Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:59

Qimm schreef:
Ik vraag me ook af waarom mensen denken dat een man met zo veel vermogen (en grootheidswaanzin, wat nu weer gevoed is) zich ook maar een beetje in kan leven in 'jan met de pet'...?

Ik zag hem een briefje voorlezen met allerlei prijstijgingen. De manier waarop hij zij dat hij het zo erg vond voelde gewoon zo nep aan. Maar tja, Harris is ook niet uit het gewone volk.

De Amerikaanse verkiezingen lijken wel alsof je in Nederland alleen maar zou kunnen kiezen tussen Yeşilgöz en Baudet.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:01

Babootje schreef:
Veronica2 schreef:
Laat hij eerst maar eens zorgen dat de doorsnee Amerikaan voor normaal geld boodschappen kan doen.

Nou inderdaad. Hij heeft gebruik gemaakt van het onderbuikgevoel van veel Amerikanen dat alles duurder is geworden door democratisch beleid. Wat natuurlijk niet zo is.
Ben ergens wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Maar dat wij er last van gaan krijgen is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

En hij beloofde belastingverlagingen om het goed te maken. Mensen hopen daar zo erg op, dat ze van lieverlee het rode vakje hebben aangevinkt. Het kan niet anders dan dat John with the cap behoorlijk radeloos is, het wordt steeds meer home of the brave in plaats van land of the free.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:06

pien_2010 schreef:
Ik ben het met iedereen eens!
MAAR ik heb wel besloten dat ik rustig verder ga met mijn leven in deze gelukkige bubbel en de politiek wat meer de politiek laat. Ik kan het toch niet veranderen en ik weet niet hoe erg het gaat worden en of het tij nog op tijd zal veranderen. Ik ben al niet zo jong meer dus als mensen dit willen dan is dit het ook.
Deze man is democratisch aan de macht gekomen en gaat de democratie waarschijnlijk om zeep helpen. Het is wat het is.

Verstandig Pien :)

Bij zijn eerste aanstelling waren de doemscenario's ook groots. Uiteindelijk viel dat relatief mee.

Het is eng dat weldenkende mensen op deze gek stemmen, maar politieke veranderingen doorvoeren duurt laaaaaang. Laat hem eerst de muur maar afbouwen :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:08

Loretta schreef:
Qimm schreef:
Ik vraag me ook af waarom mensen denken dat een man met zo veel vermogen (en grootheidswaanzin, wat nu weer gevoed is) zich ook maar een beetje in kan leven in 'jan met de pet'...?

Ik zag hem een briefje voorlezen met allerlei prijstijgingen. De manier waarop hij zij dat hij het zo erg vond voelde gewoon zo nep aan. Maar tja, Harris is ook niet uit het gewone volk.

De Amerikaanse verkiezingen lijken wel alsof je in Nederland alleen maar zou kunnen kiezen tussen Yeşilgöz en Baudet.

Oh ik had begrepen dat zij uit een middenklasse nest kwam. Althans, dat zei ze zelf in een interview :')

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:17

Trump krijgt hier heel veel bagger over zich heen. Volkomen terecht.
Maar waar ik me echt over verbaas is het niet benoemen van de oorzaak van deze verkiezingsuitslag. Een blunderende Democratische partij.
De Democraten hebben dit helemaal over zichzelf afgeroepen. Biden had nooit genomineerd mogen worden. We kennen allemaal de beelden van een stumperende oude man. En toen dat besef echt tot de machthebbers binnen de Democratische Partij was doordrongen was het al te laat. Harris kon zich niet meer profileren en volgens mij niet alleen door de tijdsdruk. Ze is ook nooit gekozen, noch voor de rol van vice president, noch voor presidentskandidaat.
Het hele proces komt uiterst knullig en onprofessioneel op mij over.
Ze hebben dit al 4 jaar kunnen zien aankomen. Een betere voorbereiding met een open kandidaats verkiezing was alle tijd voor geweest. En dan had de nu tot president gekozen halve crimineel geen schijn van kans gemaakt.

Berdien

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:25

Volgens mij wordt dat hier best wel benoemd hoor :j En Harris wordt ook zeker niet als een heilige gezien. Maar als de keuze is voor ‘mwah Harris’ of Trump, dan maken wij vanuit onze bubbel de keuze voor Harris.

Amerika kiest duidelijk anders, en dat is gezien de falende campagne van de Democraten geen grote verrassing. Maakt het niet minder zuur, of zorgelijk.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:35

misterA schreef:
Maar waar ik me echt over verbaas is het niet benoemen van de oorzaak van deze verkiezingsuitslag. Een blunderende Democratische partij.
De Democraten hebben dit helemaal over zichzelf afgeroepen. Biden had nooit genomineerd mogen worden. We kennen allemaal de beelden van een stumperende oude man. En toen dat besef echt tot de machthebbers binnen de Democratische Partij was doordrongen was het al te laat. Harris kon zich niet meer profileren en volgens mij niet alleen door de tijdsdruk. Ze is ook nooit gekozen, noch voor de rol van vice president, noch voor presidentskandidaat.
Ze hebben dit al 4 jaar kunnen zien aankomen. Een betere voorbereiding met een open kandidaats verkiezing was alle tijd voor geweest. En dan had de nu tot president gekozen halve crimineel geen schijn van kans gemaakt.

Nee, zeker gelijk in hoor. Als je met haar staat van dienst als partij niet eens van iemand kan winnen die zo een loopje neemt met de waarheid en 34x is veroordeeld én 2 miljard in de schulden zit, heb je iets verkeerd gedaan. Want het is ook niet alleen het Presidentschap, het is gewoon de hele tak. Huis, Senaat, de hele rambam is rood.

Met de sidenote dat sinds het terugtrekken van Biden er niet één keer zijdens de Republikeinen meer een punt is gemaakt van de leeftijd en mentale capaciteiten van een oudere kandidaat. Het is gewoon heel krom en we vinden wat we ervan vinden. Maar uiteindelijk zitten wij hier en zij daar en is het inderdaad een 'interessant experiment' met naast Trump Elon Musk die van Trump de regering mag gaan hervormen (met afschaffing van 2/3e dacht ik?) en RFK op de Health Department.

Bovendien zijn er twee SC judges die toch wel op leeftijd zijn, welke Trump tijdens zijn termijn met steun van zijn Senaat kan vervangen door jonkies die hem aanhangen. Hij heeft dan de absolute meerderheid in SCOTUS, waardoor ook juridisch gezien elk geschil gewoon doorgespeeld kan worden tot aan het hoogste orgaan om alsnog gelijk te krijgen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:40

misterA schreef:

Goede kandidaten zijn blijkbaar echt niet zo makkelijk te vinden. En toen bekend werd dat Harris de nieuwe kandidaat werd schoot de democratische partij toch flink omhoog in de peilingen.
Ik vind haar ook echt geen slechte kandidaat. Het is jammer dat ze erg rechts is, maar dat snap ik juist ook wel weer omdat je zwevende kiezers wil trekken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:54

Ik denk dat je verhaal heel weinig uitmaakt, op het moment dat de media en alle factoren om je heen het niet goed verspreiden. Dat ze gaan zitten zagen aan je stoelpoten van dit of dat is niet perfect. Waardoor het lijkt alsof er daadwerkelijk over een keuze nagedacht moet worden terwijl Trump zó overduidelijk alleen voor zichzelf in de race zit.

Dat mensen het niet te ZIEN krijgen dat zij een veel betere kandidaat is, dat ligt toch verdorie niet aan haar :x

Wat had zij moeten doen dan.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:05

Ik weet niet of je kan zeggen dat ze het niet te zien krijgen, zelfs op de rechtse kanalen zijn de rechtszaken belicht, maar wordt dan gezegd dat dat allemaal onterecht is. Mensen willen het blijkbaar niet geloven. Als ik zie dat een kandidaat 91x is aangeklaagd, ga ik toch wel nadenken of daar iets niet lekker zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:20

Dus krijgen ze het effectief gezien niet te zien / horen. Want het sausje dat er overheen wordt gegooid is niet de waarheid dat Trump een spoor van leed en ellende achter zich laat en eindelijk een keer aangepakt lijkt te worden.

Nee ze zeggen van Oh kijk eens wat die slechte democraten doen met onze oranje Jezus! Hoe dùrven die landverraders onze redder der mensheid zo vals te beschuldigen en het rechtssysteem tegen hem op te zetten! Wat een in en in slecht volk is het toch, we moeten daar tegen vechten!

Als je een béétje hebt geleerd niet zomaar alles te geloven dan ga je verder zoeken.
Maar in een cult werkt het niet zo.... alle leugens worden door te veel (hooggeplaatste) mensen en (social) media bevestigd -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:22

Zolang ze maar anti abortus zijn( waardoor al vrouwen onnodig gestorven zijn) vinden sommigen het al goed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:22

pmarena schreef:
Ik denk dat je verhaal heel weinig uitmaakt, op het moment dat de media en alle factoren om je heen het niet goed verspreiden. Dat ze gaan zitten zagen aan je stoelpoten van dit of dat is niet perfect. Waardoor het lijkt alsof er daadwerkelijk over een keuze nagedacht moet worden terwijl Trump zó overduidelijk alleen voor zichzelf in de race zit.

Dat mensen het niet te ZIEN krijgen dat zij een veel betere kandidaat is, dat ligt toch verdorie niet aan haar :x

Wat had zij moeten doen dan.

Dat vind ik ook !

Harris is misschien niet de ideale kandidaat, maar geen weldenkend mens zou toch op Trump willen stemmen ?

Duidelijk de invloed van de media en dat er geen kritische vragen worden gesteld en op fake-news niet gelijk wordt ingegaan.

Hetzelfde als hier in Nederland en andere landen.
Populisme wint en er is weinig weerstand.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:39

pmarena schreef:
Maar in een cult werkt het niet zo.... alle leugens worden door te veel (hooggeplaatste) mensen en (social) media bevestigd -O-

Ik denk dat dat de kern is: wij hier - in dit topic in ieder geval - kunnen ons gewoon niet verplaatsen in die cultmind en worden daar dan toch weer keer op keer door verrast. -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:47

Ik ben ook echt weer verbaasd als je op SM de blijheid van
Nederlanders lees bij de winst van Trump.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:53

Electra63 schreef:
Ik ben ook echt weer verbaasd als je op SM de blijheid van
Nederlanders lees bij de winst van Trump.

De eigenaren van Big tech hebben een hele dikke vinger in de pap als het om meningsvorming gaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:06

Ik vraag me altijd af hoeveel van die profielen echt zijn :+ En de mensen die wel echt zijn, dat zijn blijkbaar grotendeels werkloze of gepensioneerde figuren met teveel tijd, want ík heb echt geen tijd om heel social media af te struinen om overal mijn mening te verkondigen.. Blijkbaar hebben die niks beters te doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:08

Electra63 schreef:
Duidelijk de invloed van de media en dat er geen kritische vragen worden gesteld en op fake-news niet gelijk wordt ingegaan.

Vergeet niet dat de rooien een gigantische social media campagne gevoerd hebben met Elon die ook flink aan de knoppen zat. Er zijn heel wat bankzitters die alleen gebruikmaken van social media actief geworven om te gaan stemmen. De democraten waren meer zichtbaar op straat... Het is een behoorlijke verkiezing via social media geworden. En daar is geen controle op wat wel en niet klopt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:12

8nnemiek schreef:
Ik vraag me altijd af hoeveel van die profielen echt zijn :+ En de mensen die wel echt zijn, dat zijn blijkbaar grotendeels werkloze of gepensioneerde figuren met teveel tijd, want ík heb echt geen tijd om heel social media af te struinen om overal mijn mening te verkondigen.. Blijkbaar hebben die niks beters te doen.

Want iedereen die Pro Trump is kan niet een normaal werkend mens zijn? :+

De afgelopen pagina's hier staat vol met Pro Harris mensen die vollopen posten, die moeten ook wel werkeloos thuis zitten, zoveel tijd hebben ze :D

Misschien zijn Trump stemmers wel gewoon normale mensen, lijkt bijna niet te kunnen als je de pagina's hier leest, maar het zou kunnen hoor :D . Ik ken er toevallig een paar, zijn net mensen :o

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:20

Ach,

Mensen die werken hebben dat telefoontje tijdens de pauze ook gewoon vast. En in de rij bij de supermarkt. En ook als ze na een lange werkdag op de bank neerplempen. Sommigen veroorzaken zelfs ongelukken in het verkeer omdat die telefoon zo belangrijk is.

Dat is echt niet de hele dag.
En ja, mensen zijn soms ook vrij.

En uiteraard zijn er ook mensen die gefrustreerd zijn omdat ze geen baan kunnen vinden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:31

ruitje schreef:
Misschien zijn Trump stemmers wel gewoon normale mensen, lijkt bijna niet te kunnen als je de pagina's hier leest, maar het zou kunnen hoor :D . Ik ken er toevallig een paar, zijn net mensen :o

Wat mij opvalt bij de Trump-fans die ik ken (zijn er niet heel veel): Het zijn allemaal mannen en ze zijn allemaal laagopgeleid. Ze volgen sociale media maar lezen nooit een krant of boek. In NL stemmen ze Wilders of Baudet.
Laatst bijgewerkt door mysa op 06-11-24 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:37

Een aantal lawyers die ik volg (vanwege de rechtszaken, niet vanwege de politiek) zijn trump stemmers, die lezen vast een boek. Er zitten ook vrouwelijke lawyers bij.

Ik ken Dana White en Elon Musk niet persoonlijk en ik weet niet hoe ze opgeleid zijn en of ze boeken lezen, maar ik heb het idee dat ze dat wel kunnen. Ik vind dat altijd van die rare generalisaties…

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:37

Hier trouwens een inschatting van wat Trump qua buitenland gaat doen gebaseerd op vorige regeerperiode (engels):

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:40

Nou, ik heb heel even Facebook open gehad, en het overovergrote deel is pro-trump onzin, echt duizenden berichten. Dat kan toch niet anders dan dat die mensen letterlijk vanaf vanochtend continu op social media zitten, of dat er een hoop bots tussen zitten. Niet te vergelijken met die paar pagina's berichten hier op bokt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:42

Cer schreef:
Een aantal lawyers die ik volg (vanwege de rechtszaken, niet vanwege de politiek) zijn trump stemmers, die lezen vast een boek. Er zitten ook vrouwelijke lawyers bij.

Ik ken Dana White en Elon Musk niet persoonlijk en ik weet niet hoe ze opgeleid zijn en of ze boeken lezen, maar ik heb het idee dat ze dat wel kunnen. Ik vind dat altijd van die rare generalisaties…

Ik heb het over de Trump-fans die ik persoonlijk ken.