wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:46

Specials schreef:
Ja ik doe altijd aan pure discriminatie :D
Vandaar dan mn beste vriendin een anti is hahaha
Kom op zeg, Een leer eens lezen ik zeg toch duidelijk dat als ze iets fliken of niet werken e.d. ze weg moeten !

Dat lees ik goed en dat is discriminatie. Want allochtonen moeten weg als ze iets "flikken" of niet werken.. Maar autochtonen mogen blijven? Dat is gewoon discriminatie. Ik heb heus goed gelezen.

CtjeLief

Specials, jouw opmerking was inderdaad discriminerend... Dus logisch dat mensen daarover vallen

Specials

peer2005 schreef:
LADPR schreef:
Ik hou helemaal niet van discriminatie maar heb gekeken welke partij het beste aansluit bij mij. Dan kom ik het meeste overeen met de PVV op de discriminatie dingen na dan.

En dit begrijp ik dan dus niet, dit is dan toch meer dan voldoende reden op NIET op de PVV te stemmen??????

Verder kijken dan je neus lang in, Pvv heeft ook hele andere punten niet alleen maar over de islam e.d.

CtjeLief

Je hebt gelijk Nessah..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:47

Laat Wilders maar een plekje krijgen in de coalitie...Valt het kabinet wéér met zes maanden, aangezien hij niet/nauwelijks tot concessies wil komen...Laat maar komen...Wordt ie opeens wat minder populair..

Specials

Dr staat volgens mij ook onder dat het voor nederlands ook zo is, zwaardere staffen en na 3 misdrijfen levenslang!

LADPR

peer2005 Nee juist niet. Ik heb van alle partijen het meeste overeen met de PVV. Behalve dus dingen waarin ze te ver gaan en discrimineren. Aangezien de PVV nooit het alleen recht zal krijgen hoef ik me over die punten waar ik het niet mee eens ben dus geen zorgen te maken. Dan blijven dus alleen een hele hoop punten over waar ik het wel mee eens ben. Dat is mijn redenatie er achter.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:48

waarom zou mijn post schokkend zijn. is het niet zo?
hier in het dorp TIG meisjes lastig gevallen door azielzoekers, hier in het centrum, de ene knop party na de anderemet buitenlanders
overvallenin ons winkelcentrum, azielzoekers.
in de wachtrij voordringen aziel zoekers.
je na fluiten en roepen in de zomer als je zomers gekleed bent asiel zoekers.

heb er zelf 3 jaar mee gewerkt. maar 9 van de 10 azielzoekers hebben geen respect zijn niet bereid zich aan te passen en zijn helemaal niet bereid de NL taal te leren. die allemaal er uit inderdaad!!.. die 1 % wat dat wel allemaal wil en wel degelijk van alles heeft mee gemaakt gewoon hier blijven .
niets meer dan normaal toch?

CtjeLief

Ik sluit me aan bij Peer.. Als een partij discrimineert zou dat toch het punt moeten zijn waarop je besluit er NIET op te stemmen.. dat moet je toch niet willen?? Ik begrijp dat ook niet hoor...

Specials

Aideen schreef:
Laat Wilders maar een plekje krijgen in de coalitie...Valt het kabinet wéér met zes maanden, aangezien hij niet/nauwelijks tot concessies wil komen...Laat maar komen...Wordt ie opeens wat minder populair..

Wilders heeft al aangegeven dat als hij in de coalitie komt hij behoorlijk gaat in dimmen omdat hij dan niet meer alleen voor zichzelf kan spreken maar dus ook voor 1,5 miljoen mensen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:49

Specials, je kunt het misschien niet zo bedoelen, maar het komt zeker wel zo over alsof iedere allochtoon mensen vermoordt, op z'n luie reet zit en van een uitkering leeft. Je kunt misschien proberen iets genuanceerder te posten?

Nessah

Specials schreef:
Dr staat volgens mij ook onder dat het voor nederlands ook zo is, zwaardere staffen en na 3 misdrijfen levenslang!

Maar zwaarder straffen of het land uitzetten is totaal anders.. Dus je behandelt ze anders omdat ze allochtonen zijn en dat noem je discriminatie.. Sorry, maar het zijn je eigen woorden.. Woorden waarmee je discrimineert.

@Beauty_J: De asielzoekers hier helpen anders mee op de kinderboerderij als vrijwilligers :) Dus zo kent iedereen ze weer anders.

Anoniem

@Beauty_J: Nee, en blanke bouwvakkers fluiten zeker nooit? Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeez

krumel

ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd of er meer criminaliteit is onder allochtonen sinds wilders.
Het zou namelijk vrij logisch zijn dat allochtonen zich juist door wilders onbegrepen voelen en gefrustreerd raken waardoor de kans groter is dat ze het verkeerde pad opgaan.
Het is echt niet alleen wilders die ze af en toe iets horen roepen, er is een hele grote groep mensen in nederland die voor wilders volgens mij nog niet door had dat allochtonen ook maar iets van overlast veroorzaakten maar sinds men van Wilders zogenaamde 'feiten' mbt buitenlanders en de islam hoort zijn ze daar in gaan geloven en zien ze in elke marokkaan ineens een crimineel. Daardoor kan ik me voorstelling dat veel allochtonen zich buitengesloten voelen waar inderdaad criminaliteit uit kan ontstaan.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat als de pvv gaat regeren, er veel grotere problemen komen met buitenlanders, problemen die er nu eigenlijk niet zijn.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:50

chevax schreef:
Specials, je kunt het misschien niet zo bedoelen, maar het komt zeker wel zo over alsof iedere allochtoon mensen vermoordt, op z'n luie reet zit en van een uitkering leeft. Je kunt misschien proberen iets genuanceerder te posten?

Mensen leer eens lezen , Dr staat toch IEDERE allochtoon DIE IS FLIK!
Zeg toch niet dat elke allochtoon dr uit moet.
Als ze fatsoenlijk werken e.d. geen probleem kom maar hier.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:51

Ja nou daar hoop ik dus ook gewoon op, Wilders partijgenoten zijn net als bij de LPF een zootje ongeregeld. Ik hoop (en eigenlijk verwacht ik dat ergens ook gewoon ;)) dat de PVV na een paar maanden z'n eigen graf heeft gegraven.

Vind het verder wel een echt zwarte dag voor NL. Het gevoel dat ik in een open, tolerant land woon heeft wederom een flinke knauw gekregen :(

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:51

Nessah schreef:
Specials schreef:

Maar zwaarder straffen of het land uitzetten is totaal anders.. Dus je behandelt ze anders omdat ze allochtonen zijn en dat noem je discriminatie.. Sorry, maar het zijn je eigen woorden.. Woorden waarmee je discrimineert.

@Beauty_J: De asielzoekers hier helpen anders mee op de kinderboerderij als vrijwilligers :) Dus zo kent iedereen ze weer anders.

Wat je kan een nederlander weer terug trappen naar zn eigen land?
Nederland? Nee dus...
Dan maar levenslang :D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:52

Krumel, goeie post.. Men vergeet nogal eens dat sinds 11 september, en sinds bijvoorbeeld een Wilders ervoor hebben gezorgd dat iedere moslim onder een vergrootglas wordt gelegd, en dat heeft ook zijn invloed, niet iedereen kan daar goed mee omgaan en dat roept ook (vooral vanuit jongeren) veel weerstand op.. Maar goed, het is natuurlijk veeeeel makkelijk om alles op het geloof te gooien he ;)
Nee het mes snijdt aan 2 kanten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:53

En de luie autochtoon dan? Ken er zat die beroerd zijn om te werken en die van een uitkering leven.

Probleem met bijvoorbeeld vluchtelingen is, dat ze meestal wel hoogopgeleid zijn. Maar de diploma's die ze in het buitenland behaald hebben, daar kunnen ze in Nederlands niks mee. Waar moeten ze de omscholing van betalen? Hier in het dorp is er eentje, die was vroeger chirurg geweest. Wil niets liever dan weer werken...Maar hij kan de omscholing simpelweg niet betalen..

FOG

Been het eens met Maartje en Nessah.
Wat hier geroepen wordt is allemaal eng. Het kan allemaal ook wel wat genuanceerder..

Hebben jullie allemaal wel het partijfilmpje van wilders gezien? Wilders is anti-islamtisch. En dat is discriminatie. Natuurlijk zijn er onderdelen van de islam die niet kunnen, maar bij het christendom is het precies hetzelde. Maar nee, de islam is 'Het Grote Kwaad'.

krumel

dit gaat allemaal toch niet lukken.
volgens mij zijn de 'allochtonen' waar wilders het over heeft voornamelijk mensen die gewoon in nederland zijn geboren maar ouders hebben met de turkse of marokkaanse nationaliteit, ga die maar eens het land uitzetten, dat zijn in principe gewoon nederlanders en de problemen die daar mee zijn hebben we in nederland zelf veroorzaakt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:54

krumel schreef:
ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd of er meer criminaliteit is onder allochtonen sinds wilders.
Het zou namelijk vrij logisch zijn dat allochtonen zich juist door wilders onbegrepen voelen en gefrustreerd raken waardoor de kans groter is dat ze het verkeerde pad opgaan.

Tuurlijk geef een ander de schuld voor iemands daden... :roll:
Onbegrepen voelen mag echt geen reden zijn om de criminaliteit in te gaan, dan is die drempel wel erg laag geweest en heeft dat er imo alleen als bijzaak mee te maken.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:54

Als ze werk hebben en zich aanpassen aan de Nederlanse cultuur, en daarbij hun oorspronkelijke cultuur op sommige vlakken opzij kunnen schuiven voor de Nederlandse, dan mogen ze hier blijven, prima zelfs!
Maar zodra ze werkeloos zijn/blijven en niet goed mee willen doen met de Nederlandse maatschappij, dan zeg ik ook graag gedag.
Bedoel daarmee dus nederlands spreken (ook met andere allochtonen in het openbaar), werken, kinderen opvoeden naar Nederlandse begrippen (dus ook jongetjes moeten zich aan de regels houden), geen geweld of bedreigingen en geen gezondheidszorg misbruiken voor hun thuisland.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:55

krumel schreef:
Het is echt niet alleen wilders die ze af en toe iets horen roepen, er is een hele grote groep mensen in nederland die voor wilders volgens mij nog niet door had dat allochtonen ook maar iets van overlast veroorzaakten maar sinds men van Wilders zogenaamde 'feiten' mbt buitenlanders en de islam hoort zijn ze daar in gaan geloven en zien ze in elke marokkaan ineens een crimineel. Daardoor kan ik me voorstelling dat veel allochtonen zich buitengesloten voelen waar inderdaad criminaliteit uit kan ontstaan.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat als de pvv gaat regeren, er veel grotere problemen komen met buitenlanders, problemen die er nu eigenlijk niet zijn.

Stigmatisering.. Helemaal mee eens

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:55

FOG schreef:
Been het eens met Maartje en Nessah.
Wat hier geroepen wordt is allemaal eng. Het kan allemaal ook wel wat genuanceerder..

Hebben jullie allemaal wel het partijfilmpje van wilders gezien? Wilders is anti-islamtisch. En dat is discriminatie. Natuurlijk zijn er onderdelen van de islam die niet kunnen, maar bij het christendom is het precies hetzelde. Maar nee, de islam is 'Het Grote Kwaad'.

En toch heb ik gestemd terwijl ik dus tegen discirminatie ben. Er kunnen meerdere redenen zijn om op Wilders te stemmen. Dat hoeft niet te betekenen dat je het eens bent met zijn discriminerend gewauwel. PVV is namelijk veel meer dan dat gewauwel.