Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
2005 schreef:Ik vind dit zo’n vreselijk slecht artikel.
Relboeren? Nou de toon is gezet.
Citaat:Aannemers worden bedreigd: geen eerlijk verhaal hoeveel aannemers en waarom sommige aannemers niet willen opruimen.
Citaat:De boer die vlaggen heeft opgehangen indirect in één adem noemen met de relboer.
Citaat:‘Het lijkt of het recht van de sterkste nu geldt. Hoe schadelijk is dat?’ Stemmingmakerij.
Citaat:‘Toch knalden meerdere automobilisten op blokkades, waarbij gelukkig geen gewonden vielen.’ knalden, gelukkig? Weer stemmingmakerij.
OleJon schreef:Maar als de 2de na grootste partij niet mee mag regeren, wat geeft stemmen dan?
karuna schreef:Tegenwoordig helaas redelijk de werkelijkheid. Ik heb voor de laatste verkiezingen een peiling gelezen waarin het jaarinkomen bekeken werd in verhouding waarop gestemd werd. De gemiddelde vvd stemmer zat op dubbel modaal en meer. Dat zijn ook de mensen die het minder merken als alles maar duurder en duurder wordt.
Pvda en vvd zaten daar best flink onder.
D66 en groen links zaten ook maar verhouding hoger in inkomen.
Ik ga eens zoeken of ik dat nog kan terugvinden
https://www.rtlnieuws.nl/onderzoek/arti ... -2012-2017
Dit was een van de artikelen die ik gelezen heb, er was er nog een met meer cijfers
Janneke2 schreef:Je kunt ook zeggen dat we dit kabinet hebben omdat een zekere M. Rutte geen kabinet van 5 partijen wilde.
(Wat ik een zwak argument vind.)
"Dus" viel de optie vvd - d66 - cda - pvda - gl af.
(Rutte had de ervaring dat hij de pvda kon overrulen, en om dat te voorkomen hield de pvda vast aan gl. Dus kregen we de kopie van kabinet nr. 3.)
Shadow0 schreef:OleJon schreef:Maar als de 2de na grootste partij niet mee mag regeren, wat geeft stemmen dan?
Democratie. Het uitsluiten van een grote partij is in principe echt helemaal prima en geen probleem binnen een democratische rechtstaat.
Wel een probleem is het natuurlijk dat een partij zo groot wordt op een platform van vrijwel alleen maar racisme en misinformatie, en niet op basis van enig respect voor onze democratische rechtstaat.
OleJon schreef:Vind ik geen democratie,
Citaat:niet voor niks hadden zoveel mensen op de PVV gestemd.
Shadow0 schreef:OleJon schreef:Vind ik geen democratie,
Dat snap ik. Sommige mensen willen graag gewoon voor zichzelf de macht en invloed, en noemen dat dan democratie.Citaat:niet voor niks hadden zoveel mensen op de PVV gestemd.
Niet genoeg dus![]()
Het heeft trouwens alles met racisme te maken. Dat is het enige van de PVV heeft gebracht: heel veel racisme. In alle overige opzichten hebben ze nooit een vinger uitgestoken om mensen ergens mee te helpen of het bestuur beter te maken of wat dan ook. Racisme is de basis en ongeveer hun enige pogrammapunt.
OleJon schreef:Shadow0 schreef:Democratie. Het uitsluiten van een grote partij is in principe echt helemaal prima en geen probleem binnen een democratische rechtstaat.
Wel een probleem is het natuurlijk dat een partij zo groot wordt op een platform van vrijwel alleen maar racisme en misinformatie, en niet op basis van enig respect voor onze democratische rechtstaat.
Vind ik geen democratie, niet voor niks hadden zoveel mensen op de PVV gestemd. Dat zegt ook wel iets en dat heeft niks met racisme te maken.
Wel het feit dat er teveel vluchtelingen deze kant op komen. En teveel privileges krijgen.
Zou niet verkeerd zijn dat 1 van deze partijen wat vrij spel kregen.
Want zoals het nu gaat Nederland richting afgrond
Shadow0 schreef:Het heeft trouwens alles met racisme te maken. Dat is het enige van de PVV heeft gebracht: heel veel racisme. In alle overige opzichten hebben ze nooit een vinger uitgestoken om mensen ergens mee te helpen of het bestuur beter te maken of wat dan ook. Racisme is de basis en ongeveer hun enige pogrammapunt.
Janneke2 schreef:.... hmmm, niet helemaal.
Een vriendin van mij zit bij de SP en kon mij melden dat G. Wilders hun halve verkiezingsprogramma had gejat.
Echt woordelijk overgeschreven.
Let op:
in zijn verkiezingsprogramma stond dus: 'huren omlaag en / of huurtoeslag omhoog'.
Stemgedrag van G. Wilders en de zijnen: krek andersom.
bigone schreef:Anne_GTI schreef:Stemgedrag van PVV is niet pro boeren.
Ik blijf het wel bijzonder vinden hoe de beelden in de media totaal anders zijn dan wanneer je fysiek ter plaatse bent.
Er klopt geen bal van.
Vertel ?
loriene schreef:bigone schreef:Vertel ?
Van vele verhalen in de media klopt de helft niet.
Maar dat kun je hier wel gaan uitleggen maar velen hier geloven het nieuws en wat hun wordt voor geschoteld.
Is bokt maar.
Neem de moeite al niet eens meer