Kinke schreef:karuna schreef:Ik heb pas een interessant gesprek gehad met een franse veehouder die schapen vleesvee en paarden hield. Sinds 2011 was hij 200 stuks vee kwijt geraakt, voornamelijk schaap. Hij zag het nu als een soort ingecalculeerd bedrijfsrisico waarbij het gedode vee inmiddels in de natuur werd achtergelaten als voedsel. Daardoor had hij het idee dat er minder aanvallen lijken te zijn dan voor die tijd.
En wat bedoel je hier dan mee?
Of volgens deze logica is het dan juist toch goed om geen wolfwerende omheiningen te gebruiken, want de schapen dienen dan mooi als wolvenvoer toch?
Geen van alles heb ik gezegd.
Geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik verbaas me en maak me zorgen en heb medelijden met de dieren achter een laag draadje die ik zie. Dat is alles. Ik sprak de boer en vroeg over het hoe en wat mbt wolven in die regio. Hij vertelde hoeveel hij ongeveer was kwijt geraakt over de jaren en dat er sinds een paar jaar een experiment loopt om wat gedode dieren niet te verwijderen maar in de natuur dichtbij te leggen. En daarmee lijken bij hem de aanvallen wat afgenomen te zijn en het aantal slachtoffers ook. Dat vond hij een opmerkelijke voorzichtige conclusie. Ik heb geen idee van wat voor heining hij heeft. Ik woin niet in die regio