Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:43

Nadir schreef:
Unwritten schreef:
Volgens mij moet een asielzoeker zich wel kunnen 'aantonen' hier in NL. Iemand kan geen nieuwe identiteit krijgen lijkt mij.

Dat denk ik ook niet!

Als ik voor mijzelf een beetje nadenk, denk ik niet dat je hier binnen kunt wandelen en zeggen ik ben Donald Duck en ik 100 jaar oud, je moet me geloven op mijn blauwe ogen en ik wil ook graag direct een paspoort, een rijbewijs en doe eens gek een hele identiteit.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:58

Nadir schreef:
Unwritten schreef:
Volgens mij moet een asielzoeker zich wel kunnen 'aantonen' hier in NL. Iemand kan geen nieuwe identiteit krijgen lijkt mij.

Dat denk ik ook niet!

Als ik voor mijzelf een beetje nadenk, denk ik niet dat je hier binnen kunt wandelen en zeggen ik ben Donald Duck en ik 100 jaar oud, je moet me geloven op mijn blauwe ogen en ik wil ook graag direct een paspoort, een rijbewijs en doe eens gek een hele identiteit.[/quote]

nou ??? _O- :')
dat weet ik niet hahaha :+
der zijn hier in NL wel heel veel dingen mogelijk zeg maar ;)

RandyOrton25

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:58

omdat ik het allemaal niet uit kan staan ga ik nogmaals een poging doen om die aflevering te kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:16

Ik ben benieuwd naar de uitzending van morgenavond! Heb Peter R de Vries gezien zondag en ik kon niet anders dan het eens zijn met hem.. Wat ie ook zei, eerst zoeken ze alle media aandacht en nu het negatief lijkt te worden en er moeilijke vragen aan lijken te komen, willen ze niks meer zeggen en doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:47

Ik denk ook dat het boek een mengelmoesje is van de waarheid met verzinsels. En nu ik er over nadenk, kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik het boek als zoete koek slikte toen ik het las. Want welke serieuze crimineel laat nou zijn organisatie runnen door een 13-jarige? :?

Daarbij geloof ik wel dat 'Manou' nog niet zo oud is (die zoon van 20 lijkt me totale bullshit). Volgens het boek zat hij namelijk op het ROC, daar lopen doorgaans geen kerels van 30+ rond. En hij kan best een valse leeftijd hebben opgegeven bij binnenkomst in Nederland, dat denk ik ook (een kennis van me is als 4-jarige naar Nederland gevlucht, en zijn ouders gaven hem op als 2-jarige omdat ze dan nog 2 jaar extra kinderbijslag konden vangen... :+ hij is nu officieel dus nog altijd 2 jaar jonger dan hij werkelijk is), maar dan nog ga je een leeftijdsverschil van zoveel jaar als Maria beweert wel zien. Dus dat geloof ik écht niet.

Wel denk ik dat zij getraumatiseerd is en op seksueel gebied heel veel vervelende dingen heeft meegemaakt. Net zoals hoe zij het beschrijft dat ze 'er geestelijk niet bij was' tijdens de seks: dat komt op mij over als een slachtoffer van langdurig misbruik.

Maar goed, dat is mijn mening :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:28

Trennie schreef:
Menino schreef:
maar perspectief is geen objectieve onderbouwing...
Daar zit net zoveel waarheid in als het boek van Maria. ;)

En daarom is het geen goede basis voor oordelen en conclusies,
en vind ik dus ook niet dat je op basis daarvan mensen moet kunnen beschuldigen van liegen en verzinsels ed.

Want dan houd je er geen rekening mee dat het ook nog wel eens zou kunnen dat er een stuk meer waar is dan wat heel Nederland nu denkt..

De discussie tot dusverre is nog steeds naast persoonlijke meningen, gebaseerd op feiten met een heldere objectieve onderbouwing. Niets meer, niets minder.
Perspectief is in deze ook niet ter zake doende.
Ik snap echt niet dat je dit zegt en ik vind het ook echt nergens op slaan... ?!?

Nou, ik heb dat geschreven omdat ik even niet wist hoe ik het beter moest verwoorden, maar ik denk dat ik dat nu wel kan..

Mss dat jij bepaalde gevallen vanuit jouw werk op Maria projecteert. Het zou ook heel goed kunnen dat er idd iets soortgelijks aan de hand zit, ik wil je mensenkennis dáárin niet onderschatten. Maar je berichten komen over alsof het een feit is dat dit een soortgelijk verhaal is, je hebt geen ruimte over gelaten voor het feit dat er mss veel meer waar is dan nu lijkt.

Daarnaast komen je berichten ook heel veroordelend over (bv. dat je zegt, dat haar trieste verleden geen reden is om te liegen.. Terwijl je helemaal niet weet wát er gelogen is, en wát haar verleden is.. Dus dan is het in mijn ogen niet zo netjes om zoiets te zeggen.. ) , mss is dat onbewust geweest van jouw kant, of ligt dat aan mij. Maar dat is dus hetgene waar ik een beetje moeite mee heb :) .

verder wil ik het hier wel bij laten overigens :P .... Of via pb als je wil reageren want anders wordt het topic idd een beetje verziekt :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-05-10 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:29

Niet racistisch bedoelt, ook al mag die onschuldig zijn; vind het wel opvallend dat toevallig hij hiervoor wordt beschuldigd als buitenlander. Deze schoppen naar mijn idee toch wat meer rotzooi in ons land. Niet dat de anderen niks doen. Maar vind het altijd wel opmerkelijk!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:32

Ik geef nu verder niet mijn mening over dat wat Maria schrijft, of het waar is of niet. Maar ik wilde wel even zeggen dat ik die uitzending van Peter R. de Vries beneden niveau vond. Bijvoorbeeld toen hij haar moeder aan de lijn had, hij liet haar niet eens uitpraten, hij stelde alleen maar suggestieve vragen en alles en iedereen.
Zoals 'van Zwolle naar Amsterdam is 2 uur rijden, dus in totaal 4 uur'. Nou volgens mij gaat hij dan met een 45-km-autootje ofzo want 2 uur rijden? Kom op zeg ;)

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar zijn er nog meer mensen die er zo over dachten?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:32

Heb het boek net gekregen van me tante! Ben erg benieuwd ....

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:35

Ik vind zo'n opmerking dan wel racistisch, ondanks de toevoeging dat hij niet zo bedoeld is.
Want aan "buitenlanders" wordt gewoon iets meer aandacht besteed en meer nadruk op gelegd, criminele Nederlanders zijn pas goed voor veel verhalen als ze groot zijn of "beroemd"...
Ik vind het zo bijzonder dat afkomst daar wat mee te maken heeft, crimineel is crimineel geel of groen maakt dan toch geen hol uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:36

Ben ik eens met Hedwig :j

Qua zwolle - rotterdam, dat is zeker 2 uur met de auto. Ik heb het regelmatig gereden, en ik rij altijd op de max snelheid.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:37

Froexiie schreef:
Ik geef nu verder niet mijn mening over dat wat Maria schrijft, of het waar is of niet. Maar ik wilde wel even zeggen dat ik die uitzending van Peter R. de Vries beneden niveau vond. Bijvoorbeeld toen hij haar moeder aan de lijn had, hij liet haar niet eens uitpraten, hij stelde alleen maar suggestieve vragen en alles en iedereen.
Zoals 'van Zwolle naar Amsterdam is 2 uur rijden, dus in totaal 4 uur'. Nou volgens mij gaat hij dan met een 45-km-autootje ofzo want 2 uur rijden? Kom op zeg ;)

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar zijn er nog meer mensen die er zo over dachten?

Zwolle - Rotterdam is volgens de routeplanner van Google 1 uur en 32 minuten en dat is dan een optimale situatie neem ik aan.
De twee alternatieve route's zijn 1 uur en 45 minuten of 1 uur en 49 minuten.

Dat is dus met de auto over de snelweg een hele reële schatting toch?

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:39

Unwritten schreef:
Ben ik eens met Hedwig :j

Qua zwolle - rotterdam, dat is zeker 2 uur met de auto. Ik heb het regelmatig gereden, en ik rij altijd op de max snelheid.

Nou ik meestal anderhalf uur als ik bij m'n vader in de auto zit(mag zelf nog niet rijden ;))
Ik bedoelde het meer als voorbeeld dat Peter R. de Vries altijd van die mooie gedachtenspinsels heeft waarin hij gelijk heeft ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:40

Jep. Reeel genoeg. Echter op de tijden dat Manou en Maria zouden gaan was het altijd spits. En dan ben je echt niet zo snel voorbij Utrecht. Bovendien tussen Utrecht en Gouda slipt de A12 altijd dicht, om maar niet over de A20 te spreken.. hoe vaak ik daar wel niet vast sta :n Dan doe je er gerust uur a anderhalf uur over eer je op Utrecht bent. Dat is normaal 25 minuten :=

En er was nog een puntje, Maria moest meisjes ronselen voor Rotterdam (en andere steden) achter de ramen, al dan niet in samenwerking met de organisatie. Rotterdam kent al jaren geen raamprostitutie meer. :)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:42

Unwritten; ik geloof ook best dat dit boek grotendeels verzonnen is/kan zijn. Had het vooral over dat hij altijd zijn gelijk wil, maar kennelijk ben ik een van de weinige die zich daar aan ergert :=
Ach en soms heeft hij ook wel gelijk hoor. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:42

miepje17 schreef:
Niet racistisch bedoelt, ook al mag die onschuldig zijn; vind het wel opvallend dat toevallig hij hiervoor wordt beschuldigd als buitenlander. Deze schoppen naar mijn idee toch wat meer rotzooi in ons land. Niet dat de anderen niks doen. Maar vind het altijd wel opmerkelijk!

het overgrote gedeelte van de loverboys is idd allochtoon :j
Maargoed, dat betekent dus niet dat het overgrote gedeelte allochtonen loverboy zijn..

Dus je moet wel alles een beetje blijven relativeren, dit zegt verder echt helemaal niets over de allochtonen in ons land :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:46

Menino schreef:
miepje17 schreef:

Maargoed, dat betekent dus niet dat het overgrote gedeelte allochtonen loverboy zijn..

Heb je hier een "bron" van ofzo?
Want dat vindt ik ook een bijzondere uitspraak, misschien is dit onderzocht ofzo en als waar bevonden, maar het klinkt mij bijzonder in de oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:48

Froexiie schreef:
Unwritten; ik geloof ook best dat dit boek grotendeels verzonnen is/kan zijn. Had het vooral over dat hij altijd zijn gelijk wil, maar kennelijk ben ik een van de weinige die zich daar aan ergert :=
Ach en soms heeft hij ook wel gelijk hoor. ;)

Ik ergerde me ook aan zijn toon hoor. Zo betweterig, en al helemaal hoe hij zich gedroeg tijdens die telefoongesprekken. Totaal respectloos, met zijn oordeel al helemaal klaar. Ik zou ook niet veel vriendelijker zijn geweest als ik die moeder was, niet tegen iemand die zich zó opstelt :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:50

Froexiie schreef:

:j dat vond ik dus ook, en is ook mijn hele punt...

Dat zwolle-rotterdam verhaal had ik ook al aangehaald, het is idd een mooi verhaalte dat precies in Peter z'n straatje past, maar je kan het ook een andere kant opbuigen.. Dus het is echt een argument van niets, helaas slikt heel Nederland het nu door dit soort niet-zo-hele-sterke argumenten voor zoete koek.
Ik had het een stuk sterker gevonden als hij alleen had genoemd dat ze volgens de absentie-rapporten van school maar een paar uur afwezig is geweest... Want daar valt niet zoveel tegen in te brengen.. :)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:53

Girl In The Mirror schreef:
Jesser schreef:
Ehmm kwam hij hier niet al vluchteling.. en dan heb je meestal geen paspoort van jezelf origineel.. Op het moment dat je een paspoort hier kunt aanvragen kun je alles erin stoppen wat je maar wilt natuurlijk.. Geen kip die echt controleerd wie je bent en welk land je officieel ingeschreven staat met juiste datums en leeftijd.. of ik moet me erg vergissen.. dat ook natuurlijk

Lol, je vergist je inderdaad erg. Je kan echt niet zomaar een identiteit verzinnen. :') Zelfs vluchtelingen kunnen zich bijna altijd wel identificeren, omdat ze weten hoe belangrijk het is om officiële papieren mee te nemen. Juist daarmee staan ze sterker. Slechts een enkeling heeft niets meer, en is ook niet geregistreerd in het land van herkomst. Zo iemand is dan statenloos, die bestaat dus officieel voor de wet niet. De procedure duurt dan jaren en jaren, je hebt nergens aanspraak op, en je hebt grote kans uitgezet te worden. Je achtergrond is immers niet controleerbaar.
Er zijn wel mensen waarbij de geboortedatum niet is geregistreerd, maar dan kan je echt niet aankomen met "ik ben 30" terwijl de persoon 16 is. Aan de botstructuur en het gebit kun je vrij nauwkeurig herleiden wat de leeftijd van een persoon is. Je dacht toch niet dat ze een rondje om iemand heenlopen, en vervolgens hun schouders ophalen "ok, zal wel kloppen, die leeftijd".
Geloof me, het beleid is zeer en zeer streng rond het verlenen van een verblijfsvergunning en het verlenen van asiel.
Verder is het me een raadsel waarom je suggereert dat hij naar België is 'gevlucht'.

Ayaan Hirsi Ali werd in 1997 genaturaliseerd tot Nederlander. In het TV-programma Zembla van 11 mei 2006[4] kwam aan de orde dat haar het Nederlanderschap ontnomen zou kunnen worden, omdat ze bij haar asielaanvraag een valse naam en geboortedatum heeft opgegeven en had gelogen over haar land van herkomst.

Los van het feit dat ik het jammer vind dat Nederland een formidable krachtige vrouw heeft weggejaagd, is het wel degelijk mogenlijk om een valse naam en leeftijd en zelfs land van herkomst op te geven.. en dan is dit een 'bekend' voorbeeld..

Pas de laatste jaren is er met kritische ogen gekeken naar vreemdelingen en asielaanvragen.. Tien/twintig jaar jaar geleden werd er niet zo kritisch gekeken..

En dat ik 'suggereer' dat Manou naar belgie is gevlucht.. wie weet werd de grond onder zijn voeten wel beetje heet...je haalt in die zin mijn tekst overigens wel uit zijn verband. Het feit dat ie nu in Belgie woont en al die jaren dat het boek uit is heel stilletjes is geweest.. Jaren geleden kon men al achter zijn naam komen..

Kan me voorstellen dat het veiliger was om uit Nederland te vertrekken.. Een land wat overigens wel voor zijn opleiding en inburgering heeft gezorgd..

Ik heb in mijn meerdere post al aangegeven dat Peter met deze aktie niet veel respekt oogt.. Dit is sensatie op zijn dieptepunt..het interesseert hem geen bal dat ze nu met de dood bedreigd wordt.. Laag denken om zelf te scoren met kijkcijfertjes.. en dat is waar het hier in gaat.. de centjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:54

_Hedwig_ schreef:
Menino schreef:

Heb je hier een "bron" van ofzo?
Want dat vindt ik ook een bijzondere uitspraak, misschien is dit onderzocht ofzo en als waar bevonden, maar het klinkt mij bijzonder in de oren.

[edit] Dit zijn betere gegevens dan 't artikel dat hier eerst stond... :P

Citaat:
89% van de daders is allochtoon
37% van de daders is Marokkaan
leeftijd tussen de 20 en 30 jaar
opleiding vaak alleen middelbare school
sociaal vaardig (heeft een vlotte babbel)
op jonge leeftijd al begonnen met criminele carrière
(bron: Loverboys: feiten en cijfers, Terpstra en Van Dijke)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-05-10 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:55

Ik vind het schan-da-lig, echt waar...

En dan niet van Maria, maar van Peter R. de Vries en die andere meneer. :n

Al is het verhaal misschien wel niet 100% waar, duizenden (misschien wel meer) meiden hebben dit boek gelezen, zijn gewaarschuwt voor Loverboys en weten hoe ze te werk gaan. En dan kunnen mensen wel gaan roepen; ja maar er zijn toch veel meer films/boeken/serie's etc. over Loverboys? Ja, dat wel ja, maar ik wil wedden dat bij heel veel meiden dit boek toch de meeste impact heeft gehad, bij jonge meiden in mijn omgeving (en mijzelf toen) namelijk wel!!!
Ik vind dat het daarom gaat en niet om leugens die Maria misschien/zeker verteld heeft, wat boeid de rest van Nederland dat nou?! Ga het lekker achter de schermen lopen uitvechten met haar, maar zet haar niet zo voor het blok op tv, kom op zeg.............

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:59

Mowoah schreef:

Al is het verhaal misschien wel niet 100% waar, duizenden (misschien wel meer) meiden hebben dit boek gelezen, zijn gewaarschuwt voor Loverboys en weten hoe ze te werk gaan. En dan kunnen mensen wel gaan roepen; ja maar er zijn toch veel meer films/boeken/serie's etc. over Loverboys? Ja, dat wel ja, maar ik wil wedden dat bij heel veel meiden dit boek toch de meeste impact heeft gehad, bij jonge meiden in mijn omgeving (en mijzelf toen) namelijk wel!!!
Ik vind dat het daarom gaat en niet om leugens die Maria misschien/zeker verteld heeft, wat boeid de rest van Nederland dat nou?! Ga het lekker achter de schermen lopen uitvechten met haar, maar zet haar niet zo voor het blok op tv, kom op zeg.............

Helemaal gelijk!!! Als men echt netjes te werk was gegaan had men dit achter de schermen het geregeld.. Nu over de rug van dat meisje.. om maar die centjes/schnabbeltjes te kunnen verdienen...

En dan zijn er van die mafketels die gelijk met bedreigingen komen.. Joehoe lang leve de media en mensen die er op kicken...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:04

Ik snap ook het nut niet van het boven halen van de waarheid :n
Wat lost dat op?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:04

Mowoah schreef:

Al is het verhaal misschien wel niet 100% waar, duizenden (misschien wel meer) meiden hebben dit boek gelezen, zijn gewaarschuwt voor Loverboys en weten hoe ze te werk gaan

Maar vanaf het moment dat ze zijn identiteit volledig in de openbaarheid brengt, dan mag, als haar verhaal niet blijkt te kloppen, toch zeker wel aan de schandpaal worden genageld.

Ze heeft zelf de publiciteit gezocht, dan kun je wachten op mensen die een meetlat langs je woorden leggen.

Had ze het boek uitgebracht als deels waarheid, deels fantasie/vormgeving dan was het lang zo'n groot probleem niet geweest.
Juist door het zo te brengen en bestaande personen te gebruiken, ook met schuilnaam maakt het wel makkelijk achter hun identiteit te komen.
De namen zijn in mijn ogen ook niet extreem veranderd.