Jesser schreef:Ehmm kwam hij hier niet al vluchteling.. en dan heb je meestal geen paspoort van jezelf origineel.. Op het moment dat je een paspoort hier kunt aanvragen kun je alles erin stoppen wat je maar wilt natuurlijk.. Geen kip die echt controleerd wie je bent en welk land je officieel ingeschreven staat met juiste datums en leeftijd.. of ik moet me erg vergissen.. dat ook natuurlijk
Lol, je vergist je inderdaad erg. Je kan echt niet zomaar een identiteit verzinnen.

Zelfs vluchtelingen kunnen zich bijna altijd wel identificeren, omdat ze weten hoe belangrijk het is om officiële papieren mee te nemen. Juist daarmee staan ze sterker. Slechts een enkeling heeft niets meer, en is ook niet geregistreerd in het land van herkomst. Zo iemand is dan statenloos, die bestaat dus officieel voor de wet niet. De procedure duurt dan jaren en jaren, je hebt nergens aanspraak op, en je hebt grote kans uitgezet te worden. Je achtergrond is immers niet controleerbaar.
Er zijn wel mensen waarbij de geboortedatum niet is geregistreerd, maar dan kan je echt niet aankomen met "ik ben 30" terwijl de persoon 16 is. Aan de botstructuur en het gebit kun je vrij nauwkeurig herleiden wat de leeftijd van een persoon is. Je dacht toch niet dat ze een rondje om iemand heenlopen, en vervolgens hun schouders ophalen "ok, zal wel kloppen, die leeftijd".
Geloof me, het beleid is zeer en zeer streng rond het verlenen van een verblijfsvergunning en het verlenen van asiel.
Verder is het me een raadsel waarom je suggereert dat hij naar België is 'gevlucht'.