steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:38

Dat heb je scherp gezien Janine. Het is zo makkelijk om "de overheid" overal de schuld voor te geven, maar er zijn natuurlijk veel meer partijen betrokken. Als alles gecontroleerd zou moeten worden door de staat, dan zou het een dictatuur geworden zijn. Maar het roept zo lekker - door burgers én door media inderdaad.

Edit: Cer en ik waren het eens geloof ik :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:43

Iets met hoge bomen vangen veel wind

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:45

Nou ja ik weet niet helemaal hoe het werkt hoor..
de correlatie tussen dingen en bijv het mishandelen van hulpverleners.. ik heb geen flauw idee hoe iemand dat in zn hoofd rechtpraat... ?

Er zijn gewoon een aantal mensen die, denk ik, de wereld anders zien.. vroeger waren dat wellicht de dorpsgekken, nu hebben ze een actiegroep :?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:52

Janine1990 schreef:
Loretta schreef:
Nederland is enorm afgegleden. In het zuiden van het land is al jarenlang de maffia de baas. Laten we ook dat niet vergeten. De overheid verliest meer en meer grip. En nu opereren ook een heel klein groepje "boeren" op een soortgelijke manier. Nederland begint op een anarchie te lijken. Treurige resultaten na 12 jaar Rutte.

Oprechte vraag he; Is zoiets nu daadwerkelijk de verantwoordelijkheid van een kabinet?

Ik weet nog dat een aantal jaren geleden scheepswerf Barkmeijer (private onderneming) failliet ging. De werf zou twee grote zeeschepen bouwen voor een engels bedrijf en waren contractueel akkoord gegaan met aanpassingen die na overeenkomst gedaan moesten worden, zonder enige vergoeding voor die aanpassingen.
Dit bedrijf kwam meerdere keren met aanpassingen, hierdoor was het aangenomen bedrag natuurlijk onvoldoende om de kosten te dekken en ging het bedrijf failliet.

Dit kwam vervolgens natuurlijk in het nieuws, met dit hele verhaal er dus ook bij. En natuurlijk werd dit ook gedeeld op FB, logisch.
Maar de reacties daarop: "Het is allemaal de schuld van Rutte." Echt meerdere keren.

In de afgelopen jaren ben ik vaker op nieuwsberichten reacties gaan checken en ook daar komen deze willekeurige reacties weer naar boven. Net als uiteraard nu... Waar ik het eerder niet begrijp, zie ik in de huidige context wel wat mensen bedoelen. Echter vraag ik me af, kan je daar een kabinet en een MP verantwoordelijk voor houden? Zeker als het gaat om gedrag van mensen zoals in de context die jij hanteert.

In hoeverre is media verantwoordelijk voor bijvoorbeeld opruiing en misleiding of bijvoorbeeld Hollywood voor een andere realiteit?

Natuurlijk kun je een kabinet niet overal de schuld van geven. De hele situatie van die scheepswerf ken ik niet. Dus daat kan ik geen zinnig woord over zeggen.

Maar Rutte is al 12 jaar premier. In die jaren is er niets gedaan aan het stikstof probleem. Wat er nu ligt is nog steeds geen oplossing maar een kaartje waarbij de provincies het maar moeten oplossen. Ondertussen is er vanuit het kabinet retoriek geuit dat de boeren dan maar moeren verdwijnen.

De kabinetten van de afgelopen 12 jaar hebben gezorgd voor woningnood, hogere kosten voor levensonderhoud, de toeslagenaffaire heeft jarenlang in de doofpot gezeten, Groningse aardbevingspolitiek, weinig gedaan tegen de georganiseerde misdaad en nog veel meer zaken waarin er gewoon keihard gefaald is.

Maar goed, de allerrijksten zijn nog rijker geworden. Dus is er toch nog een groep die het beter heeft. Maar probeer als gewone burger nog maar iets op te bouwen het wordt moeilijker en moeilijker.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:57

Jis_ schreef:

Zeker, je moet een flink dikke huid hebben om in het pluche te zitten. Van welke partij je ook bent, je krijgt ALTIJD oliebol over je heen.

Dat is hetzelfde met sterren. Inmiddels is het wat normaler geworden dat sterren laten zien wat voor oliebol er binnenkomt in hun DM's, dat ze nooit en te nimmer aan het perfecte plaatje kunnen en zullen voldoen. Te dun, te dik etc.

Maar het is voor politici natuurlijk niet anders...

Cer schreef:
Nou ja, je bent dan als persoon (denk ik) niet meer verantwoordelijk voor je eigen gedrag..
"look what yóu made me do!"
(althans, dat is dan het excuus... ik snap niet helemaal hoe dat werkt, maar het klinkt wel lekker makkelijk :j )

Ik denk dan wel eens terug aan mijn eerste vriendje. Ik was onzeker en jaloers, ik wilde hem veranderen. Net zoals zoveel mensen graag een persoon willen veranderen. Ben het 'slachtoffer' van narcisme en manipulatie geweest, iemand die doodleuk tegen mijn moeder zei dat ik meer van dit en minder van dat moest worden. Gelukkig ben ik op tijd uit die trein gestapt :D

Maar ongeacht wat de grond is van die veranderingsdrang, volgens mij moet het toch wat duidelijker worden dat de enige die we kunnen veranderen onze eigen persoon is. Het enige gedrag dat we kunnen beïnvloeden is ons eigen gedrag. En inzake de stikstofdiscussie zijn er diverse kabinetten geweest die de mazen in de wet wisten te vinden en daar hebben we nu de oliebol van.
Net als dat we nu de oliebol hebben van die babyboom na de tweede wereld oorlog, maar daar kan Rutte toch niks aan doen? :')

Je kan best een sterke casus bouwen, maar dat hoeft echt niet door grote wegen in het land te barricaderen en onveilige situaties op te bouwen.
Typisch genoeg ligt hier de oprit in Marum richting Groningen ook vol. Wat volgens mij betekent dat diverse vrachtauto's die voor boeren werken moeten omrijden. Althans, zover ik het net kon zien toen ik er langs reed. In hoeverre doe je zulke dingen nu als je écht pro-boer bent?

Ik ben pro-boer, sterker nog, de boer betaalt mijn salaris... Ik word alles behalve vrolijk van deze barricades als het op mijn werk aan komt. Gelukkig heb ik vakantie. Ik zou er overigens geen moeite mee hebben om op mijn werk te komen, de auto's die we nodig hebben wellicht wél.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:58

dat is zo.. aan de andere kant zijn er hier ook dingen die wel goed gaan. Ik vind dat zelf altijd lastig.. Want, en ik realiseer me dat met enige regelmaat (maar misschien onterecht) ben ik nog steeds heel blij dat mijn wieg in NL stond..

Dat er dingen heel niet goed gaan, dat ben ik zeker eens :j (maar goed, disfunctionele mensen zitten overal, alleen valt het bij de supermarkt niet zo heel erg op misschien...)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:01

Janine1990 schreef:
Jis_ schreef:

Zeker, je moet een flink dikke huid hebben om in het pluche te zitten. Van welke partij je ook bent, je krijgt ALTIJD oliebol over je heen.

Wat had je dan verwacht, dat ze zouden krijgen. Complimenten van alle inmiddels miljoenen Nederlanders die totaal geen perspectief meer hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:08

Loretta schreef:
Natuurlijk kun je een kabinet niet overal de schuld van geven. De hele situatie van die scheepswerf ken ik niet. Dus daat kan ik geen zinnig woord over zeggen.

Maar Rutte is al 12 jaar premier. In die jaren is er niets gedaan aan het stikstof probleem. Wat er nu ligt is nog steeds geen oplossing maar een kaartje waarbij de provincies het maar moeten oplossen. Ondertussen is er vanuit het kabinet retoriek geuit dat de boeren dan maar moeren verdwijnen.

De kabinetten van de afgelopen 12 jaar hebben gezorgd voor woningnood, hogere kosten voor levensonderhoud, de toeslagenaffaire heeft jarenlang in de doofpot gezeten, Groningse aardbevingspolitiek, weinig gedaan tegen de georganiseerde misdaad en nog veel meer zaken waarin er gewoon keihard gefaald is.

Maar goed, de allerrijksten zijn nog rijker geworden. Dus is er toch nog een groep die het beter heeft. Maar probeer als gewone burger nog maar iets op te bouwen het wordt moeilijker en moeilijker.

Ik heb nooit gehoord dat er letterlijk is gezegd dat de boeren maar moeten verdwijnen.
Wat ik hoor is dat men een beleid probeert te maken om het stikstof terug te dringen, daarnaast wil men z.s.m. een hele hoop huizen bouwen, met de beperkte ruimte zullen deze twee beleiden elkaar linksom of rechtsom gaan kruizen, wat natuurlijk een hoop ophef levert bij een hele hoop verschillende denkers.

Ik denk dat de woningnood allereerst een rechtstreeks gevolg is van de babyboom die kort na de oorlog is geweest, hieraan kan je straks linken dat we onvoldoende personeel hebben dus zijn immigranten zeker welkom. Wat de woningnood weer versterkt.
Over 40 jaar hebben we een hele hoop leegstand wat gaat verpauperen en zeggen we weer dat kabinet Rutte in 2022 zulke domme besluiten heeft gemaakt.

Zoals ik al zei, dat stikstofprobleem is van kabinet op kabinet overgedragen door telkens mazen in de wet op te zoeken en nu zit het zittende kabinet met de gebakken peren.

Er zullen ongetwijfeld problemen zijn die niet opgelost worden. Is dat de schuld van een minister president? Of is het een veel te kleine meerderheid in de kamers die ieder voor zich ook nog een andere mening zijn toebedeeld ten aanzien van een probleem? Volgens mij was dit onlangs nog het geval bij de CU of het CDA, ik meende ten aanzien van abortus. Waarbij de twee verschillende stellingnames gewoon beide heel plausibel waren voor het gremium waarin de partij zit.

We kunnen wel naar een grafiekje gaan staren met een links, rechts, conservatief en progressief... Maar er zitten nog altijd echte mensen daar in Den Haag, waarvan de mening zelfs binnen de kaders van hun partij nog op meerdere manieren uit te leggen is.
Als we als burger daar niet naar willen luisteren, hoe moeten we dan verwachten dat er naar ons geluisterd wordt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:13

Loretta schreef:
Wat had je dan verwacht, dat ze zouden krijgen. Complimenten van alle inmiddels miljoenen Nederlanders die totaal geen perspectief meer hebben.

Ik verwacht niets... Ik respecteer vooral dat er nog steeds mensen zijn die in deze maatschappij de politiek in willen. Hoezeer ik het soms ook oneens ben met diverse opvattingen of uitspraken, ik heb geleerd om altijd de waarom-vraag te blijven stellen.

Tussen persoonlijke aanvallen naar politici en complimenten geven aan politici zit nog een hele hoop ruimte. Het is niet zwart-wit. En respect voor de persoon achter de politicus is nooit weg.

Verder zie ik het een beetje zoals Cer, ik ben ook heel blij dat ik in Nederland ben geboren. Mijn wieg was niet arm, niet rijk, en toch heb ik nog een hele hoop perspectief.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:24

Janine1990 schreef:
Loretta schreef:

Ik heb nooit gehoord dat er letterlijk is gezegd dat de boeren maar moeten verdwijnen.
Wat ik hoor is dat men een beleid probeert te maken om het stikstof terug te dringen, daarnaast wil men z.s.m. een hele hoop huizen bouwen, met de beperkte ruimte zullen deze twee beleiden elkaar linksom of rechtsom gaan kruizen, wat natuurlijk een hoop ophef levert bij een hele hoop verschillende denkers.

Ik denk dat de woningnood allereerst een rechtstreeks gevolg is van de babyboom die kort na de oorlog is geweest, hieraan kan je straks linken dat we onvoldoende personeel hebben dus zijn immigranten zeker welkom. Wat de woningnood weer versterkt.
Over 40 jaar hebben we een hele hoop leegstand wat gaat verpauperen en zeggen we weer dat kabinet Rutte in 2022 zulke domme besluiten heeft gemaakt.

Zoals ik al zei, dat stikstofprobleem is van kabinet op kabinet overgedragen door telkens mazen in de wet op te zoeken en nu zit het zittende kabinet met de gebakken peren.

Er zullen ongetwijfeld problemen zijn die niet opgelost worden. Is dat de schuld van een minister president? Of is het een veel te kleine meerderheid in de kamers die ieder voor zich ook nog een andere mening zijn toebedeeld ten aanzien van een probleem? Volgens mij was dit onlangs nog het geval bij de CU of het CDA, ik meende ten aanzien van abortus. Waarbij de twee verschillende stellingnames gewoon beide heel plausibel waren voor het gremium waarin de partij zit.

We kunnen wel naar een grafiekje gaan staren met een links, rechts, conservatief en progressief... Maar er zitten nog altijd echte mensen daar in Den Haag, waarvan de mening zelfs binnen de kaders van hun partij nog op meerdere manieren uit te leggen is.
Als we als burger daar niet naar willen luisteren, hoe moeten we dan verwachten dat er naar ons geluisterd wordt?

Iedereen die de natuur een warm hart toedraagt die roept dat dit al 40 jaar vooruit geschoven is. Dus heeft de overheid al 40 jaar zitten slapen. En de kabinetten Rutte dus al 12 jaar. De toeslagen affaire daar is de grond al gelegd tijdens het kabinet van Balkenende. Vervolgens hebben de kabinetten van Rutte dit gewoon laten door emmeren. Dan nog over de woningnood. In 2010 is het ministerie van volkshuisvesting opgeheven. De vrije markt moest het maar oplossen. Dit laatste is volledig aan de kabinetten van Rutte te wijten. Zijn de andere problemen dan in de afgelopen 12 jaar aangepakt. Het antwoord is niet of nauwelijks. Worden de huidige problemen op dit moment aangepakt zoals de problemen met koopkracht. Ook niet of nauwelijks.

Maar gelukkig zijn er ook mensen die het heel goed gaat onder Rutte. Of eigenlijk moet ik zeggen bedrijven. En dan wel de megabedrijven. Die in belastingparadijs Nederland nauwelijks belasting hoeven te betalen. Ook mag Tata Steel lekker door gaan met gif de lucht in spuiten. En zodra de KLM zijn eigen broekriem niet meer op kan houden dan wordt er even weer met grof geld gesmeten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:35

Janneke2 schreef:
[(knip)
... zoiets als een vakbond,
en dan keihard onderhandelen met het kabinet en de rabobank.

(Niet het slappe praatje van de rabobank 'dat we nu anders denken en anders zouden doen', zonder tegemoetkoming aan al die bedrijven die ze op kosten en in de schaalvergroting hebben gejaagd.)

Kan je uitleggen hoe dat zit met de Rabobank (en wss andere banken)? Hoe hebben zij de boeren zo opgejaagd om leningen aan te gaan voor schaalvergroting? Oprechte vraag, hoor er veel opmerkingen over dus vroeg me af hoe dat zat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:37

bigone schreef:
https://nos.nl/l/2438464 Laat dat kleine groepje vooral zo doorgaan.

Ik zag zojuist via SocialMedia, onderstaand artikel over een ongeval (kop staart botsing)
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/d ... ource=t.co

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De auto die op de hoop puin is gereden, zal ongetwijfeld een bestuurder gehad hebben.. maar al met al helpt het niet ..

daarnaast, met alle photoshop (en deepfake) van tegenwoordig.. eigenlijk moet je niks meer geloven als je er niet zelf naast hebt gestaan...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:57

Cer schreef:
bigone schreef:
https://nos.nl/l/2438464 Laat dat kleine groepje vooral zo doorgaan.

Ik zag zojuist via SocialMedia, onderstaand artikel over een ongeval (kop staart botsing)
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/d ... ource=t.co

[ [url=m/DoXvtJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6sYl70.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Kqo4iJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De auto die op de hoop puin is gereden, zal ongetwijfeld een bestuurder gehad hebben.. maar al met al helpt het niet ..

daarnaast, met alle photoshop (en deepfake) van tegenwoordig.. eigenlijk moet je niks meer geloven als je er niet zelf naast hebt gestaan...

Dit zijn twee verschillende ongevallen aan de auto's te zien... En de achtergrond...

Spie is nogal een groot bedrijf (doet ook veel werk bij zuivelverwerkers en dus voor de boeren), rijden heel wat auto's van rond...

Of ik mis nu de clou van jullie berichten :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:59

het zijn twee verschillende ongevallen, en inderdaad, Spie heeft veel auto's.. maar het is wel toevallig :) Dus vandaar dat ik zeg "het helpt niet, dit soort berichten" want de motorkap is misschien anders gevouwen (maar ik zie dat bijv niet zo snel, dus ik ben dan vast niet de enige). En een motorkap vouwt bij een gelijksoortig ongeval waarschijnlijk ongeveer hetzelfde..

Het verhaal is dat de auto een ongeval heeft gehad, naar de sloop is gegaan, en daarvandaan is gehaald voor het tweede ongeval... (ver gezocht.. wellicht)

En het is ook een voorbeeld van hoeveel er opgezocht wordt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:04

Cer schreef:
het zijn twee verschillende ongevallen, en inderdaad, Spie heeft veel auto's.. maar het is wel toevallig :) Dus vandaar dat ik zeg "het helpt niet, dit soort berichten" want de motorkap is misschien anders gevouwen (maar ik zie dat bijv niet zo snel, dus ik ben dan vast niet de enige). En een motorkap vouwt bij een gelijksoortig ongeval waarschijnlijk ongeveer hetzelfde..

Het verhaal is dat de auto een ongeval heeft gehad, naar de sloop is gegaan, en daarvandaan is gehaald voor het tweede ongeval... (ver gezocht.. wellicht)

En het is ook een voorbeeld van hoeveel er opgezocht wordt

Dit méén je niet WTF :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:07

IMANDRA schreef:
Janneke2 schreef:
[(knip)
... zoiets als een vakbond,
en dan keihard onderhandelen met het kabinet en de rabobank.

(Niet het slappe praatje van de rabobank 'dat we nu anders denken en anders zouden doen', zonder tegemoetkoming aan al die bedrijven die ze op kosten en in de schaalvergroting hebben gejaagd.)

Kan je uitleggen hoe dat zit met de Rabobank (en wss andere banken)? Hoe hebben zij de boeren zo opgejaagd om leningen aan te gaan voor schaalvergroting? Oprechte vraag, hoor er veel opmerkingen over dus vroeg me af hoe dat zat.

Het refrein dat mij ter ore kwam :
eerst wil je een lening omdat je stal te oud is
... of niet meer aan de huidige eisen voldoet.
Naar de bank,
en daar wordt gezegd dat de lening alleen verstrekt wordt als het bedrijf opschaalt naar 'veel meer' koeien.

Tja, wat doe je dan?
Niet iedereen stapt dan naar de triodos bank.

En het ingewikkelde is, dat je zelf 'ja' hebt gezegd tegen de lening en de uitbreiding, maar regelmatig was het 'contre coeur'.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:08

Ik zie ook 2 verschillende autos en een andere achtergrond.

Cer

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:11

Nou ja het is wel dezelfde auto, qua type/merk én bedrijf .. maar of het écht dezelfde auto is of niet, dat is nu 'de conspiracy' zeg maar..
ja het is een verschillende achtergrond, het is op twee verschillende plekken.. (dat staat er ook)

@Janine1990: Ja zo verschijnt het op mijn tijdlijn.. dus ook bij andere mensen.. Ik denk vnl "ja zal wel", maar hoeveel mensen worden nu weer opgehitst dat "MSM onbetrouwbaar is (wat ze soms ook zijn)" en dat er partijen in een verkeerd daglicht worden gezet etc etc...
(en, het is een verdienmodel he, voor sommige mensen.. ;-) )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:14

Citaat:
Maar ongeacht wat de grond is van die veranderingsdrang, volgens mij moet het toch wat duidelijker worden dat de enige die we kunnen veranderen onze eigen persoon is. Het enige gedrag dat we kunnen beïnvloeden is ons eigen gedrag.

... ik heb in het onderwijs gewerkt, ik werk nu in de zorg ;
en hier staat zo ongeveer dat we beide sectoren wel kunnen afschaffen.
Om nog eens te zwijgen van politie of justitie.
... of reclame :')

Kortom : ik snap hier echt niets van.

(Wel kan het binnen bepaalde grenzen de makkelijkste optie zijn. Of soms de moeilijkste...)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 29-07-22 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:16

@Janneke2: ik ben je weer kwijt... :o
staat er in die quote dat onderwijs en zorg afgeschaft kunnen worden?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:21

Loretta schreef:
Maar Rutte is al 12 jaar premier. In die jaren is er niets gedaan aan het stikstof probleem. Wat er nu ligt is nog steeds geen oplossing maar een kaartje waarbij de provincies het maar moeten oplossen. (...)

Helaas de nuchtere waarheid.
Ten eerste zijn het 4 rechtse kabinetten.
En luidt de trieste grap hier in huis : 'Al twaalf jaar hangt in het Torentje de spreuk "Regeren is vooruitschuiven".'

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:21

Janneke2 schreef:
Het refrein dat mij ter ore kwam :
eerst wil je een lening omdat je stal te oud is
... of niet meer aan de huidige eisen voldoet.
Naar de bank,
en daar wordt gezegd dat de lening alleen verstrekt wordt als het bedrijf opschaalt naar 'veel meer' koeien.

Tja, wat doe je dan?
Niet iedereen stapt dan naar de triodos bank.

En het ingewikkelde is, dat je zelf 'ja' hebt gezegd tegen de lening en de uitbreiding, maar regelmatig was het 'contre coeur'.

Wat ik destijds van een aantal boeren heb begrepen is dat de Rabobank geen bedrijven meer ondersteunde met een omzet onder de miljoen per jaar.
Veel bedrijven daarvan zijn naar de Deutsche Bank gegaan. Dit gaat over een jaar of 7/8 terug meende ik. Ik kan me indenken dat dit destijds is voortgekomen uit de crisis van 2008.
Maar wellicht kunnen Kinke of Daghara hier nog wat meer over vertellen.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:30

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:31

Cer schreef:
Nou ja het is wel dezelfde auto, qua type/merk én bedrijf .. maar of het écht dezelfde auto is of niet, dat is nu 'de conspiracy' zeg maar..
ja het is een verschillende achtergrond, het is op twee verschillende plekken.. (dat staat er ook)

@Janine1990: Ja zo verschijnt het op mijn tijdlijn.. dus ook bij andere mensen.. Ik denk vnl "ja zal wel", maar hoeveel mensen worden nu weer opgehitst dat "MSM onbetrouwbaar is (wat ze soms ook zijn)" en dat er partijen in een verkeerd daglicht worden gezet etc etc...
(en, het is een verdienmodel he, voor sommige mensen.. ;-) )

Spie is een enorm groot bedrijf en heeft dagelijks honderden auto’s op de weg. De auto’s komen bij een leasemaatschappij vandaan en zijn meestal van hetzelfde type en met dezelfde bestikkering. Inmiddels is het complot al gedebunked door diverse personen en het bedrijf zelf.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:32

Cer schreef:
@Janneke2: ik ben je weer kwijt... :o
staat er in die quote dat onderwijs en zorg afgeschaft kunnen worden?

Als, zoals Janine stelt, je alleen jezelf kunt veranderen,
dan kunnen we het onderwijs afschaffen,
grote delen van de zorg, politie en justitie,
en ook de reclame.

(Dat laatste lijkt me een opluchting, maar ik ben zo ongeveer mijn hele werkende leven bezig met veranderingsprocessen... Niet alleen in mijzelf.)