MariekeB schreef:Kan die bijstandsmoeder niet gewoon gaan werken ... ?
Ik vind dat altijd zo'n slecht voorbeeld, alsof een bijstandsmoeder een soort zielig geval is.
Ben ook 6 jaar alleen staande moeder geweest ,kun je echt gewoon een fulltime baan naast hebben, sterker nog . er zijn prachtige belastingregels waardoor je als alleenstaande ouder wat minder belasting hoeft te betalen en meer per maand over houdt.
Waarom zou toneel, opera etc etc alleen voor de elite zijn ? Stigmatiseer je daarmee niet zowel de "gewone" mens alswel de elite.
Alsof de gewone man niet zou genieten van toneel en opera, en de elite mens niet kan genieten van Jan Smit of André Hazes.
Het is wel zo dat bepaalde kunstvormen een kleiner publiek trekken, maar ik vind diversiteit belangrijk omdat juist daarmee onze cultuur geen eenheidsworst wordt.
door subsidies geef je een kunstenaar een goede start, en de mogelijkheid om de prijzen van de duurder kunst ( opera bv) betaalbaar te houden.
Dat geld naar een bijstandsmoeder vind ik een vreemd voorstel,:
- krijgt de bijstandsvader niets?
- de bijstands-alleenstaande ?
Die diversiteit is leuk in tijden van weelde. Maar als er overal bezuinigd moet worden, dan zeker ook bij kunst en cultuur.