Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Zweden wordt ook genoemd als land met hoogste femicide (nl op nr drie), en volgens een ander artikel staan Duitsland , Italië en Engeland in de top drie
Even snel: ik lees dat er taakstraffen / geldboetes staan op huiselijk geweld. Overigens denk ik dat de mogelijkheid om weg te kunnen gaan het meest belangrijk is voor vrouwen in die situaties.. maar hoe dat moet als er al een huisvestingsprobleem is, zou ik niet weten.. ik denk dat er een hele keten aan problemen is, die met elkaar te maken hebben..
BigOne schreef:Cer schreef:Zweden wordt ook genoemd als land met hoogste femicide (nl op nr drie), en volgens een ander artikel staan Duitsland , Italië en Engeland in de top drie
Even snel: ik lees dat er taakstraffen / geldboetes staan op huiselijk geweld. Overigens denk ik dat de mogelijkheid om weg te kunnen gaan het meest belangrijk is voor vrouwen in die situaties.. maar hoe dat moet als er al een huisvestingsprobleem is, zou ik niet weten.. ik denk dat er een hele keten aan problemen is, die met elkaar te maken hebben..
Een vrouw die al wordt mishandeld ( lichamelijk of geestelijk) en daarbij te horen krijgt dat ze afgemaakt wordt indien ze weggaat zal niet zo snel de stap zetten. De vrouw die laatst gedood werd zat in een blijf van mijn lijf huis en toch gebeurde het.
prompter schreef:Hebben andere landen écht betere resultaten, of wordt femicide daar niet apart benoemd en - net als hier - gewoon als "moord" geregistreerd? Heeft iemand daar zicht op?