en inderdaad net al Karst T. De volgende gek loopt gewoon vrolijk rond hier ergens, totdat zijn emmertje overloopt... Ik erger mij ook vreselijk aan mensen die roepen dat de politie niet op tijd was etc. Bij dit soort gebeurtenissen is er nooit iemand op tijd!

.. lees je érgens dat ik het niet met hem eens ben? >;) Daar heb ik me niet eens over uitgelaten. Ergerde me alleen aan z'n toon.

Ben verder ook geen van de Bokkers die iets roept, het enige wat ik me heb laten ontvallen is dat ik het verschrikkelijk vind wat er is gebeurd. Nou, gelukkig zijn we het daar sowieso allemaal over eens.

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:03

Bah echt erg wat daar is gebeurd.
Gewoon onbegrijpelijk dat iemand daar toe in staat kan zijn :n

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:04

Huertecilla schreef:
Over stengere regels gesproken; is er op Bokt niet iets over persoonlijk worden?

Doel je daarmee op mij?

Ik mag toch wel aangeven dat ik me erger aan de toon waarop iets wordt gezegd? Dat kun je in een normaal gesprek met iemand toch ook aangeven? Is imo niets geks aan en is niet eens zo verkeerd bedoeld hoor.

Fijn weer, die interpretatie hier. En dan probeer je alles nog zo voorzichtig mogelijk te formuleren. :roll:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:06

Misschien handig om dit via pb te doen?
Dan kunnen we hier gewoon ontopic blijven.

Lijkt me onwerkelijk om daar ooit weer te moeten winkelen.
Ik vraag me af wat ze nu met het centrum van plan zijn? Ik neem aan dat het voorlopig niet open gaat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:09

Olympia schreef:
Er wordt al een heel stuk bijgebouwd aan de Ridderhof :j

Er staat me iets bij dat ze het wilden verbouwen inderdaad.

-edit: Cayenne en al die mensen die hun brood verdienen daar dan? Ridderhof had juist veel kleine zelfstandige winkeltjes.

Sorry voor mijn ava btw Y;(
Laatst bijgewerkt door Nic op 10-04-11 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:09

Cayenne schreef:
Misschien handig om dit via pb te doen?
Dan kunnen we hier gewoon ontopic blijven.

:j sorry! Wilde er net bij zetten dat het me beter leek dat ik erover op ging houden (dus ook geen behoefte te gaan pb'en over iets wat ik helemaal niet zo aanvallend heb bedoeld. Heb ook geen mening gegeven over wát er is gezegd maar over hoé). Was uberhaupt niet mijn bedoeling om te gaan 'discussieren' hier.
Heb gezegd dat ik hetgeen gebeurd is verschrikkelijk vind en daar laat ik het verder bij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:17

Mareng schreef:
uiteindelijk is het gewoon een daad van iemand die geknapt is en inderdaad net al Karst T. De volgende gek loopt gewoon vrolijk rond hier ergens, totdat zijn emmertje overloopt... Ik erger mij ook vreselijk aan mensen die roepen dat de politie niet op tijd was etc. Bij dit soort gebeurtenissen is er nooit iemand op tijd!

Dit is een drama.
Zorgvuldigheid is troef.
Analyses later en in een breed kader, want het is geen wapenprobleem maar een sociaal fenomeen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:18

Nicolletje schreef:
-edit: Cayenne en al die mensen die hun brood verdienen daar dan? Ridderhof had juist veel kleine zelfstandige winkeltjes.

Goed opgemerkt.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:20

Nicolletje schreef:
Olympia schreef:
Er wordt al een heel stuk bijgebouwd aan de Ridderhof :j

Er staat me iets bij dat ze het wilden verbouwen inderdaad.

Sorry voor mijn ava btw Y;(

Pffff, zit ik te lezen, zie ik je ava. Denk bij mezelf "nou, die is ook niet zo gepast zeg" en lees vervolgens je kleine lettertjes....Toch is je ava erg confronterend als je eerst dit topic zit te lezen, al zou dat niet zo moeten zijn. Ik bedoel, het is maar een kat....Verotte wereld wordt dit toch. Heb bijna spijt dat ik er 2 kinderen op heb gezet :n