Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:44

8nnemiek schreef:
Nou, ik heb heel even Facebook open gehad, en het overovergrote deel is pro-trump onzin, echt duizenden berichten. Dat kan toch niet anders dan dat die mensen letterlijk vanaf vanochtend continu op social media zitten, of dat er een hoop bots tussen zitten. Niet te vergelijken met die paar pagina's berichten hier op bokt.

Maar bots houd ik al veel langer rekening mee. En AI kan het leven van trollen heel wat makkelijker maken dan voorheen. 1 trol kan nu berichten per duizenden versturen.

En wees vooral niet naief als het om onze grote "vriend" Poetin gaat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:47

mysa schreef:
Cer schreef:
Een aantal lawyers die ik volg (vanwege de rechtszaken, niet vanwege de politiek) zijn trump stemmers, die lezen vast een boek. Er zitten ook vrouwelijke lawyers bij.

Ik ken Dana White en Elon Musk niet persoonlijk en ik weet niet hoe ze opgeleid zijn en of ze boeken lezen, maar ik heb het idee dat ze dat wel kunnen. Ik vind dat altijd van die rare generalisaties…

Ik heb het over de Trump-fans die ik persoonlijk ken.

Dan weet ik niet zo goed wat je ermee wilt zeggen?

Loretta, dat denk ik ook, er zijn absurd veel bots aan het “werk” op de socials…

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:49

We hebben het nu over Trump. Maar wat als Trump komt te overlijden , hij is per slot van rekening ook al 78, dan wordt J. D Vance president.
Alleen dat had voor mij al een reden geweest om niet op Trump te stemmen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:55

Collega van mij is ook helemaal Trump fan. Vind het geweldig dat hij heeft gewonnen ipv die alcoholist Kamala.. (waren letterlijk haar woorden, niet de mijne)
Heb de discussie die ze aan wilde gaan met mij afgekapt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:57

purny schreef:
Collega van mij is ook helemaal Trump fan. Vind het geweldig dat hij heeft gewonnen ipv die alcoholist Kamala.. (waren letterlijk haar woorden, niet de mijne)

Ik vraag me dan altijd af. Hoe zo iemand over vrouwenrechten denkt. En rechten van minderheden.
Ik snap wel dat je de discussie af kapt. Er valt meestal niet met dat soort mensen te praten.

Ik heb ook weleens doorgevraagd en dan krijg je allemaal zaken als. Immigratie, asielzoekers, economie, Zelensky is een clown en dat soort ongein.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:03

Loretta schreef:
purny schreef:

Ik vraag me dan altijd af. Hoe zo iemand over vrouwenrechten denkt. En rechten van minderheden.
Ik snap wel dat je de discussie af kapt. Er valt meestal niet met dat soort mensen te praten.

Ik heb ook weleens doorgevraagd en dan krijg je allemaal zaken als. Immigratie, asielzoekers, economie, Zelensky is een clown en dat soort ongein.

Idd. Met zo'n conservatief persoon... Eerst abortus verbieden, wat volgt er?
Anticonceptie? LHBTQ generatie verbieden? Homohuwelijk terugdraaien?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:05

Cer schreef:
Dan weet ik niet zo goed wat je ermee wilt zeggen?

Dat, als ik mag afgaan op de mensen die ik ken en die op Trump zouden stemmen als ze Amerikaan waren, een groot deel van het electoraat niet goed geïnformeerd is en alles wat Trump zegt, slikt voor zoete koek.

Fact check geloven ze ook niet in want 'Dat zijn allemaal 18-jarige studentjes, die die fact checks uitvoeren'.

https://en.wikipedia.org/wiki/False_or_ ... nald_Trump

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:07

purny schreef:
Idd. Met zo'n conservatief persoon... Eerst abortus verbieden, wat volgt er?
Anticonceptie? LHBTQ generatie verbieden? Homohuwelijk terugdraaien?

En zo kan hij de gelovige kiezer paaien. Dat is wat je krijgt wanneer je gelovigen macht geeft. Het liefste gaan ze anderen onderdrukken.

Christelijke Ayatollahs.

secricible

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:43

Hier had ik vanochtend ook een gesprek met iemand pro-trump. Vrouwelijk, praktisch opgeleid, gestemd op pvv.
Eigenlijk zelfde argument als destijds bij pvv, "als je door de rare dingen heen kijkt is het geen slechte president", Trump gaat vast in gesprek met Poetin en wellicht is het beter als de oorlog beslecht wordt als een land alleen rechtop kam blijven met steun van andere landen.

Ik vind het vooral heel korte termijn en met 0 kijk op geopolitiek. Ben de discussie ook niet aan gegaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:56

pien_2010 schreef:
MAAR ik heb wel besloten dat ik rustig verder ga met mijn leven in deze gelukkige bubbel en de politiek wat meer de politiek laat.

Dit sowieso.
Ik zie iedereen hier bijna hartklachten krijgen, rustig aan mensen.

Vorige keer waren het ook deze intense reacties, maar even voor mij (ik ben zelf véél te weinig inhoudelijk op de hoogte); wat heeft het ons (Nederlanders) vorige 4-jarige periode concreet voor slechts gebracht?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:57

Kan wel zo zijn, maar dan moet je toch door heel veel rare en slechte dingen heenkijken toch :=

Goof schreef:
pien_2010 schreef:
MAAR ik heb wel besloten dat ik rustig verder ga met mijn leven in deze gelukkige bubbel en de politiek wat meer de politiek laat.

Dit sowieso.
Ik zie iedereen hier bijna hartklachten krijgen, rustig aan mensen.

Vorige keer waren het ook deze intense reacties, maar even voor mij (ik ben zelf véél te weinig inhoudelijk op de hoogte); wat heeft het ons (Nederlanders) vorige 4-jarige periode concreet voor slechts gebracht?

Mwah, laat iedereen zo z'n eerste schrikreactie hebben. Dat gaat toch wel weer liggen, even ranten/spuien is wel fijn op dit moment.

Nadeel is dat die politiek ons uiteindelijk wel raakt in ons dagelijks leven...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:57

Ik ben niet lekker en vandaag vrij, dus dan volg ik ook veel.
Maar maandag en dinsdag overdag, dan lees ik weleens ff wat in mijn pauze of als ik ergens in de wacht hang.
Veel mensen werken onregelmatig en een deel is gepensioneerd.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:01

secricible schreef:
Ik vind het vooral heel korte termijn en met 0 kijk op geopolitiek.

Dat geldt ook voor de meeste Amerikanen, die kijken niet verder dan hun eigen stad/dorp, county of staat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:08

Veronica2 schreef:
secricible schreef:
Ik vind het vooral heel korte termijn en met 0 kijk op geopolitiek.

Dat geldt ook voor de meeste Amerikanen, die kijken niet verder dan hun eigen stad/dorp, county of staat.

Soms zou je bijna echt willen dat het leven zo simpel was. Maar helaas, alles hangt aan elkaar vast. Toen de oorlog in Oekraine begon stegen de energieprijzen in rap tempo. En vervolgens werd alles duurder.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:42

Neejoh, dat was uiteraard de schuld van Rutte :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:38

Amerikaanse republikeinen die in Nederland wonen zijn blij.
En als het om die gekke belastingregel voor Amerikanen in hetbuitenland gaat gaat dan snap ik dat ook nog wel. Alleen of Trump dat ook echt gaat doen is nog maar de vraag.

https://www.nd.nl/varia/varia/1245467/r ... ter-gekund

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:54

Ik denk dat er ondertussen wel wat conclusies te trekken zijn.

Onder Trump en de maga -beweging is er een deel van de blue collar werkers overgegaan naar de Republikeinse partij. Ondanks de economische groei is het leven voor de gewone Amerikaan alleen maar duurder geworden. En dat is echt ook een gevolg van het beleid van Biden, bij hem waren het ook de rijken en de grote bedrijven die van de groei geprofiteerd hebben. Het gevolg is dat die beweging van de blue collar werkers richting de Republikeinen alleen maar versterkt is, waardoor de blue wall verdwenen is en Trump de eerste Republikein sinds 20 jaar is die de popular vote wint. Dit kan je echt de Democraten zelf aanrekenen.

Het gevolg is dan dat de mensen vooral vanwege de economie gestemd hebben en dat viel voor Harris niet te winnen.

Door Biden in eerste instantie aan te wijzen als kandidaat zijn er geen voorverkiezingen geweest. Harris stond al bekend als een slechte campaigner en dat heeft ze nu weer bewezen. Als er wel een voorverkiezing was geweest, dan was dat daarin al duidelijk geworden en was ze nooit de nieuwe kandidaat geworden. Het voordeel was dan ook geweest dat de nieuwe kandidaat zich veel gemakkelijker tegen de economische politiek van Biden had kunnen afzetten.

Wat je bijvoorbeeld in Missouri ziet is dat men prima in staat is om op statelijk niveau via een referendum abortus in stand te houden, terwijl men tegelijkertijd op nationaal niveau voor Trump kiest. Daar kunnen we ons in ieder geval aan vasthouden, dat de staten nog steeds heel belangrijk in de politiek van de VS zijn.

Harris heeft gewoon een hele slechte campagne gevoerd en dan mag ze nog blij zijn dat het tegen Trump was, want die was nationaal gezien gewoon de slechtst presterende Republikeinse kandidaat.

Maar het belangrijkste is dat de Amerikanen met hun portemonnee gestemd hebben, omdat Biden daar de afgelopen vier jaar niks voor gedaan heeft en ze dus iemand anders de kans willen geven om dat wel te doen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:02

Daarnaast heeft Trump er voor gezorgd dat hij heel vaak op t.v. kwam met al zijn vreemde uitspraken en acties. Vaak je gezicht laten zien helpt, doet er niet toe wat je boodschap is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:20

balance schreef:
Daarnaast heeft Trump er voor gezorgd dat hij heel vaak op t.v. kwam met al zijn vreemde uitspraken en acties. Vaak je gezicht laten zien helpt, doet er niet toe wat je boodschap is.

Daarom zijn reclames vaak tenenkrommend slecht (of sterk/grappig, maar dat is veel moeilijker dan irritant)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:54

Voorlopig lijkt het er vooral op de op opkomst vooral aan democratische zijde bizar laag ligt. Van 81 miljoen in 2020 naar 66 miljoen in 2024. Die zijn niet zozeer naar Trump gegaan, want die is van 74 miljoen in 2020 naar 71 miljoen nu gegaan.

Edit: er wordt nog geteld natuurlijk, maar ik ben benieuwd waar het op uitkomt. Met de records aan registraties is het een vreemd gegeven dat zoveel mensen vervolgens niet gestemd zouden hebben.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:02

Dat is inderdaad raar!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:03

Ja, je zou juist verwachten dat het er meer zouden zijn eigenlijk.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:09

Ik heb welgeteld één Amerikaan gesproken, een Democraat maar N=1 dus, maar hij stemde niet omdat hij pissig was dat zijn partij een "completely unknown, unliked, incapable, and coloured candidate" hadden geselecteerd om het tegen Trump op te nemen. En hij bedoelde coloured dan niet als dat hij tegen zwarte mensen is, maar meer als 'met een zwarte vrouw ga je de bevolking niet paaien'. Tja. Gesprek eindigde daar ook, want hij werd daadwerkelijk pissig van het onderwerp dus in mijn Hollandse democratie-geneuzel had hij geen zin :evaw:

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:15

Ik heb vanuit de republikeinen nog niets gehoord over stemfraude .. := 8)7 Of komt dat omdat trump gewonnen heeft.. :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:43

Die roepen nu sowieso niets, hooguit dat het nu eerlijk gegaan is omdat alle doden en illegalen niet konden stemmen. Ik wil ook niet meteen fraude roepen, maar ik denk dat het voor de Dems heel belangrijk is om dit uit te zoeken. Zowel als het niet als wel correct is, moet je weten waar je zoveel kiezers op hebt verloren.