Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dinopino schreef:Begrijp dat jullie niet op de inhoud kunnen reageren. Jullie komen niet verder dan om een bron voor een oorlog te vragen. Alleen voor mij hebben ze een monument opgericht voor de overleden kinderen, zodat ik mijn verhaal verder uit mijn duim kan zuigen. En wie jullie zijn is wel duidelijk. Nog niet een van jullie heeft het ontkracht. Reageren met een link, leid van een discussie af. Noem gewoon iets uit die tekst wat niet waar is want.... Probeer is gewoon van uit je eigen te antwoorden, waarom jij denkt dat dat niet waar kan zijn.
bigone schreef:Inderdaad, misschien ! De trip stond al gepland en daar komt de huidige oliecrisis bij als gesprekspunt, misschien!
Alle G7 landen zijn aanwezig
President Joe Biden is likely to visit Saudi Arabia later this month as part of an international trip for NATO and Group of Seven meetings.
bigone schreef:Jij wilt het niet snappen hè. Met je twee kanten belichten.
Zogenaamd neutraal maar ondertussen en dat mag maar verstop je niet achter de dooddoener dat je anderen twee kanten wil laten inzien.
bigone schreef:Jij wilt het niet snappen hè. Met je twee kanten belichten.
Zogenaamd neutraal maar ondertussen en dat mag maar verstop je niet achter de dooddoener dat je anderen twee kanten wil laten inzien.
Sizzle schreef:Wie er wel/niet aan het winnen is, is echt totaal irrelevant voor de vraag of het rechtvaardig is.
Ik kan je paard stelen omdat ik dat leuk vind en toevallig een wapen heb. Dat maakt het niet rechtvaardig.
Citaat:Draghi and Biden have also discussed implementing a cap on wholesale gas prices, an idea pushed by Italy within the EU for the past three months.
Indeed, Italy has managed to get many EU states on board for an oil price cap, but is facing strong opposition from the Netherlands and Germany, two of the largest importers of Russian oil.
Citaat:"We have important leverage. So instead of outbidding each other and driving prices up, we should pull our common weight," the European Commission president, Ursula von der Leyen, has declared.
Citaat:"If they together say this is the price we are going to pay, but not more, the sellers, they will have to abide by it … This special time needs special action."
Dinopino schreef:In weze heeft de NATO deze oorlog zelf veroorzaakt. Ik geloof dat de oude Busch eens gezegd heeft, dat wanneer we de NATO meer naar het oosten uitbreiden dat dat tot een oorlog met Rusland leidt.
Toen de Sovjet-Unie in 1991 begon af te brokkelen, begon de NATO agressief naar het oosten uit te breiden, totdat het uiteindelijk de Oekraine bereikte. In het jaar 2014 had de Oekraine dringend behoefte aan financiële hulp, deze werd zowel door Rusland net als door de Europese Unie aangeboden. De Oekraine besloot toen van het Russische hulppakket gebruik te maken. Daarop organiseerde de CIA en de Britse M16 een geweldadige machtsovername, waarbij de gekozen president, Viktor Janukowistsch, werd afgezet.
De beide Donbassrepublieken verklaarden zich onafhankelijk, waarop de revolutionaire Oekrainse regering hun de oorlog verklaarden. Sindsdien zijn er meer dan 14.000 mensen in deze oorlog gevallen, waarbij ook veel kinderen. Dit vond dus alles plaats voordat Rusland aanviel. Nadat in 2014 de revolutie was overviel Amerika en de NATO de Oekraine met wapens en adviseurs. Dit om ze op een oorlog met Rusland voor te bereiden. Toen de spanningen opliepen heeft Rusland herhaaldelijk opgeroepen voor vrede. Maar de val voor Rusland werd verder uitgebreid. In 2021 hadden de Oekraine vele duizenden troepen voor een aanval op de Donbass mobiliseert. Dit ligt direct aan de russische grens. President Putin probeerde vertwijfeld een oorlog te vermeiden. In december 2021 gaf hij de NATO konkrete schriftelijke vredensvoorstellen. Echter was de NATO vast besloten oorlog te voeren en wees zijn voorstellen af.
bigone schreef:Om even op je vorige artikel in te gaan , zoals je graag wil zien:
Het Oekraïense parlement wilde naar de EU, onderhandelingen waren allang aan de gang. De toenmalige president heeft daar eigenhandig korte metten mee gemaakt en kroop in de kont van Poetin. De bevolking pikte dat niet langer, die hadden geen enkele behoefte om zich aan Rusland uit te leveren. Die kwamen in opstand , de Maidan revolutie was geboren.
En de president vluchtte naar Rusland waardoor de weg vrij was voor verkiezingen. Poetin ging met zijn troepen in de Donbas donderjagen en hij had daar ook gewoon af kunnen nokken. Het was niet van hem maar hij wil het gewoon hebben. De Krim ging zonder slag of stoot maar ook dat was niet voldoende. Hij heeft zich gruwelijk verkeken op het Oekraïense volk, die willen niet een dependance van Rusland worden, in 2014 niet en nu ook niet.
En Poetin had niet gerekend op het westen en de nato want toen deden ze toch ook niets?
Hij heeft met zijn illegale inval gezorgd voor een veel snellere energie transitie en een nato die zich op alle gebieden weer versterkt en er voor gezorgd dat 1600 kilometer grens ook nato word. He’s truly a master strategist!
enzino schreef:Ik denk dat je de olie, gas en moordenaars discussie beter in een ander topic kunt behandelen. Het onderwerp in dit topic is Ukraïne en niet of de olie baronnen moordenaars zijn. Misschien heb je een valide punt maar in de context van deze oorlog in Ukraïne is het volledig misplaatst.Over olie- en gasprijzen gesproken, Draghi komt met het idee om een samenwerking op te zetten tussen olie en gas inkopende landen. Als tegenhanger voor de OPEC; een OBIC.
...
Citaat:Essay over de overeenkomsten en verschillen tussen Grozny (1995) en Marioepol (2022) ingeleverd. In dit essay ging ik in op de vraag hoe het Russische leger burgers behandelde in deze steden en wat daarin de verschillen en overeenkomsten waren: opmerkelijk weinig verschillen.
Citaat:Je zou namelijk verwachten dat omdat Rusland Oekraïne projecteert als 'broedervolk' dat er op een bepaalde manier minder wreed zou worden opgetreden, maar zelfs de meest basale vormen van humanitair oorlogsrecht werden geschonden, zelfs het Rode Kruis kon haar werk niet doen.
Citaat:In beide steden dus. Opmerkelijk ook: religie speelde in 1995 in Grozny geen rol, dit werd pas vanaf de Tweede Tsjetsjeense Oorlog echt een kwestie.