Mindim schreef:Ja, ik zou tibetaans leren inderdaad.
Dat is mooi maar jij kan al lezen en schrijven en waarschijnlijk meerdere talen spreken. Een vrouw die 40 jaar geleden uit een rotswoning in het Rif gebergte geplukt is en hier alleen haar huis uit komt om door een busje met andere vrouwen zoals zij gedumpt te worden in een leeg gebouw dat ze schoon moeten maken, heeft weinig kans om zon taal te leren.
Ze heeft namelijk nooit naar school gemogen, zij zelf niet en later voor haar kinderen niet die in huis een voor haar vreemde taal spreken.
Het heeft geen zin die generatie nog Nederlands te leren, we hebben weinig voor ze gedaan en ze zijn gewend dat hun kinderen tolk zijn. Bij hun kinderen is de taal geen probleem, die zijn hier geboren en opgevoed.
De laatste 10 jaar pas zijn we ons gaan bedenken dat het wel handig zou zijn die mensen, die hier toch wonen, bij onze cultuur en samenleving te betrekken en oog te hebben voor die van hun.
Dat slaat soms naar beide kanten door.
Ik zat gisteren met stomme verbazing te kijken naar Rutte die Cohen kwalijk nam dat hij in 2003 de slachtoffers van een incident in een volgens hem foute volgorde bezocht.
Cohen ging eerst langs het huis van de ouders van de overleden schutter en vervolgens langs het huis van de zieke politieman. Ja de overledene was een Marokkaan en Rutte vond dat Cohen in 2003 nota bene waar hebben we het over, daar niet eerst langs had moeten gaan.
Dat wil onze volgende premier worden, het is om je rot te schamen als Nederlander zijnde.
Politici scoren het hoogste als ze goed de andere aan kunnen vallen, Cohen heeft al gezegd dat hij daar niet aan mee doet, ik voorzie zware tijden voor hem.