[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:42

Bermudaa schreef:
Verder heb ik niemand in dit topic zien beweren dat álle buitenlanders/allochtonen criminelen zijn etc.

Dat doet zelfs Wilders niet eens :)*

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:43

Unwritten schreef:
Campagne tegen discriminatie. Willen we als we dit als campagne hebben, dan wel een partij aan de macht waarin relatief gezien, gediscrimineerd wordt?

Waarom discriminatie?

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:44

1 op de 4 marokkanen/turken hebben een uitkering. Probeer dat maar eens te vinden bij de autochtonen bevolking.. reken maar eens uit hoeveel geld daar in gaat, wat van onze belastingscenten vandaan komt. Dus ik hoop dat je nu je opmering terugneemt met 'volgens mij valt het wel mee'

Geen wonder, wij betalen in princiepe voor deze allochtonen, een groot deel van deze allochtonen plegen een misdrijf en kunnen niet normaal met de autochtonen bevolking omgaan. Nu willen we een verandering, raar he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:47

Adil18 schreef:
Unwritten schreef:
Campagne tegen discriminatie. Willen we als we dit als campagne hebben, dan wel een partij aan de macht waarin relatief gezien, gediscrimineerd wordt?

Waarom discriminatie?

Ik neem nu Geert Wilders toch even als voorbeeld, ik heb 1 of 2 pagina's geleden een krantenartikel gepost.

Daarin staat dit over geweldpleging op de openbare weg:

"In normaal Nederlands: een Marokkaan die iemand in elkaar slaat"

Ik vind dit behoorlijk discriminerend, het komt namelijk over alsof alleen Marokkanen zo slecht zijn. En dat is imo echt wel discriminerend. Dus waarom een tv campagne vanuit de overheid dat Discrimineren niet mag, en dan wel dit soort uitspraken van politici toelaten :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:49

Adil18 schreef:
lifaya schreef:
Ben het overigens eens met Teddy, de Marokanen in Marokko die schamen zich dood. Zij zien de Nederlandse-marokkanen gewoon als uitschot.

Tja, ik blijf erbij, die hebben makkelijk praten.

Een allochtoon die zijn best doet om zich hier in te leven, die zich echt inzet ondanks dat het best moeilijk is, daar heb ik echt respect voor. Dat dit niet makkelijk is voor iedereen, daar heb ik begrip voor....

Ik krijg toch een beetje het idee van de beste stuurlui staan aan wal....Of staan in Marokko.... ;)

Ik heb het dan alleen over de enkele marokanen die marokko een slechte naam geven he :P maar ook zij zien nederlandse marokanen als allochtoon. In marokko is het leven zwaar, en hier hebben ze het makkelijk, de Nederlandse Marokanen gaan enkel daar heen op vakantie en om famillie te bezoeken.

En ik heb het over het algemeen, niet zozeer in het topic, maar dat het me opvalt dat mensen zeggen `stuur alle marokanen terug naar hun eigen land` en dat soort teksten.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:50

http://www.heemland.nl/hl21-Criminalite ... htonen.htm
cijfers uit 2001. Lees ook de onderste update even.
En vergeet ook niet de zin: Zelfs deze cijfers geven waarschijnlijk niet de werkelijkheid weer. Want voornamelijk de eerste generatie allochtonen wordt in de criminaliteitsstatistieken als allochtonen aangemerkt, maar de hoofdmoot aan criminele delicten zit met name bij de tweede generatie. Deze blijft in de statistieken het meest buiten beeld. En je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat juist de tweede generatie zich het meest misdraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:50

Ik vind het dan ook niet zo gek dat mensen die dat roepen: "Alle buitenlanders uitzetten" aangegeven worden als Extreem Rechts. Of zelfs vergeleken worden met Hitler.. tenslotte wilde Hitler ook een bepaalde bevolkingsgroep uitroeien..

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:53

[/quote]

Waarom discriminatie?[/quote]

Ik neem nu Geert Wilders toch even als voorbeeld, ik heb 1 of 2 pagina's geleden een krantenartikel gepost.

Daarin staat dit over geweldpleging op de openbare weg:

"In normaal Nederlands: een Marokkaan die iemand in elkaar slaat"

Ik vind dit behoorlijk discriminerend, het komt namelijk over alsof alleen Marokkanen zo slecht zijn. En dat is imo echt wel discriminerend. Dus waarom een tv campagne vanuit de overheid dat Discrimineren niet mag, en dan wel dit soort uitspraken van politici toelaten :n[/quote]

De meerderheid van de PVV stemmers zijn het ook niet eens met Geert wilders, maar met de standpunten die het partij biedt.

Ik ben ook niet erg gecharmeerd van zijn uitlatingen, en deze uitspraak slaat nergens op, maar goed.. dat is een hele andere discussie die hier niet van de orde is.

Anoniem

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:54

Waarom zou deze niet van de orde zijn? Volgers van de PVV zien hem als leider, en dan mag dit best meegenomen worden in deze discussie dunkt mij..

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:55

Er is een verschil tussen alle buitenlanders of alleen Joden.
Er is een verschil tussen criminele buitenlanders of elke willekeurige buitenlander.
Je hoeft namelijk niet crimineel te zijn. Ben je dat niet kun je gewoon fijn leven met elk ander in Nederland. Dus een onsmakelijk vergelijk als je het mij vraagt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:55

Unwritten schreef:
Ik vind het dan ook niet zo gek dat mensen die dat roepen: "Alle buitenlanders uitzetten" aangegeven worden als Extreem Rechts. Of zelfs vergeleken worden met Hitler.. tenslotte wilde Hitler ook een bepaalde bevolkingsgroep uitroeien..

Hitler wilde een wereldheerser worden en pleitte voor een ras...Dat doet Wilders op geen enkele manier... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:57

Waarom onsmakelijk? Wat hadden de Joden verkeerd gedaan dan? Er is wel degelijk sprake van het uitzetten van alle Marokkanen geweest.. uit de mond van Wilders zelf. Dat heeft hij alleen ingebonden, omdat hij zijn kansen in de politiek ook niet wil verkijken.

Maar kijk eens naar Fitna, puur gericht op alle moslims.. ik weet niet welk % van de NL's die film gekeken heeft, maar ik heb hem niet gekeken. Juist omdat het een teken is van rassenhaat.. om het geloof notabene.

Adil, nee maar Wilders wil wel 1 bepaald geloof uitbannen, kijk alleen maar naar Fitna..

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:58

Unwritten schreef:
Waarom zou deze niet van de orde zijn? Volgers van de PVV zien hem als leider, en dan mag dit best meegenomen worden in deze discussie dunkt mij..

Heel deze discussie in dit topic is eigenlijk niet aan de orde, ik opende dit topic met de vraag waarop men ging stemmen.. Nu praten we met zijn allen over allochtonen en proberen we ze te verdedigen of juist niet.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:59

Unwritten, als jij het verschil niet ziet in wat ik schrijf en wat jij aanhaalt is verdere discussie nogal nutteloos. Reageer ook eens op de zinnen die er boven stonden in mijn berichtje. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:01

Unwritten schreef:
Adil, nee maar Wilders wil wel 1 bepaald geloof uitbannen, kijk alleen maar naar Fitna..

Dat wil hij ook niet, hij is tegen het excessief uitoefenen van een geloof wat hier geen oorsprong heeft en darmee niet tot onze cultus en daarmee niet tot onze cultuur hoort...

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 15:02

Maar goed, aangezien we de discussie toch niet stop kunnen zetten ga ik ook maar door. :+

Wat vinden jullie van de uitspraak; eerst onze taal leren, dan pas een uitkering. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:03

Maar ik denk dat dat zowiezo met elk politiek topic gebeurd. Een discussie hier rondom de standpunten moet dan ook prima kunnen. En aanneemlijk dat zeker de PVV, ivm alle mediaaandacht, hier dan ook uitgebreid besproken wordt.

Adil, dan mag het Christendom, Katholicisme en Jodendom hier ook niet excessief uitgeoefend worden, maar daar hoor je niemand over.

Ik ben zelf geen PVV stemmer, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet compleet met ze oneens ben. Ze hebben wel goede standpunten, maar ik zou ze dan ook graag onderbouwd zien.

Echter zal dit wel een eindeloze discussie zijn, waarin we elkaar willen overtuigen. En ik denk juist dat dat niet de bedoeling kan zijn, iedereen heeft tenslotte zijn of haar redenen voor bepaalde dingen.

Ik wil best de discussie overhevelen naar een andere partij, daar de standpunten van ter discussie stellen. Bijvoorbeeld mijn (momenteel) voorkeurspartij D66.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:04

Adil18 schreef:
Unwritten schreef:

Hitler wilde een wereldheerser worden en pleitte voor een ras...Dat doet Wilders op geen enkele manier... :n

Maar hij zegt wel dat de Islam een achterlijk geloof is (en volgends hem ook een feit). Hitler verachte ook de Joden.
maar natuurlijk zal hij niet zo extreem zijn als Hitler, logisch, hij was het ergste wat je maar kon voorstellen, maar ik
zie wel enkele dingen terugkomen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:05

Bermudaa schreef:
Maar goed, aangezien we de discussie toch niet stop kunnen zetten ga ik ook maar door. :+

Wat vinden jullie van de uitspraak; eerst onze taal leren, dan pas een uitkering. ?

Goed idee....! Daar heb je namelijk een selectieprocedure. Je krijgt de mensen die willen integreren, die op grond daarvan een betere kans hebben op een baan (en de samenleving inrollen en nog meer integreren) en de kans is kleiner dat je dan geen uitkering hoeft te betalen...

Het is imo absurd dat je een land binnen komt wandelen, je je handje ophoudt en daar ook nog geld in krijgt...Waarom?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:05

Bermudaa schreef:

Niet goed.
Nederlands leren EN dan zoveel jaar gewerkt hebben om recht tehebben op een uitkering. Voldoe je daar niet aan, geen uitkering. is in andere landen ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:06

Daar ben ik het wel mee eens, zowiezo heb je onze taal nodig als je hier komt wonen en werken. Ben je uitwisseling met een ander bedrijf, dan vind ik het logisch dat je in ieder geval Engels spreekt. Tenslotte ben je hier dan voor korte termijn. Ben je hier voor altijd, vind ik het wel noodzakelijk dat je Nederlands leert.

En bovendien, vind ik een uitkering pas logisch als je werkeloos raakt als je langer dan een bepaalde duur gewerkt hebt, of wanneer je arbeidsongeschikt raakt voor korte of langdurende tijd.

Heeft de overheid ook een mooie campagne voor.. "In het dagelijks leven heb je geen ondertiteling"

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:07

Bermuda, ben ik gedeeltelijk mee eens. Ik vind wel dat men de Nederlandse taal een beetje onder de knie moet hebben, maar snap wel dat het een moeilijke taal is. Dus ABN praten hoeft van mij ook al weer niet :P Zoiezo vind ik dat ze wat strenger mogen zijn met uitkeringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:07

ABN kan je ook niet verwachten binnen korte tijd, ik spreek al mijn hele leven Nederlands, en ook ik heb moeite met ABN omdat het gewoon ontzettend lastig is.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 15:09

Unwritten schreef:
ABN kan je ook niet verwachten binnen korte tijd, ik spreek al mijn hele leven Nederlands, en ook ik heb moeite met ABN omdat het gewoon ontzettend lastig is.

Dus ben je het ermee eens of oneens?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:09

ABN is niet nodig, verstaanbaar is voldoende.
En de mensen die hier de hand ophouden en nooit gewerkt hebben? Die krijgen heel mooi bijstand van Nederland, want we mogen mensen niet in de kou zetten.
Hoe denken jullie daar over?