13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:03

De Volvo Ocean Race volgt dan ook een iets andere (en heel wat stormachtigere route) dan zij doet.

Heino, hoe ze het indeelt maakt niet zoveel uit, je hebt gewoon niet meer dan 100-150 dagen nodig om de afstand die zij gaat varen af te leggen. De rest van de tijd lig je dus in de haven. De indeling van de tocht bepaalt alleen maar hoelang je in een bepaalde haven ligt.

Yinmar, dan moeten die kapers wel toevallig weten dat in dat ene zeilbootje, die ook nog eens op een voor hun oninteressante route vaart een dertienjarig meisje in haar eentje is.

Bandida, iemand als Tania Aebi (in de jaren tachtig de jongste wereldomzeilster met 18 jaar) voer ook in een vergelijkbare boot.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:03

KellyZ schreef:
Ik wauw meer laten zien hoe heftig de zee kan zijn en wat er allemaal kan gebeuren.
Hun hadden al giga problemen, en dat kan zij ook krijgen, moet zij dat als 13 jarige gaan oplossen?

Aaah ok. Ja ruwe zee..is hard. Maar veel van de Volvo Ocean Race boten komen in problemen doordat het zo extreem racen is, ze gaan puur voor snelheid. Als je zo gigantisch veel zeil hebt op staan bij dat soort weer maak je de boot al eens stuk ;-)
Bij dat soort weer kan zij alleen uitzitten.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:05

Karl66 schreef:
Yinmar, dan moeten die kapers wel toevallig weten dat in dat ene zeilbootje, die ook nog eens op een voor hun oninteressante route vaart een dertienjarig meisje in haar eentje is.

En wie zegt dat ze dat niet weten?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:06

Karl66 schreef:
18 jaar

18, of zelfs 16, is een groot verschil met 13. Op alle vlak, maar ze mag nu nog groot zijn, het blijft een kinderlichaam dat non-stop gaat zeilen.
Juist ja, boot kan echt beter sinds de jaren '80 ;-)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:09

Ik heb het nu over het formaat van de boot. Een kleinere boot hoeft helemaal niet minder zeewaardig te zijn dan een grote boot. rompvorm, ballastratio, hoe sterk een boot gebouwd is, is allemaal veel belangrijker dan de lengte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:15

Heino schreef:
MariekeB schreef:
Leuk om even profielen te kijken van de mensen die tegen de onderneming zijn.
Dat zijn de jonkies zonder kinderen, en ik zag er ook al één die erg anti Gay was,.....

Ach Marieke, ik heb niet eens een profiel nodig om te zien hoe kortzichtig je bent, dat laat je met dit soort opmerkingen prima zien. Jammer, erg jammer. Draagt ook helemaal níets bij een een fatsoenlijke discussie.

Ik ben niet kortzichtig . Ik ben gewoon erg benieuwd wat ovor mensen er achter sommige reacties zitten. en het viel me op dat de degene met oudere kinderen vaak wat makkelijker denken dan degene die dat niet hebben.
Die gay opmerking was wat laag, geef ik helemaal toe, ik schrok er alleen erg van toen ik die las. Dat had ik hier niet moeten gebruiken. guilty

edit : typo

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:20

Karl66 schreef:
Ik heb het nu over het formaat van de boot. Een kleinere boot hoeft helemaal niet minder zeewaardig te zijn dan een grote boot. rompvorm, ballastratio, hoe sterk een boot gebouwd is, is allemaal veel belangrijker dan de lengte.

Heb je dat als eens vergeleken met waar bv Michael Perham de oceaan mee over ging (op 14!)? Ook een piepklein ding, maar verder compleet wat anders.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:21

MariekeB schreef:
Ik ben niet kortzichtig . Ik ben gewoon erg benieuwd wat ovor mensen er achter sommige reacties zitten. en het viel me op dat de degene met oudere kinderen vaak wat makkelijker denken dan degene die dat niet hebben.
Die gay opmerking was wat laag, geef ik helemaal toe, ik schrok er alleen erg van toen ik die las. Dat had ik hier niet moeten gebruiken. guilty

Het viel mij juist op dat de jongeren het idee wel aansprak en het toejuichten. Terwijl de moeders onder ons reageerden door te zeggen dat ze hun dochter nooit zouden laten gaan op die leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:25

Heino: je zie nog iets over dat mensen hier niet op wetenschap willen afgaan.
Ik zie dat anders. Wetenschap gaat over gemiddelden. En dit meisje valt daar nu juist volledig buiten. Ze valt buiten de standaarddeviatie denk ik zo.

Hoe erg is het als dit mislukt, als ze gewond raakt, als ze er een psychische tik van krijgt?
Waarom maken we ons er zo druk over. Het is 1 geval, er zijn duizenden gevallen waar we ons niet druk over maken en waar we weten dat het misgaat.

Ik heb er echt problemen mee dat de kinderbescherming heir tijd en geld aan bestedd. daar waar de jeugdzorg door geldgebrek en onderbezetting ( en nog wat andere redenen) geregeld faalt.
Waarom verdient dit kind wel bescherming en aandacht en vele andere kinderen die niet tegen zichzelf maar tegen anderen in bescherming genomen moeten worden niet. Om het even van een andere kant te bekijken.

Oh en diegene die het ove rshcolen had : iederwijs geeft geen normaal diploma.
Wereldschool is gewoon VWO. en waarom zou dat niet kunnen zonder begeleiding. Mijn persoonlijke eraring is dat je VWO kan doen zonder erg veel naar school te gaan en als je er wel bent kun je prima door de les heen slapen en met goede cijfers je diploma halen hoor :)

Anoniem

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:27

yinnar : wellicht heb ik het mis hoor. had zelf het beeld dat de moeders met kleine kinderen en de studenten het niet zagen zitten en die met oudere kinderen zich voor konden stellen dat je kind zo'n droom kan hebben.

Ik ben overigens blij dat de droom van mijn dochter iets eenvoudiger is ( game academy.. haha ze zit al 1 week op het gymnasium en weet nu al wat ze hierna wil.. )

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:30

MariekeB schreef:
Hoe erg is het als dit mislukt, als ze gewond raakt, als ze er een psychische tik van krijgt?Waarom maken we ons er zo druk over.

Dat vind ik dan ook wel weer. Ik vind het van het gekke dat ze (en/of de ouders) dit willen, maar als ze ondanks ongetwijfeld bergen goeie raad en afraden toch gaat..tja, hun gokje dan maar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:32

Je wilt toch niet serieus beweren dat een puur op snelheid gebouwd wedstrijdjacht, waarbij betrouwbaarheid voor minder gewicht wordt ingeleverd veiliger is dan een productiejacht? Hij is sneller, net als een formule 1 auto, maar daar wordt wel betrouwbaarheid voor ingeleverd en wordt er veel meer onderhoud gevraagd.

De motor van een formule 1 auto is na een paar duizend km al kapot en wordt dan ook nog eens door een groep monteurs verzorgd. In tegenstelling tot onze gezinsauto's die een paar honderduizend km kunnen rijden en één keer per half jaar een halve dag door een monteur worden onderhouden.

Bottomline, er zijn volop vergelijkbare schepen de wereld rondgezeild en vaak zonder grote problemen. De boot is echt het probleem niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:33

Bandida schreef:
MariekeB schreef:
Hoe erg is het als dit mislukt, als ze gewond raakt, als ze er een psychische tik van krijgt?Waarom maken we ons er zo druk over.

Dat vind ik dan ook wel weer. Ik vind het van het gekke dat ze (en/of de ouders) dit willen, maar als ze ondanks ongetwijfeld bergen goeie raad en afraden toch gaat..tja, hun gokje dan maar.

tja ach.. wat is nou 1 kinderleven op heel de mensheid.. :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:34

Karl66 schreef:
Bottomline, er zijn volop vergelijkbare schepen de wereld rondgezeild en vaak zonder grote problemen. De boot is echt het probleem niet.

Nou ieder zijn mening daarover dan maar ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:35

LimaMambo schreef:

Jep, gestorven in haar grote droom, wat wil je nog meer.. :Y)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:36

Bandida schreef:
LimaMambo schreef:

Jep, gestorven in haar grote droom, wat wil je nog meer..

ja nog 60 wereldreizen en een leven voor zich..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:37

Wat rum voor Neptunus en dat komt allemaal goed :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:39

Bandida schreef:
Wat rum voor Neptunus en dat komt allemaal goed :D

vast wel.. en dan lekker samen spelen met botje en sebastiaan :P diep in de zee

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:41

MariekeB schreef:
Hoe erg is het als dit mislukt, als ze gewond raakt, als ze er een psychische tik van krijgt?
Waarom maken we ons er zo druk over. Het is 1 geval, er zijn duizenden gevallen waar we ons niet druk over maken en waar we weten dat het misgaat.

Dat zal wat mij betreft beroepsdeformatie zijn, ik studeer niet voor niets psychologie ;)

En tuurlijk gaat wetenschap over gemiddelden. Maar ik zou het risico echt niet durven nemen dat ik mijn dochter verkeerd ingeschat heb omdat ze zo 'anders' was.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:20

MariekeB schreef:

Ik heb er echt problemen mee dat de kinderbescherming heir tijd en geld aan bestedd. daar waar de jeugdzorg door geldgebrek en onderbezetting ( en nog wat andere redenen) geregeld faalt.
Waarom verdient dit kind wel bescherming en aandacht en vele andere kinderen die niet tegen zichzelf maar tegen anderen in bescherming genomen moeten worden niet. Om het even van een andere kant te bekijken.

Ach, druk maken, dat doe ik niet hoor! Ik slaap er geen nacht minder om, ook al zou ze tien rondjes gaan varen. Maar het is wel leuk om hier met elkaar van gedachten over te wisselen ;)

Op zich snap ik je punt, waarom staat de Kinderbescherming nu vooraan en krijg je soms het idee dat ze er niet zijn als ze er zouden moeten zijn. Maar goed, dit wordt zo breed uitgemeten in de pers, het zou wel heel raar zijn als we niets van ze zouden horen. En ik begrijp hun standpunt hierin erg goed.
Ben benieuwd hoe het nu uiteindelijk af gaat lopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:14

ik ga echt niet alles bijlezen :D tandjes wat hebben jullie doorgepost zeg!

ik vind dit ook wel een hele intressante kwestie om over van gedachte te wisselen :) Het is wel leuk om te zien hoe mensen hierin totaal anders kunnen zijn :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:03

had je die kennis van je nog gesproken? of zit ie nog aan tafel?! :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:52

Als ditzelfde meisje nou hier zou staan met het verhaal dat ze een jaar in training mag bij een 1 of andere bekende ruiter in het buitenland, zou dan ook iedereen zo reageren? Zitten ook risico's aan, ook onderwijs op een andere manier, maar ook het naleven van een droom.
Leven en laten leven. Als zij zo dapper is: prima. Je moet je kansen pakken. Voor het zelfde geld wordt ze volgende week overreden door een auto. Tegenwoordig weet je uberhaupt niet of iemand een heel leven voor zich heeft.

Joy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:57

Napie schreef:
Als ditzelfde meisje nou hier zou staan met het verhaal dat ze een jaar in training mag bij een 1 of andere bekende ruiter in het buitenland, zou dan ook iedereen zo reageren? Zitten ook risico's aan, ook onderwijs op een andere manier, maar ook het naleven van een droom.
Leven en laten leven. Als zij zo dapper is: prima. Je moet je kansen pakken. Voor het zelfde geld wordt ze volgende week overreden door een auto. Tegenwoordig weet je uberhaupt niet of iemand een heel leven voor zich heeft.

Dan is dat meisje nog bij een ervaren ruiter waarvan je mag aannemen wat hij doet en welke verantwoordelijkheid hij neemt.

Een meisje van 13 is in mijn ogen niet in staat om in bepaalde situaties op de juiste manier te handelen! We hebben het hier wel over een kind! Een kind kan niet langere tijd voor zichzelf zorgen zonder mensen om zich heen! Begrijp de ouders überhaupt niet. Nee, in mijn ogen is dit ronduit belachelijk. Moet er niet aan denken dat mijn dochter over 7 jaar met zo'n idee komt...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:02

En behalve bovenstaande kan het meiske ook normaal dagelijks school volgen en aan de leerplicht voldoen. Verder is ze in gezelschap van andere mensen en zit niet in totale afzondering in een guppy.

Er wordt even voorbij gegaan aan het feit dat ze pas 13 jaar is.