PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:01

sarabande schreef:
geerke schreef:
Dienstplicht weer invoeren...discipline leren,en niet door te straffen...nee hoor....gewoon door ze te laten luisteren en ze af te matten op de heide.

Ze niet discrimineren bij een sollicitatie omdat ze Mohamed heten :)*

Hm, misschien moeten ze zich dan ook zo gedragen dat we ze niet meer willen discrimineren. De intenties van de autochtone Nederlanders zijn in principe meestal wel goed. Met warm hart hebben wij hier talloze gastarbeiders en vluchtelingen welkom geheten, we passen ons met liefde aan, aan bepaalde gewoonten, vertalen braaf van alles in het Arabisch. De mensen hebben hier meer rechten als in hun thuisland.
Wie als bevolkingsgroep een slechte naam opbouwt moet er ook zelf aan werken om weer een goede naam te krijgen. Ik zit wel eens naar opsporing verzocht en dat soort programma's te kijken en 90% van de gevallen gaat het om getinte mannen van Noordafrikaanse afkomst. Tja, ik zou als werkgever dan ook niet zitten springen om zo iemand aan te nemen. Ja kan niet aan iemands neus zien of die van goede zin is. De overheid kan daarbijniet alle problemen zomaar oplossen, het moet van de mensen zelf ook uitkomen. Het begint bij goede opvoeding van zowel een moeder als een vader die gelijkwaardig aan elkaar zijn. De zonen hebben echter meer gezag dan de moeders en daar begint de ellende al mee.

Ik begrijp het standpunt van Wilders heel goed als hij zegt dat de hoofddoek de onderdrukking van de vrouw uitbeeld. Lees maar eens het boek van Khaled Hosseini, 1000 schitterende zonnen heet het geloof ik. Wilders kan het iets genuanceerder brengen misschien en natuurlijk moeten mensen de vrijheid hebben op hun kop te zetten wat ze willen maar vaak is het niet de wil van de vrouwen om een hoofddoekje te dragen, het is de wil van de mannen die het geloof op die manier willen zien. De vrouwen zijn er aan gewend en weten nog niet beter. Aan de overheid de taak om te stimuleren dat vrouwen de mogelijkheid krijgen voor zichzelf op tekomen.

nog even edit
Ow ja, hele bevolkingsgroepen hier in Nederland, vooral de linksere partijen proberen Wilders neer te zetten als een gek en in kwaad daglicht te zetten maar ik denk dat het ook aangeeft dat ze angst hebben want er steekt ook veel waarheid in wat hij zegt en hij heeft het lef om dingen aan te kaarten waar jarenlang nooit over gesproken mocht worden. We mogen best kritisch zijn vind ik, heilige huisjes bestaan wat mij betreft niet. Autochtonen mogen best opkomen voor hun eigen gebruiken en culturen, evenals dat allochtone mensen dat mogen. Dat heet vrijheid van meningsuiting en daar mogen we hier best trots op zijn in ons kleine landje. Mensen zat die hier graag willen wonen dus....
Laatst bijgewerkt door piezze op 01-03-10 18:24, in het totaal 2 keer bewerkt

RoodZonnetje

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:04

Dus je praat discriminatie goed, Piezze? Want "ze" hebben het immers zelf veroorzaakt??

Wat een onzin, een klein deel verpest het voor de rest.

Dus vrouwen met kanker die een hoofddoekje dragen worden ook onderdrukt? Ja door onze maatschappij die het eng vind geconfronteerd te worden met andermans ziekte. Kom op, als mensen zich nou gewoon prettig voelen bij een hoofddoekje, wie ben jij dan om te bepalen dat het onderdrukking is?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:08

Nee juist niet, moet je maar eens GOED lezen Heino. Lees ook het boek eens zou ik zeggen. Ik discrimineer niemand en ik zeg dat iedereen op zijn kop moet kunnen zetten wat die wil.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:14

piezze schreef:
Hm, misschien moeten ze zich dan ook zo gedragen dat we ze niet meer willen discrimineren.

Je zegt letterlijk dit... Hoe kan ik dit anders opvatten als dat het terecht is dat ze gediscrimineerd worden????

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:15

piezze schreef:
Ow ja, hele bevolkingsgroepen hier in Nederland, vooral de linksere partijen proberen Wilders neer te zetten als een gek en in kwaad daglicht te zetten

Dat hoeven wij niet te doen, dat doet hij zelf al met belachelijke uitspraken.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:20

ehm, je hebt een editknop, hoef je niet allemaal berichten onder elkaar te zetten.

Ja je kunt allemaal losse fragmenten uit mijn tekst neerzetten met al je opmerkingen erbij. Lees het gewoon als een geheel zoals ik het bedoel. En anders succes ermee en zet mij ook neer als een gek, mij boeit dat niet zo hoor. Blijf gewoon geloven waar jij in gelooft dat doe ik namelijk ook.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:21

ik ben het volkomen eens...
als ik bij de winkel kom en er staat ieman met een hoofddoekje op.. nou dat vind ik niet netjes..
en iemand die zeg maar een pet draagt omdat ie een litteken wil verbergen mag nioet...
dus dan zeg ik ook neee geen hoofddoekjes

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:24

piezze schreef:
ehm, je hebt een editknop, hoef je niet allemaal berichten onder elkaar te zetten.

Ja je kunt allemaal losse fragmenten uit mijn tekst neerzetten met al je opmerkingen erbij. Lees het gewoon als een geheel zoals ik het bedoel. En anders succes ermee en zet mij ook neer als een gek, mij boeit dat niet zo hoor. Blijf gewoon geloven waar jij in gelooft dat doe ik namelijk ook.

Mijn nederige excuses

Tja, uit zijn verband gerukt of niet, je zegt het toch echt zelf.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:30

Heino, vind jij het dan goed dat moslimvrouwen ongelijk zijn aan moslimmannen? Zal ik het eens omdraaien, vind jij het goed dan dat mensen die hier gastvrij zijn ontvangen, hier een beetje overvallen plegen op onschuldige burgers? Natuurlijk zijn er veel meer Afrikaanse mensen die dit soort dingen niet doen (gelukkig) maar degenen die het wel doen, verpesten het toch inderdaad voor alle anderen. Dit is toch niet goed, dan moet er toch ergens wat gebeuren of ben ik nou gek. Ik loop hier toch niet te zeggen dat alle allochtonen niet goed zijn? Wat is nou toch je punt?
Ik blijf erbij dat als er bij de ouders geen gelijk gezag is, dat de kinderen van die mensen niet op een "gezonde" manier opgevoed worden. Hoofddoekjes dragen niets bij aan gelijkheid tussen vrouwen en mannen, prima als een vrouw er zelf voor kiest maar zoiets mag niet worden opgelegd door een geloof. Maar het is gewoon een mening, mijn mening dan wel maar je hoeft het niet met me eens te zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:33

In de Nederlandse cultuur (door Wilders zo mooi omschreven als het christelijk/joods/humanistische) is de vrouw ook ongelijk aan de man. Vrouw aan aanrecht, man aan het werk. Mannen doen het zware werk, vrouwen blijven thuis bij de baby.

Natuurlijk vind ik het niet goed dat mensen die hier gastvrij ontvangen zijn overvallen plegen. En natuurlijk moet er dan wat gebeuren. Maar repressie is niet de oplossing.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:34

Heino........... kan jij mij uitleggen waarom we deze problemen niet hebben met Surinamers, Italianen, Turken, Somaliers, irakezen, iranezen, joegoslaven.. ?

Antilianen zijn ook niet echt voor de poes :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:34

Beauty_J schreef:
ik ben het volkomen eens...
als ik bij de winkel kom en er staat ieman met een hoofddoekje op.. nou dat vind ik niet netjes..
en iemand die zeg maar een pet draagt omdat ie een litteken wil verbergen mag nioet...
dus dan zeg ik ook neee geen hoofddoekjes

hihihi, inderdaad slordig zo'n hoofddoekje, een pet is echt veel beter. Vind het allebei eigenlijk niet netjes maar denk dat die mevrouw er weinig aan kan doen, dat moet ze namelijk van haar geloof.

Heino, wat moet er dan gebeuren? Geef jij een betere oplossing, of moeten we gewoon niks doen en hopen dat dingen vanzelf overgaan. Misschien speelt het in de volgende generatie helemaal niet meer en misschien wordt het 5 dubbelzo erg, wie zal het zeggen.
Laatst bijgewerkt door piezze op 01-03-10 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:36

KiWiKo schreef:
Heino........... kan jij mij uitleggen waarom we deze problemen niet hebben met Surinamers, Italianen, Turken, Somaliers, irakezen, iranezen, joegoslaven.. ?

Antilianen zijn ook niet echt voor de poes :)

Nee dat kan ik niet uitleggen, maar daar zijn ongetwijfeld heel veel onderzoeken naar gedaan ;)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:40

Hm, ik voel me helemaal niet ongelijk aan de man en ik hoef ook niks op mijn hoofd te zetten. Mijn man doet evenveel in huis als ik en we werken allebei buitenshuis. Valt hier best mee met de onderdrukking van de vrouw tegenwoordig al zijn er nog een paar ongelijkheidjes die moeten worden weggewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:41

Ik vind het trouwens irritanter dat berichten steeds ge-edit worden dan dat ik meerdere berichten onder elkaar plaats. Dan is het tenminste duidelijk wanneer ik een nieuwe reactie gegeven heb.

Anyway, ik ben voor preventie en betere begeleiding en nazorg (na delicten) van mensen. Vergelijk het met een hond. Die zeg je ook niet enkel wat hij niet mag, nee, je stimuleert daarbij ook het gedrag dat je juist wilt zien (met een aai of een snoepje). Als je alleen straft snapt niemand wat nu precies wel gewenst gedrag is. Bovendien vind ik voorkomen beter dan genezen dus er mag van mij veel veel meer aandacht voor preventie komen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:42

piezze schreef:
Hm, ik voel me helemaal niet ongelijk aan de man en ik hoef ook niks op mijn hoofd te zetten. Mijn man doet evenveel in huis als ik en we werken allebei buitenshuis. Valt hier best mee met de onderdrukking van de vrouw tegenwoordig al zijn er nog een paar ongelijkheidjes die moeten worden weggewerkt

Maar ben jij streng christelijk? Behoor jij tot die in Nederland dominante cultuur zoals Wilders het beschrijft? Ik ken geen strenge Christenen die rokken boven de knie dragen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:43

KiWiKo schreef:
'

Van Turken en joegoslaven weet ik dat die in andere segmenten van de criminaliteit sterk oververtegenwoordigd zijn, alleen zijn die niet zo in het oog springend ( en de maatschappelijke gevolgen zijn minimaal wel zo zwaar, zo niet zwaarder ). Bij Joegoslaven is het percentage ( was, ik heb niet de meest recente gegevens hier ) dat zich met criminaliteit inliet zelfs groter dan bij Marokkanen.

Voor de anderen moet ik je het antwoord, vooralsnog, schuldig blijven .

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:45

Heino schreef:
piezze schreef:

Maar ben jij streng christelijk? Behoor jij tot die in Nederland dominante cultuur zoals Wilders het beschrijft? Ik ken geen strenge Christenen die rokken boven de knie dragen.

Dan moet je hier eens komen kijken. Van de strengste kerken lopen de meiden in mini-rok serieus. Ik heb als jongerenwerker regelmatig die groepen toegesproken, ik netjes in lange rok, die meiden zagen er uit of ze naar de disco gingen.

Overigens moeten vrouwen in diezelfde kerk een hoofddeksel dragen ( niet per se een doek, maar wel iets op het hoofd ). Mannen niet.

Edit: ik bedoel dus, in het kerkgebouw. Daarbuiten hoeven de dames hun hoofd niet te bedekken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:50

Zesiram schreef:
Dan moet je hier eens komen kijken. Van de strengste kerken lopen de meiden in mini-rok serieus. Ik heb als jongerenwerker regelmatig die groepen toegesproken, ik netjes in lange rok, die meiden zagen er uit of ze naar de disco gingen.

Het ging mij er om dat Christenen vanuit de religie net zo goed onderdrukt worden ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:54

Zesiram schreef:
KiWiKo schreef:
'

Van Turken en joegoslaven weet ik dat die in andere segmenten van de criminaliteit sterk oververtegenwoordigd zijn, alleen zijn die niet zo in het oog springend ( en de maatschappelijke gevolgen zijn minimaal wel zo zwaar, zo niet zwaarder ). Bij Joegoslaven is het percentage ( was, ik heb niet de meest recente gegevens hier ) dat zich met criminaliteit inliet zelfs groter dan bij Marokkanen.

Voor de anderen moet ik je het antwoord, vooralsnog, schuldig blijven .

Yep........... Turken en Joeghoslaven zitten meer in het zwaardere segment, klopt als een bus :) :) De gevolgen zijn zwaarder....... alleen de pest is dat de gemiddelde burger er geen direct voelbare last van heeft :)

Omdat de Joegho's en Turken in JUIST dat zwaardere segment zitten, willen ze helemaal niet opvallen....... houden zich ernstig rustig, die zitten er niet op te wachten om voor een beroving van een oud dametje, waar ze net 20 euries uit een portomonaie hebben geplukt op het pliesieburo te zitten...... Ze rijden niet in opvallende auto's, want opvallen is niet goed......... Die hoor of zie je niet...... ja hoogstens als er weer eens ergens een afrekening is......

het volk heeft geen direct voelbare overlast van hun........ maar wel van straatbendetjes die hun wijk onveilig maken.......

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:04

Heino schreef:
Ik vind het trouwens irritanter dat berichten steeds ge-edit worden dan dat ik meerdere berichten onder elkaar plaats. Dan is het tenminste duidelijk wanneer ik een nieuwe reactie gegeven heb.

Anyway, ik ben voor preventie en betere begeleiding en nazorg (na delicten) van mensen. Vergelijk het met een hond. Die zeg je ook niet enkel wat hij niet mag, nee, je stimuleert daarbij ook het gedrag dat je juist wilt zien (met een aai of een snoepje). Als je alleen straft snapt niemand wat nu precies wel gewenst gedrag is. Bovendien vind ik voorkomen beter dan genezen dus er mag van mij veel veel meer aandacht voor preventie komen.

Hm, ik ben voor nazorg en begeleiding voor de slachtoffers van een misdrijf, niet voor de daders. Van koesteren en aaien worden het ook echt geen brave burgers, dat is de afgelopen 30 jaar toch al gebeurd.
Preventie, daar ben ik wel voor. Goed opvoeden van alle jongeren. De basis daarvan ligt bij de ouders en een stukje bij school. Daar gaat het denk ik vaak mis. Misschien nog niet zo gek om hier de dienstplicht weer in te voeren voor jonge jongens, daar kunnen ze nog een stukje bijgeschaafd worden. Het is net als bij paarden, ze moeten een duidelijke opvoeding krijgen, anders wordt het nooit meer wat.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:08

piezze schreef:
Lees maar eens het boek van Khaled Hosseini, 1000 schitterende zonnen heet het geloof ik.

Grappig, ik heb dit boek ook gelezen en wat mij is bijgebleven is niet de onderdrukking van de vrouw op zich (de vrouwen moesten overigens gehuld in een niqaab, echt verschillend van de hijaab) maar de onderdrukking van een volk. Ik bedoel 'baardcontroles' kom op...
Nederland kun je niet vergelijken met Afghanistan onder het bewind van de Taliban. Ik ben van mening dat het grootste gedeelte van de (jonge, hier geboren) moslima's niet is gedwongen om een hijaab te dragen, maar dat dit hun vrije keuze is. Maar goed misschien heb ik het ook wel mis hoor, ik vind alleen niet dat je de vrouwen (en mannen) hier kunt vergelijken met de vrouwen uit het boek.
Laatst bijgewerkt door Figaro op 01-03-10 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:10

Lijstje van verdachten van delicten in 2006 volgens CBS
Heb eerst aantal verdachten neergezet, daarna totaal aantal in Nederland van die groep (in 2008, kon geen andere gegevens vinden) en daarna percentage dat dus verdacht wordt
Had geen zin om alle soorten delicten over te typen dus heb maar de "belangrijkste" genomen

Vermogensmisdrijven
Autochtonen: 27 210 / 13 189 983 = 0,002
Westerse allochtonen: 3800 / 1 449 686 = 0,002
Niet-westerse allochtonen: 13 680 / 1 765 730 = 0,008

Vernieling openbare orde
Autochtonen: 21 660 / 13 189 983 = 0,002
Westerse allochtonen: 4180 / 1 449 686 = 0,003
Niet-westerse allochtonen: 14 650 / 1 765 730 = 0,008

Geweldsmisdrijven
Autochtonen: 16 830 / 13 189 983 = 0,001
Westerse allochtonen: 1950 / 1 449 686 = 0,001
Niet-westerse allochtonen: 5300 / 1 765 730 = 0,003

Drugsmisdrijven
Autochtonen: 8290 / 13 189 983 = te klein voor mn rekenmachine :P
Westerse allochtonen: 860 / 1 449 686 = te klein voor mn rekenmachine :P
Niet-westerse allochtonen: 2320 / 1 765 730 = 0,001

Zo en nu ga ik eten maken anders wordt mijn vriend boos ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:11

piezze schreef:
Hm, ik ben voor nazorg en begeleiding voor de slachtoffers van een misdrijf, niet voor de daders. Van koesteren en aaien worden het ook echt geen brave burgers, dat is de afgelopen 30 jaar toch al gebeurd.
Preventie, daar ben ik wel voor. Goed opvoeden van alle jongeren. De basis daarvan ligt bij de ouders en een stukje bij school. Daar gaat het denk ik vaak mis. Misschien nog niet zo gek om hier de dienstplicht weer in te voeren voor jonge jongens, daar kunnen ze nog een stukje bijgeschaafd worden. Het is net als bij paarden, ze moeten een duidelijke opvoeding krijgen, anders wordt het nooit meer wat.

Slachtoffers moeten uiteraard ook betere nazorg krijgen maar ik krijg de indruk dat dat al redelijk in orde is (slachtofferhulp, schadeclaims etc.)

Daarom stem ik ook niet op een partij die de afgelopen jaren in de regering gezeten heeft maar voor iets meer links ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:14

piezze schreef:
Heino, vind jij het dan goed dat moslimvrouwen ongelijk zijn aan moslimmannen?

wat een onzin