Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:53

sarabande schreef:
Heino schreef:
Eigenlijk zijn we hier ook niet heel constructief bezig hè :P

Aan de ene kant mischien niet, maar ik heb ook nog steeds geen onderbouwde reden van iemand gehoord waarom hij/zij PVV stemt, buiten de bekende Wilders uitingen.

In Belgie is de tegenhanger van Wilders, Het Vlaams Belang, voor het eerst in 30 jaar veel stemmen kwijtgeraakt.
Dat geeft de burger weer moed.

Dan moet je misschien eventjes terugbladeren door het topic. Daar zijn al meerdere argumenten genoemt, die níét over allochtonen gaan, waarom iemand op de PVV zou stemmen.
En waarom worden de PVV stemmers zo aangevallen, terwijl de PvdD véél eenzichtiger is?
Is dat omdat de PVV de grote winnaar is tijdens de laatste verkiezingen?

Waarom laten we niet iedereen in zijn waarde, iemand mag toch zeker zelf beslissen waar die op stemt zeker?

Wanna_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:55

Ik vind dat je criminaliteit hard aan moet pakken, bij allochtonen en bij autochtonen. Je moet en bij de basis beginnen en verder kijken hoe het nu gaat. Straffen in Nederland zijn relatief gezien laag.. Je verkracht iemand en krijgt 4 jaar cel.. Dat is in mijn ogen weinig. Het leven van die ander is voorgoed verpest.. Het maakt voor mij dan niet uit of het een allochtoon is of een autochtoon. Het gaat erom dat een persoon dat strafbare feit pleegt..

Maar ik denk ook zeer dat de media Wilders erg zwart neert zet. Ja het klopt, hij heeft zeer extreme uitspraken. En nee, daar ben ik het ook niet overal met hem eens. En dat velen de 'andere kant'ook niet willen zien omdat het hun mening niet is..
Er is zoveel ontevredenheid in dit land. Wilders zegt daar wat over in zeer extreme mate... Mensen zien hun ontevreden/ onrust in hem terug..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:56

x_Marr schreef:
Aimee: En weer nergens heb ik gezegd dat allochtonen voor meer criminaliteit zorgen.
Wil je er geen dingen bij gaan verzinnen, bij voorbaat dank :+

Je bent het toch met Wilders eens?
Dan ondersteun je dus ook zijn uitspraken mbt de relatie tussen allochtonen en criminaliteit.
Zo heel vreemd is het dus niet dat ik dat erbij haal.

Maar als je het alleen over taal wilt hebben.....
Neem eens de moeite om met een niet Nederlands-sprekende allochtoon te communiceren. Mijn ervaring is dat ze áltijd blij zijn als een autochtoon dat doet. Het zal niet direct van een lijen dakje gaan, maar kan jij je direct goed verstaanbaar maken in het Marokkaans wanneer je naar Marokko zou gaan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:59

miek140 schreef:
En waarom worden de PVV stemmers zo aangevallen, terwijl de PvdD véél eenzichtiger is?

De PvdD is niet hypocriet (Wilders mag de Koran haatzaaiend vinden maar ik mag Wilders geen klootzak vinden) en springt niet in op de basale levensbehoefte van de mens (zelfontplooiing en veiligheid)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:00

Aimee: Omdat ik het met bepaalde dingen met hem eens ben wil niet zeggen dat ik het 100% met hem eens ben ;) Zo zwart wit is stemmen niet, beter nog, ik heb nieteens gestemd omdat ik mij nog niet voldoende ingelezen had bij alle partijen.

En nogmaals: Over die mensen heb ik het niet! Ik heb het over mensen die hier 5 jaar of langer wonen en dan nog geen nederlands kunnen.

Maar dat is blijkbaar moeilijk om te lezen :?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:00

Heino schreef:
Idd, als je mensen wegstuurt komen er ongetwijfeld weer nieuwe criminelen voor in de plaats. Ik zie de oorzaak van de criminaliteit onder allochtonen ook niet in het "allochtoon zijn", maar in andere factoren, zoals sterk cultuurverschil, lagere sociale klasse, minder kansen etc.

Lagere sociale klasse..
Kom je van een andere planeet..
Is het nu zo moeilijk om je weg in de maatschappij te vinden en tussen voor jouw ongemakkelijke zaken tussen door te laveren..
Zulke personen zijn meer een ellende voor zichzelf dat een ander voor hun.
Vaak gebrek aan zelfkennis, gebrek aan competitie, twijfelend zelfbeeld, onzeker en bescherming zoekend of niet los kunnen laten.

Wanna_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:01

Maar ze hoeven zich toch ook niet direct goed verstaanbaar te maken? Ik vind dat ze daar de tijd voor moeten krijgen.. Maar na ongeveer een jaar moeten ze de basis kennis van het Nederlands wel kunnen. Zodat zij zich in ieder geval goed kunnen redden hier in dit land, mochten ze naar een arts o.i.d. moeten. In de supermarkt en alles heb je toch wel een basis NL nodig lijkt mij.
Als ik een jaar in Marokko zou wonen zou ik gauw proberen de basis van die taal onder de knie te krijgen. Al is het alleen al voor mijn eigen gevoel..
Deze kennis van de Nederlandse taal kan je dan steeds meer uitbreiden..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:04

Nee ceasario, ik woon onder een steen, nou goed?! Doe ff normaal :?

Criminelen zijn over het algemeen afkomstig uit de lagere sociale klasse, zowel allochtonen als autochtonen. Maar er zitten nou eenmaal meer allochtonen in de lagere sociale klasse. Waarom? Omdat ze nog steeds gediscrimineerd worden bij sollicaties (ja echt) en zelfs onderwijs waardoor ze een lager inkomen hebben, waardoor ze geen huizen in middenstandswijken kunnen kopen maar tot achterstandwijken verplicht zijn en ze hoppa in de lagere sociale klasse terechtkomen.

Aimee

miek140 schreef:
Dan moet je misschien eventjes terugbladeren door het topic. Daar zijn al meerdere argumenten genoemt, die níét over allochtonen gaan, waarom iemand op de PVV zou stemmen.
Is dat omdat de PVV de grote winnaar is tijdens de laatste verkiezingen?

Huertecilla schreef:
De kritiek op de PVV betreft het aantasten van mensenrechten. Niet meer, niet minder. Helaas is dat fundamenteel. Het zijn fundamentele mensenrechten.
Als dit zoals hier geschreven slechts 10% van de punten betreft blijf de partij 100% onacceptabel, want fundamenteel de mist in.
Zie het als één maand zwanger. Dat is ook maar 10%, een béétje, zwanger.

hc

Kortom: het maakt niet uit watvoor argumenten er aangedragen worden, Wilders is simpelweg 100 % onacceptabel, puur om zijn uitspraken die de mensenrechten aantasten van een bepaalde bevolkingsgroep.

De PvdD is niet gevaarlijk aangezien ze geen uitspraken tegen de fundamentele rechten van de mens doen. Als je het met hun politieke punten eens bent, ga je dus niet fundamenteel de mist in.

Dat Wilders de grote winnaar van de afgelopen verkiezingen is, is gevaarlijk. Een gevaar voor de (wereld)vrede.
Kritiek is dus hoog nodig. Ik denk in ieder geval dat we met z'n allen graag hadden gewild dat de macht van Hitler in de kiem gesmoord was.

RoodZonnetje

ceasario schreef:
twijfelend zelfbeeld, onzeker en bescherming zoekend of niet los kunnen laten.

Dit is overigens volkomen normaal bij mensen die tussen twee verschillende culturen in zitten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:06

ceasario schreef:
Vaak gebrek aan zelfkennis, gebrek aan competitie, twijfelend zelfbeeld, onzeker en bescherming zoekend of niet los kunnen laten.

Allemaal psychologische punten die de maatschappij hen oplegt, niet andersom.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:06

Wat maken julie je druk over de taal..alweer een stok.
Jongere marokkanen spreken Nederlands. oudere niet of minder..Heb je daar last van..?
Ze hebben vanaf de 50 tiger jaren wel de hollandse oliebol opgeruimd..
En nu zijn er een stel..die de oliebol opruimen voor de witte crimineel..tjonge.jonge.
Stel heilige boontjes.. :(:)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:08

Heino schreef:
ceasario schreef:
twijfelend zelfbeeld, onzeker en bescherming zoekend of niet los kunnen laten.

Dit is overigens volkomen normaal bij mensen die tussen twee verschillende culturen in zitten.

Ik bedoel toch veel Nederlanders...stroop maar veel forums af.. :+

RoodZonnetje

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:10

Wat is je punt?

Wanna_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:10

ceasario schreef:
Wat maken julie je druk over de taal..alweer een stok.
Jongere marokkanen spreken Nederlands. oudere niet of minder..Heb je daar last van..?
Ze hebben vanaf de 50 tiger jaren wel de hollandse oliebol opgeruimd..
En nu zijn er een stel..die de oliebol opruimen voor de witte crimineel..tjonge.jonge.
Stel heilige boontjes.. :(:)

Lees ik het nu goed en zeg jij dat de oudere marokkanen de rotzooi van de Nederlanders in de jaren 50 hebben opgeruimd?
Snap jouw punt hier even niet...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:12

Heino schreef:
Wat is je punt?

Wat ik daar aangeef is de voeding voor jouw partij eindelijk je zogenaamd "thuis" voelen..
en die markt is in dit land groot.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:14

Wanna_Dance schreef:
ceasario schreef:

Lees ik het nu goed en zeg jij dat de oudere marokkanen de rotzooi van de Nederlanders in de jaren 50 hebben opgeruimd?

Zijn die hierheen gehaald om jouw te helpen bij de station-plees schoon te maken..? Of deed je moeder dat...natuurlijk niet.. :(:)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:15

Wanna_Dance schreef:

:D :D :D

Komen we toch weer op een stukje (gebrekkig) geschiedenis onderwijs.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:15

Ik snap je nog steeds niet wat betreft de oorzaak van criminaliteit niet persé in het allochtoon zijn zoeken :?

Wanna_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:20

Kom op.. Je kan zelf ook te ver door draven.
Als je alleen met plees schoon maken op een station het land op bouwt? Heeft niets met mijn moeder te maken.. Sorry hoor, maar ik vind dit punt echt totaal nergens op slaan.

Dus nu heb ik ineens een gebrekkig geschiedenis onderwijs gehad? Enkel en alleen omdat ik dat punt wat cessario maakt daar niet snap. Naar mijn mening en kennis is Nederland in de jaren 50 niet alleen opgebouwd door marokanen zoals hier gesteld werd. Zijn veel verschillende nationaliteiten hier toen gekomen, voor zover ik weet voornamelijk joden... Maar dat kan ik ook fout hebben, mijn geschiedenis lessen zijn al aardig poosje geleden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:22

Als je geschiedkundige kennis ver genoeg had gereikt, had je begrepen waar Ceasario op doelt :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:23

Aimee schreef:
Kortom: het maakt niet uit watvoor argumenten er aangedragen worden, Wilders is simpelweg 100 % onacceptabel, puur om zijn uitspraken die de mensenrechten aantasten van een bepaalde bevolkingsgroep.

Correct.

Hij staat niet voor mensenrechten en dat is niet toelaatbaar, klaar.

hc

Wanna_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:29

Aimee schreef:
Als je geschiedkundige kennis ver genoeg had gereikt, had je begrepen waar Ceasario op doelt :)

Prima, dan reikt mijn geschiedkundige kennis niet ver genoeg... Maar waar doelt ze dan op?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:32

Misschien op het feit dat wij o.a. Marokkanen naar Nederland hebben gehaald. Ze in pensions hebben gestopt (met tig op een kamer) om ons vuil te laten ophalen, onze wc te laten schoonmaken. Kortom alle werk te laten doen waar wij in tijden van economische voorspoed te beroerd voor waren???

Wanna_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:36

Maar dat zei ik toch ook in mijn vorige post?

Wanna_Dance schreef:
Naar mijn mening en kennis is Nederland in de jaren 50 niet alleen opgebouwd door marokanen zoals hier gesteld werd. Zijn veel verschillende nationaliteiten hier toen gekomen, voor zover ik weet voornamelijk joden... Maar dat kan ik ook fout hebben, mijn geschiedenis lessen zijn al aardig poosje geleden.

Ik zeg dat het niet alleen opgebouwd is door marokanen, maar door veel nationaliteiten, naar mijn weten voornamelijk joden.

Wij Nederlanders zijn vaak te beroerd om vies werk te doen. Daar hoor je mij ook niet over, dat hoor je mij volgens mij ook niet ontkennen? Dat is ook de reden waarom er nu veel polen enz. zijn om het werk hier te doen waar de Nederlander goed voor is. Hierover had ik het niet..