Vjestagirl schreef:Breghje schreef:NOu ben ik eigenlijk eens puur nieuwsgierig.. Jij hebt het erover dat het geld van de kbs naar de zorg zou moeten.
Hoe sta jij dan tegenover mensen die via diezelfde zorg gebruik maken van bv IVF etc, om een kind te kunnen krijgen? Dus mensen die niet op eigen kracht een kind kunnen krijgen, die dan dus geld van de gemeenschap gebruiken (én veel, want dat zijn geen misselijke bedragen van ICSI, IVF en noem de technieken maar op) om leven te maken, daarna kbs ontvangen ook van de gemeenschap, terwijl onderzoeken ondertussen ook al aangetoond hebben dat kinderen die via die methodes zijn verwekt ook nog eens een hogere kans op afwijkingen hebben, en dus (even theoretisch gesproken) dan ook weer geld van de gemeenschappelijke zorgpot nodig hebben.
Die mensen kosten dus echt een stukkie meer dan iemand die gewoon een kind kan krijgen, maar als het geld naar de zorg zou gaan, zijn dat wel degenen die er gebruik van maken....
Ik vind IVF sowiezo een slechte zaak. Ik gun iedereen kinderen, maar ik denk dat als de natuur je zo duidelijk aangeeft dat je geen kinderen moet krijgen, dat je daar naar moet luisteren. Dan is er namelijk wat mis.
Maar dat zijn dan niet alleen degenen die er gebruik van maken. Die 3 miljard gaat niet alleen naar IVF, maar ook naar gebroken benen, ontstoken blinde darmen, kanker onderzoek etc etc etc. Iedereen kan er dan gebruik van maken, en niet maar een beperkte groep mensen.
De KBS is verzonnen door Hitler, die altijd kinderen nodig had die later groot en sterk zouden zijn en zijn leger in konden. Het is in stand gehouden door de overheid omdat het land na de oorlog weer opgebouwd moest worden. We zijn nu echter op een stadium dat de wereld vol begint te raken. En waarom dan premie geven om nog meer mensen erop te zetten?
Het was ook niet de vraag of er dan meer mensen gebruik van kunnen maken, het gaat puur specifiek om die groep. Ik betaal ook zorg voor verslaafden, kettingrokers, drugsgebruikers, vetvoereters, en dan zouden die ook geen gebruik meer mogen maken van de zorg vind ik persoonlijk.
Maar het gaat echt om de kosten voor die specifieke groep. Als ik je goed begrijp dan vind jij dus dat die mensen daar geen gebruik van zouden mogen maken?
Het stukje over Hitler heeft niks te maken met mijn vraagstelling.