heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:15

Je opmerking zet er meer toe dat je het niet gelooft en afdoet, ipv er serieus over nadenkt, zo komt dat over. Wat ik ermee wilde zeggen is dat iedereen zijn eigen geloof/ cultuur mag uitoefenen, maar hou wel rekening met anderen.
Dan hoeft er niet gediscrimineert te worden. Maar onenigheid over geloven zal er helaas altijd blijven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:15

Noah2006 schreef:
Je opmerking zet er meer toe dat je het niet gelooft en afdoet, ipv er serieus over nadenkt, zo komt dat over.

Tja da's dan hoe jij het opvat, ik verbaasde me er alleen over omdat ik dat soort verhalen niet ken en nooit meegemaakt heb.

_Noah

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:18

Misschien is het handig als je ingaat op de hoofdzaak van de discussie ipv je om bijzaken te bekommeren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:20

Oh je houdt de toon wel vriendelijk hè :')
Wat moet ik er van zeggen? Geloof dat mijn mening nu wel overal op Bokt staat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:23

Hihi inderdaad Heino, ik vind je in elk topic terug :D

Ik heb eigenlijk ook nog nooit negatieve religieuze dingen meegemaakt. Hier geen geslachte schaapjes op balkonnen :n

Alleen lieve buren die bij ons aanbelden of we wat van hun gebak wilden, want het was suikerfeest en dan moet je delen!

En mennnn wat was dat lékker!!!!!! :9

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:26

Dat is maar net hoe je het interpreteerd Heino :D.
Tuurlijk is het wel leuk, maar zodra je er geen hinder van ondervindt dan he, taart is altijd welkom uiteraard.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:33

Ey, jij verwijt mij dat ik me op de bijzaken concentreer ;) Kan het moeilijk anders opvatten...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:35

Dat zei ik niet, zie mijn vorige bericht, ik wees erop om het op het hoofdonderwerp te houden. Niet dat jij je op bijzaken concentreert. Niet belangrijk dus ;).

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:14

In wiens naam worden terroristische aanslagen gepleegd en strijd de Taliban? Volgens mij niet in naam van God. ;)
De reden dat er dus zulke strenge maatregelen noodzakelijk zijn is het waarborgen van onze veiligheid. En Wilders is daar ook heel strikt in door de term CRIMINELE en/of RADICALE allochtonen/moslims te gebruiken en NIET alle moslims. ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:24

En waarom doet hij dan zo moeilijk over een hoofddoekje? Die worden niet alleen gedragen door radicale moslima's hoor...
En de Koran wordt ook niet alleen gelezen door radicale moslim's...
Laatst bijgewerkt door Lante op 10-06-10 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:31

September schreef:
In wiens naam worden terroristische aanslagen gepleegd en strijd de Taliban? Volgens mij niet in naam van God. ;)
De reden dat er dus zulke strenge maatregelen noodzakelijk zijn is het waarborgen van onze veiligheid. En Wilders is daar ook heel strikt in door de term CRIMINELE en/of RADICALE allochtonen/moslims te gebruiken en NIET alle moslims. ;)

En dit is dus gewoon niet waar :n Hoe vaak Wilders wel niet teruggeroepen moet worden omdat hij weer eens de Islam of de moslims over één kam aan het scheren is..
Zondag nog tijdens een van de debatten. Riep ie heel stellig dat ie niet over 1 kam aan het scheren was, om vervolgens zijn eerstvolgende zin te beginnen met: "Alle Moslims.. "

En dat is dus ook de reden dat veel tegenstanders van Wilders er zo over vallen. JUIST omdat hij in zijn uitspraken het heel vaak heeft over de Islam dit, en al die moslims dat.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:45

Gister riep ie weer 'minder Islam..'.. dus gooi het niet op 'hij bedoelt alleen de criminele moslims, of radicalen'.. Hij benadeelt een gehele groep en wil de gelijke kansen ontnemen.. discriminatie dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:03

Wij hebben Joran... :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:39

September schreef:

Misschien in je geschiedenisboeken even de kruistochten opzoeken? Net alsof christenen heilig zijn.

En wat dacht je van de strijd tussen katholiek en protestant in O.A. ierland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:40

Ja, laten we de Middeleeuwen er bij gaan halen....dat helpt...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:43

Jou mening, prima, ik geef alleen aan dat christenen echt niet heilig zijn. Daarbij is er in Ierland (maarja, das niet NL dus zal ook wel niet mogen) ook nog steeds regelmatig gedonder.

Maar goed, over de strijd tegen de taliban etc.... Dat zijn álle moslims? Álle moslims zijn automatisch aanhanger van de Taliban?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:45

Christenen zijn ook niet heilig, maar we leven NU en niet eeuwen geleden.

Het zou ook goed zijn als de Islam over de hele wereld Liberaliseert, dan is er nl ineens geen probleem meer....

Het zijn juist die bergbevolkingen die in de middeleeuwen leven met hun visies...de mens dus dom houdt met als doel macht...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:47

De geschiedenis herhaalt zich continu, daar kun je dus best een les uit halen hoor. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:47

Ja helaas wel..

Daarom is het ook jammer dat Wilders zo een partij heeft, had liever Pim gezien, die kon de dingen op een andere manier verwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:48

:j

Armoede -> onvrede -> verkiezen van een populistische leider -> oorlog is zo'n leuk feitje uit de geschiedenis dat steeds weer terugkomt bijvoorbeeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:48

russel schreef:
Ja helaas wel..

Daarom is het ook jammer dat Wilders zo een partij heeft, had liever Pim gezien, die kon de dingen op een andere manier verwoorden.

Indertijd vond ik Fortuyn een enge man. Nu zou ik willen dat we hem hadden in plaats van Wilders :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:50

Ik was ook geen Pimmetje hoor, ik vond zijn hoofd naar om naar te kijken en hij kon bot zijn, maar hij was wel een gestudeerd mens, van Wilders heb ik het idee dat hij het rotjochie van de Ivo-mavo was....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:12

Ik vond fortuyn inhoudelijk wel even wat sterker dan wilders :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:14

Ik kon Fortuin ook absoluut waarderen!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:21

CtjeLief schreef:
En Nies, als discriminatie toegstaan zou worden zou de ons land er heel akelig uit komen zien, en zouden heel veel minderheden nog minder kansen krijgen dan ze nu al krijgen.. lijkt me dus niet zo'n goed plan, laten vooral onze grondwet goed beschermen, want daar mogen we als land HEEL trots op zijn..

Nee, je mening mag zijn dat alle Marokanen tuig zijn, maar je mag ze daardoor niet weigeren bij bijv. een vereniging oid.