Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:57

Ik hoorde vanmorgen bij, ik dacht het NOS, journaal wel een mooie kritische opmerking over het feit dat de pers niet op vergaderingen aanwezig mag zijn. Iets met dat er toch wel veel achter gesloten deuren gebeurt bij die partij :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:05

Heino schreef:
Ik hoorde vanmorgen bij, ik dacht het NOS, journaal wel een mooie kritische opmerking over het feit dat de pers niet op vergaderingen aanwezig mag zijn. Iets met dat er toch wel veel achter gesloten deuren gebeurt bij die partij :)

Het is geen partij, het is ook niet democratisch zoals hij altijd roept, want niemand heeft wat te vertellen

Hij buigt de kritiek op hem wel slim om, zijn kiezers zijn dus degenen die aangevallen worden, niet hij :(:)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:08

Ben het niet met alles van wilders eens, maar heel veel dingen wel.
Zoals dat kopdoekentax vind ik eigenlijk weer te ver gaan, maar aan de andere kant als wij in een moslim land komen, mag je als vrouw echt niet de kerk(moskee) in, laat staan een bijv. katholieke kerk bouwen, waarom kan dat in nederland allemaal wel dan?
Je moet in bepaalde delen gesluierd gaan, zijn hun regels hebben ze ook goed dat ze regels hebben en er aan gehouden word.
Maar vind gewoon dat het merendeels van de buitenlanders zich niet aanpast in nederland en zich stug aan hun land van herkomst traditie/geloof/taal vasthoud.
Als je naar nederland komt moet je je ook kunnen aanpassen aan het land.
Mensen die zich aanpassen heb ik echt geen problemen mee.
En dan kan er iemand hierboven ergens wel steeds op mijn hond terugvallen, maar vind het geen normaal gedrag, in hun land is een hond een vies onrein dier, maar ze zijn in nederland en daar is een hond nu eenmaal een huisdier en weten ze dat ze die tegenkomen op straat maar om nu bij iedere hond als een debiel te gaan schreeuwen dus vind ik ook onder aanpassen vallen

In nederland op school bij mijn zoon in de klas groep 8 zaten 26 kinderen waarvan 19 buitenlanders, bij mijn dochtertje groep 2 zaten 17 kinderen waarvan 10 buitenlanders dat maakt niet uit maar wel op de manier hoe het eraan toegaat bij ouderavonden was er zelfs een extra tolk voor de buitenlanders bij anders begrepen de ouders het niet dat vind ik gewoon veel te ver gaan en zelfs de lerares van mijn dochtertje zei dat ze er toch wel moeite mee had vanwege dat ze heel veel extra aandacht aan die kinderen moest geven vanwege hun taalachterstand, maar dat gaat wel allemaal ten koste van mijn kinderen.
In duitsland krijgen mijn kinderen gewoon spraakles buiten de schooluren om.

Vergeet ook nooit meer toen ik ploegendienst draaide was er een buitenlander vroeg of ik even zijn werk erbij over wilde nemen, lag hij boven te bidden tja ga me even het vuur uit de sloffen lopen omdat hij tot mekka moet bidden,moet hij maar in zijn eigen tijd doen.

Het ergste vind ik nog dat de meeste nederland gewoon als luilekkerland zien en geven het nog zelf toe ook
We hadden in nederland een weide langs een volkstuinen complex en de meesten daar waren buitenlanders kwamen altijd voor de paardenmest, maar kom je ermee aan de praat,(overigens wel allemaal vriendelijke mensen) blijkt dat ze weinig nederlands kunnen, een uitkering hebben bijbeunen en nog een huis in land van herkomst, ja schiet mij maar lek.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:14

sarabande schreef:
joostvangestel schreef:
Overigens: heb je geen problemen met onaangepaste Nederlanders? Die zijn er namelijk genoeg :D

Tis maar wat je wilt zien he

Trouwens gisteren weeg genoeg Wilders op TV gezien, getver dat starende hoofd en die tong die zo zenuwachtig heen en weer gaat terwijl hij zijn geloofsbelijdenissen uit :r

Ja idd tis maar wat je wilt zien, als je zo n hekel aan wilders hebt vraag ik me af waarom je er dan naar kijkt.

RoodZonnetje

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:16

Noudy, waarom antwoord je niet op mijn vraag??

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:20

Heino schreef:
Noudy, waarom antwoord je niet op mijn vraag??

Hierboven heb ik een heel stuk geschreven, waarom ik op geert wilders stem, dat was toch je vraag?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:27

Nee, ik vraag me af waarom je stemt op een persoon die álle moslims aan wil pakken terwijl je zelf zegt dat je niet aan álle moslims een hekel hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:28

als je je al af moet vragen hoe Wilders eindigt, dan ligt dat meer aan de mensen die hier wonen dan aan Wilders lijkt mij :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:31

Ik zou niet in een land willen wonen waar geen ruimte is voor mijn geloof Noudy, dus ik vind dat dat anderen hier ook niet ontzegd mag worden. Hoewel een paar honderd jaar geleden werden mensen met mijn geloof op de brandstapel gegooid of met stenen in het water. Ook weer in dat tolerante NL.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:38

Heino schreef:
Nee, ik vraag me af waarom je stemt op een persoon die álle moslims aan wil pakken terwijl je zelf zegt dat je niet aan álle moslims een hekel hebt.

Omdat ik het op heel veel punten wel met hem eens ben,
dat wil helemaal niet zeggen dat ik een hekel heb aan moslims,
die mensen van die volkstuintjes bijvb. echt aardige mensen maar
wat ze dan doen wat ik in mijn vorige stuk beschreef, dan kunnen
ze wel heel aardig zijn maar sorry als ze zo profiteren mogen ze van mij terug
naar land van herkomst.
Ik kende veel moslims in nederland, maar er waren er echt maar weinig die zich
echt aan nederland aanpasten kijk alleen maar eens naar de taal dan.

Maar wat vind jij ervan dat dat in nederland zomaar allemaal kan dan een huis hier in land van herkomst en een uitkering enz.????
Dat redden wij als nederlander daar niet.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:39

Ik ben het volkomen eens met Noudy.

Ik heb niets tegen buitenlanders die zich aan passen.
Vandaag had ik een interview met een buitenlands meisje bij mij op school. Ik vroeg aan haar wat ze van de nederlanders vond die allemaal bij hun thuis in het bedrijf stage kwamen lopen. ( ze woont op curacao) Ze gaf aan dit erg leuk te vinden maar wel vond dat ze als ze daar wouden werken ze ook de plaatselijke taal moesten leren. Ze zei daarbij dat ze zich dan ook verplicht voelde om nu nederlanders te leren.

En ik ben het met haar eens. Wanneer je ergens anders komt, pas je je aan. Of dit nu manieren zijn, de taal, kleding of het geloof.

Neem als voorbeeld eens frankrijk, is er wel eens iemand geweest die daar een moskee is tegen gekomen?
Nee nog nooit, zij hebben de mentaliteit, wil je hier komen dan kom je maar als je je maar aan past.
En naar mijn mening zouden ze dit beleid ook wel eens wat meer mogen invoeren in nederland.

Ik zal dan ook op wilders stemmen omdat hij toch wel ( een paar ) goede punten heeft.
En was dees_daan hierboven zegt klopt volledig.

Eigenlijk is het een schande dat we met zijn allen durven af te vragen hoelang die man nog te leven heeft. Terwijl we er eigenlijk niet aan mogen twijfelen, want die man heeft het recht zijn mening te uiten.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:40

Caira schreef:
Ik zou niet in een land willen wonen waar geen ruimte is voor mijn geloof Noudy, dus ik vind dat dat anderen hier ook niet ontzegd mag worden. Hoewel een paar honderd jaar geleden werden mensen met mijn geloof op de brandstapel gegooid of met stenen in het water. Ook weer in dat tolerante NL.

In zo ongeveer elk land :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:41

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:41

Caira schreef:

Dat is dus precies wat ik bedoel, wij kunnen als nederlander niet in hun land
gaan wonen want mag je ook niet je geloof uitdragen of je zo gedragen als je
dat in nederland zou doen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:43

Lyonesse schreef:
Caira schreef:

In zo ongeveer elk land :+

Maar Nederland en Duitsland liepen echt voorop hoor, die waren heel bedreven in het uitvoeren en volgen van hun belangrijke boek: de heksenhamer

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:44

noudy schreef:
Omdat ik het op heel veel punten wel met hem eens ben,
dat wil helemaal niet zeggen dat ik een hekel heb aan moslims,
maar sorry als ze zo profiteren mogen ze van mij terug
naar land van herkomst.

Maar wat vind jij ervan dat dat in nederland zomaar allemaal kan dan een huis hier in land van herkomst en een uitkering enz.????
Dat redden wij als nederlander daar niet.

Maar je kan toch niet zomaar een hele groep mensen straffen door een paar loeders die het verzieken hier???

Ik vind ook dat mensen die hier wonen zich aan moeten passen en voor zichzelf moeten kunnen zorgen. En daar mag de regering best bij helpen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:51

Zeg me het even als ik het verkeerd heb......, maar volgens mij was het zo dat wilders de echte criminelen als ze de fout in gaan een enkeltje wil geven.
Hetzelfde met mensen die zich niet aanpassen.
Dus dat zijn niet alle moslims.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:52

noudy schreef:
Caira schreef:

Dat is dus precies wat ik bedoel, wij kunnen als nederlander niet in hun land
gaan wonen want mag je ook niet je geloof uitdragen of je zo gedragen als je
dat in nederland zou doen.

Dat is dus niet waar. In marocco of turkije en weet ik veel wat, zijn net zo goed kerken als moskeen. Daarnaast is niet iedere buitenlander moslim en is niet iedere moslim een buitenlander.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:54

noudy schreef:
Zeg me het even als ik het verkeerd heb......, maar volgens mij was het zo dat wilders de echte criminelen als ze de fout in gaan een enkeltje wil geven.
Hetzelfde met mensen die zich niet aanpassen.
Dus dat zijn niet alle moslims.

En waar gaat dat enkeltje dan wel naar toe voor al die mensen, van welke origine dan ook maar met een Nederlands paspoort :?

Mensen die zeggen hij zegt goede dingen duiden op deze totaal onuitvoerbare onzin.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:30

noudy schreef:
t als wij in een moslim land komen, mag je als vrouw echt niet de kerk(moskee) in, laat staan een bijv. katholieke kerk bouwen, waarom kan dat in nederland allemaal wel dan?

hmm, niet overdrijven, ik ben pas nog in een echt "axis of evil" land geweest. In Syrie wonen veel Christenen (10%, niet gek als je weet dat Damascus ook vrolijk in de bijbel staat vermeld). Ik ben in een hele mooie moskee geweest, daar huppelden ook rouwen rond en volgens mij ook zonder hoofddoek. Niemand die me vroeg of ik Moslim was, ik moest alleen maar mijn schoenen uitdoen. Overigens denk ik wel dat die Moskee vroeger ooit een Christelijke kerk was.

Als je in Jeruzalem naar de kerk gaat die bij de Hof van Olijven staat (als je niet weet wat dat is, dan heb je zelf de joods/christelijke traditie al overboord gegooid), dan merk je dat alleen Katholieken daar welkom zijn. Zelfs protestanten worden daar geweigerd.

In italie wordt de gemiddelde kerk er ook niet blij van als een vrouw met ontblootte schouders de kerk binnenkomt. Ik kan me ook nog incidenten herinneren waar de politie niet blij werd toen nudisten (naakt) gingen windsurfen op de vennen bij ons in de buurt. We vinden kleding dus wel belangrijk.

Mijn zoontje is feitelijk ook allochtoon. Jawel, blond manneke met blauwe ogen en luisterende naar de naam Jan. Ik werd een beetje onpasselijk van alle regelgeving om naar dit land te verhuizen. Daar heb je Wilders allang niet meer voor nodig, je moet wel echt naar dit land toe willen als je door die ellende heen wilt. Mijn zoontje kwam op school en werd meteen in een klein taalgroepje van anderstaligen gezet. Groepgenoten uit Afghanistan en Somalie. Prima kinderen, horen ook nu nog bij de beste vrienden van zoonlief.

Wilders is overigens gebaat bij extremisten, daar spint hij garen bij. Hoe meer allochtonen hij op de kast krijgt, hoe meer hij "gelijk" krijgt. Wat dat betreft is hij meer een geestverwante van Mohammed B dan van Alexander P. Met het verschil dat Geert zijn handen niet vuil maakt aan wapentuig.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:06

grappig. juist in arabische landen wonen christenen en joden vredig naast elkaar. neem een voorbeeld aan marokko, hoor je daar ooit iets over de joden?? nee.. en je wilt niet weten hoeveel er daar wonen ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:07

Nooit iets over joden horen zou ik ook niet meteen willen zeggen :+
Edit: Gezien verschillende ervaringen met marokkanen die mij als jood niet eens aan willen kijken, terwijl ze dat voordat ze het wisten wel deden.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:13

dat zijn 'marokkanen' hier in nl.. ga maar eens naar de koningssteden in marokko, dan zal je het wel zien ;) ik heb het niet over nederland

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:16

Ik ben alleen maar blij dat Nederland zo'n vrij multi cultureel land is waarin men de ruimte geeft aan andere religie en culturen. Ik zie mezelf dan ook niet als Nederlander, maar als bewoner van deze wereld. Waarbij ik ook nog eens bof om precies op dit stukje aarde te zijn geboren.

Wat betreft meneer Wilders.. Ik schrik van het aantal mensen wat op hem stemt. En ik kan hem maar niet los zien van personages als Hitler. Ik kan en ga geen voorspellingen zitten doen over zijn einde. Uiteraard gun ik elk mens de vrijheid zijn mening te uiten, ook meneer Wilders.. Ik zou het alleen spijtig vinden als mensen uit deze tijd met de kenis en ervaring van tegenwoordig hem ooit machtig zouden laten worden.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:18

Gister gekeken naar Wilders' verhaaltje en wat mij het meeste opviel was het feit dat hij zei: 'Ik wil een immigratiestop voor alle immigranten uit moslimlanden'.
Ik begrijp niet waarom er mensen zijn die nog steeds zeggen dat deze man niet discrimineert.
Hij zegt: 'Ik ben tegen de Islam, maar niet tegen moslims.' Nou sorry hoor, maar volgens mij heb je zonder moslims geen Islam, dat is gewoon onzin wat hij zegt.

Verder ben ik het helemaal eens met Jessix, mooi gezegd :)