Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marigold schreef:Vrede Voor Dieren: VVD. Handig!
Naïef to the next level.
Terwijl in de oorlogsgebieden mega schade aan de natuur wordt gedaan…
Wat gaan ze doen, ho stop, hier spreekt iemand uit Holland, stop onmiddellijk met oorlogvoering want u overtreedt daarmee de flora en fauna wet?
Ben benieuwd welke partijen allemaal gaan meedoen maar deze haalt vast geen zetel hoor.
dems75 schreef:omdat het mij te splinterig wordt maar vooral omdat ik graag op een stabiele partij stem. Daarnaast vond ik het nu belangrijk een tegengeluid te laten horen tegen de huidige coalitiepartijen. Zoiets nooit weer! Dan dus een strategische stem
Veronica2 schreef:De PvdD is een prima keuze als je geen dieren hebt en vindt dat niemand dieren zou mogen hebben of houden.
Douce schreef:Veronica2 schreef:De PvdD is een prima keuze als je geen dieren hebt en vindt dat niemand dieren zou mogen hebben of houden.
Ik vind het altijd een toppartij om op te stemmen omdat ze toch een groot deel van de tijd naar mijn hart (en hun eigen partijprogramma) stemmen. Ben ik het altijd eens met hun gewenste ideologie? Nee. Stemmen ze voor wetswijzigingen die vrouwenrechten ondermijnen? (Voorbeeld) Ook nee. Dat eerste gaan ze in hun eentje niet voor elkaar krijgen, zijn ze echt te klein voor. Dat tweede heeft echter wel direct invloed.
Helaas voor mij is er nu wel een keerpunt gekomen mbt de wolf.. maar gezien ze op alle andere vlakken nog steeds naar mijn hart stemmen blijft het een duivels dilemma.
dems75 schreef:@veronica...dat vind ik bijzonder. De PvvD zegt nergens dst je geen dieren mag hebben. Ze komen daarentegen op voor wezens die systematisch uitgebuit worden. Ik eet veganistisch maar ben geen veganist. Ja ik heb een paard en ja ik heb twee honden. Ik ken gemeenteraadsleden van de PvvD die ook paarden en dieren hebben. PvvD gaat niet alleen om dierenwelzijn. Ze maken zich sterk voor milieu en klimaat en hebben daarnaast een zeer sociaal partijprogramma. Dingen die ik allemaal belangrijk vind en daarnaast in geen enkele andere partij terugvind.
Dus electra en lynnepynnie....misschien hebben jullie gelijk en moet ik toch op hen stemmen. Ik zeg zeker mijn lidmaatschap niet op.
dems75 schreef:@veronica...dat vind ik bijzonder. De PvvD zegt nergens dst je geen dieren mag hebben. Ze komen daarentegen op voor wezens die systematisch uitgebuit worden. Ik eet veganistisch maar ben geen veganist. Ja ik heb een paard en ja ik heb twee honden. Ik ken gemeenteraadsleden van de PvvD die ook paarden en dieren hebben. PvvD gaat niet alleen om dierenwelzijn. Ze maken zich sterk voor milieu en klimaat en hebben daarnaast een zeer sociaal partijprogramma. Dingen die ik allemaal belangrijk vind en daarnaast in geen enkele andere partij terugvind.
Dus electra en lynnepynnie....misschien hebben jullie gelijk en moet ik toch op hen stemmen. Ik zeg zeker mijn lidmaatschap niet op.
Loretta schreef:Maar is dit niet ietd wat ook binnen die partij gigantisch gaat wringen? Want er zijn er genoeg binnen de partij die tegen elk diergebruik zijn. De radicale flank zeg maar.
Misschien is het daarom voor de partij helemaal niet zo verkeerd wanneer de meer radicale types afsplitsen en apart verder gaan.