Dinopino schreef:Sissle rechtvaardig iets vinden of geen levens meer willen opofferen, is een keus.
Je kletst maar wat hè, ben benieuwd met welk "slimklinkend argument" je hierna aan komt...
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dinopino schreef:Nou zal ik eens een bron plaatsen: https://www.msn.com/en-us/news/opinion/ ... ar-AAY0xc3
De kans dat Rusland gaat winnen schat deze zeer hoog in. Niet vanwege pro-russisch, maar gewoon vanwege de feiten. The Guardian heeft ook een mooi artikel over hoe Rusland in ieder geval de economische oorlog aan het winnen is. https://www.oreanda.ru/en/v_mire/state_ ... le1431175/
irmaz schreef:enzino schreef:Ik denk dat je de olie, gas en moordenaars discussie beter in een ander topic kunt behandelen. Het onderwerp in dit topic is Ukraïne en niet of de olie baronnen moordenaars zijn. Misschien heb je een valide punt maar in de context van deze oorlog in Ukraïne is het volledig misplaatst.Over olie- en gasprijzen gesproken, Draghi komt met het idee om een samenwerking op te zetten tussen olie en gas inkopende landen. Als tegenhanger voor de OPEC; een OBIC.
...Je kunt simpelweg niet over de rug van gewone burgers in levensgevaar zo'n punt maken.
pien_2010 schreef:https://mobile.twitter.com/H_Bouwmeeste ... 9293910017
Hidde Bouwmeester is goed op de hoogte van de situatie, en studeert erop af. Mensen die twitter volgen, kan ik hem aanraden (al eerder aangegeven)
Ik quote (daar hier graag vorige oorlogen erbij worden gehaald)Citaat:Essay over de overeenkomsten en verschillen tussen Grozny (1995) en Marioepol (2022) ingeleverd. In dit essay ging ik in op de vraag hoe het Russische leger burgers behandelde in deze steden en wat daarin de verschillen en overeenkomsten waren: opmerkelijk weinig verschillen.Citaat:Je zou namelijk verwachten dat omdat Rusland Oekraïne projecteert als 'broedervolk' dat er op een bepaalde manier minder wreed zou worden opgetreden, maar zelfs de meest basale vormen van humanitair oorlogsrecht werden geschonden, zelfs het Rode Kruis kon haar werk niet doen.Citaat:In beide steden dus. Opmerkelijk ook: religie speelde in 1995 in Grozny geen rol, dit werd pas vanaf de Tweede Tsjetsjeense Oorlog echt een kwestie.
Eens met Karl, Bigone en irmaz hun conclusies. Er wordt te simpel gedacht dat als Oekraïne maar land inlevert de oorlog zal stoppen. Ik denk dat het tegendeel waar zal zijn.
enzino schreef:Over olie- en gasprijzen gesproken, Draghi komt met het idee om een samenwerking op te zetten tussen olie en gas inkopende landen. Als tegenhanger voor de OPEC; een OBIC.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... #xj4y7vzkgCitaat:Draghi and Biden have also discussed implementing a cap on wholesale gas prices, an idea pushed by Italy within the EU for the past three months.
Indeed, Italy has managed to get many EU states on board for an oil price cap, but is facing strong opposition from the Netherlands and Germany, two of the largest importers of Russian oil.Citaat:"We have important leverage. So instead of outbidding each other and driving prices up, we should pull our common weight," the European Commission president, Ursula von der Leyen, has declared.
Michael Bloss, a German Green MEP:Citaat:"If they together say this is the price we are going to pay, but not more, the sellers, they will have to abide by it … This special time needs special action."
Dinopino schreef:Wie bedoel je met Poetin-minners. Wat betekent dat überhaupt. Is dat het tegenovergestelde van Putin-plussers?
De USA levert op het moment ook wapens aan Taiwan. Door hun hulp lopen daar nu de spanningen op.
bigone schreef:Wanneer je dit tot je door laat dringen is het een wonder dat er nu 44 miljoen Oekraïners zijn. Toont misschien ook de veerkracht van dit volk.
bigone schreef:Wanneer je dit tot je door laat dringen is het een wonder dat er nu 44 miljoen Oekraïners zijn. Toont misschien ook de veerkracht van dit volk.
Dinopino schreef:De USA levert op het moment ook wapens aan Taiwan. Door hun hulp lopen daar nu de spanningen op.
pien_2010 schreef:Dit volk is echt van een ander slag als dat wij zijn heb ik al vaak gedacht en ik begin het meer en meer te begrijpen. Wij zijn veel softer en ik denk dat dit komt omdat wij toch vergeleken bij de Oekraïners al een tijdje weer op het pluche zitten nadat de Nazi's het land uit waren gezet en Nederland dus weer Nederland was.
mysa schreef:Maar de Nederlanders zijn ook soft. In de concentratiekampen in nazi-Duitsland overleefden zij vaak korter dan veel andere nationaliteiten. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).