Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:51

CtjeLief schreef:
Citaat:
Ik vind het genant als een minister uitgescholden wordt. Het zegt wel wat over je eigen zwakheid wanneer je iets niet normaal kan beargumenteren, en de aandacht daarvan afwendt met platte taal.

Precies.. kan me toch ook echt niet voorstellen dat iemand dit kan tegenspreken??

:D idd.....'t bleef heeeeeel lang stil

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:53

sarabande schreef:
Over de schreef gaan waar en wanneer. Als hij in de kamer, waar ons land geregeerd wordt ordinaire straattaal gebruikt, hetgeen op straat niet verboden is, dan vind ik hem over de schreef gaan en ik hoop dat de volgende regering daar wat aan gaat doen.
Ik vind het genant als een minister uitgescholden wordt. Het zegt wel wat over je eigen zwakheid wanneer je iets niet normaal kan beargumenteren, en de aandacht daarvan afwendt met platte taal.

Goya niet alleen de media, maar ook hier op bokt lijkt het aantrekkelijker om over Wilders te praten dan over de werkelijke gang van zaken tijdens deze formatie die toch heel verrassend zou kunnen aflopen zoals het er nu uitziet

Ik denk omdat dat komt dat veel mensen gewoon niet kunnen begrijpen dat men op zon iemand stemt, die zulke uitlatingen over anderen doet, die in zijn eigen partij geen democratie duldt en die voortdurend bezig is anderen tegen elkaar op te zetten, ik begrijp dat namelijk ook niet.

Snap ik best dat er mensen zijn die dit niet kunnen begrijpen,maar het zij zo,leg je er dan bij neer.
Discuseer over dingen die belangrijk zijn.Rutte is ook een prater met 2 monden,hij heeft zelf niet eens een vast standpunt.Hij weet niet eens wat hij echt wil lijkt het wel.

sarabande

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:55

Rutte heeft het moeilijk, hij moet iets doen wat zijn achterban nu even niet leuk vind, maar hij gooit straks als hij premier is (en wanneer was een VVD er dat) vast al zijn charme er tegenaan in een congres en dan zal het allemaal wel meevallen
Er moet geregeerd worden, dat is belangrijk, dat kan hij vast wel overbrengen aan zijn achterban.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:02

sarabande schreef:
Rutte heeft het moeilijk, hij moet iets doen wat zijn achterban nu even niet leuk vind, maar hij gooit straks als hij premier is (en wanneer was een VVD er dat) vast al zijn charme er tegenaan in een congres en dan zal het allemaal wel meevallen
Er moet geregeerd worden, dat is belangrijk, dat kan hij vast wel overbrengen aan zijn achterban.

Ja moeilijk heeft hij het zeker,hij is toch degene die alles in goede banen moet leiden om een kabinet te vormen.Valt zeker niet mee met al die kleuters om hem heen.
Maar zo zijn er ook mensen die zich druk maken als een marokanen een marokaanse vlag uithangen als ze geslaagd zijn op school.[zie ander topic].Jeetje als je je daar druk om moet maken!ik vind het heel normaal dat ze hun eigen vlag uithangen.Heeft niemand in het "kabinet" het erover,gaat bokt erover beginnen.Tja zo kun je van alles wel bedenken wat niet nederlands zou zijn.
Je kan ook overdrijven!
Nu maar afwachten wat er vandaag uit de gesprekken gaat komen met de formatie.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:04

janesmith schreef:
Dat kan hij niet eerlijk zeggen, want dan wordt hij gelijk door de rechter veroordeeld. Dus moet hij het anders verpakken.
Je mag tegen een politieagent niet zeggen dat het een banketstaaf is. Maar als je zegt ik vind jou een banketstaaf, mag het weer wel. Dat zijn de regels die we hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:07

gohya schreef:
Ja moeilijk heeft hij het zeker,hij is toch degene die alles in goede banen moet leiden om een kabinet te vormen.Valt zeker niet mee met al die kleuters om hem heen.
Maar zo zijn er ook mensen die zich druk maken als een marokanen een marokaanse vlag uithangen als ze geslaagd zijn op school.[zie ander topic].Jeetje als je je daar druk om moet maken!ik vind het heel normaal dat ze hun eigen vlag uithangen.Heeft niemand in het "kabinet" het erover,gaat bokt erover beginnen.Tja zo kun je van alles wel bedenken wat niet nederlands zou zijn.
Je kan ook overdrijven!
Nu maar afwachten wat er vandaag uit de gesprekken gaat komen met de formatie.

Ik heb de indruk dat Cohen, Halsema en Pechtold juist het tegendeel van kleuters zijn, anders zou Rutte nooit met hen in zee gaan. Hij is ver in de minderheid en kan dus alleen op vertrouwen en goede zakelijke afspraken samenwerken.

Daarom zit noch het CDA noch de PVV erbij, daar is weinig sprake van vertrouwen. Waaraan ik moet toevoegen dat de grootste onzekerheid is dat Wilders nog nooit in een regering gezeten heeft en zijn te verwachtte optreden daarin dus alleen gerelateerd kan worden aan zijn handelingen in de kamer.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:08

Sarabande schreef:

Wishful thinking, want dat paars+ komt er nooit.
Alleen als de PVDA heel, heel veel water bij de wijn doet, dan wil Rutte wel. Anders gaat hij nooit akkoord.
Waar Rutte nu mee bezig is, is om paars+ definitief de nek om te draaien. Lees de meningen van vvd leden maar eens, en je weet direct dat Rutte geen moment serieus bezig is om paars+ te starten. Hij is bezig om het CDA de duimschroeven aan te draaien.
Over enkele weken zal ik deze woorden van mij eens quoten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:12

@janesmith.
Zeg nooit NOOIT.
We zouden nog wel een verrast kunnen worden door een coalitie die eigenlijk niemand had verwacht.
Op een gegeven moment moet je toch wat.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:19

gohya schreef:
@janesmith.
Zeg nooit NOOIT.
We zouden nog wel een verrast kunnen worden door een coalitie die eigenlijk niemand had verwacht.

Dan wordt het niet alleen een coalitie die niemand had verwacht, maar ook een die de meeste kiezers niet hebben gewild.
Dat is 1 van de weinige dingen die ik met Jane eens ben

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:21

gohya schreef:
@janesmith.
Zeg nooit NOOIT.

In dit geval is het echt onmogelijk. Rutte geeft nog liever het formatiestokje aan Cohen door, dan dat hij premier wordt van een links kabinet.
Hij geeft het CDA nu wat tijd om goed na te denken, komen ze niet tot inkeer dan gaat de VVD in de oppositie.
De enige manier dat hij akkoord kan gaan is als de speerpunten van het VVD beleid stuk voor stuk ingewilligd worden.
Mark Rutte schreef:
"Wij morrelen niet aan de hypotheekrenteaftrek"

Alexander Pechtold schreef:
"D66 neemt geen zitting in een kabinet dat niets wenst te doen aan de hypotheekrenteaftrek"

Één van de twee zal moeten buigen en ik voorspel dat dat niet Rutte zal zijn.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:24

janesmith schreef:
Sarabande schreef:

Alleen als de PVDA heel, heel veel water bij de wijn doet, dan wil Rutte wel. Anders gaat hij nooit akkoord.
Waar Rutte nu mee bezig is, is om paars+ definitief de nek om te draaien. Lees de meningen van vvd leden maar eens, en je weet direct dat Rutte geen moment serieus bezig is om paars+ te starten. Hij is bezig om het CDA de duimschroeven aan te draaien.

Ik zou ff het nieuws in de gaten houden, zojuist heeft de VVD bekent gemaakt dat er voldoende basis is om te gaan onderhandelen over paars+
Zie het nieuws op msn.com

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:35

Dat is het probleem met jane, ze vertelt altijd veel wat ze zelf wil en hoopt en gaat dan op zoek op Google om haar woorden te onderstrepen met stukken die soms jaren oud zijn. Als ze politicologie studeert zou ze ook het tegendeel van haar bevindingen moeten onderzoeken.
Ze roept nu al een paar dagen dat paars + er nooit komt (mijn man is het met haar eens :D ) zonder het nieuws daarover te consulteren en fantaseert daar dus bij hoe Rutte volgens haar denkt.

Ik zeg nog even goed door studeren -:) :)* .

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:37

Wat betreft de onderhandelingen, dat is goed nieuws.. -vind ik dan he ;) - Ik hoop dat het nu wordt doorgezet, zou mooi zijn, een kabinet met de 2 grootste partijen. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.. Een links 'tegengeluid' vind ik erg belangrijk.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:38

Klopt. Ik ben nu aan het luisteren naar radio 1.
Kijk ook eens op de site van http://www.Stand.NL, daar is een enquette onder de luisteraars. Die laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Dat zijn niet alleen VVD en PVV kiezers, maar allerlei kiezers.
64% van de reageerders vinden paars+ niet goed voor Nederland!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:41

janesmith schreef:
Klopt. Ik ben nu aan het luisteren naar radio 1.
Kijk ook eens op de site van http://www.Stand.NL, daar is een enquette onder de luisteraars. Die laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Dat zijn niet alleen VVD en PVV kiezers, maar allerlei kiezers.
64% van de reageerders vinden paars+ niet goed voor Nederland!

Luister Jane...een paar posts geleden riep je dat Rutte paars+ nooit zou laten doorgaan. Nu het nieuws op iets anders zou kunnen wijzen, begin je ineens over de kiezers!
Laatst bijgewerkt door Teddy321 op 05-07-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:41

Grappige is ook dat tov de HAR de verkiezingsbeloftes bij gesteld zullen moeten worden.
De VVD en D66 worden daar nu al mee om de oren geslagen, terwijl toen Wilders zonder enige druk of overleg zijn breekpunt bij het vuil gooide dat toegejuicht werd.

Prik mij maar lek, want ik begrijp het niet meer.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:45

sarabande schreef:
Dat is het probleem met jane, ze vertelt altijd veel wat ze zelf wil en hoopt en gaat dan op zoek op Google om haar woorden te onderstrepen met stukken die soms jaren oud zijn. Als ze politicologie studeert zou ze ook het tegendeel van haar bevindingen moeten onderzoeken.
Ze roept nu al een paar dagen dat paars + er nooit komt (mijn man is het met haar eens :D ) zonder het nieuws daarover te consulteren en fantaseert daar dus bij hoe Rutte volgens haar denkt.

Ik zeg nog even goed door studeren -:) :)* .

We zullen zien. Mocht ik ongelijk krijgen, dan zal ik trouwens de eerste zijn om te bekennen dat ik het fout ingeschat heb. Daar voel ik me niets te groot voor. Vooralsnog heb ik daar geen reden toe, en reken ik er op dat ik over niet al te lange tijd je deze quote nog eens onder de neus kan schuiven. :-)
Persoonlijk denk ik dat bij jullie in huis je man het meeste verstand van politiek heeft. ;-)

Teddy321 schreef:
Luister Jane...een paar posts geleden riep je dat Rutte paars+ nooit zou laten doorgaan. Nu het nieuws op iets anders zou kunnen wijzen, begin je ineens over de kiezers!

Nee hoor. Ik ben nog steeds voor 100% overtuigd dat paars+ er nooit komt. Heeft niets met luisteraars te maken. Was alleen om aan te geven waar Rutte mee te maken heeft. Kijk, als Rutte al zijn punten er door krijgt, dan is het in naam wel een paars+, maar in de praktijd gewoon een blauw kabinet. Dat zal hij dan duidelijk maken aan zijn achterban, en dan begint het gelazer pas bij de achterban van de andere 3.
Nogmaals....paars+ komt er nooit!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:48

sarabande schreef:

Nee, dat snap ik ook niet helemaal, vooral niet als er in het ene geval wordt gezegd 'de politiek moet anders' en in het andere 'tsja, dat is nou eenmaal politiek, doe je niks aan'.

(En eh, heb je het leuke trucje gezien van Jane? Als het kabinet erdoor komt noemt ze het gewoon 'geen paars+' want dan kan ze zeggen dat ze toch gelijk had... Handig :j Je past je definitie gewoon aan aan de omstandigheden - en dan heb je zomaar altijd gelijk :) )

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:56

Shadow0 schreef:
sarabande schreef:

Nee, dat snap ik ook niet helemaal, vooral niet als er in het ene geval wordt gezegd 'de politiek moet anders' en in het andere 'tsja, dat is nou eenmaal politiek, doe je niks aan'.

(En eh, heb je het leuke trucje gezien van Jane? Als het kabinet erdoor komt noemt ze het gewoon 'geen paars+' want dan kan ze zeggen dat ze toch gelijk had... Handig :j Je past je definitie gewoon aan aan de omstandigheden - en dan heb je zomaar altijd gelijk :) )

Goed he? Vond ik ook al. Maar we zullen het nooit weten want paars+ komt er nooit.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:06

Ach je kunt op je kop staan en rondjes draaien en stomend stampvoeten en er alle enquetes en google links bij halen, maar het zou ZOMAAR kunnen dat je ongelijk hebt.. wie weet. En dan mag je het kabinet pimpelpaars noemen, kanariegeel, of hemelsblauw ( :') ) of hoe je maar wilt..

Het zou je sieren je minder 'alwetend' op te stellen.. Maar goed dat is mijn bescheiden mening..

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:15

janesmith schreef:
Waar concludeer jij uit dat ik vind dat Widers over de schreef ging?
Volgens mij is hij nog nooit over de schreef gegaan, want hij is nog nooit veroordeeld.
We leven in een maatschappij waar de rechter de grenzen bepaalt, daarbinnen zijn we vrij. Dat heet vrijheid van meningsuiting.
Waarom heb ik het gevoel dat er lieden zijn die daar graag aan zouden knabbelen?

Er loopt nog steeds een proces tegen hem, dat vergeet u allemaal?
Deze man met zijn blonde kunst haren op zijn hoofd, is net als een bepaald iemand die ook in een economisch zwakke tijd parolen riep, het is heel jammer dat mensen zo snel vergeten.
De backround van Wilders is nul komma niets, hij zoekt nu al in advertenties in de Telegraaf om mensen die meer inhoud hebben over vele politieke problemen aangezien in zijn eigen partij daar niemand te vinden is.
Leest u maar de Telegraaf van dit weekende.
Het is een autoritaire- niet demokratische partij, die alleen op hem gericht is iemand die parolen uitkraamt, wat wij in Europa in Italie, Spanje, Duitsland en Rusland al eens eerder gezien hebben en waar de mensheid zo dom als die is, niets van geleerd hebben.
In een economisch moeilijke tijd hebben wij een regering nodig die breed is, en die onze democratie niet aantast maar de economie weer in het rechtespoor dient te brengen.
En daar hebben wij geen partij voor nodig die hol is, waar buiten de leider niemand is die maar iets kan.
Dat zagen wij met Pim Fortuyn zijn partij ook, achter hem zaten alleen meelopers die niet zelfstandig denken konden, en zo storte na zijn dood de hele partij in.
Voor deze man had ik nog respekt, hij vertelde hetzelfde maar in een betere verpakking, en dom was hij niet.
Wilders is slim, zowel in de Nederlandse als Duitse betekenis.
Laatst bijgewerkt door Professor op 05-07-10 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:17

Citaat:

In deze post Jane, zeg je heel duidelijk dat Rutte geen paars+ wil

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:18

Ik ben absoluut tegen paars+, na al jouw stellingen ga ik bij duimen dat het er toch door komt...alleen maar om jouw ongelijk aan te tonen :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:19

sarabande schreef:
Waaraan ik moet toevoegen dat de grootste onzekerheid is dat Wilders nog nooit in een regering gezeten heeft en zijn te verwachtte optreden daarin dus alleen gerelateerd kan worden aan zijn handelingen in de kamer.

Waaraan ik moet toevoegen dat de grootste onzekerheid is dat Halsema nog nooit in een regering gezeten heeft en haar te verwachtte optreden daarin dus alleen gerelateerd zijn aan haar handelingen in de kamer.

Teddy321 schreef:
Ik ben absoluut tegen paars+, na al jouw stellingen ga ik bij duimen dat het er toch door komt...alleen maar om jouw ongelijk aan te tonen :D

Duim maar heel hard dan, want het gaat niet gebeuren. Zo zeker als 1+1 2 is.
Maar mij zou het niet storen. Als je goed gevolgd hebt in dit topic hoe ik er over denk dan weet je dat ik het zeer goed vind dat de PVV geen zitting neemt in een regering. Paars+ zou een wind in de zeilen zijn van de PVV die de partij richting 40 zetels zal blazen.
Het liefst zou ik een VVD-PVDA-CDA regering zien. Helaas zit dat er niet in.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 05-07-10 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:21

janesmith schreef:
sarabande schreef:
Waaraan ik moet toevoegen dat de grootste onzekerheid is dat Wilders nog nooit in een regering gezeten heeft en zijn te verwachtte optreden daarin dus alleen gerelateerd kan worden aan zijn handelingen in de kamer.

Waaraan ik moet toevoegen dat de grootste onzekerheid is dat Halsema nog nooit in een regering gezeten heeft en haar te verwachtte optreden daarin dus alleen gerelateerd zijn aan haar handelingen in de kamer.

Ja en daar getuigd Femke al jaren over een brede up to date kennis te bezitten, in tegenstelling tot Wilders.