sarabande schreef:geerke schreef:Dienstplicht weer invoeren...discipline leren,en niet door te straffen...nee hoor....gewoon door ze te laten luisteren en ze af te matten op de heide.
Ze niet discrimineren bij een sollicitatie omdat ze Mohamed heten
Hm, misschien moeten ze zich dan ook zo gedragen dat we ze niet meer willen discrimineren. De intenties van de autochtone Nederlanders zijn in principe meestal wel goed. Met warm hart hebben wij hier talloze gastarbeiders en vluchtelingen welkom geheten, we passen ons met liefde aan, aan bepaalde gewoonten, vertalen braaf van alles in het Arabisch. De mensen hebben hier meer rechten als in hun thuisland.
Wie als bevolkingsgroep een slechte naam opbouwt moet er ook zelf aan werken om weer een goede naam te krijgen. Ik zit wel eens naar opsporing verzocht en dat soort programma's te kijken en 90% van de gevallen gaat het om getinte mannen van Noordafrikaanse afkomst. Tja, ik zou als werkgever dan ook niet zitten springen om zo iemand aan te nemen. Ja kan niet aan iemands neus zien of die van goede zin is. De overheid kan daarbijniet alle problemen zomaar oplossen, het moet van de mensen zelf ook uitkomen. Het begint bij goede opvoeding van zowel een moeder als een vader die gelijkwaardig aan elkaar zijn. De zonen hebben echter meer gezag dan de moeders en daar begint de ellende al mee.
Ik begrijp het standpunt van Wilders heel goed als hij zegt dat de hoofddoek de onderdrukking van de vrouw uitbeeld. Lees maar eens het boek van Khaled Hosseini, 1000 schitterende zonnen heet het geloof ik. Wilders kan het iets genuanceerder brengen misschien en natuurlijk moeten mensen de vrijheid hebben op hun kop te zetten wat ze willen maar vaak is het niet de wil van de vrouwen om een hoofddoekje te dragen, het is de wil van de mannen die het geloof op die manier willen zien. De vrouwen zijn er aan gewend en weten nog niet beter. Aan de overheid de taak om te stimuleren dat vrouwen de mogelijkheid krijgen voor zichzelf op tekomen.
nog even edit
Ow ja, hele bevolkingsgroepen hier in Nederland, vooral de linksere partijen proberen Wilders neer te zetten als een gek en in kwaad daglicht te zetten maar ik denk dat het ook aangeeft dat ze angst hebben want er steekt ook veel waarheid in wat hij zegt en hij heeft het lef om dingen aan te kaarten waar jarenlang nooit over gesproken mocht worden. We mogen best kritisch zijn vind ik, heilige huisjes bestaan wat mij betreft niet. Autochtonen mogen best opkomen voor hun eigen gebruiken en culturen, evenals dat allochtone mensen dat mogen. Dat heet vrijheid van meningsuiting en daar mogen we hier best trots op zijn in ons kleine landje. Mensen zat die hier graag willen wonen dus....